Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3439 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

יש לי רעיון לשיטה איך אפשר לבחור רכב בין מספר מועמדות בצורה כמה שיותר אוביקטיבית.

 

כאשר אני בוחר רכב למשל, אני עושה סיור מוחות ומכין רשימה גדולה מאוד של רכבים, כולל כאלה שהייתי פוסל מראש.

 

אני רושם את כל הרכבים בטבלה, ולכל רכב אני רושם את הפרמטרים שהם יתרונות וחיסרונות. אבל לא רק! אני רושם גם את הרכב שלי.

 

לכל פרמטר בטבלה אני נותן ציון מ -3 עד +3. כאשר 3 זה משהו מאוד קריטי, 2 חשוב מאוד, 1 חשוב ו0 לא חשוב. בטבלה אני רק רושם פרמטרים מדידים וחשובים עבורי. לא רושם דברים כאלה כמו עיצוב לטעמי, זמן תאוצה, גודלמסך, לדים ושאר דברים שלא חשובים עבורי.

 

מה מתקבל? הרכבים לא מייצגים מכוניו אמייות, רק לצורך דוגמא:

 

רכבי שלי (נניח מכונית אירופאית קטנה בת 10 שלא מתוחזקת כראוי)

חסכוני +2

לא באחריות -3

תקלות -2

לא נוח -1

הרכב כבר שייך לי +3

 

יוצא שהרכב ההיפוטטי שלי מקבל -1. כל מה ש0 ופחות אני מחשיב בתור לא כדאי לאחזקה.

 

רכב x

חסכוני +2

אחריות לשנתיים -1

ביטוח יקר -2

 

יוצא שרכב x לא כדאי לי לקחת

 

רכב y

חסכוני מאוד +3

יקר -2

מערכות בטיחות מתקדמות +2

 

רכב z

לא חסכוני -2

אחריות 5 שנים +3

 

 

מה יוצא? שכניראה עדיף לקחת רכב y.

 

כך, כל אחד יכול לעשות רשימה ולחשב איזה רכב כדאי לו לקחת לפי הפרמטרים שחשובים לו :)

 

מה אתם אומרים, נשמע גיוני?

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני עושה משהו אחר, זה נכון להרבה דברים שצריך לבחור בין הרבה אופציות ויש הרבה מידע ופרמטרים.

אני שם בטבלה באקסל את כל הפרמטרים, כשלכל פרמטר אני נותן משקל או חשיבות מ-1 עד 10, כלומר אם מנוע חזק חשוב אני אשים 9-10 אם נוחות לא חשובה אני אשים 1-2 וכו'.

ואז לכל רכב פוטנציאלי אני נותן ציון בכל אחד מהפרמטרים האלה, בין 1 ל-10, ואז הציון מוכפל במשקל. סכום המכפלות הוא הציון המשוקלל (אפשר לנרמל אותו ל-10 אם רוצים). ואת הציון המשוקלל משווים בין כל המועמדים, אם נתת ציונים בצורה נכונה וקבעת את המשקלים בצורה שבאמת משקפת את החשיבות של כל פרמטר - הרכב עם הציון הכי גבוה יהיה הכי טוב בשבילך.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

לדעתי הרעיון הכללי הוא טוב, אבל לא להתקבע למספרים.

 

כשאני התקבעתי למספרים אז בסופו של דבר קניתי אלטו, ושנאתי כול שניה ברכב הזה, למרות שבהתחלה הוא היה ניראה לי האופציה הכי הגיונית.

פורסם

misterb זה רעיון מענין ובאמת יכול לעבוד על כמעט כל דבר.

אפילו אין צורך לנרמל.

 

davemustaine87, אני מניח שבחישוב שלך היו חסרים פרמטרים חשובים לך.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שיטות הגיוניות

קשה לקנות רק על סמך הגיון

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

הרעיון לא רע אבל לדעתי רצויי לעבוד בשיטה הזאת רק אחרי ששיטת ה"אן דן דינו" נכשלה.

 

וברצינות,

 

השיטה שלך לא יכולה לעבוד אצל חובבי רכב ו\או אצל כל מי שקניית רכב היא עניין רגשי עבורו.

כשקניית הרכב היא עניין רגשי אתה אוטומטית "תגמיש" את הניקוד שלך כשזה יגיע לרכב שבא לך עליו.

 

אף אחד לא רוצה למות בתאונת דרכים אבל תנסה לעשות בדיקה כמה מבין חברי הפורום נוהגים ברכבים שהם בטוחים בערך כמו פחית קולה, אתה תמצא לא מעט כאלה פשוט כי במערך השיקולים לקניית הרכב הרגש גבר על הלוגיקה. (ולא, זה לא בהכרח בגלל בעיית תקציב, רכב ספורטיבי תמיד יהיה יקר יותר לרכישה ואחזקה, במחיר של רכב ספורטיבי מיושן אפשר בדרך כלל לעלות כמה שנתונים ולרכוש רכב "אנמי" מתקדם יותר.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם (נערך)

shayy, עידן, חובבי רכב קונים על סמך רגש, אבל לא חובבי רכב קונים רכב לפי אותה שיטה כמו מקרר.

 

אבל אפילו רגש אפשר לשים בטבלה עם השיקולים ולתת משקל מתאים.

 

עידן, אני מסכים שרגש גורם לתת יותר ניקוד לרכב שמוצא חן בעיני זה שבוחר. זה גם סוג של שיקלול שמתחשב ברגש. למרות שבחישובים שלי, אני מנסה להוציא את זה מהמשוואה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

ומה קורה עם מכונית שהגעת למסקנה שהיא מתאימה לך מבחינת היגיון ורגש, מגיע ורואה שלמשל היא לא נוחה בנסיעות ארוכות?

(קרה לי עם הפיאסטה הידנית , פסלתי אותה בגלל שאני לא יכול להרים את הכסא ולמצוא תנוחת נהיגה נוחה).

לדעתי עדיף קודם כל לברור את הצרכים והרצונות, לסנן רכבים ולברור להגיע למצב של שתיים שלושה מועמדות ואז לנסוע על כל אחת מהן.

פורסם

כדי שזה יעבוד, צריך להגדיר פרמטרים בצורה מחושבת.

זה טבלה באקסל, אפשר לשנות את הפרמטרים לפי הצורך, הפרמטרים לא חייבים להיות סופיים. :)

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

צביפר, רגש לא יכול להכנס לטבלה ולהמדד לוגית.

פטרולהד יכול לקנות מכונית בגלל צליל אגזוז או עיצוב שיאפילו על כל שיטת ניקוד.

 

ברגע שכל הניקוד גמיש ומשחקים איתו, בעצם מוסכם שזה כסתח לרגש.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

יפה בתיאוריה, אני מסתכל על דברים אחרים ובצורה אחרת, ובסופו של דבר מה שקובע אם אקנה את הרכבים שחשבתי עליהם זה נסיעת מבחן, לעיתים התייעצות בפורומים וכו'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

shayy, הניקוד זה לא כסת"ח. נניח אתה רוצה לבחור רכב, נוחות בנסיעות ארוכות חשובה לך. נהגת ברכב וראית שהוא לא נוח. אז אתה יכול להוסיף את זה לחישוב.

 

dorsht, נסיעת מבחן היא חובה בלי קשר, זה יכול לעזור למלא את הניקוד לכל הפרמטרים שקשורים בעינין. יעוץ לא תמיד נותן את התשובות, כי לעיתים אנשים מיעצים על רכבים שהם לא מכירים או בעצמם לא היו קונים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לכן כתבתי לעיתים, אבל בראש ובראשונה אני מחליט לפי השיקולים שלי, כרגע בתור אחד שרוכש רכבים חדשים מה שעניין אותי זה בעיקר צריכת דלק ובטיחות. ברכב הבא אני נוטה להאמין שאשים דגם יותר על האבזור ועדיין על צריכת הדלק והבטיחות, כמובן תלוי באופי הנסיעות. בוודאי אם אתחיל לנסוע הרבה יותר מעכשיו (נסועה מגוכחת של 300-400 ק"מ בחודש כרגע) אז אשקול איזו מכונית דיזל כלשהי.

אני נוטה להתייעץ כאן בפורום למשל אך מתייחס לדעות של אנשים בעלי דעה בפורום ולא 'כל אחד'. בסופו של דבר ייתכן גם שאקבל כאן המלצות כלשהן ואלך נגדן, אני מחליט בסוף. לפעמים זה עם הראש, לפעמים זה עם הלב, לפעמים גם וגם.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
שיטות הגיוניות

קשה לקנות רק על סמך הגיון

מצד שני לקנות רכב לפי רגש, זה מתכון כמעט בטוח לקבל רכב לימון.

 

 

 

יש לי רעיון לשיטה איך אפשר לבחור רכב בין מספר מועמדות בצורה כמה שיותר אוביקטיבית.

 

כאשר אני בוחר רכב למשל, אני עושה סיור מוחות ומכין רשימה גדולה מאוד של רכבים, כולל כאלה שהייתי פוסל מראש.

 

אני רושם את כל הרכבים בטבלה, ולכל רכב אני רושם את הפרמטרים שהם יתרונות וחיסרונות. אבל לא רק! אני רושם גם את הרכב שלי.

 

לכל פרמטר בטבלה אני נותן ציון מ -3 עד +3. כאשר 3 זה משהו מאוד קריטי, 2 חשוב מאוד, 1 חשוב ו0 לא חשוב. בטבלה אני רק רושם פרמטרים מדידים וחשובים עבורי. לא רושם דברים כאלה כמו עיצוב לטעמי, זמן תאוצה, גודלמסך, לדים ושאר דברים שלא חשובים עבורי.

 

מה מתקבל? הרכבים לא מייצגים מכוניו אמייות, רק לצורך דוגמא:

 

רכבי שלי (נניח מכונית אירופאית קטנה בת 10 שלא מתוחזקת כראוי)

חסכוני +2

לא באחריות -3

תקלות -2

לא נוח -1

הרכב כבר שייך לי +3

 

יוצא שהרכב ההיפוטטי שלי מקבל -1. כל מה ש0 ופחות אני מחשיב בתור לא כדאי לאחזקה.

 

רכב x

חסכוני +2

אחריות לשנתיים -1

ביטוח יקר -2

 

יוצא שרכב x לא כדאי לי לקחת

 

רכב y

חסכוני מאוד +3

יקר -2

מערכות בטיחות מתקדמות +2

 

רכב z

לא חסכוני -2

אחריות 5 שנים +3

 

 

מה יוצא? שכניראה עדיף לקחת רכב y.

 

כך, כל אחד יכול לעשות רשימה ולחשב איזה רכב כדאי לו לקחת לפי הפרמטרים שחשובים לו :)

 

מה אתם אומרים, נשמע גיוני?

 

לדעתי שיטה מעולה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...