Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3561 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בעבר הרחוק היו מחליפים שמן כל 2,500 ק"מ, אז היה הגיון בלהחליף מסנן טיפול כן וטיפול לא.

היום בטח שאין.

פעם היו מנקים את המצתים במכונה מיוחדת.

מישהו נתקל בה ב 20 שנה האחרונות ?

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

למה אין?

לא שאני עשיתי בדיקת מעבדה למסנן אחרי תקופת ההחלפה אבל גם לא אתה.

לכן אתה לא יודע האם באמת יש סיבה להחליף את המסנן שלך,כאמור אם המנוע שלך תקין ואתה לא קורע אותו - לכל היותר תצטרך להחליף את השמן.

פורסם

אני ממלא את המסנן החדש בשמן לפני שאני מתניע את הרכב, כמובן ממלא לפי הסימן של הMAX במדיד.

מומלץ?

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם (נערך)

מומלץ אבל לא הכרחי.

מקצר את הרעבת השמן במנוע אחרי ההחלפה.

אחרי ההחלפה המנוע ריק משמן ועד שזה ממלא את המסנן הוא מתעכב להגיע למקומות הדרושים,בניגוד להתנעה קרה למשל ששם המסנן מלא.

אם לא ממלאים את המסנן זה מגביר את השחיקה,אבל שוב זה זניח.

עריכה אחרונה על ידי tribel
פורסם

נשמע שזה רק מלא ייתרונות.

אני מדבר כמובן על רכב שאפשר לעשות ככה ושהפילטר לא הפוך.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם
סתאם חומר למחשבה:

בקורולה קודמת 2003 שנייתה לי ההנחייה במורשה הייתה פילטר שמן מוחלף פעם בשנתיים. פעם בשנה מוחלף שמן, כלומר הפילטר מוחלף כל שנתיים לא כל שנה.

הרכב נמכר יד 1 עם 180 על השעון ו אפס תקלות (כלום לא התקלקל במשך 8 שנים).

 

אני לא יודע מי האידיוט שאמר לך את זה, אבל הוא אידיוט.

אין שום הנחייה כזו, לא של היבואן ולא של היצרן, בטח ובטח במנועי 2003-2005 הידועים בחיבתם הרבה לבוצה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
החלפתי היום שמן מנוע ואת הפילטר לא הצלחתי להוציא כי הוא היה שומני אז השארתי אותו והחלפתי רק שמן מנוע, זה בסדר?

שלא יבלבלו אותך כאן עם "העבודות", מה שעשית זה לא בסדר.

החלף מסנן שמן בהקדם ובכל פעם שאתה המחליף שמן.

פורסם
אני לא יודע מי האידיוט שאמר לך את זה, אבל הוא אידיוט.

אין שום הנחייה כזו, לא של היבואן ולא של היצרן, בטח ובטח במנועי 2003-2005 הידועים בחיבתם הרבה לבוצה.

 

 

 

אולי בטויוטה אין, אבל בהונדה (סיוויק

2001-2005) יש כזאת הנחיה לתנאי שימוש קשים ולמדינות מחוץ לאירופה. פילטר כל שנה/20.000, שמן כל חצי שנה/10.000.

 

בארץ החליפו גם פילטר בכל טיפול 10.000.

 

 

פורסם (נערך)

פעם היו מנקים את המצתים במכונה מיוחדת.

מישהו נתקל בה ב 20 שנה האחרונות ?

 

פעם גם היו בודקים את המרווח של המצתים עם פילר גאוג'. יש שיגידו שעדיין צריך. מישהו נתקל במוסך שבודק את המרווח לפני ההרכבה ?

עריכה אחרונה על ידי tanga
פורסם

למה? הפלאגים ברכבים עם טווח קצר זולים לאללה .

 

וברכבים עם טווח ארוך זה מתקזז במחיר .

 

למה לבדוק? ונניח שבדק.

אז במקום לשלם 80 שקל על 4 פלאגים, אשלם 50 רק על פירוק והרכבה .

 

וכל זה במוסך "סחבק" , במוסך מורשה יבואן תשלם 120 על בדיקה .

פורסם
סתאם חומר למחשבה:

בקורולה קודמת 2003 שנייתה לי ההנחייה במורשה הייתה פילטר שמן מוחלף פעם בשנתיים. פעם בשנה מוחלף שמן, כלומר הפילטר מוחלף כל שנתיים לא כל שנה.

הרכב נמכר יד 1 עם 180 על השעון ו אפס תקלות (כלום לא התקלקל במשך 8 שנים).

 

אולי זה נכון וסביר להניח שהמנוע יחזיק מעמד אבל בשביל העלות הזניחה של הפילטר לא לוקחים סיכונים.

גם במירוצי המוטוקרוס בארה"ב הקבוצות הגדולות משפצות את כל הקרביים של המנוע כל מירוץ שני ומחליפות צמיגים כל מירוץ. בשביל העלות הזניחה (לא בהכרח זולה אבל זניחה ביחס להשלכות של כישלון) שווה להשקיע ולקבל מכונה שעובדת במיטבה כל מירוץ.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם (נערך)
למה? הפלאגים ברכבים עם טווח קצר זולים לאללה .

למה לבדוק? ונניח שבדק.

 

הכוונה לפלגים חדשים, לפני שמרכיבים אותם. בשיטות היצור של פעם, המרווח המצויין לא היה מדוייק והיה צריך לכוון אותו לפני הרכבה. היום זה כבר יותר מדוייק, אבל עדיין לא 100%.

 

הבעיה בשיטה הזאת היא בכך שאם הפילטר סגור ממש ממש ממש חזק, אתה תחורר אותו לגמרי עם מברג. ואם לא תצליח לפתוח, הרכב כבר לא יהיה במצב נסיעה. זה קרה לי פעם לפני הרבה שנים, חוררתי את כל הפילטר אבל הוא עדיין לא נפתח.

 

בסוף בא חבר מכונאי ובעזרת מברג ענק, מכות פטיש וכללות ברוסית פתח לי אותו...

 

צודק בוקי, לכל מה שמוגדר "חאפרי" יש את המגבלות שלו,וצריך לדעת את ההשלכות לפני שנכנסים לזה.

עריכה אחרונה על ידי tanga
פורסם

שאלה תם: המנועים בנזין החדשים של יונדאי נדרשים לעשות טיפול כל 20 אלף קילומטר. כלומר כל 20 אלף קילומטר מחליפים פילטר מנוע.

כנל לגבי מנוע סולר של רנו.

לעומת משאיות דף נדרשים לטיפול כל 40 אלף.

איוויקו 50 אלף.

מה אני מפספס כאן?

פורסם

הייתה הנחיה כזאת בטויוטה נראה לך שאני ימציא לך סתאם.

דבר נוסף למדקדקים שבנינו אם תרוקן שמן ופילטר עדיין יישאר במנוע שמן לא משנה מה תעשה, אומרים שמפתח בסוויץ וסיבוב הסטרטר קלות(בלי להניע), יוציא לך עודפים דרך בורג הניקוז.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.


×
×
  • תוכן חדש...