Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3560 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שימוש בפילטר מעבר למה שקבע היצרן פוגעת ביכולת הסינון ועלולה לגרום לנזק במנוע. החלף אותו בהקדם, אין צורך להחליף שוב גם את שמן המנוע.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

משבבים מלשון שבבים?

פילטר השמן לא מסנן רק שבבים, הוא סופח גם שאר מזהמים מרחפים בשמן. פילטר סתום עלול לגרום להרעבת שמן, להיקרע או לפתוח את שסתום המעקף ואז היעילות שלו שווה ל- 0.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

טיפ לפירוק מסנן שמן כאשר אין כלי יעודי או גישה לכלי:

ניקוי משאריות שמן בעזרת ספרי קרבורטור וניגוב

תפיסת המסנן בעזרת נייר שיוף גס- לא מחליק אף פעם. עכשיו זה רק תלוי בכוח שלך, אם לא מספיק לכל אחד יש מכר עם יד של גורילה.

פורסם

סתאם חומר למחשבה:

בקורולה קודמת 2003 שנייתה לי ההנחייה במורשה הייתה פילטר שמן מוחלף פעם בשנתיים. פעם בשנה מוחלף שמן, כלומר הפילטר מוחלף כל שנתיים לא כל שנה.

הרכב נמכר יד 1 עם 180 על השעון ו אפס תקלות (כלום לא התקלקל במשך 8 שנים).

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

פורסם

יש שיטה חאפרית, לתקוע מברג בפילטר הישן וכך ליצור ידית לפתיחה קלה של הפילטר.

(עכשיו זה הזמן של הטהרנים לצאת חוצץ)

פורסם
סתאם חומר למחשבה:

בקורולה קודמת 2003 שנייתה לי ההנחייה במורשה הייתה פילטר שמן מוחלף פעם בשנתיים. פעם בשנה מוחלף שמן, כלומר הפילטר מוחלף כל שנתיים לא כל שנה.

הרכב נמכר יד 1 עם 180 על השעון ו אפס תקלות (כלום לא התקלקל במשך 8 שנים).

זה היה נהוג בעבר אצל עוד יצרנים. בתקופה בה מרווחי החלפת שמן היו קצרים (כל 7500 או כל 10.000 ק"מ למשל) חלק מהיצרנים הנחו להחליף פילטר שמן בכל החלפת שמן שניה.

 

אגב יש עוד היבט שאף אחד לא הזכיר - בפילטר נשארים כ 0.3-0.5 ליטר שמן, השמן הזה יתערבב עם החדש ויזהם אותו מעט כבר בהתנעה הראושנה. זה בנוסף לכמות שמן מסויימת שלא מתרוקנת מהמנוע בהחלפת שמן.

 

 

יש שיטה חאפרית, לתקוע מברג בפילטר הישן וכך ליצור ידית לפתיחה קלה של הפילטר.

(עכשיו זה הזמן של הטהרנים לצאת חוצץ)

 

הבעיה בשיטה הזאת היא בכך שאם הפילטר סגור ממש ממש ממש חזק, אתה תחורר אותו לגמרי עם מברג. ואם לא תצליח לפתוח, הרכב כבר לא יהיה במצב נסיעה. זה קרה לי פעם לפני הרבה שנים, חוררתי את כל הפילטר אבל הוא עדיין לא נפתח.

 

בסוף בא חבר מכונאי ובעזרת מברג ענק, מכות פטיש וכללות ברוסית פתח לי אותו...

 

 

פורסם

במידה ופירקת את המסנן אני לא רואה שום סיבה להתעסק בריקון המסנן ומילוי בשמן. מחליפים את המסנן וזהו.

 

אתה מזכיר לי את התקופה לפני 30-40 שנים שנסעתי על פיאט 127 וגם על סימקה 1000 שבה היינו מנקים כול מספר קילומטרים את המצתים ומשייפים קצת את הפלטינות.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...