Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3562 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה משווה בין אחוז שמן שנשאר לחצי ליטר?

עזוב תשמן הישן בצד.

אם הבחירה הייתה ביו להחליף שמן לבין להחליף מסנן הייתי מחליף מסנן זה בטוח.

 

ממה שאני מכיר, גם בטיוטה כל טיפול מצריך שמן ומסנן.

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
שאלה תם: המנועים בנזין החדשים של יונדאי נדרשים לעשות טיפול כל 20 אלף קילומטר. כלומר כל 20 אלף קילומטר מחליפים פילטר מנוע.

כנל לגבי מנוע סולר של רנו.

לעומת משאיות דף נדרשים לטיפול כל 40 אלף.

איוויקו 50 אלף.

מה אני מפספס כאן?

אתה מפספס שיש למנועים עם מרווח טיפולים גדול כגון משאיות, כמות שמן גדולה באגן וכן מסנן גדול יותר שאמור לעמוד במרווח הגדול שקבע היצרן.

פורסם (נערך)

אם הבחירה הייתה ביו להחליף שמן לבין להחליף מסנן הייתי מחליף מסנן זה בטוח.

מה הסיבה לזה?

הרי אתה פועל מאינסטינקט בזמן שבשביל לקבוע דברים כאלה באמת צריך לבדוק את השמן במעבדה ורק לאחר מכן לראות האם הוא באמת הזדהם באופן שכבר לא שומר על המנוע,כנ"ל לגבי המסנן.

אין לך ביסוס וודאי לקביעה כזאת,מלבד ההרגשה הפסיכולוגית שמסנן ושמן חשוב להחליף כי ככה זה מרגיש יותר נכון,לא משנה מה.

 

אם הובנתי לא נכון,אני לא אומר שלא חשוב להחליף את השמן או המסנן - ההפך.

אני אומר שחשוב להחליף בזמן וגם לפני הזמן כשיש בזה צורך,שמן כאמור חייב להיות מוחלף אחת לשנה (כשהמנוע עמד) או בטרם מועד ההחלפה שנקבע ע"י היצרן אם - מרבים לנסוע בדרכי אבק,כאשר קורעים את המנוע ואם המנוע לא תקין כאשר יש blow by ("ניפוח" אגן השמן) מופרז,כאשר התערובת עשירה ועוד.

אבל אלה לא מתייחסים לשימוש סטנדרטי ומנוע תקין,ששם כאמור אפשר לדלג לפחות פעם אחת על החלפת מסנן ואולי גם שמן - לדעתי הלא בדוקה במעבדה.

עריכה אחרונה על ידי tribel
פורסם
אתה מפספס שיש למנועים עם מרווח טיפולים גדול כגון משאיות, כמות שמן גדולה באגן וכן מסנן גדול יותר שאמור לעמוד במרווח הגדול שקבע היצרן.

כמות שמן גדולה באגן???

כמות גדולה של שמן נובעת קודם כל מנפח מנוע גדול ולא שייכת באופן ישיר למרווחי טיפולים,המסנן יותר גדול כי המנוע יותר גדול ודרושה סירקולציה גדולה יותר.

פורסם

האמת? יש לי ביסוס שמספק אותי מביקור אצל ספק מסננים.

כמובן שהוא האינטרס שלו הינו למכור מסננים כך שאני לא הולך אחריו כמו צאן לשחיטה... אבל היה הרבה הגיון, גם במה שראיתי, וגם במה שהרגשתי במו ידיי.

 

אגב,אותו ספק היה די אובייקטיבי ביחס למסננים שלו מול חברות אחרות.

 

מה שווה לי מסנן סתום מעט, ושמן טרי?

 

זה ויכוח שלא יגמר, אבל אני לא הייתי קונה רכב ממישהו שחוסך גג 60 שקל על מסנן.

פורסם

זה ויכוח שיגמר אם הוא יבדק בצורה מקצועית.

מנוע שהוא תקין לא בהכרח שיסתום את המסנן,גם חלקית אולי מדובר בגימיק של היצרן - לסתום חלקית בכוונה ואולי אני טועה.

פורסם
כמות שמן גדולה באגן???

כמות גדולה של שמן נובעת קודם כל מנפח מנוע גדול ולא שייכת באופן ישיר למרווחי טיפולים,המסנן יותר גדול כי המנוע יותר גדול ודרושה סירקולציה גדולה יותר.

בפירוש לא נכון.

נפח מנוע גדול אינו בהכרח מחייב כמות שמן יותר גדולה כנ"ל לגבי מסנן.

האפשרות לתת מרווחי טיפול גדולים, מעבר לתכנון המנוע עצמו והתאמת סוג השמן, הוא כמות השמן העודף וגודל המסנן שמן.

פורסם
זה ויכוח שיגמר אם הוא יבדק בצורה מקצועית.

מנוע שהוא תקין לא בהכרח שיסתום את המסנן,גם חלקית אולי מדובר בגימיק של היצרן - לסתום חלקית בכוונה ואולי אני טועה.

אתה רוצה לתת את הרכב שלך לניסיון?

בדיוק מה שטוען בוקי מסכם את הדיון, מצב המסנן לא ידוע ומה שכן ידוע שהמסנן עובד לשם מה שהוא יועד, הוא מסנן כל זמן שעובר דרכו שמן ולא לוקחים את הסיכון שהוא נסתם חלקית והאם יחזיק להחלפת שמן הבאה, בטח אם היצרן דורש החלפת מסנן בכל פעם שמחליפים שמן והעלות של מסנן מקורי או תואם, אינה יקרה.

פורסם
כמות שמן גדולה באגן???

כמות גדולה של שמן נובעת קודם כל מנפח מנוע גדול ולא שייכת באופן ישיר למרווחי טיפולים,המסנן יותר גדול כי המנוע יותר גדול ודרושה סירקולציה גדולה יותר.

לא מדוייק. נפח המנוע בלבד אינו מגדיר את תכולת השמן במערכת. קיימים מנועים בעלי נפח של 2.0 ליטר עם כמות שמן גדולה יותר מאשר במנוע בעל נפח 3 ליטר.

כמובן אם תשווה מנוע בעל נפח של 1.0 ליטר למנוע בעל נפח של 3.0 ליטר תמיד כמות השמן תהייה גדולה יותר במנוע של 3.0 ליטר.

 

כמות השמן במנוע נגזרת מהמון פרטים טכניים כגון: הספק המנוע, מבנה מערכת השימון, בלוק מברזל או מאלומיניום, מירווחי הטיפולים המתוכננים ומפרט שמן המנוע, נפח המנוע, עם טורבו או בלי ועוד...

איזה כייף לי :)

פורסם

אוקיי החכמתי.

 

ל danniel,

את הטענה שלך אפשר לסכם ב ככה היצרן אמר אז ככה אני עושה,מבלי שאיי פעם בדקת האם מה שאתה עושה באמת משנה.

המסנן החדש נקי ונעים יותר להרכבה את זה אני יודע.

פורסם

לדעתי מה שדניאל אומר זה שבסכום שהמסנן עולה אין טעם להסתכן .

נ.ב יצא לי פעם לחתוך מסנן של ac delco לחצי .

 

אין לי מדד להשוואת לחצים, בעת כניסה סינון ויציאה אבל שקט נפשי שעולה בין 30-60 שקל פעם בשנה יש.

פורסם
אל תשכחו שמרווחי החלפה ארוכים במשאית נובעים מכך שמשאית עושה לא מעט ק"מ בשנה ולכן יצרן של מסחריות ספציפית קבע כל 40 אלף ק"מ.

רכב סולר שעושה 50K בשנה צריך לעשות בשנה אחת 2 טיפולים, ובשנה לאחר מכן 3 טיפולים. לעומת משאית שצריכה לעשות רק פעם אחת טיפול בכל שנה. השאלה למה. הרי גם את הרכב סולר תכננו שהוא יסע הרבה.

פורסם

למה קטנוע 125 סמ"ק צריך לעשות טיפול כל 4000 ק"מ?

 

 

ולגבי משאיות - יש תחרות בענף. משאית ביום טיפול = היא לא מכניסה כסף.

 

 

 

לכן יצרני המשאיות משתדלים כל הזמן להגדיל את מרווחי הטיפולים, יש לזה יותר משקל בשוק הזה מאשר בשוק הרכב הפרטי.

 

 

קיבולת שמן גדולה מאוד במנוע אמרנו.

סינון שמן (אולי בכמה שלבים, לא מכיר לעומק) אמרנו.

אפשר אולי להוסיף גם סל"ד עבודה נמוך יותר משמעותית לעומת מכונית פרטית. מנוע נסע 40 אלף ק"מ אבל עשה חצי מכמות סיבובים, כי הוא עובד ב 1300 סל"ד בשיוט ולא ב 2000-3000.

 

 

אגב משאיות כביש בתנאי שימוש נוחים מגיעות היום למרווח טיפולים של 80 אלף ק"מ, קיבולת שמן במנוע 16 ליטר היא כ 50 ליטר. כמובן משאיות שעובדות באתרי בנייה או במכרות מטופלות במרווחים הרבה יותר קצרים.

 

 

פורסם
רכב סולר שעושה 50K בשנה צריך לעשות בשנה אחת 2 טיפולים, ובשנה לאחר מכן 3 טיפולים. לעומת משאית שצריכה לעשות רק פעם אחת טיפול בכל שנה. השאלה למה. הרי גם את הרכב סולר תכננו שהוא יסע הרבה.

אתה בא מנוקדת הנחה שכל ברלינגו חייבת לעשות בשנה מינימום 50 אלף ק"מ.

למרות שברלינגו וחברותיה נחשבות למסחריות הם בתכל"ס פרייבט עם תא מעטן גדול ונוח להעמסה כנ"ל גם הדוקאטו וחברותיה זה סוג של ואן שמאפשר להסיע גם כן יותר משלושה אנשים בו זמנית לעומת משאית שהיא רכב עבודה בהגדרתו.

ומשפחתיות שהם דיזליות זה שבארץ לא נפוץ לשווק רכבי משפחה עם מנוע דיזל לא הופך כל קיה פורטה דיזלית לרכב עבודה.


×
×
  • תוכן חדש...