Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עובר לאוטומט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3952 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החלטתי להתפנק באמריקאית גדולת נפח הבעיה שעוברת בראשי היא שאני עד עכשיו נהגתי רק בידני ורציתי לשמוע תגובות מאנשים שעברו לאוטומט השאלה לגבי ההסתגלות לחוסר קלאץ ושימוש בידית הילוכים

פורסם

אני אתן מנסיון אישי,

עברתי לאחר שנים על גבי שנים מידני לאוטומט.

בהתחלה הייתי לוחץ עם רגל שמאל מתוך הרגל על "קלאץ" דמיוני

מהר מאוד אתה מתרגל לרעיון והעוויתות מפסיקות :-)

נורא כייף לנהוג על אוטומט, בעיקר כשאני נוסע עם הילדים ברכב.

 

כיום,

מאוד חסרים לי ההילוכים והתחושה של הגיר הידני,

האצה מדורגת, זינוק בעלייה, האטה מדורגת... בקיצור - גיר ידני זה כייף. אוטומט זה קל ללא התעסקות.

תיהנה

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

פורסם (נערך)

מתרגלים, בקלות.

הדבר היחידי ששאני זוכר זה שבהתחלה היה לי מנהג לקראת כל סוף בלימה ללחוץ על האין קלא'ץ, מכיוון שדוושת הבלם באוטומט היא יותר רחבה היה יוצא שהייתי דורך עליה גם עם רגל שמאל.

שילוב הלחיצה עם שני הרגלים על דוושת הבלם הייתה גורמת כמובן לבלימה הרבה יותר חזקה ממה שרציתי.

עם הזמן, דיי מהר מתרגלים.

 

עריכה:

אני רואה שכתבתי מה שרפי כתב :-)

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
פורסם

זה מצחיק אבל לפני 8 שנים בערך רכשנו את הרכב האוטומטי הראשון שלנו, ואבא שלי לא ידע מה זה בכלל. הוא נהג עם רגל שמאל בולמת ורגל ימין מאיצה. הוא התרגל לנהוג כך ולא שמתי לב בכלל עד שראיתי את זה בעיניים. כלומר לא ניתן היה להרגיש את זה מהנהיגה. הסברתי לו שנוהגים רק עם רגל ימין והוא היה מופתע. אחרי כמה ימים התרגל רק לרגל ימין. מצחיק.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

יש דווקא אנשים שנוהגים כך, כיוון שזה מאפשר לך לבלום מהר יותר, ולשחק בצורה טובה יותר עם הדוושות, כמו שעושים בקרטינג, לדוגמא. מצד שני, קראתי באיזה ספר על נהיגה מתקדמת שזו לא טכניקה שאפשר ללמוד ליישם אותה באופן טוב ממש, אלא אם מתחילים לנהוג כך בתור ילדים, מצד שלישי אני לא באמת בטוח שזה נכון :)

 

אני יכול להגיד שבנהיגה בסימולטורים ויתרתי על הדוושה השלישית כבר מזמן, ואני הרבה יותר מתחבר לבלימה עם שמאל והעברת הילוכים עם שיפטרים. בזכות זה, הפכתי גם די אדיש לנושא הידני מול אוטומטי, וברכב הבא אני לא חושב שאתעקש על תיבה ידנית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

לסיכום כל התשובות עד עכשיו:

חלק מהאנשים שאתה לא מכיר מסתגלים, וחלק אחר מהאנשים שאתה לא מכיר לא מסתגלים.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

יבגני - בלימה ברגל שמאל אפשר ללמוד, זה לא כזה מסובך ובוודאי לא מחייב לימוד מגיל רישיון. מה שכן, בן קולינס, למשל, טוען שזה שימושי כמו מאפרה על אופנוע ומאידך יש אחרים שנשבעים בזה. מכל מקום זה קטע חביב ועוד משהו שלא מזיק לדעת.

 

לגבי מעבר בין ידני לאוטומט - הדבר שלי הפריע בהתחלה שהייתי מתחיל נסיעה בלי להוריד את בלם היד - משהו ברצף הקבוע היה חסר לי. אבל גם זה עבר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

כן שמתי לב מה שבטוח שצריך לבדוק את זה בעצמי. מעניין אותי עם הנוחות ו"פינוקים" יגרמו לי לשכוח מהכיף שבנהיגה בידני

פורסם

לפני 7 שנים מכרתי רכב ידני לטובת אוטומט, ועל הטעות הזאת עוד שילמתי 10 אלף שקל בעת קניית הרכב.

 

7 שנים עברו ולא התרגלתי. בפקקים וגם כשנוהגים עייפים ברור שזה יותר נוח ללחוץ על הגז וברקס וזהו, אבל ברוב הזמן שאני נוהג הידני חסר לי. בדיוק בשביל זה אני בעוד חודשיים חוזר לרכב עם גיר ידני, כאשר הבעיה שלי תהיה להתרגל לידני לאחר 7 שנות אוטומט...

פורסם
זה מצחיק אבל לפני 8 שנים בערך רכשנו את הרכב האוטומטי הראשון שלנו, ואבא שלי לא ידע מה זה בכלל. הוא נהג עם רגל שמאל בולמת ורגל ימין מאיצה. הוא התרגל לנהוג כך ולא שמתי לב בכלל עד שראיתי את זה בעיניים. כלומר לא ניתן היה להרגיש את זה מהנהיגה. הסברתי לו שנוהגים רק עם רגל ימין והוא היה מופתע. אחרי כמה ימים התרגל רק לרגל ימין. מצחיק.

 

אבא שלי היה נוהג ככה.

 

:)

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

פורסם (נערך)
יש דווקא אנשים שנוהגים כך, כיוון שזה מאפשר לך לבלום מהר יותר, ולשחק בצורה טובה יותר עם הדוושות, כמו שעושים בקרטינג, לדוגמא. מצד שני, קראתי באיזה ספר על נהיגה מתקדמת שזו לא טכניקה שאפשר ללמוד ליישם אותה באופן טוב ממש, אלא אם מתחילים לנהוג כך בתור ילדים, מצד שלישי אני לא באמת בטוח שזה נכון :)

 

הבעיה אינה בלפתח את הרגש ברגליים.

 

הבעיה העיקרית בנהיגת כביש היא שאתה צריך את רגל שמאל על המדרס לתמוך בגוף.

 

כשלעצמה, זו טכניקה מועילה למדי.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

משתתף בצערך...

 

וברצינות - המעבר קל מאד, אפילו קל מדי. עשתי אותו אחרי 25 שנה על ידנית, ההתרגלות לוקחת כמה דקות, אם כי גם כיום, כשאניחוזר משבוע של נהיגה על ידניות בחו"ל אני עדיין מחפש את הקלאץ'.

 

מבחינת התרגלות - הסיפור של הדוושות הוא דווקא הקטן יותר. צריך להתרגל למשחק הנכון עם הגז (בעיקר לחיצה לחיצה בריאה כדי להוריד הילוך, או שחרור כדי להעלות הילוך) ולא לשכוח שבירידה צריך להוריד הילוך, אבל זה רק ענין של לחיצה על כפפתור או הזזת ידית ההילוכים לעמדה 3 (או מה שמתאים ברכב שתרכוש).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...