Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכונו היכונו - פיאט בראבו 2016!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3998 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כבוד לקונצרן ותהיה הצלחה גדולה,לדעתי כן?

משפט אחרון: מיספר 2 משתדל יותר!

בדיוק על זה דיברתי!

 

איזה מספר 2? מאיפה סופרים?

 

פיאט (כמותג, לא הקונצרן) הוא האצן במרתון מפולינזיה עילית, שנכנס לאיצטדיון 12 שעות אחרי שכולם הלכו הבייתה ובמהלך המרתון עבר 3-4 ארועי מוות קליני והחיאה של הצוות הרפואי.

 

כולנו מאחלים לפיאט הצלחה גדולה, אבל לא כ"כ ברור מאיפה זה יהיה אחרי שהם איבדן לחלוטין את נתח השוק העיקרי שלהם.

ימים יגידו, אולי יצליחו לשחזר את ההצלחה הפנטסטית של ה 500 הנהדרת, אולי יכבשו בסערה את סין?

אבל מלייצר מכוניות מיני-משפחתיות לשוק האירופאי לא תגיע ההצלה שלהם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

גם אותי הפחידו לפני קניית הבראבו. כולל מכר של חבר שהוא איזה אושיה מוטורית - היה קצין רכב בחברה גדולה ובעל מוסך. הפחיד אותי כהוגן - אמר שהגיר הרובוטי ירסק לי את הגב ושאני אבלה יותר במוסך מאשר על הכביש.

והאמת - זה השפיע עלי, עזבתי את הסוכנות וחזרתי לחרוש את הלוחות בחיפושים אחר מכונית אחרת. חשבתי על סיוויק, חשבתי על אוקטביה, אפילו בררתי על גולף. אבל מחירי המתחרים (ובמקרה של האוקטביה גם עניין הביטוח) מול התמורה היו לא לעניין ובנוסף היה לבראבו משהו נוסף, משהו מיוחד שהיה חסר אצל המתחרות המשמימות.

 

כולכם פה עושים מה זה חיים קלים לבראבו, כאילו גולף בפיסגה ומתחתיה הבראבו אבל היא מכרה גם פחות מכמעט כל מתחרה בקטגוריה. פחות מהפוקוס, פחות מהאסטרה, פחות מהמגאן, פחות מה C4, פחות מה 308...אתם מבינים את הכיוון.

למה HTC M8 שזכה לכל כך הרבה תשבוחות לא מכר כל כך הרבה והחברה שמייצרת אותו הולכת ושוקעת?

למה ה-ONE PLUS ONE המשובח והזול נמכר רק במיליון יחידות לעומת עשרות מיליונים של האיפון הנחות טכנולוגית ממנו והיקר משמעותית? ולמה האסוס זנפון2 הסופר מהיר (ועם 4 ג"ב זיכרון ו-64 ג"ב נפח אחסון) שקניתי לאשתי ב-300 דולר נחשב לטלפון סיני נחות ואפילו לא בר תחרות מול האייפון?

למה פפסי קולה הולך מצוין בארה"ב ובארץ הוא נמכר בצורה זניחה לעומת קוקה קולה?

למה הבירה הנמכרת ביותר, בהפרש ניכר, בארה"ב היא Bud Light ולא איזה בירה נורמלית?

אין שום כיוון - לפעמים זה עניין של איכות המוצר. לרוב זה שיווק ותדמית.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם
דווקא קל להתווכח, אפילו התייחסו לזה, אתה פשוט מתעלם :)

איך מתווכחים עם מספרים?

כשיש מוצר טוב במחיר טוב, הוא נמכר חרף שיווק אגרסיבי של המתחרים.

במקרה של הבראבו, היא לא הצליחה להתרומם מעל השיווק האגרסיבי הזה, לא בארץ ולא בעולם.

אז או שהייתה בעיית איכות או שהייתה בעיית מחיר.

בעיית איכות משמעותית לא הייתה (דווקא סבבה של רכב) אז לפחות בארץ, הבעיה הייתה המחיר.

לי נראה שלא חסר לך את היכולת להתעלם מעובדות בעצמך, אני הפנתי לך שאלה מקודם - ואשמח לקבל ממך תשובה

באמת שאני לא רוצה לחטוף את השרשור לכיוון ה 300, אציין רק שבין האמריקאיות ה 300 הציגה ביצועים ויכולות לא רעות (שוב, בעקבות התבססות על מרצדס) אבל בהשוואה לאירופאיות בנות זמנה שבה היא ניסתה להתחרות, זה פשוט רכב מגוחך וזו גם הסיבה לביקורת המרושעת בפיפט גיר.

לגבי המשפט עם האירופאים והסטיגמות - לא, לא כל האירופאים אהבלים שחיים לפי סטיגמות - כל העולם כזה, כאשר אתה מחליף סטיגמות במיתוג ושיווק. הרי לאפל יש באגים, ואתה לא באמת רוצה ספרייט כשאתה צמא, והמנוע של הונדה לא יפיל אותך מהכסא.

אתה באמת לא מסכים עם החשיבות של שיווק ומיתוג, או שזה רק כאשר מדובר ברכבים שלא 'באים לך בטוב'? :)

 

צריך לזכור, הסיבה היחידה שאנחנו בכלל מנהלים את הדיון הזה ומבלי להשוות את הבראבו למתחרות הטבעיות שלה (אסטרה, פוקוס) היא כי הבראבו התרסקה במחירון בצורה קולסאלית והפכה את ההשוואה הזו למיותרת, מכוניות שעלו זהה כחדשות, בעלות פער מחירון כיום כמשומשות של אלפי שקלים רבים והנה לכם אולי הסיבה האמיתית למה האנשים לא רצו לקנו ברבו ולמה הסטיגמות [לפחות בסעיף ירידת הערך] היא לא סטיגמה, היא המציאות.

 

קצת מצחיק בעיני שאנשים לוקחים את נקודת הטורפה הגדולה ביותר של הרכב והופכים אותה לנקודת אור.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הסטיגמה הובילה לירידת הערך.

ד"א - תבדוק את מצב מחירי השוק של הפוקוס, אני כבר לא בטוח שמצבה טוב יותר משל הבראבו.

בנוסף - מאז הבראבו, מצבה של פיאט בעניין זה השתפר בזכות ה-500 ולפי דעתי ימשיך להשתפר עם ה-500X שהיא מכונית טובה, עם תמורה טובה ולא "מוזרה".

 

ועוד משהו - אני לא חושב שמישהו התייחס לנקודת התורפה הזאת לחיוב. כמעט כולם ציינו זאת כיתרון רק לרוכשים מכוניות משומשות.

פורסם

אוף, עוד פעם זה. מי שחושב שהרוב צודק, טועה. גם אם הרוב חושבים שהרוב צודק, הם טועים. ומזל שככה, זה חלוקה הוגנת: הרוב נהנים כי הם רוב, המיעוט נהנה כי הוא בחר נכון, כולם מרוצים. תחשבו איזה נורא היה אם הרוב היה צודק? אז המיעוט היה נדפק פעמיים, גם מיעוט וגם טועה.

 

כמשתייך למיעוט (בעם. קצת פחות בפורום. ומיעוט קולני, אמנם) לא הגעתי לשם בטעות. בשליש האחרון של תקופת הארבע וחצי שנים פלוס שהחזקתי באלפא 156 חיפשתי מחליפות. 159 היתה טובה אבל כבדה. אינפיניטי נפלאה אבל כבדה מאוד. אבארט 500 (לא היתה אז פונטו) קטנה מדי. אודי ביאסה לי את התחת. ב.מ.וו נורמליות היו מחוץ לתקציב. גולף GTI נהדרת אבל לא היתה ידנית. פוקוס מכוערת בעיני והמונית. מאזדה לא מכוערת אבל ממש, ממש המונית. הונדה אקורד אכזבה אותי לעומת הדור הקודם שלה, הקליל והכיפי. שאר היפניות לא בכיוון. לא סומך על צרפתיות. גם לא על המכוניות שלהם. אהבתי את הסטייל של וולוו, פחות את הנהיגה בהן.

 

יום אחד מישהו נתן לי סיבוב על בראבו. ממש, בפועל, לנהוג - לא לקרוא ביקורות, לא להתיעץ עם מומחי פורום, לא לעיין בטבלת השוואה של דגמים קומפקטיים, אפילו בלי ברושור עם נתוני קג"מ וכ"ס. סתם, לנהוג. ואני הדביל, בגלל שלא התיעצתי, סמכתי על ההשוואה האישית שלי מול עשרות המכוניות האחרות שבחנתי, קניתי ונהניתי. איזה דפוק אני.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

כשיש מוצר טוב במחיר טוב, הוא נמכר חרף שיווק אגרסיבי של המתחרים.

בלי קשר לבראבו, המשפט הזה פשוט שגוי מהיסוד. הועלו כבר דוגמאות מקודם שמפריכות אותו לגמרי, ולא חסר דוגמאות נוספות לכך שמוצר נחות עם שיווק מצויין יצליח להמכר טוב יותר ממוצר עדיף עם שיווק מחורבן. זה שאתה משתמש בו בשביל להוכיח נקודה... זה אבסורד.

 

ושים לב, אני איתך לגמרי בנוגע לתמחור של פיאט - פשוט לא שותף ללוגיקה המעוותת הזו שהצלחה במכירות ואיכות הנדסה קשורות באופן הדוק, למזלי גם המציאות מסכימה איתי אז לפחות אני יודע שאני לא משוגנע.

 

אם היא תתומחר כמוהן - אני אבחר בבראבו על פני המתחרות הישירות שלה (אסטרה, פוקוס) בקלות, גם על פני הליאון, לא בטוח שלגבי הגולף (אבל היא מתומחרת קצת מעליה, לא?). מצד שני אני אבין לגמרי את אלו שיבחרו באופציה הנגדית מהסיבות שלהם.

ברגע שהיא מתומחרת הרבה מתחתיהן, זה מבחינתי no brainer.

 

זה מצחיק אותך, כי אתה רגיל לנהל דיונים של גרופיס והייטרס, אנשים שעסוקים בלהגן על המותג מנקודת מבט שמזכירה עובד במפעל - ולא מנקודת מבט צרכנית. מה שאתה מתאר כנקודת תורפה לבעלי רכב חדש, היא בדיוק הנקודה ששמה את הבראבו על הIRON THRONE מבחינת רכב משומש - וזה ברור, האינטרסים של רוכש יד1 ורוכש יד2 הם מנוגדים.

 

וזה מחזיר אותי למה שאמרתי בעבר ונדמה לי שגם בשרשור הזה - למרות שאני מאוד מאוד מרוצה מהרכב שלי, לא ארכוש אחד כזה מהסוכנות לפני שהמותג הזה יקום מהקרשים. כשתצליח להתאים את עצמך לדיון עם בנאדם רציונלי ולא מעריץ עיוור - דבר איתי, יהיה מעניין לשמוע רשמים שלך מהרכב אם תצליח להכנס לנעליים האלו ;)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אלפא- דראקו,

 

לא יצא לך שום דבר טוב מלנסות להציל את פיאט מהסטיגמות שלה בזמן שאתה מפזר בחופשיות סטיגמות על צרפתיות :lol:

 

עניינית, אם אתה נהנה מהבראבו, אשריך וטוב לך, אבל דחילק, אתה נותן פה רשימה של רכבים מרשימים מאוד (GTI, ב.מ.וו, וולבו, אקורד) ואח"כ אומר שקנית בראבו כאילו לא בסוג של פשרה אלא עשית את הבחירה הנכונה.

 

הפיאט בכלל עונה על איזהשהוא פרמטר שיש לכל אחת מהמכוניות שמנית?

באיזה גלקסיה שקלת לקנות ב.מ.וו אבל בסוף קנית בראבו?

קצת רצינות לא תזיק!

 

אולי ביקרת באולם של ב.מ.וו, אולי אפילו לקחת נסיעת מבחן, אולי אפילו התעניינת במחיר, אבל עם יד על הלב, אתה לא יכול להגיד ששקלת ברצינות לרכוש ב.מ.וו אבל בסוף קנית ...בראבו???

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ערן - ממש אהבתי.

 

באגירה - עזוב, לא משנה. אם אתה לא מצליח להבין שעבור סכום כסף X במו כן יכולה להיות נחותה לעומת הבראבו (שוב, עבור סכום כסף X, לא עבור סכום X לפיאט וסכום Y לבמו), אז כנראה שאין באמת טעם לנסות להסביר... :roll:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

נבואה:

פיאט תתקן את כל הבעיות גיר\פלסטיקה\מולטימדיה ותשדרג בצורה מגוחחת את הביצועים והצריכת דלק, סאנרוף פנורמי.

אבל היא עדיין לא תצליח ואקנה אותה עוד 3 שנים בשליש מחיר.

פורסם

בגירה אתה עושה את עצמך או שאתה פשוט לא קורא תגובות של אנשים לפני שאתה מגיב אליהם? יש מצב שאתה קורא אבל מדלג על מילים?

 

לגבי הב.מ.וו הוא כתב שאחת נורמלית (בשבילו) הייתה מחוץ לתקציב. הוא לא כתב שהבראבו יותר טובה, פשוט הב.מ.וו יקרה משמעותית.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם (נערך)

BAGIRA יש לך תפיסה שגויה, אתה חושב שאני מכין דף עם רשימת דרישות לרכב? אני לא מוציא RFP לפרויקט. זה קניה אישית, לעתים קרובות אימפולסיבית. כן, הייתי מחפש בימר אם היתה עושה לי את זה - אם לא חדשה אז בת שנה-שנתיים. כן, רוב הסיכויים שאם היתה אז בארץ GTI ידנית ובלי ריפוד משובץ (נכון, טפשי, אימפולסיבי) הייתי קונה אותה. הסיבה העיקרית שנדלקתי על הבראבו היא שההתנהגות שלה הכי הזכירה לי את ה-156 (ולא בכדי, יש קשר משפחתי הדוק בין הפלטפורמה). זה שהיא גם היתה מרווחת מספיק בשביל המשפחה אפשר את הרכישה. חוץ מזה שנהיגה על מכוניות חזקות הבהירה לי שהנטייה שלי היא לא למפלצות תאוצה אלא דווקא למכוניות קלילות שמרגישות מהירות גם כשנוסעים בהן לאט. אתה יכול להתפלא, או לחשוב שזה משונה, אבל מבטיח לך שזה אכן המצב.

 

DAVID32, כן - אני סולד מרכב המוני, ומשעון המוני, ומארועים המוניים, ומפוליטיקאים המוניים ומהמוניות בכלל. אחד היתרונות של קונצרן פיאט שאתה יכול לקנות רכב ייחודי באמת במחיר מצחיק. קניתי בזמנו את הפונטו קבריו האחרונה בארץ, אחת משתיים או שלוש אדומות. הבראבו הנוכחית שלי היא אולי יחידה, אולי יש עוד אחת, סנסיישן ידנית עם גג פנורמי. האבארט שלי היא הפונטו אסה-אסה האפורה היחידה בארץ. ככה אני אוהב את זה.

עריכה אחרונה על ידי alfa_draco

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

ושים לב, אני איתך לגמרי בנוגע לתמחור של פיאט - פשוט לא שותף ללוגיקה המעוותת הזו שהצלחה במכירות ואיכות הנדסה קשורות באופן הדוק, למזלי גם המציאות מסכימה איתי אז לפחות אני יודע שאני לא משוגנע.

בא נשחק מין משחק קטן שכזה, אתה תחזור עכשיו על כל 4 עמודי השרשור ותחפש איפה דיברתי על האיכות של הבראבו?

אם אמרתי שזה חרא אוטו, אני אתנצל ואגיד שזה יופי של אוטו, כי זו דעתי!

אם לא אמרתי כלום על איכות הבראבו מעבר לאמירה אחת בסוגריים שזה דווקא סבבה של אוטו, אתה כבר יודע מה לעשו...:wink:

זה מצחיק אותך, כי אתה רגיל לנהל דיונים של גרופיס והייטרס, אנשים שעסוקים בלהגן על המותג מנקודת מבט שמזכירה עובד במפעל - ולא מנקודת מבט צרכנית. מה שאתה מתאר כנקודת תורפה לבעלי רכב חדש, היא בדיוק הנקודה ששמה את הבראבו על הIRON THRONE מבחינת רכב משומש - וזה ברור, האינטרסים של רוכש יד1 ורוכש יד2 הם מנוגדים.וזה מחזיר אותי למה שאמרתי בעבר ונדמה לי שגם בשרשור הזה - למרות שאני מאוד מאוד מרוצה מהרכב שלי, לא ארכוש אחד כזה מהסוכנות לפני שהמותג הזה יקום מהקרשים.

נכון, מסכים!

אבל אותה נקודת תורפה של הרכב כחדש, היא,היא זו שהשאירה אותו באולמות התצוגה והפכה את הרכב לכישלון מכירות.

אבל אם אתה מודה שהעניין קיים, אז בא בעצם נודה ש"אל תקנה פיאט, ירידת הערך מטורפת" זו לא סטיגמה, זה תאור נכון של המציאות.

 

כשתצליח להתאים את עצמך לדיון עם בנאדם רציונלי ולא מעריץ עיוור - דבר איתי, יהיה מעניין לשמוע רשמים שלך מהרכב אם תצליח להכנס לנעליים האלו ;)

מקווה שהצלחתי.

אגב, בבראבו נהגתי ואם נשתמש באותו ביטוי בפעם הרביעית, היא ממש סבבה.

 

בנוגע לב.מ.וו,

 

להזכיר אותה בכלל באותו משפט עם הבראבו זו בדיחה ממש לא רצינית.

 

"רציתי לקנות רכב, הלכתי לב.מ.וו, יקר, הלכתי לבוגאטי, יקר. הלכתי לקונינסג, יקר, בסוף קניתי מולטיפלה"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
DOC SLOW,

בחייך, תהיה רציני, כל מה שיש טוב באוטו הזה (ואין הרבה) זה בעיקר דברים שמהנדסי קרייזלר לא הרסו מהשורשים המרצדסיים (W211) של הרכב.

 

אני קראתי את זה בתור 'אין הרבה טוב באוטו', מה לא הבנתי נכון....?

אולי אתה מדבר על רכב אחר בכלל? XD

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
נבואה:

פיאט תתקן את כל הבעיות גיר\פלסטיקה\מולטימדיה ותשדרג בצורה מגוחחת את הביצועים והצריכת דלק, סאנרוף פנורמי.

אבל היא עדיין לא תצליח ואקנה אותה עוד 3 שנים בשליש מחיר.

AMEN TO THAT

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200


×
×
  • תוכן חדש...