Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היכונו היכונו - פיאט בראבו 2016!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3998 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה היה בתאילנד, שתיתי יותר מדי, זה קורה שם לכולם!!!!!

 

;)

זה מה שכולם אומרים. מקווה שהכאב עבר מהר וקיבלת על זה לפחות 500 שקל.

 

לגבי הבראבו, היא תצטרך להיות עם תמורה גבוהה יותר למחיר מאשר מתחורתיה, והמחיר הסופי עדיין יצטרך להיות זול יותר ממתחרותיה. הדרך היחידה בה יהיה לה סיכוי להצליח, לדעתי.

 

אם לא, אז מגניב לי, עוד 3 שנים נקנה שוב רכב עם תמורה מעולה למחיר בתור רכב משומש.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

  • תגובות 144
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
והבארבו היוצאת לא היתה ברמה של הגולף MK6, שעבור זמנה היתה הגולף הטובה ביותר

שוב פעם - למה היא לא הייתה באותה רמה? שוב פעם העניין של ליטוף פלסטיקים?

 

אפילו הביקורות שקראתי על הבראבו באנגליה היו די שקולות מול אלו שהגולף כאשר קוראים אותם סעיף מול סעיף - אבל משום מה הציון הכולל היה נמוך יותר ולא ברור למה. לציין שחלק מהעיתונאים הורידו ציון על סחירות ואמינות שאני מסכים בעניין הסחירות, אבל ממש לא בטוח בעניין האמינות.

הביקורות שראיתי בישראל היו שקולות.

אני אישית התרשמתי שהרכבים שקולים, אבל כפי שאמרתי, אני קצת נכה בקצות האצבעות ולא חזק בליטוף פלסטיק ומישוש כפתורים.

אני מסכים שיש בעלי בראבו שמלינים על גימור לא משהו, לא כולם. יש גם בעלי גולף שמלינים על מכטרוניקה דפוקה, לא כולם. לא יודע מה עדיף.

 

אנשים גם מדברים בלי סוף על הנחיתות של ה-dualogic מול ה-DSG שהיא כידוע תיבה קסומה שנבנתה על ידי הניבלונגים.

אני מסכים שה-DSG תיבה מצוינת, אבל אני חוזר שוב על מה שכתבתי : נכון שהגיר של פיאט מעט איטי יותר ופחות נעים במצבים מסוימים, אבל במבחן התוצאה הקובע - אשתי עברה מטויוטה פלנטרית לפיאט בלי שום תלונות. חלק גדול מהטענות כלפי הגיר הזה מקורו בניסיון של אנשים עם מערכות חד-מצמדיות מחורבנות (כמו זאת שנתקלתי בה ביאריס, אלוהים ישמור) או מדעות קדומות והשפעה של פרסום (בהשאלה - "אייפון הכי שווה בעולם, כי, כי, כי ככה!").

בכל מקרה זה כבר היסטוריה - המכונית הבאה תהיה קרוב לוודאי עם TCT שהוא שקול למערכת של VAG.

 

המנועים שקולים, עקומת מומנט כמעט זהה ויתרון קל על הנייר לגולף בצריכת דלק (זה קשור גם לגיר). חובבי VAG בזמנו התגאו מאוד בשרשרת הטיימינג. אני מעדיף להשאר עם רצועה שאני יודע שצריך להחליף כל 120KKM (אישית הקדמתי ל-100) מאשר עם שרשרת שאני לא יודע מתי היא או המותחנים יחטפו קריזה ותתחיל מלחמה בין השסתומים לבוכנות.

גם זה היסטוריה - הבלומושיין הוא מתכנון חדש ואמור להיות אמין יותר. גם פיאט שדרגו את המנועים שלהם.

 

כתבתי בשרשור אחר על עניין המיתוס של VAG.

התייחסתי אז לגולף IV מול הטויוטה קורולה "צפרדע" מאותם שנים וכתבתי איך הסאלון של הקורולה לא רק היה איכותי יותר כחדשה, אלא המשיך להיות איכותי יותר אחרי 400KKM בשעה שהגולפים התבלו לחלוטין. זה מעבר לכך שבגרסה "הישראלית" (1.6 אוטו') הקורולה הייתה מהירה יותר ולפי דעתי מתנהגת יותר.

מיד קפצו ואמרו לי שזאת הייתה בעיה ספציפית ב-IV שכמובן תוקנה. שהסאלונים ב-V וב-VI כמובן עמידים יותר. בסדר, נניח.

אבל אני עדיין זוכר איך בזמן האמת הגולף נחשבה כמובן "לאיכותית" יותר - איך עיתונאי הרכב רטטו באושר לקראת בואה ומיהרו לעטר אותה ב-5 כוכבים (הקורולה לרוב הסתפקה ב-3).

 

אני מסכים שהשוק היום מלא במשפחתיות קטנות 5-דלתות מאוד טובות.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם
בכל מקרה זה כבר היסטוריה - המכונית הבאה תהיה קרוב לוודאי עם TCT שהוא שקול למערכת של VAG.

הTCT שקול לDSG בכל הפרמטרים, למעט האמינות.

 

חוץ מזה, אני מסכים עם מה שכתבת במאת האחוזים.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

הגולף MK6 היתה מכונית נוחה בהרבה מהבראבו, מרווחת יותר ובעלת תא נוסעים מזמין יותר.

המושבים שלה נוחים בהרבה וכנ"ל גם איכות הנסיעה, בעיקר בשל המיתלים הנפרדים מאחור.

כשהגולף נחשבה לאיכותית, אף אחד לא תיאר לעצמו איך היא תיראה כעבור מספר שנים, וגם היום אף אחד לא יודע איך תיראה מכונית כעבור כמה שנים.

הקורולות משנת 03' עד 08' הפגינו איכות ייצור נמוכה בהרבה - גגות נושרים ושריפת צבע הם תופעה מוכרת, בנוסף לבעיית הבוצה במנוע.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם (נערך)

אתה חושב שהיא נוחה יותר. אני לא הרגשתי כך. אולי הגולף יודעת לשכך יותר טוב מהמורות רחבות או עמוקות (אז היתרון של מתלים עצמאיים בה לידי ביטוי). בטח שלא מדובר ביתרון משמעותי, כי הפיאט היא לא ממש משברת עצמות וגם הגולף לא בדיוק גרסה מודרנית של ה-DS. גם הפיאט וגם ה-VAG נוחות יותר משמעותית מקורולה דור קודם (שהפיאט החליפה אצלי) ואשר מכרה בישראל יותר טוב משתיהן. מה זה אומר בדיוק?

זה שמבנה המתלים שונה לא מבטיח שום דבר. לפני שנים הייתה לי קליאו (דור ראשון) עם זרועות עוקבות שגיהצה את הכביש. היה על כך דיון די רציני בשרשור אחר לא מזמן.

 

ההורים שלי החליפו את הטויוטה 98 באחת חדשה מודל 06. בנויה לתלפיות ואמינה כמו צל (קרדיט לרחל שפירא). הפלסטיקה פחות איכותית. אני חושב שהייתה בעיה עם סדרה ספציפית. אבל הדיון הוא לא על קורולה.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם

כשכולם דיברו על האיכות השמיימית של הגולף הכוונה הייתה בעיקר לגולף 4. מהניסיון שלי, של רכבים שראיתי אצל חברים, להגיד על גולף 4 שהיא לא מזדקנת היטב זה אנדרסטייטמנט לא קטן.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

הגולף 4 היום בגיל ממוצע של 15.

זה רכב לגריטה. לא מבין למה שוב ושוב אתה חוזר אליה. בזמנו היא הייתה פורצת דרך בכל הנוגע לאיכות בתא הנוסעים.

 

הבראבו ששוקה מול הגולף 4 היא זאת שהייתה משווקה יחד עם הבראבה והמריאה.

 

אם אתה חושב שהגולף לא מזדקנת טוב, תקפוץ לאיזו בראבו שנת 2000 (אם נשארו כאלו על הכביש בכלל) או איזו מריאה.

פורסם (נערך)

כי הגולף IV היא האמא הרוחנית של המכוניות שבאו אחריה וסימנה שינוי משמעותי אצל VAG (לא רק היא - גם ה-A3 וה-TT שבאו באותה תקופה). כל התדמית ש-VAG מוכרים לך היום מתבסס על המהפך שהם עשו אז. לפני כן גולף הייתה מכונית לפנסיונרים ואאודי מכונית לפנסיונרים קצת יותר אמידים. רכב אמין ובטיחותי, אבל משמים, עם מנועים שהיו ברובם חלשים ביחס לתחרות, עם סאלון פשוט ומאובזר בקמצנות מרגיזה.

 

כי האופן שבו מדברים היום על ה-VI ובהמשך על ה-VII מאוד מזכיר את איך שדיברו על ה-IV בסוף שנות התשעים, עם סופרלטיבים דומים.

כי בדיוק כמו הגולף של אז, גם אלו הנוכחיות אמנם מכוניות טובות, אבל יש רושם שקיים פער לא קטן בין הסיפורים למציאות.

 

בזמנו היא הייתה פורצת דרך בכל הנוגע לאיכות בתא הנוסעים.

הנה דוגמא לדקלום סיסמאות.

אני אומר שוב פעם - האיכות של הקורולה המקבילה לא הייתה פחותה. כולל שימוש בשני צבעים, כולל המעבר של הרדיו מעל פתחי האיוורור (חידוש ארגונומי), כולל פלסטיקה רכה ונעימה, שימוש בריפוד מודרני יותר וכו'.

איך בדיוק הגולף פרצה דרך אם במקביל אליה הייתה מכונית מאוד-מאוד נפוצה עם סלון לא פחות איכותי?

 

ההשוואה לבראבו משנת 2000 לא רלוונטית, כולם יודעים מה היא הייתה שווה מבחינת אמינות וגימור. כולל חובבי פיאט המושבעים ביותר. זאת הסיבה שפיאט עדיין חייבים להוכיח את עצמם כל פעם מחדש.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם

גולף שמגולף. הבראבו הייתה נאה ומהנה ממנה. כנראה גם אמינה ממנה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

לפני שנתיים עוד הייתה לנו בורה משנת 2000, הטוב שזכור לי מהרכב הזה אלה המושבים המאוד נוחים ופער ניכר משאר הרכבים של אותה התקופה.

לא מכירה את הבראבו\ה ומריאה אבל כן את הפונטו ספייס שהייתה לנו קצת לפני הבורה. כל הבדים ברכב היו מהודקים למקומם בצורה מושלמת, הפלסטיקים והכפתורים היו שלמים ובצבעם המקורי, גם תא הכפפות נפתח כל פעם ללא חשש שישאר אצלי ביד.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם (נערך)

אני מכיר אקזמפלר ספציפי של פיאט מריאה המוכר בכינוי il Mostro Brutale והאקזמפלר הספציפי הזה עבר התעללות קשה אך עדיין נותן בראש. מעבר לצליל המנוע האקזוטי והמדהים שלו, אחד הדברים מהם הופתעתי ברכב הזה היא נוחות המושבים - יש כמה וכמה משפחתיות מודרניות שצריכות להתבייש.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
הגולף 4 היום בגיל ממוצע של 15.

זה רכב לגריטה. לא מבין למה שוב ושוב אתה חוזר אליה. בזמנו היא הייתה פורצת דרך בכל הנוגע לאיכות בתא הנוסעים.

 

הבראבו ששוקה מול הגולף 4 היא זאת שהייתה משווקה יחד עם הבראבה והמריאה.

 

אם אתה חושב שהגולף לא מזדקנת טוב, תקפוץ לאיזו בראבו שנת 2000 (אם נשארו כאלו על הכביש בכלל) או איזו מריאה.

 

ההשוואה היא מהשנים 2008-9, הרבה לפני שנות גריטה. אני וחבר החזקנו, במקביל, גולף 4 (הוא) ו-156 (אני). ההבדל באיכות הגימור היה גדול מאד. מספר הידיים והנסועה היו דומים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אני מכיר אקזמפלר ספציפי של פיאט מריאה המוכר בכינוי il Mostro Brutale והאקזמפלר הספציפי הזה עבר התעללות קשה אך עדיין נותן בראש. מעבר לצליל המנוע האקזוטי והמדהים שלו, אחד הדברים מהם הופתעתי ברכב הזה היא נוחות המושבים - יש כמה וכמה משפחתיות מודרניות שצריכות להתבייש.

מנוע ה 1.6 של המריאה היה אחד ממנועי ה 1.6 הפחות טובים, שלא לומר גרועים שיוצרו בשעתו.

מנוע קשה, רועש וחסר מומנט לחלוטין.

השילוב שלו עם התיבה האוטומטית היה גרוע, ההגה היה קל מידי וחסר רגישות, ובנוסף לכל אלו המריאה היתה מכונית יקרה לתחזוקה, בניגוד לפיאטים משנים עברו.

גרסת ה JTD היתה מוצלחת בסדרה, כמו גם גרסת ה 1.4 של הבראבו\בראבה.

גם מכבישי אירופה הן נעלמו כמעט כליל, בעיקר בשל תקלות מנוע.

מה שכן, היא היתה מכונית נאה ונוחה יחסית.

למעט נקודות אור בודדות, את התקופה הזו ישמחו בפיאט לשכוח.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

חן, המריאה ג'יפה של אוטו. באמת. מאידך, האקזמפלר הספציפי שעליו מדבר CS משעשע ביותר ומה שהכי מפחיד בדבריו, זה שהכל אמת לאמיתה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
הגולף MK6 היתה מכונית נוחה בהרבה מהבראבו, מרווחת יותר ובעלת תא נוסעים מזמין יותר.

המושבים שלה נוחים בהרבה וכנ"ל גם איכות הנסיעה, בעיקר בשל המיתלים הנפרדים מאחור.

כשהגולף נחשבה לאיכותית, אף אחד לא תיאר לעצמו איך היא תיראה כעבור מספר שנים, וגם היום אף אחד לא יודע איך תיראה מכונית כעבור כמה שנים.

הקורולות משנת 03' עד 08' הפגינו איכות ייצור נמוכה בהרבה - גגות נושרים ושריפת צבע הם תופעה מוכרת, בנוסף לבעיית הבוצה במנוע.

 

אני חושד שמעולם לא יצא לך להעריך את הבראבו בפועל האם זה נכון?

 

אם כן דבר עם אחד חברי הפורום שיש בבעלותו בראבו אני חושב שהם ישמחו להראות לך על מה מדובר כי מילים כמו "היא הרבה פחות נוחה מהגולף" לא שמעתי מאף אחד שאיי פעם ישב בבראבו.


×
×
  • תוכן חדש...