Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4476 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא במזרק אלא בין המזרקים. או אולי אפילו פשוט יותר תנסה להחליף בין הכוילים רק תשמור על הסדר הנכון של החוטים.

כך תדע אם הבעיה היא בכוייל או במזרק.

אם אני לא טועה זה שני ברגים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יתכן ומדובר בפיח על השסתומים עוד אטימה לא מלאה בסרק ברגע שעולה הסלד זה מסתדר תבדוק לחצים עם מנוע עובד ותשווה לבוכנה אחרת באותו מנוע

פורסם

סתם ניסוי קטן שעשיתי :

מכיוון שיש מערכת גז ברכב בדקתי האם מופיע מיספייר גם בזמן פעולה עם גז , ואכן מופיע בעיקר באותו צילינדר אך לא רק .. ( בזמן עבודה עם גז המזרקים של הבנזין מתנתקים הרי ..) אם כך אז זה מחזק את ההשערה שמדובר בcoil לא? כי הרי הגז דורש הצתה עמידה יותר כי עובד בטמפ גבוה יותר ..

פורסם

אז כמו שאמרתי תנסה להחליף בין הקויילים. אני לא זוכר איפה בדיוק הם יושבים, אבל אין לך שום בעיה להחליף ביניהם בשביל הבדיקה, כל עוד תשמור על סדר החוטים הנכון...

כמו כן לא כל המוסכים המורשים יסכימו לטפל ברכב מונע בגז.

בהצלחה

פורסם (נערך)
שמוציאים את המחבר החשמלי של המזרק צריך מאוד להיזהר כי ישנם רכבים שהמזרק בממב שכזה עלול להיתפס במצב פתוח וזרימת הדלק דרכו לצילינדר תהיה רציפה דבר שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך לבלוק כל עוד הדלק לא נישרף ולכן כאשר מבצעים בדיקה שכזו היא צריכה להיתבצע למשך זמן קצר בלבד. קח זאת בחשבון.

אנא ממך תן דוגמה לרכב אחד שבו מנתקים מזרק והוא ישאר פתוח.

לצורך העניין מה קורה כאשר מנתקים מצבר או שהמנוע מכובה? המזרק יזריק דלק בלי הכרה ויפרוק את כל הלחץ לצילינדר??

 

מזרק תמיד נסגר אוטומטית המחשב רק קובע את זמן הפתיחה הוא לא אחראי לסגירת המזרק אין דבר כזה שהמזרק ישאר פתוח אלא אם כן יש בו כשל פנימי ואז תמיד הוא פתוח וזה מקרה מאוד נדיר שמעולם לא שמעתי או נתקלתי בו.

 

לפותח האשכול יתכן כי הבעיה בסליל הצתה, ברכבך לפי זכרוני סליל ההצתה מורכב מ 3 סלילים שכל סליל מספק ניצוץ לשני צלינדרים בו זמנית.

 

על סלילי ההצתה רשום לאיזה כל צילינדר החוט צריך להתחבר וישנו שקע נוסף על אחד מסלילי ההצתה כך שלדעתי לא ניתן להצליב בין סלילי ההצתה כי הם שונים, אבל בכל זאת תבדוק.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם

עכשיו אני מבין שהאוטו מונע בגז. אז עוד יותר אני עומד על כך שצריך לבדוק קומפרסיה תבדוק שהשסתומים אוטמים היטב.

פורסם

אין דבר כזה לא יסכימו לטפל , אותו משרד התחבורה הוא זה שמאשר להרכיב את המערכות האלה ברכב ואותו אחד שנותן אישור למוסך

פורסם
עכשיו אני מבין שהאוטו מונע בגז. אז עוד יותר אני עומד על כך שצריך לבדוק קומפרסיה תבדוק שהשסתומים אוטמים היטב.

 

Misfire מופיע בתדירות גבוה יותר כאשר מונע בגז ובצילינדרים שונים , לעומת הנעה בבנזין שמופיע בתדירות נמוכה ורק בצילינדר אחד

פורסם (נערך)
אנא ממך תן דוגמה לרכב אחד שבו מנתקים מזרק והוא ישאר פתוח.

לצורך העניין מה קורה כאשר מנתקים מצבר או שהמנוע מכובה? המזרק יזריק דלק בלי הכרה ויפרוק את כל הלחץ לצילינדר??

 

מזרק תמיד נסגר אוטומטית המחשב רק קובע את זמן הפתיחה הוא לא אחראי לסגירת המזרק אין דבר כזה שהמזרק ישאר פתוח אלא אם כן יש בו כשל פנימי ואז תמיד הוא פתוח וזה מקרה מאוד נדיר שמעולם לא שמעתי או נתקלתי בו.

 

לפותח האשכול יתכן כי הבעיה בסליל הצתה, ברכבך לפי זכרוני סליל ההצתה מורכב מ 3 סלילים שכל סליל מספק ניצוץ לשני צלינדרים בו זמנית.

 

על סלילי ההצתה רשום לאיזה כל צילינדר החוט צריך להתחבר וישנו שקע נוסף על אחד מסלילי ההצתה כך שלדעתי לא ניתן להצליב בין סלילי ההצתה כי הם שונים, אבל בכל זאת תבדוק.

לא זוכר איזה סידרה ודגם אבל בבאמוו שביקרה במוסך בגלל צילינדר שלא עבד כמו שצריך ורצו לאבחן אם הבעיה היא ניצוץ או הזרקה ניתקו את המזרק של אותו צילינדר ונתנו לרכב לעבוד כך. לאחר כ 2 דקות ולא במדוייק נישמע פשוט בום! בלוק המנוע ניסדק כי דלק המשיך לדלוף לצילינדר בזרימה רציפה. מבירור מעמיק היסתבר שכאשר ברכב הנל מנתקים את אספקת החשמל למזרקים הם עלולים להישאר פתוחים וכך קרה באותו מזרק. אני לא יודע לומר לך אם באותה היזדמנות גם ניתקו ניצוץ אבל זה כבר לא משנה יותר מידי. הסיפור ניגמר בהחלפת מנוע. למעשה אני במשך שנים גם ידעתי שהמזרקים פשוט לא מזרימים עם ניתוק החשמל אליהם אבל שאתה לומד הנדסאי רכב אתה פיתאום מגלה דברים חדשים. כמובן שכל רכב לגופו.

עריכה אחרונה על ידי מאור30
פורסם (נערך)
אנא ממך תן דוגמה לרכב אחד שבו מנתקים מזרק והוא ישאר פתוח.

לצורך העניין מה קורה כאשר מנתקים מצבר או שהמנוע מכובה? המזרק יזריק דלק בלי הכרה ויפרוק את כל הלחץ לצילינדר??

 

מזרק תמיד נסגר אוטומטית המחשב רק קובע את זמן הפתיחה הוא לא אחראי לסגירת המזרק אין דבר כזה שהמזרק ישאר פתוח אלא אם כן יש בו כשל פנימי ואז תמיד הוא פתוח וזה מקרה מאוד נדיר שמעולם לא שמעתי או נתקלתי בו.

 

 



A Word of CautionPiezo diagnosis can be dangerous as the injectors operate at up to 200 volts and 15 amps. If disconnected while the piezo crystals are expanding they will not be able to ground and the injector will remain in the expanded state.Therefore, no attempt should ever be made to disconnect these injectors while the engine is running. After only a few engine revolutions enough fuel will have entered the cylinder to cause hydraulic lock and serious engine damage, not to

mention the risk of electric shock.

 

מכאן:

 

http://www.partinfo.co.uk/articles/137

 

ניתן לנתק מזרק פיאזו לצרכי בדיקה, אבל צריך לעשות את הניתוק כשהמנוע כבוי. במצב זה הגבישים במזרקים פרוקים ממתח ואין חשש להתניע את המנוע.

 

במזרקים מהסוג הנ"ל המחשב סוגר בפועל את המזרק בסיום ההזרקה ע"י פריקת המתח שבו לאדמה.

עריכה אחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג
פורסם

טוב לדעת על מקרים כאלה, אני לא משתמש בשיטות האלה הם לא אמינות בכלל, בחלק מהמכוניות (פיג'ו סיטרואן) כאשר המחשב מזהה MISSFIRE באותו צילינדר הוא פשוט משבית את הצילינדר והמזרק לא מזריק דלק, כך שאם יש בעיה בסליל ההצתה אותו מזרק לא יפעל, ולכן לא ניתן לבדוק ע"י ניתוק מזרק וגם לא ע"י שמיעה בסטטוסקופ כי המזרק פשוט מושבת ע"י מחשב, ורק לאחר החלפת סליל הצתה(למשל)+ איפוס מחשב המזרק ישוב לעבוד.

פורסם

לא תמיד התקלה במנוע מזוהה ע"י מחשב המנוע. לפעמים יש לך דפיקה מצילינדר (בגלל תקלה מכנית או תקלה במזרק) ואתה רוצה לראות אם היא נעלמת ע"י נטרול ההזרקה לאותו צילינדר. אם יש לך נטרול של מזרק בודד בסורק אז זה יופי, אבל אם לא, אז ניתוק מזרק יכול לעזור בהסקת מסקנות. יש גם מקרים נוספים שניתן להיעזר בבדיקה כנ"ל- עישון מוגבר בגלל מזרק משתין\שסתום פגוע\מרים שסתום מקולקל\בוכנה שבורה ועוד.

פורסם

בגלל זה אני חוזר ואומר: צריך ספר יצרן של הרכב במיוחד כשלא מכירים את הרכב הספציפי מספיק טוב. החטאת בעירה בסרק שעוברת בסלד גבוה יותר לרוב קשורה לדליפת ואקום כלשהיא ממקורות שונים. איך אתה יודע שזה רק בסרק?

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

פורסם

הכי זול ופשוט להחליף סליל מייבוא שלי ( 400 שח לעומת 1200 במוסך ) זה סליל אחד גדול עם יציאות לכל השישה פלגים ..

במיוחד עכשיו כשבדקתי נסיעה בגז זה עושה מיספייר ביותר מצילינדר אחד וגם כדלא בסרק

פורסם
מכאן:

 

http://www.partinfo.co.uk/articles/137

 

ניתן לנתק מזרק פיאזו לצרכי בדיקה, אבל צריך לעשות את הניתוק כשהמנוע כבוי. במצב זה הגבישים במזרקים פרוקים ממתח ואין חשש להתניע את המנוע.

 

במזרקים מהסוג הנ"ל המחשב סוגר בפועל את המזרק בסיום ההזרקה ע"י פריקת המתח שבו לאדמה.

אני לא התווכח אם מה שכתוב בקישור שצירפת מכיוון שאינני יודע מה הידע של המשורר כיצד ואיך בנויים מזרקי דלק מסוג פיאזו'.

 

מבחינה טכנית ומבנה מזרקי פיאזו' ייצרני המזרקים דאגו למנוע מקרים כאלה גם במקרה של תקלה במזרק הדלק.

ברוב המקרים כמות דלק קטנה מאוד עשוייה לחדור לחלל הצילנדר לפרק זמו מאוד קצר עד אשר שסתום הבקרה (שסתום חד כיווני) יסגור את מעבר הדלק לחריר ההזרקה.

 

כמובן שתמיד יש מקרים יוצאים מן הכלל כגון תקלה בשסתום החד כיווני אבל מבחינה תיכנונית המצב שאתה מתאר לא צריך לקרות.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...