Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4476 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זו הנחייה שמקבלים גם בהדרכות של יצרנים.

אני לא מבין איך רכיב כלשהי במזרק יודע אם גביש הפיזו "מנופח" כי המחשב טען ועוד לא פרק אותו, או שהמחשב טען אותו והמכונאי ניתק את הקונקטור לפני הפריקה.

אם אני מבין נכון את טענתך אז במצב הראשון כן תהיה הזרקת דלק ובמצב השני היא תיפסק.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

רק רגע...:-)

 

האם אתה מתכוון למזרקי פיזו' עם קו החזרה (עודפים) של דלק או ללא קו החזרה.

 

בו נעזוב לרגע את ההנחיות הטכניות של הייצרן אלא נדון באופן תיאורטי. נראה לך שייצרן הרכב לא דאג לספק הגנה כולשהי במקרה של

תקלה ביחידת הפיזו' או ניתוק בשוגג של הקונקטור ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

אני לא יודע לומר אם במסמך שהבאתי המשורר התכוון למזרק עם או בלי קו עודפים.

ברכבים שאני מכיר יש קו עודפים למזרקי הפיאזו.

 

אתה סומך באופן עיוור על היצרן שיספק מנגנוני הגנה לכל מקרה? זה נראה לי די אופטימי לאור המקרים הרבים של מכלולים שקורסים בהשמדה עצמית או סביבתית שאני פוגש על בסיס יומיומי.

אני מכיר למשל מחשבים שמקבלים נתון של גדישת יתר רציפה ולא נותנים קוד תקלה ולא מפחיתים כמות דלק אלא נותנים לטורבו להשמיד את עצמו, אז זה גורם לי להפחית אופטימיות באשר ליכולות וכוונות היצרנים.

יש לי עוד דוגמאות רבות לשטויות תכנוניות כאלה אך קצרה היריעה או עייפה לי היד מלציין את כולן.

עריכה אחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג
פורסם

אני דווקא אשמח מאוד לקרוא על תקלות שנגרמות בגלל כשל תיכנוני של הייצרן. זה מאוד מעניין אותי מההיבט הטכני.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

זה נושא שונה. עד עכשיו דיברנו על מקרים של כשל כלשהו במכלולים או בטיפול במוסך שהיצרן לא מגן מפניהם כך שלא יגרמו להמשך נזק.

לגבי כשלים בתכנון והטיפול בהם ברמת המוסך יבואןיצרן, זה חלק ניכר מהעיסוק שלי, אבל מטבע הדברים מדובר בפרטים חסויים. אין שום יצרן שיתלהב מדיבור פומבי על הפגמים במוצרים שלו.

אפשר לדבר על חלקם ללא אזכור שמות ובאופן כללי אבל מהי המשמעות של זה? חוץ מזה שבעידן הגוגל אף אחד ושום דבר הוא לא באמת אנונימי.

 

למשל, זה מאוד מטופש בעיני כשיצרנים לא טורחים לייצר קוד תקלה כשחיישן לחץ השמן תקוע ומראה לחץ שמן מקסימלי כשהמנוע כבוי. מדובר בתקלה שתגרום בוודאות להרס מנוע במקרה של בעיית לחץ שמן אמיתית. עכשיו, איך אפשר להתעמק בזה בלי לציין מק"טים, דגמים ויצרנים?

עריכה אחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג
פורסם (נערך)

חנן אתה צודק לגמרי לא חסרים כשלים תכנוניים אצל יצרנים ואני אפילו מכיר את זה מההיבט של מוסך מורשה ואני גם מבטיח לך מנסיון אישי כי ניתוק מרסס סולר פיאזו משאיר את המרסס פתוח

זה אפילו קרה אצלי במוסך ולא רק אצלי

עכשיו חזרו למערכות עם מרססי סולנאויד אולי בגלל הבעיות עם ניתוק מרסס בזמן עבודה

 

 

לגבי השברולט אני מציע תמיד במקרים של מיספייר להתחיל עם בדיקה של קומנפסיה וליקג ואם הכל תקין וכבר הוחלף פלב חוט וכוויל אז להחליף מזרק ובהחלט אפשר להחליף עם מזרק אחר אם זה אפשרי במערכת הזרקה של הרכב הזה

במקרים מאוד חריגים שהיו לי עם מיספייר זה נגמר בהחלפת גלגל תנופה מבלי שראיתי משהו לא תקין בחלק

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
פורסם

נו בדקת קומפרסיה ? עזוב סיפורי מזרקים וכווילים אם זה רק בסרק זו בעיה מכנית לא חשמלית. אתה מונע בגז ולפי הקילומטר שלך זה הזמן המתאים לסוג תקלה כזאת. השסתומים נפגעו תזכור מה שאני אומר לך לא יעזור כלום צריך להרים את הראש ולעשות שסתומים מחדש.

פורסם
חנן אתה צודק לגמרי לא חסרים כשלים תכנוניים אצל יצרנים ואני אפילו מכיר את זה מההיבט של מוסך מורשה ואני גם מבטיח לך מנסיון אישי כי ניתוק מרסס סולר פיאזו משאיר את המרסס פתוח - איך אתה יודע שהמרסס נשאר פתוח ?

 

עכשיו חזרו למערכות עם מרססי סולנאויד אולי בגלל הבעיות עם ניתוק מרסס בזמן עבודה - דווקא בתעשיית הרכב גובר והולך השימוש במזרקי פיאזו' גם במנועי בנזין וגם דיזל בגלל ההיתרונות הרבים של מזרקי פיאזו' לעומת מזרקי עם סולונואיד.

על קצה המזלג מבלי להיכנס לפרטים טכניים יתרונות של מזרקי פיאזו' הם:

1. פחות רעש.

2. לחץ הזרקה גבוה יותר.

3. נצילות גבוהה יותר וגם הפחתה בצריכת הדלק.

4. פחות זיהום אוויר.

איזה כייף לי :)

פורסם

בוכנה שבורה איפה שניתקו מרסס כתוצאה של עודף דלק מעבר לזה שזה כתוב בספרות יצרן שאסור לנתק וכי המרסס יתקע במצב פתוח

עובדה היא שביורו חמש עברו לפיאזו ועכשיו כהכנה ליורו שש חוזרים לסולנואיד

פורסם

רנו עבדו עם מרסס פיאזו וברכבים היותר חדשים ויותר מתקדמים חזרו למרסס מגנטי ואני מדבר על מערכות הזרקה של בוש

פורסם

חברים, אשמח לראות מסמך של אחד הייצרנים שבו קיים הסבר שניתוק הקונקטור של מרסס הדלק בזמן שהמנוע עובד משאיר את המרסס פתוח.

 

אני לא פוסל אפשרות שהמרסס עלול להישאר פתוח אבל בהחלט אשמח לקרוא מאמר שמסביר את הנושא.

איזה כייף לי :)

פורסם

http://www.dieseljones.co.uk/disconnecting-piezo-common-rail-injectors-while-the-engine-is-running.html

חיפוש בגוגל על המשפט הבא יתן לך עוד תוצאות רבות:

do not disconnect piezo injector while engine run

 

אני אשתדל לחפש ולהביא לכאן חומר יצרן כתוב. אני קיבלתי את זה בהדרכות בע"פ.

פורסם
ATTENTION: On a piezo injectors the functions of opening and closing are actuated only through the

polarity inversion

DISCONNECTING AN INJECTOR ON A RUNNING ENGINE, THE INJECTOR MAY REMAIN OPEN, CAUSING BIG

DAMAGES TO THE ENGINE.

 

http://forum.dieselirk.ru/index.php?action=dlattach;topic=4015.0;attach=4292

 

מסמך על מזרקים של סימנס

פורסם

חנן, תודה על הקישורים.

 

בכול מקרה מדובר על אפשרות שהמזרק יישאר פתוח וייתכן מאוד שהמזרק ייסגר בזמן ניתוק הקונקטור כלומר הפלוס האחרון לפני הניתוק היה סגירה.

איזה כייף לי :)


×
×
  • תוכן חדש...