Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5621 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

Guest רונן יצחק
פורסם

כמובן, Sperial, אבל אני מאמין שגם עוד כמה שנים יימצא קונה למכונית כזו. יהיה קצת יותר קשה, בגלל שהשוק מתפנק על אוטומטי, אבל עדיין יהיו רבים עם יכולת בידני שיחפשו רכב יד ראשונה פרקטי ובמחיר זול מאוד (ואני מאמין שהרכב יהיה במצב טוב, אני לא מאלה ש"חורשים את הארץ", ובטח שאינני נוהג "לקרוע את המנוע").

 

מי יודע, אולי עוד כמה שנים יקרה המהפך דווקא בהרגלי הנהגים, וידני יתפוס תאוצה (הבנתי מכם שזה קורה כבר כעת, וגם המומחה של 'אוטו' אמר לי זאת).

 

עכשיו אני צריך מערכת ניווט, כי אין לי התמצאות בכבישים לא מהאזור שלי (למשל, אין לי מושג איך להגיע למקום העבודה שלי, או לחברים). משום מה הסלולארי שלי לא תומך באפליקציה, והוא לא כזה מיושן. מילא, מכשיר ניווט אמנם יקר, אבל בטווח הרחוק הוא זול יותר מאשר לשלם סכום חודשי קבוע לחברה הסלולארית.

 

חושב ללכת על המכשיר הזה.

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אין ספק שסחירות של רכב עם גיר אוטומטי (למעט מספר מצומצם של דגמי ספורט טהורים) טובה בהרבה מזו של רכב עם גיר ידני.

כנראה עוד אגדה עירונית. רכב ידני באופן טבעי נדיר יותר ממקבילו האוטומטי ומכאן שההיצע נמוך בהרבה. עוד הוא זוקף לזכותו אחזקה זולה יותר, צריכת דלק עדיפה ומחיר מחירון נמוך יותר. סביר שכל אלו מעלים את סחירותו ולמרות שאין בידי ממצאים סטטיסטיים, הרי שבדוגמה הפרטית שלי גולף ידנית נמכרה תוך יום בעוד מקבילה אוטומטית עם אותו מנוע, אותה שנת ייצור, קילומטראז' נמוך יותר ובאותו רחוב, עדיין מחכה לגואלה וכבר עבר לא מעט זמן.

פורסם
אין ספק שסחירות של רכב עם גיר אוטומטי (למעט מספר מצומצם של דגמי ספורט טהורים) טובה בהרבה מזו של רכב עם גיר ידני.

 

נכון שהביקוש לידני יותר נמוך משמעותית אבל ההיצע עוד יותר מצומצם. זה לא שוק שמתחרה בשוק האוטומטיות אלא מקביל לו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
ג'רמי - צא קצת מהמנטליות הצפון אירופית ובוא למזרח הים התיכון. מה לעשות, האנשים כאן שונים ומזגזגים בנסיון להרויח עוד 2 שניות בפקק של קילומטר. המתוחכמים יתפסו שני נתיבים כדי לבחור את זה שמתקדם ראשון.

יש לי זכרון חזק מאוד מהולנד לפני כמה שנים- היינו ב-Efteling וחזרנו במזג אויר זועתי לכפר הנופש, כנראה על A58. באיזה שהוא שלב השילוט האלקטרוני האט את המהירות המתרת ובהמשך חסם את הנתיב הימני. כמובן שכל הנהגים צייתו והשתלבו בנתיב השמאלי. התנועה היתה איטית, אבל נעה - עד שעברנו את מקום התאונה. האם בישראל מישהו היה מציית לשילוט? סליחה, אבל אין לי ספק שכולם היו מצפצפים צפצוף ארוך, ובנוסף גם נוסעים על השוליים, וכמובן שבמקום שהו היה הרכב הפגוע כולם היו מנסים להדחף לנתיב הפנוי וגורמים עוד סדרה של תאונות קטנות שהיו מחמירות את הפקק.

 

עכשיו זה כבר לא דיון על ידני/אוטומטי, אלא דיון על תרבות הנהיגה בישראל.

כל אחד יבחר איזה גיר שמתאים לו. אני רק טוען שהסיבה הנפוצה נגד רכישת ידני (קשה בפקק) היא לא רלוונטית כי ניתן להתגבר על זה ע"י שינוי ההתנהגות בפקקים.

רוב חיי גרתי ונהגתי בישראל. כשלא רכבתי על אופנוע (שקניתי כדי לא לשבת בפקק) נהגתי עם גיר ידני (גם בפקקים).

בצעירותי הייתי כמו כל עם ישראל. נלחם על כל סנטימטר פנוי, נותן גז כדי להכנס למרווח לפני ההוא בלנטיס. בשלב מסויים הבנתי שזה לא מקדם אותי לשום מקום, ושאני סתם מתעצבן מזה, ושיניתי את התנהגותי.

כל ההדחפויות וההתעצבנויות האלה כדי להרוויח 2 שניות בפקק של קילומטר באמת שוות את המאמץ?

התחלתי לקבל את זה שמישהו עשוי להתגנב למרווח שלפני, הבנתי שההשפעה של ההדחפות הזאת על זמן הנסיעה הכולל שלי זניחה (תנסה פעם. תשים עין על מכונית בנתיב השני ותבדוק אם הוא באמת מצליח להגיע לנקודת הציון הבאה לפניך, כשאתה מאפשר למרווח להפתח לפניך.)

הפקקים שלי הפכו להרבה יותר רגועים. הגעתי לעבודה הרבה יותר רגוע. חיי המין שלי השתפרו.

וכל זה הרבה לפני שהתחלתי לגור ולנהוג בהולנד.

עכשיו אני בסך הכל מנסה להאיר את עיניכם לשיטה קלה וחינמית לשפר את איכות חייכם, להפחית את הלחץ היומיומי בקלות. ואתה יודע מה? אפשר לעשות את זה גם אם אתה מעדיף לנהוג עם גיר אוטומי...

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

Guest רונן יצחק
פורסם

צר לי שאני מסית קצת מהנושא, אבל מנוע של 1100 סמ"ק ל-i10 הוא מספק מבחינת ביצועים? ו-69 כוחות סוס? הוא בהכרח חסכוני יותר בדלק ממנועים חזקים יותר לדגם הזה?

 

אני מתלבט בין גרסת facelift לעומת הגרסה הנוכחית.

 

גרסת facelift היא גרסה מעוצבת יותר אך פחות מאובזרת: חלונות אחוריים אינם חשמליים, כך גם לא מראות הצד, ומערכת השמע המקורית הוחלפה במערכת בהתקנה מקומית - מה החיסרון בזה? אבל, המנוע שופר (69 כוחות סוס; זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-15 שניות ומהירות מירבית של 156 קמ"ש - אבל זה באמת רלוונטי בארץ?).

 

על איזו גרסה הייתם ממליצים?

 

תודה.

פורסם

ג'רמי - אני אתך בכל העניין. הבעיה היא שכנראה האוטומטי מתאים למנהגי הפקק של הנהג הישראלי, ולא להפך. זה גם אחד הקשרים בין נושא השרשור (סוג תיבת ההליוכים המועדפת) לבין שאר מנהגי הנהיגה. מעבר לכך הדחיפות לא מפריעות לי כל כך מבחינת זמן ההמתנה בפקק אלא בעיקר כיון שהן מסכנות אותי, במיוחד עם כל מיני נדחפים לא צפויים מימין.

ולרונן - אני מאחל לך שהמכונית שלך תהיה שמורה בעוד כמה שנים. אני חושש שיש כמה אנשים בארץ שידחפו לפניך ועלולים לתת לך כל מיני נשיקות.

לגבי ערך השוק וקלות המכירה - רק ברטה* יודעת. לרועי היה קל מאוד למכור את הגולף הידנית, לפני כמה שנים לקח לי חודשיים להפטר מאימפרזה ידנית, כי כל הקונים הפוטנציאליים רצו אוטומטיות.

 

*ברטה היא מגדת העתידות מהשיר של יגאל בשן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

Guest רונן יצחק
פורסם

תודה, sperial. אתה יכול גם להתייחס לפוסט האחרון שלי? איך ביצועי המנוע ביחס לרכב? הפגיעה באבזור שווה את השיפור במנוע? על איזו גרסה כדאי ללכת?

 

תודה.


×
×
  • תוכן חדש...