Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5621 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ובכלל, באוטומטי הרגל לא נמצאת על הבלם כל הזמן (בפקקים)?

 

האמת שזה מציק מאוד, במיוחד ביונדאי גטס, פחות ב-B3 (אני רגיל לידני, על אוטומט נהגתי רק ברכבי ההורים). אני הרגשתי לחץ על רגל ימין, שאילץ אותי להעביר את התיבה לניוטרל כל הזמן בגטס.. כאמור ב-B3 זה עוד נסבל. כנראה ניתן להתרגל לזה, בדיוק כמו לקלאץ' ברכב עם גיר ידני. :wink:

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
דיון מעניין (תודה ל-sperial שהסב את תשומת לבי אליו).

 

לפני כשבועיים עברתי טסט. התעקשתי ללמוד על ידני כדי שלא אהיה מוגבל. השליטה בגיר הידני זורמת לי מאוד, ובהחלט הופכת את הנהיגה ליותר מספקת. בדיוק הזמנתי מהסוכנות את i10 הידנית, אבל אני עדיין יכול להתחרט לגבי סוג הגיר. אני אבקש נסיעת מבחן גם על האוטומטי כדי להחליט (טרם נהגתי על גיר כזה). כרגע, אני נוטה לידני.

 

התייעצתי גם עם מורה הנהיגה שלי שהכריע לטובת האוטומטי בבירור - מטעמי נוחות גם כן. היו לו עוד כמה נימוקים שלא שכנעו אותי, כמו קלות מכירה (אבל תמיד ניתן להחליף רכב בטרייד-אין, בכל סוכנות, לא רק של יונדאי, כך הבנתי). הוא גם אמר (וגם חלקכם) שבפקקים זה סיוט והרגל תכאב, למרות שתמיד ניתן להעביר לניוטראל ולהרפות מהקלאץ'. ובכלל, באוטומטי הרגל לא נמצאת על הבלם כל הזמן (בפקקים)? מה ההבדל?

 

אני דווקא נהנה מאוד בפקקים עם הגיר הידני. תודו שזה קצת ממכר להרפות מעט מהקלאץ' ולראות איך הרכב גולש בצורה מחושבת 8)

 

זה יעבור לקראת גיל 20-22.

פורסם

1.הגיר הידני קם לתחייה בישראל, ומנוע הטורבו קם לתחייה בעולם, ושניהם בגלל חסכון ולא בגלל הנאה מנהיגה!

2.ברוש כתב: כבר באיביזות הידניות של היום יש את ה-Hill Hold הזה, שהאמת, אין לי מושג איך הוא עובד אבל אני כן יודע שלא קיים יותר המושג "זינוק בעלייה".

המערכת קיימת (בין השאר) בפורסטר הידני. עקרון הפעולה שלה: יש קשר (נוזל בצנורות) בין המצמד והבלמים, וכאשר הבלמים והמצמד לחוצים ביחד (המצמד-עד הסוף), הבלמים ישארו נעולים גם עם שחרור דוושת הבלם, עד שחרור המצמד.

3.ובקשר לבימבה החשמלית לילדים: אפשר עם גיר ידני...???

עד 27.1.2020 אני עסוק

Guest רונן יצחק
פורסם

רונן, אל תדאג, זה עובר מהר מאוד.

 

למעשה, אני נוהג כבר שנה. מאוד אוהב את הידני :)

פורסם
(אבל תמיד ניתן להחליף רכב בטרייד-אין, בכל סוכנות, לא רק של יונדאי, כך הבנתי).

 

במחיר של הפסד 1/3-1/4 מערך הרכב, ובמגבלות של אותו מגרש טרייד אין - ומה אם תרצה לרכוש רכב חדש או רכב שאינו מוצע במגרשים?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
כן, כי קלאץ'-ראשון-לשחרר-גז-קלאץ'-שני-לשחרר-קלאץ'-ברקס-ניוטרל-קלאץ'-ראשון-לשחרר-גז-קלאץ'-שני-לשחרר-גז-קלאץ'-שלישי-לשחרר-קלאץ'-שני-לשחרר-קלאץ'-ברקס-ניוטרל כפול 350 בפקק ממוצע זה טבעי וזורם ובכלל הדבר הכי טוב בעולם כי אלוהי הרכב באירופה אומרים ככה.

 

טיעונים כמו אמינות וצריכת דלק אני יכול לקבל, אבל שאוטומט זה לא טבעי? אתם ממש נואשים.

 

רונן, אל תדאג, זה עובר מהר מאוד.

עוד אחד שממהר לענות מבלי שטרח לקרוא כמו שצריך דברים שכבר נכתבו...

זה שאתה מרגיש צורך לשלב להילוך ראשון ולהתקדם מטר בכל פעם שהרכב האוטומטי שלפניך גולש מטר זה בעיה שלך.

זה שאתה לא מסוגל לזחול בסרק בהילוך ראשון כדי לסגור רווח וחייב להאיץ פול גז, להעביר לשני, רק כדי לבלום שוב עד כדי עצירה תוך 30-40 מטר זה בעיה שלך.

אתה מרוויח משהו מההתקדמויות האלה? אתה עדיין עומד באותו מקום, באותו פקק, מאחורי אותו אוטו.

באמת כל כך קשה לעמוד במקום עד שהתנועה לפניך מתחילה להתקדם על-אמת, ורק אז לשלב הילוך?

מה זה הצורך הזה כל הזמן להדחף לכל מרווח פנוי? מילא אם היית יכול לקצר ככה את משך הנסיעה, אבל אתה לא יכול, אז למה לטרוח?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
למעשה, אני נוהג כבר שנה. מאוד אוהב את הידני :)

 

תלוי איפה אתה נוהג רוב הזמן. אני אחרי שלוש שנים על ידני מעביר רק להילוכים אי זוגיים מרוב שאין לי יותר חשק לתפעל את הגיר הזה.

פורסם

אתה מרוויח משהו מההתקדמויות האלה? אתה עדיין עומד באותו מקום, באותו פקק, מאחורי אותו אוטו אולי בהולנד. בישראל האוטו שלפניך יתחלף בכל מחזור של הרמזור.

באמת כל כך קשה לעמוד במקום עד שהתנועה לפניך מתחילה להתקדם על-אמת, ורק אז לשלב הילוך?

מה זה הצורך הזה כל הזמן להדחף לכל מרווח פנוי? מילא אם היית יכול לקצר ככה את משך הנסיעה, אבל אתה לא יכול, אז למה לטרוח?

 

ג'רמי - צא קצת מהמנטליות הצפון אירופית ובוא למזרח הים התיכון. מה לעשות, האנשים כאן שונים ומזגזגים בנסיון להרויח עוד 2 שניות בפקק של קילומטר. המתוחכמים יתפסו שני נתיבים כדי לבחור את זה שמתקדם ראשון.

יש לי זכרון חזק מאוד מהולנד לפני כמה שנים- היינו ב-Efteling וחזרנו במזג אויר זועתי לכפר הנופש, כנראה על A58. באיזה שהוא שלב השילוט האלקטרוני האט את המהירות המתרת ובהמשך חסם את הנתיב הימני. כמובן שכל הנהגים צייתו והשתלבו בנתיב השמאלי. התנועה היתה איטית, אבל נעה - עד שעברנו את מקום התאונה. האם בישראל מישהו היה מציית לשילוט? סליחה, אבל אין לי ספק שכולם היו מצפצפים צפצוף ארוך, ובנוסף גם נוסעים על השוליים, וכמובן שבמקום שהו היה הרכב הפגוע כולם היו מנסים להדחף לנתיב הפנוי וגורמים עוד סדרה של תאונות קטנות שהיו מחמירות את הפקק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

SPERIAL חבל על זמן. אני זוכר שג'רמי לפני איזה 8 שנים רצה להזמין רכב ידני מליסינג ואפילו כתב כתבה בYNET איזה קצין רכב מניאק יש לו.

זה הקיק והסטיה שלו, חבל להתווכח.

פורסם

איש איש בסטיתו יחיה. אני מעדיף לעבור את הפקקים באוטומט. אין ספק שאין כמו לעבור בירנית-אלקוש על ידני.

Guest רונן יצחק
פורסם
ברכב ידני לא עומדים עם ברקס או בלם יד. שדונים מחזיקים את הרכב בשיפוע.

 

חחח אף אחד לא אמר שלא, רק ציינו שאין פה ייתרון לטובת האוטומטי.

 

יאללה, אפשר לחשוב... להחזיק דוושה לחוצה זה לא כזה נורא. מקסימום, שמים בניוטראל ומרפים מהקלאץ' :)

 

זה יעבור לקראת גיל 20-22.

 

אני בן 32. כן, תהיה בשוק, רק עכשיו עשיתי רישיון. הסתדרתי יפה בלי רכב עד כה, וחיכיתי לעיתוי הנכון (אין לי מישהו במשפחה עם רכב שיכולתי לקחת ממנו, ולי היו הוצאות אחרות).

 

במחיר של הפסד 1/3-1/4 מערך הרכב, ובמגבלות של אותו מגרש טרייד אין - ומה אם תרצה לרכוש רכב חדש או רכב שאינו מוצע במגרשים?

 

הסוכן ביונדאי אמר לי שהם יקבלו אותה תמורת חדשה, כך שאם אתחרט, אקח מהם אוטומטי ועוד כמה שנים יהיה קל למכור אותה. אבל לא מאמין שאתחרט. אוהב ידני. אלא אם כן יקרה מהפך והאוטומטי ייהפך לחסכוני, זול ואמין יותר (על אף שאאבד מההנאה בשליטה בידני).

 

וחוץ מזה, יש לי כבר קונה לרכב - אחותי :)

 

תלוי איפה אתה נוהג רוב הזמן. אני אחרי שלוש שנים על ידני מעביר רק להילוכים אי זוגיים מרוב שאין לי יותר חשק לתפעל את הגיר הזה.

 

כל אחד ותחושותיו.

 

אני נהגתי בעיקר באזורים עירוניים, וגם לא מעט בכבישים מהירים. נהניתי מהגיר בכל מצב וסיטואציה, ואל תטילו ספק שכך ארגיש בכל סיטואציה אחרת ("תלוי איפה אתה נוהג"; "אל תדאג, זה עובר מהר מאוד"; "זה יעבור לקראת 20-22"). קשה לקבל שיש שפשוט נהנים מהגיר בכנות? :)

 

בדיוק מקודם גם התייעצתי עם המומחים של 'אוטו', וגם הם המליצו על ידני באופן חד משמעי, בפרט במכוניות קטנות. טיעוניהם היו דומים לאלה שהובאו לכאן. זה עזר לי להיות שלם עם ההחלטה שלי באופן סופי (ומורה הנהיגה שלי שהמליץ על אוטומטי, יכול לדרוס את עצמו מצדי!).

פורסם

איני רואה כל רע בנהיגה ברכב ידני או ברכב אוטומטי, כל אחד לפי יכולותיו (הטכניות והכספיות) ולפי אופיו.

לגבי מכירת הרכב - אתה יודע למי ניתנה הנבואה, ואף אחד לא יכול לחזות את התנהגות שוק הרכב המשומש בעוד כמה שנים, כאשר תרצה למכור את הרכב. האמור כולל גם את התנאים בהם יהיה היבואן מוכן לקנות את רכבך. אני הצעתי את הרכב (בן ה-12) שלי לטרייד אין, הציעו לי מחירון פחות 40% ברכישת רכב חדש. ויתרתי על ההצעה, מכרתי את הרכב בעצמי במחיר מחירון פחות 3% תוך שעתיים מהדבקת מודעת החלון, אפילו בלי הטרחה של נסיעה למכון בדיקה.

אפילו את צרכיה של אחותך בעוד כמה שנים אינך יכול לחזות, כך שאינך יכול לסמוך על כך שתרכוש את רכבך בעתיד.

וד"א - אינך יכול לחזות את מצבה של מכוניתך, שיכולה להיות בעוד 6 שנים מלוקקת כחדשה או שחוקה וחבוטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אין ספק שסחירות של רכב עם גיר אוטומטי (למעט מספר מצומצם של דגמי ספורט טהורים) טובה בהרבה מזו של רכב עם גיר ידני.


×
×
  • תוכן חדש...