Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מחירי הרכב יוזלו בקרוב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7203 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

http://www.mof.gov.il/taxes/hodaa13-09-2005.htm

לפי מסמך זה מחירי הרכב אמורים לרדת מינואר 2007 ב 5% אחוזי מס שזה 2.5% ממחיר הרכב

אני לא יודע למה אבל ממש לא נראה לי שהיבואנים יורידו את מחירי הרכב...כאמור מחירי הרכב בישראל הם מהגבוהים בעולם המערבי----> קונים מכוניות זולות לא בטוחות ובעלי פליטה גבוהה----> תאונות וזיהום אוויר---> בסופו של דבר המדינה מפסידה.

אולי הגיעה הזמן להכניס יבואנים חדשים למשחק? או לעשות שינוי שיהיה אפשר לקנות מכוניות שנקראות בארץ יקרות במחיר שהמכוניות נמכרות באירופה ובארה"ב וכך כולם ירוויחו!

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

"חלום ליל קיץ"

 

שכח מזה

בארץ המדינה אוהבת "להרוויח" את המע"מ וכל הכרוך בהוצאת רכב חדש

אז בטח שלא יוזילו לך כלום

גם אני אוהב ללחוץ Ctrl+W

:twisted:

פורסם

נכון, המדינה מושחתת, דופקת את האזרח הפשוט, היבואנים חארות, הכל מסריח ורקוב מהייסוד, בלה בלה בלה.

 

ובואו נחזור לרגע לקרקע המציאות:

 

המדינה מפחיתה את המיסוי, זו עובדה.

מטרת המהלך היא להוזיל את מחירי כלי הרכב החדשים.

משתי עובדות אלו נובעת התוצאה הפשוטה - מחירי כלי הרכב החדשים יופחתו.

נכון, היבואנים בטח יצליחו לסחוט לעצמם איזו תוספת רווח באמצעות המהלך, משהו קטן שהמדינה לא תשים לב. אבל בסופו של דבר גם אנחנו נרוויח: רכב חדש ממוצע יעלה כמה אלפים פחות, החל מינואר. כל שנה המחיר ירד בעוד כמה אלפים וכך בסופו של דבר רכב שעולה כיום 120000 ש"ח יעלה ב-2010 כ-10000 שקלים פחות (בעצם, לך תדע כמה יהיו שערי המטבע בעוד ארבע שנים).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
נכון, המדינה מושחתת, דופקת את האזרח הפשוט, היבואנים חארות, הכל מסריח ורקוב מהייסוד, בלה בלה בלה.

 

ובואו נחזור לרגע לקרקע המציאות:

 

המדינה מפחיתה את המיסוי, זו עובדה.

מטרת המהלך היא להוזיל את מחירי כלי הרכב החדשים.

משתי עובדות אלו נובעת התוצאה הפשוטה - מחירי כלי הרכב החדשים יופחתו.

נכון, היבואנים בטח יצליחו לסחוט לעצמם איזו תוספת רווח באמצעות המהלך, משהו קטן שהמדינה לא תשים לב. אבל בסופו של דבר גם אנחנו נרוויח: רכב חדש ממוצע יעלה כמה אלפים פחות, החל מינואר. כל שנה המחיר ירד בעוד כמה אלפים וכך בסופו של דבר רכב שעולה כיום 120000 ש"ח יעלה ב-2010 כ-10000 שקלים פחות (בעצם, לך תדע כמה יהיו שערי המטבע בעוד ארבע שנים).

 

רוני

גם אם מה שאתה אומר 10 אלף הנחה לרכב חדש זה מעט מדי...ברוב מדינות "המערב" מכונית המוגדרת כמשפחתית עולה בין 13-20 אלף דולר ואצלנו זה 25+ אלף דולר

 

*** עריכה- הודעות שלך ללא סימני פיסוק תמחקנה ***

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

להערכתי, בסופו של דבר ההורדה במיסוי תוריד את מחיר הרכב לצרכן. בטווח הבינוני סביר שהיבואנים "יקחו לעצמם" חלק מהירידה במחיר (משום שהצרכנים "רגילים" לשלם יותר ולכן יסכימו לשלם יותר), אבל די מהר כל ההוזלה תגיע אל הצרכן. יש לכך שתי סיבות:

1. בגלל התחרות בין היבואנים (שהיא אומנם בעייתית כשיש צמיחה כלכלית, אבל נוטה להיות תחרות די אלימה כשיש סימנים של מיתון; ובטווח של כמה שנים תמיד יש מיתון)

2. במידה מסוימת, הרווח מיבוא מכוניות יחסי למחיר הסופי לצרכן, וכשזה יפחת גם הרווח של היבואן יפחת. למה הכוונה? נניח שרכב חדש עולה בבמוצע 150,000 ש"ח, והוצאות היבואן (כולל הדיבידנד שהוא לוקח הביתה) הן 10,000 ש"ח (את המספרים אני ממציא - רק לצורך הדוגמה). אם בגלל הורדת מס הרכב הממוצע יעלה 100,000 ש"ח, עלות ייבוא של 10,000 ש"ח כבר נראית מוגזמת והיבואנים יחפשו איפה להתייעל, כך שהיא תרד (נגיד ל-8,000 ש"ח). אמנם, האינטרס של היבואן לייעל את האופרציה גם כשהמחיר גבוה; אבל הצרכן הסופי פחות שם לב ל-2,000 ש"ח בקניה של 150,000 מאשר בקניה של 100,000.

 

גם אם מה שאתה אומר 10 אלף הנחה לרכב חדש זה מעט מדי...ברוב מדינות "המערב" מכונית המוגדרת כמשפחתית עולה בין 13-20 אלף דולר ואצלנו זה 25+ אלף דולר

מאיפה הנתון הזה? זה נכון לגבי ארה"ב וקנדה, אבל ממש לא נכון לגבי רוב מדינות המערב (כלומר אירופה).

 

בכל אופן, ברוב מדינות המערב יש דיון בשנים האחרונות על עריכת שינויים במסים כדי להעלות את המסים על נסיעה ברכב (בעיקר מיסוי על דלק) והורדת מסים על רכישת רכב; זאת במטרה למסות בצורה נכונה יותר את ההשפעה הסביבתית השלילית של נסועה גבוהה (כלומר, מי שמזהם יותר ישלם יותר).

 

עוד הערה חשובה. מה יקרה אם מחר יורידו בפתאומיות את מס הקניה על רכב חדש ל-0? האם רוב האזרחים ירוויחו?

התשובה היא כנראה שרוב האזרחים יפסידו, והרבה. אם מחיר של רכב חדש ירד בפתאומיות ב-50%, מחירי הרכבים המשומשים ירדו ביותר מ-50% (לפחות 50%, זה ברור; יותר בגלל שהביקוש לרכב משומש ירד כי יותר אנשים יוכלו להרשות לעצמם רכב חדש). חלק קטן מאוד מהאזרחים מתכוונים לקנות רכב בטווח הקצר ולכן מעט ירוויחו מההורדה, לעומת זאת, כל מי שבבעלותו רכב יפסיד מיד חלק גדול מערכו. לכן, אם יורידו את המיסוי על רכב חדש, ההורדה תהיה כנראה מאוד הדרגתית.

פורסם

מתחילים גם במיסוי על מכוניות שנכנסות לערים

זה מתחיל בלונדון, מי שנכנס עם רכב ללונדון (והוא לא תושב לונדון) משלם מס

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
להערכתי, בסופו של דבר ההורדה במיסוי תוריד את מחיר הרכב לצרכן. בטווח הבינוני סביר שהיבואנים "יקחו לעצמם" חלק מהירידה במחיר (משום שהצרכנים "רגילים" לשלם יותר ולכן יסכימו לשלם יותר), אבל די מהר כל ההוזלה תגיע אל הצרכן. יש לכך שתי סיבות:

1. בגלל התחרות בין היבואנים (שהיא אומנם בעייתית כשיש צמיחה כלכלית, אבל נוטה להיות תחרות די אלימה כשיש סימנים של מיתון; ובטווח של כמה שנים תמיד יש מיתון)

.

תחרות?? איזה תחרות יש בארץ אם יש לפחות 20 יצרנים וקצת יותר מ5 יבואנים איזה תחרות יכולה להיות בארץ?אם היו פותחים את השוק ליבואנים חדשים להיכנס ולמכור אז תהיה תחרות בינתיים יש לנו מירוץ עם משתתף אחד שתמיד ינצח ו7 מיליון פראיירים

 

*** עריכה- הודעות שלך ללא סימני פיסוק תמחקנה ***

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

בסוף המחירים כן יירדו, ואחת הסיבות היא קבוצות הרישוי. מכוניות שנמצאות על קצה קבוצת הרישוי יידרשו להוריד מחיר כאשר גם ערך הקבוצות יישתנה, וזה אחד הגורמים ששומר על רמת המחירים בשוק. יש לציין שמדרגות הקבוצות לא בהכרח יעודכנו אוטומטית, אך בסופו של דבר זו מגמה כללית כן לעדכנן לפי רמת המיסוי ושערי המטבע.

ודרך אגב, מכוניות זולות יותר אינן בהכרח מביאות בשורות גדולות. בארצות הברית למשל, המכוניות זולות בהרבה. אבל מצד שני ערכן נשחק מהר. שם אין ממש שוק למכוניות משומשות, וזה לא נחשב מטבע קשה כמו כאן שניתן לכמת אותו במדויק ולסחור בו באופן מסודר יחסית. בהחלט מעניין לראות איך מר ישראלי יתרגל לעניין, כאשר יום אחד מכונית חדשה משובחת כבר תהיה קרובה לכיסו. האם שוק המשומשות ייקרוס?



פורסם

בארה"ב אין שוק של יד שנייה כי לא צריך שם יד שנייה.

 

במחיר של יד שנייה אצלנו שם אפשר לקנות משהו חדש ואיכותי.

 

שוק היד שנייה לא יקרוס כי המכוניות החדשות יוזלו, ובהתאם גם מכוניות משומשות יוזלו.

ניקח לדוגמא את מאזדה 3

מחיר היום 120 אלף בקירוב.

מאזדה 3 לאחר שנתיים 90 אלף (הערכה).

אם מחיר מזדה 3 חדשה יהיה 100 אלף ובהתאם מאזדה 3 הישנה תעלה 70 אלף ,אנשים שלא יכלו בעבר לקנות מזדה 3 חדשה או ישנה תפתח בפניהם האופציה הזאת!

ותחשוב מה יהיה אם במקום מזדה זה יהיה מכונית גרמנית ,יותר איכות ובטיחות על הכביש! כך שכולם מרוויחים!

אתם צודקים שאם נוריד מהר את המס אז יהיה אסון אבל יבואנים חדשים יוכלו להוריד את המחיר ללא הפחתת המיסוי

אם אתה לא יודע לנהוג על 100 כ"ס, לא יעזרו לך 500.

פורסם

אין ספק ששוק המשומשות יקרוס. כלומר, עדיין יהיה שוק, אבל הירידה במחיר של המשומשות תהיה גדולה בהרבה מאשר הירידה במחיר של החדשות.

 

הסיבה היא מאוד פשוטה: היום המחיר של המשומשות נקבע בפרופורציה למחיר חדשות, כלומר, מחיר משומשת במצב תקין הוא פחות או יותר מחיר חדשה פחות 10% על כל שנה על הכביש. שוק המשומשות יציב (בשווי משקל) במחירים האלה, כלומר, מי שבא לקנות מכונית, עושה את השיקול אם שווה לו להשקיע 30000 ש"ח יותר ולקנות חדשה או לקחת את הסיכון ולקנות משומשת. לכך שהשוק בשווי משקל יש משמעות מאוד פשוטה: לפי ההערכה הממוצעת של רוכשי המכוניות בארץ, הפחתה 10% לשנה פחות או יותר משקפת את רמת הסיכון שיש בקניית רכב משומש (רוכשים שחושבים שהסיכון גדול יותר קונים היום חדשה, ורוכשים שחושבים שהסיכון קטן יותר קונים משומשת).

 

הורדת מס הקניה משפיעה על ההפרש במחיר של החדשה (נגיד 20000 במקום 30000), אבל הסיכון בלקנות משומשת יישאר אותו סיכון בדיוק (כאב ראש, אובדן ימי עבודה ומחיר הטיפול במוסכים - שלושתם לא ישתנו). אמרנו שהיום השוק "חושב" ש-10% מערך המכונית לשנה זה סכום שמשקף את הסיכון שברכישת משומשת. אבל אם החדשות יוזלו ב-30%, ההפחתה של 10% ממחירן קטנה יותר - מכונית שמחירה יורד ב-10000 לשנה ירד עכשיו ב-7000 לשנה. לעומת זאת, השוק חושב שהסיכון במכונית זו שווה 10000 ש"ח לשנה, ומחירי המוסכים לא משתנים, לכן הפחתת מחיר המכונית ב-10% בלבד יגרום לכך שאף אחד לא ירצה לקנות את המשומשמת. כדי שאנשים ירצו לקנות משומשת, הפחתת המחיר תצטרך להיות גדולה יותר - נגיד 15%.

 

מכאן, שמחירי המשומשות לא רק ירדו יחד עם מחיר החדשות, אלא ירדו מעבר לירידת המחיר של החדשות (בדוגמה שנתתי, אם מחיר החדשות ירד ב-30%, ייתכן מאוד שמחיר משומשת בת 3 ירד ב-45%).

פורסם

אבל אז אנשים שמחזיקים כרגע מאזדה 3 יאבדו 22% מהערך ביום אחד!

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אבל אז אנשים שמחזיקים כרגע מאזדה 3 יאבדו 22% מהערך ביום אחד!

הרבה יותר.

 

ומילא אנשים שמחזיקים מאזדה 3. יש בארץ איזה 3-4 חברות חזקות מאוד, שמחזיקות כל אחת באלפים - לא, מיליונים - של מאזדה 3. אישית אני די שונא את חברות הליסינג, אני חושב שהן עושות דברים רעים מאוד לשוק הרכב בארץ, אבל להשמיד את ערך הרכוש שלהן בצורה כזאת זה ממש לא FAIR PLAY.

פורסם

22% זה לפי הדוגמה שלו, ירידה מ-90K ש"ח ל-70K ש"ח זאת ירידה של 22% ביום אחד.

 

ועזוב אם זה פייר או לא, אתה באמת חושב שהן ייתנו למהלך כזה לעבור?

הן נלחמות כמו אריות נגד ההעלאה של שווי השימוש ברכב, שזה הפסד הרבה יותר קטן בשבילן מאשר אובדן ערך של 30% או משהו כזה ביום אחד

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מליונים?

אתה לא חושב ש"קצת" הגזמת ??

עשרות אלפים.. אולי אולי אולי קצת מעל 100,000... וגם אז זה לא רק מאזדה 3 אלה כל הציי רכב שלהן.

 

ההפסד של כל אחת כזאת יהיה עשרות ואף מאות מליוני שקלים..

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.


×
×
  • תוכן חדש...