Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צ'וק באמצע הקיץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8393 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לשאול מה עושים, ואם מה שקורה הוא תקין (כנראה שלא אם אני שואל).

כידוע הרכב הוא פיאט אונו 45 שנת 90.

לפני כל נסיעה צריך לפתוח צ'וק מלא ולתת לאוטו לעמוד ככה איזה חמש דקות עם סגירה הדרגתית של הצ'וק, ממש אם זה לא 5 דקות אז הרכב נכבה תוך כדי נסיעה.

הדבר הזה קורה, יום יום, אין לרכב שום בעיות מתי שהוא חם, אבל אם מנסים להתניע ולנסוע הרכב נכבה אחרי 3 מטר.

אפילו אחרי שהרכב נוסע ועומד איזה 3-4 שעות, הוא עדיין מבחינתו "'קר" וצריך לחמם קצת.

האם זה טבעי, בחום הזה ? אמרו לי שצ'וק בגדול ו"חימום" שכזה מתאים רק לחורף.

ראיתי כבר מכוניות הרבה יותר ישנות מזו שכל מה שעושים בשביל לסוע בהם אחרי כמה ימים זה להתניע ולתת גז.

מישהו יכול להצביע על הבעיה ואם כן אז על הפתרון ?

אונו 45 סוסים.

פורסם
רציתי לשאול מה עושים, ואם מה שקורה הוא תקין (כנראה שלא אם אני שואל).

כידוע הרכב הוא פיאט אונו 45 שנת 90.

לפני כל נסיעה צריך לפתוח צ'וק מלא ולתת לאוטו לעמוד ככה איזה חמש דקות עם סגירה הדרגתית של הצ'וק, ממש אם זה לא 5 דקות אז הרכב נכבה תוך כדי נסיעה.

הדבר הזה קורה, יום יום, אין לרכב שום בעיות מתי שהוא חם, אבל אם מנסים להתניע ולנסוע הרכב נכבה אחרי 3 מטר.

אפילו אחרי שהרכב נוסע ועומד איזה 3-4 שעות, הוא עדיין מבחינתו "'קר" וצריך לחמם קצת.

האם זה טבעי, בחום הזה ? אמרו לי שצ'וק בגדול ו"חימום" שכזה מתאים רק לחורף.

ראיתי כבר מכוניות הרבה יותר ישנות מזו שכל מה שעושים בשביל לסוע בהם אחרי כמה ימים זה להתניע ולתת גז.

מישהו יכול להצביע על הבעיה ואם כן אז על הפתרון ?

 

 

תשובה פשוטה :

יש לך תערובת ענייה מדי , אתה צריך לכוון את הקרבורטור לקבלת פחות אוויר ויותר דלק וזה יעבור ... לך למקצוען בנושא .

פורסם

מה זה אומר מקצוען ?

מה העלות המשוערת של זה ?

אם התערובת ענייה מדי אז למה בנסיעה רגילה כשמהנוע חם אין שום בעיה.

ואם היא ענייה כל שעלי לעשות הוא לפתוח טיפה את הצ'וק ואז הוא אמור לנסוע חלק לא ? כי במקרה שלי עלי ממש לחמם אותו לפני כל נסיעה, וגם אם אני יתחיל נסיעה עם צ'וק פתוח על שליש נגיד הוא יכבה לי.

אונו 45 סוסים.

פורסם
מה זה אומר מקצוען ?

מה העלות המשוערת של זה ?

אם התערובת ענייה מדי אז למה בנסיעה רגילה כשמהנוע חם אין שום בעיה.

ואם היא ענייה כל שעלי לעשות הוא לפתוח טיפה את הצ'וק ואז הוא אמור לנסוע חלק לא ? כי במקרה שלי עלי ממש לחמם אותו לפני כל נסיעה, וגם אם אני יתחיל נסיעה עם צ'וק פתוח על שליש נגיד הוא יכבה לי.

 

עלות משוערת של ניקוי + כיוון היא בערך 250 ש"ח ...

 

בנסיעה רגילה שהמנוע חם זה פחות מורגש והבעירה הרבה יותר טובה , אתה עדיין תרגיש ירידה חדה בביצועים ( יחסית לקרבורטור מכוון ) .

 

מה שקורה אצלך בעצם זה שהתערובת שנכנסת ענייה מדי בדלק , יותר מדי אוויר וקצת מדי דלק .

 

בקיץ לא צריך צ'וק , קרבורטור מכוון אמור לעשות את זה בלי בעיות.

פורסם
מה זה אומר מקצוען ?

מה העלות המשוערת של זה ?

אם התערובת ענייה מדי אז למה בנסיעה רגילה כשמהנוע חם אין שום בעיה.

ואם היא ענייה כל שעלי לעשות הוא לפתוח טיפה את הצ'וק ואז הוא אמור לנסוע חלק לא ? כי במקרה שלי עלי ממש לחמם אותו לפני כל נסיעה, וגם אם אני יתחיל נסיעה עם צ'וק פתוח על שליש נגיד הוא יכבה לי.

 

עלות משוערת של ניקוי + כיוון היא בערך 250 ש"ח ...

 

בנסיעה רגילה שהמנוע חם זה פחות מורגש והבעירה הרבה יותר טובה , אתה עדיין תרגיש ירידה חדה בביצועים ( יחסית לקרבורטור מכוון ) .

 

מה שקורה אצלך בעצם זה שהתערובת שנכנסת ענייה מדי בדלק , יותר מדי אוויר וקצת מדי דלק .

 

בקיץ לא צריך צ'וק , קרבורטור מכוון אמור לעשות את זה בלי בעיות.

 

שלי היה את התופעה בזמנו, עשיתי ניקוי קרב' וכיוון , זה עלה לי 450 ש"ח

פורסם

אורן צר לי להגיד לך אבל זוינתה ... 450 ש"ח זה מוגזם לגמרי ... פשוט מוגזם .

 

לדעתי מקסימום 300 ש"ח .

אני ל - 205 שלי עשיתי פעם ב - 250 ש"ח ניקוי וכיוון ...

 

ועוד משהו , ל - 306 יש הזרקה אז לאיזה אוטו עשית את זה ?

פורסם

ואולי הוא לא חייב ניקוי מלא במחיר מלא?

אולי מספיק כיוון? זה לא צריך להיות סיפור יקר - כולה לסובב שני ברגים...

פורסם

המחיר של ניקוי קרבורטור משתנה מאוד כתלות ברכב.

 

לאונו 45 יש אחד הקרבורטורים היותר פשוטים שבנמצא, ולכן אין סיבה שזה יעלה יותר מ 250 ש"ח.

לעומת זאת, הקרבורטור של סיטרואן BX או פג'ו 309 הרבה יותר מורכב, וקשה למצוא בפחות מ 400.

 

כמובן שאני אפילו לא טורח להזכיר יצירות פאר כמו של AX-GT או אלפות מסויימות...

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
כמובן שאני אפילו לא טורח להזכיר יצירות פאר כמו של AX-GT או אלפות מסויימות...

או וובר כפול עם צ'וק אוטומטי מוזן מים של לנצ'יה בטא :mad::mad::mad:

פורסם

יכול להיות שתוך כדי הניקוי גם שינוי את הכיוון ?

האם ניקוי קרבוטור, שאגב, עלה לי 300 שקל כולל גם את הכיוון ?

או שאם אני יבוא עכשיו למוסך יגידו לי עוד 200 שקל על הכיוון?

תודה בכל אופן על התשובות.

 

 

נ.ב.

אם עכשיו אני נוסע על תערובת ענייה, האם זה אומר שבנסיעות ארוכות (כשהרכב חם, בלי צ'וק) צריכת הדלק היא יותר טובה ?

אונו 45 סוסים.

פורסם
יכול להיות שתוך כדי הניקוי גם שינוי את הכיוון ?

האם ניקוי קרבוטור, שאגב, עלה לי 300 שקל כולל גם את הכיוון ?

או שאם אני יבוא עכשיו למוסך יגידו לי עוד 200 שקל על הכיוון?

תודה בכל אופן על התשובות.

 

 

נ.ב.

אם עכשיו אני נוסע על תערובת ענייה, האם זה אומר שבנסיעות ארוכות (כשהרכב חם, בלי צ'וק) צריכת הדלק היא יותר טובה ?

 

לגבי השאלה הראשונה צריך לבדוק , אולי כן אולי לא , אבל עובדה שלא עובד טוב אז כנראה שלא ...

 

לגבי צריכת הדלק אכן כן , שהרכב חם בלי צו'ק צריכת הדלק קצת יותר טובה אבל זה עדיין לא בריא כי זה לא כיוון אידאלי שאליו המנוע מיועד .

פורסם

נסיעה עם תערובת עניה צורכת פחות דלק אבל גורמת לחימום יתר של המנוע (לא ממש רצוי בקיץ הישראלי).

החום הזה יכול לגרום לכמה תופעות, שהגרועה שבהם היא 'צלצולים', שזה מה שקורה כשלדלק חם מידי והוא ניצת ללא ניצוץ. בתופעות הפחות גרועות אך עדיין לא נעימות יש הרס מואץ של הפלגים, ובכלל נזק למכלולים סביב תא הבעירה.

ככלל מעדיפים לכוון קרבורטור כך שהתערובת תהיה קצת עשירה מדי (יותר זיהום אוויר, יותר צריכת דלק) ולא קצת עניה מדי (יותר נזק למנוע, פחות ביצועים). לא בטוח שארגונים ירוקים אוהבים את הכלל הזה, אבל בעלי מכוניות כן.

 

בקיצור - אל תיסע ככה. בגדול 'כיוון' זה כולה סיבוב של כמה ברגים, וצריך לקחת למישהו מיומן (שזה לא אני, אגב) רק כמה דקות. העניין הוא שצריך לדעת איזה ברגים לסובב וכמה, ולכן עדיף שתחזור למוסך שעשה לך טיפול.

My responses are limited. You must ask the right questions

×
×
  • תוכן חדש...