Jump to content

20VT

  • פרסום הודעות

    855
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

29 נייטרלי

אודות 20VT

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מקצוע
    שוהה חוקי
  1. ממי / מאיפה הבנת את זה? המבצע בסוף מרץ היה באירגון חפוז בשביל לעמוד ברגע האחרון בהבטחה למסור במרץ. מאז ועד המסירה הבאה יש להם 3 חודשים להתארגן כדי להיות קצת יותר שירותיים.
  2. לא רלוונטי. גם אם חברת חשמל תקרא את המונה רק פעם בשנה, עדיין תשלם בדיוק מה שצרכת, רק בחישוב שנתי. בעיקרון גם מס הכנסה עושה רק חישוב שנתי ולא חודשי, ובמשך השנה עושה הערכה. ואני לא חושב שיש מישהו שמוכן שיקחו ממנו מס הכנסה בערך ולא על השקל. בכל מקרה אם מסתכלים לעתיד (וזה מה שעושים בדיבור על רכב חשמלי), חברת חשמל עושה עכשיו פרוייקט ענק של החלפת מונים לחכמים, שבסופו תהיה לה אפשרות לקרוא את המונה באופן רציף וגם לתת תעריפי חשמל משתנים לאורך היממה. כך שכל התמחור של החשמל יכול להשתנות בעתיד, וסביר שיהיה תמריץ לבעלי מכוניות לטעון בלילה ולא בשעות השיא ביום. לעניין, הנתון הרשמי
  3. מניסיון של התנהלות לתקופה בארה"ב עם מודל S מ-2015 בת 5: בשנתון המוקדם הזה טסלה נתנה לרוכשי S טעינה חינם ב-superchargers לכל החיים. היא כבר לא עושה את הטעות הזו. בכל מקרה למי שקיבל את הדיל הזה מאוד משתלם לטעון רק במטענים המהירים הציבוריים. אז ל-S שאני נסעתי בה (לא שלי) לא היה מטען בבית בכלל. פעם בכמה ימים נוסעים איתה לסופר הקרוב, מחנים בעמדת טעינה והולכים לעשות קניות. כשחוזרים הרכב מלא. אין לזה שום השפעה מורגשת על קיבולת סוללה, הרכב כאמור נטען ככה כל חייו והוא בן 5 והסוללה בלי עין הרע בבריאות טובה. בנוסף לגבי ההשערה החוזרת המטופשת שישראלים יחנו בעמדות ויהיה תור
  4. לפני שהשרשור הזה עובר לאוף-טופיק על כלכלה, אני אשאל שוב מה הרלוונטיות בין שווי המניה של טסלה, כמה הוא מוצדק, דו"חות הרווח שלה ועד כמה היא מתנהלת נכון כחברה, לבין השיקולים ברכישת רכב ממנה היום. יש לי ניחוש לגבי איזה אחוז מרוכשי פולקסוואגן או ניסאן או יונדאי יודעים איזשהו נתון כלכלי על החברות האלה, והוא אפילו לא חד ספרתי. אלא אם כן יש למישהו תחזית הגיונית לגבי זה שטסלה תכף תפשוט רגל וכל בעלי המכוניות יישארו עם ה*** ביד, או לפחות יקבלו שירות לקוי לרכב שלהם, אני לא חושב שזה משפיע במיוחד על שיקולי קניה.
  5. אותה הנחה שיש לטסלה יש גם על רנו זואי, ולא ראינו את הקונים נוהרים לסוכנות. יש הרבה מוצרי צריכה שקיבלו הטבות מפליגות במס. על טלויזיות היה בארץ פעם 100% מס והיום אין כלום אם אני לא טועה. אכן קונים אותן בהמוניהן, וגם זה כנראה לא מאוד מועיל לסביבה. אני אגב לא מנסה לטעון שטסלה היא הרכב החשמלי הכי ידידותי לסביבה. האמת אני די בטוח שברוכשים המתלהבים הראשונים יש אחוז מאוד קטן שזה בכלל מעניין אותם. לדעתי לזמן 0-100 היה הרבה יותר משקל. אולי היא גם לא הכי מתקדמת טכנולוגית. מה שמוכר את הטסלה זו חוויית בעלות (ownership experience) אחרת מכל דבר אחר בשוק, וזה אותו דבר שמוכר את האייפון. ז
  6. נכון. אבל עד כמה שאני יודע לסינים יש גב כלכלי ממשלתי עם כיסים עמוקים ומדיניות התפשטות מוכתבת מלמעלה. הלינק שמקורי ששמתי היה בטעות מ-2019. זה הלינק שהתכוונתי, מ-2016. גם אם טסלה ו-VW יגיעו באמת עוד שנתיים להיות ראש בראש, זה עדיין זינוק מדהים מאפס למאה עבור טסלה, בהתחשב בבערך מאה שנה יתרון שהיה ל-VW. זינוק שיכול להסביר אפס רווחיות לאורך עשור.
  7. אני מנחש שלא למדת כלכלה אז אתה רושם שאם יחלקו בחינם יהיה היצע. אפילו לפסולת מתכת אין היצע בחינם. לא מבין את הטענה? אפשר לנסות שוב - אף עולם לא "החליט" לבזבז כסף על רכבים עם סוללה גדולה. בא גוף מסחרי, שם בשוק רכב כזה ושם עליו תג מחיר. חצי מיליון אנשים בעולם עשו את החשבון וחשבו שזו תמורה טובה יותר מכל החלופות הקיימות, וקנו את זה. וככה העולם "מבזבז" על זה טריליונים. יבוא גוף מסחרי אחר וישים רכב בשוק עם גמדים קטנים בתא מנוע שמדוושים בפדלים במקום סוללה, אם יהיה לזה מחיר ותמורה שייצרו ביקוש של 2 מיליון יחידות, אז לשם העולם ילך. ואף אחד לא "נתן" לטסלה מיליארדים, אנשים קנו מהם רכב בשביל
  8. "העולם" זה לא משהו מנוהל או תבוני, אז הוא לא שואל שום דבר. יש היצע, יש ביקוש, התמורה למחיר טובה לקונים, העסק כלכלי, אז זה מוכר. אם ממשלות שיש להן חומרי גלם או אמצעי ייצור לסוללות יטילו מס זיהום על הייצור הזה, המחיר יעלה והביקוש ירד. העולם גם בכלל לא החליט בשום שלב לעבור לרכב חשמלי. אם טסלה לא היתה מוכיחה שזה מודל שעובד טכנית וכלכלית, עדיין היינו מחכים שהגרמניות יפסיקו לחלוב את פרות הבנזין שלהן.
  9. מה שאני מבין שלאון אומר זה, מי שאוהב לבשל שלא יקנה אוכל מוכן, מי שאוהב לצייר ביד שלא יקנה מדפסת, ומי שאוהב לפתור תרגילי חשבון על נייר שלא יקנה מחשבון. לגיטימי, אבל מזה להגיע לרכב חרא, לא סביר. אם כמו שהוא אומר הרכב מהיר, חזק, בולם טוב, אוחז טוב, נכנס לפניות כמו שצריך ואפילו עושה דריפט, אז הוא רכב טוב. גם אם הנהג לא צריך לעבוד קשה בשביל זה. בהקצנה, אם היה מצב "מסלול אוטונומי" שבו הנהג עוזב הכל והרכב עושה לבד את המסלול, ועושה את זה יותר מהר מכל רכב אחר בסביבה, אז מה נקרא לו? רכב חרא? פעם בשביל לנהוג במסלול היית צריך טכניקת קלאצ' וגז ביניים. היום ברוב המכוניות הספורטיביות יש תי
  10. צודק אבל זו לא הנקודה. אני לא חושב שלרוכשי טסלה פוטנציאליים יש שאיפות לשבור שיאי אמינות של טויוטה. השאלה היתה להבנתי האם צריך לשקלל במחיר של טסלה יד 2 החלפת סוללה אחרי 8 שנים, ובגלל זה מי שרוכש אחת בעצם מחזיק "פצצה מתקתקת" של ירידת ערך. התשובה להבנתי היא "לא" באופן גורף, בהנחה שציפיות המוכר והקונה והמחיר שנקבע לוקחים בחשבון קיבולת לא חדשה. אגב, בניגוד להספק וצריכת דלק של מנוע בעירה שהם קשים למדידה, קיבולת הטעינה הנוכחית של הסוללה בק"מ מוצגת כל הזמן בממשק משתמש... כך שקיבולת הסוללה המופחתת ידועה לשני הצדדים בזמן המכירה. בכל מקרה כמו שכתבתי בשתי ההודעות הקודמות
  11. די, נטחן כבר הדיון על עלות החלפת הסוללה. זה עוד מכלול ברכב. זה שיש 8 שנים אחריות לא אומר שביומולדת 8 שלה הסוללה מתפגרת. יש ירידה בקיבולת לאורך זמן, ובשימוש נכון (לא לטעון עד הסוף, לא להגיע לטמפ' קיצוניות) הירידה הזו מזערית. גם מנוע בעירה פנימית לא משמר את ההספק שלו אחרי 8 שנים כמו ביום שנולד, ובהתאם גם לא את צריכת הדלק / שמן שלו. יש טסלות S מ-2012 שנוסעות בלי החלפת סוללה. יש נהגים שמקפידים על טעינה נכונה שמדווחים על 10% ירידה אחרי 6-7 שנים. בגרף המצורף נתונים שטסלה פרסמה ב-2019 שנאספו מכל מודל S ו-X מאז תחילת השיווק. בציר האופקי אלפי מיילים, כלומר הנקודה הי
  12. שיחות ועוד שיחות כאילו אין ידע בעולם על טסלה. יש כבר יותר מעשור של נתונים. ועוד יותר יש ביקורות במגזינים, וסירטונים ביוטיוב של בעלי מכוניות אחרי כמה שנים של בעלות. אז אני לא מבין על מה עדיין יש להתווכח. אני נהגתי על מודל S והיה הרכב דיילי שלי לכמה ימים בארה"ב, וחברים/ות שלי שם משתמשים בו דיילי כבר שנים. כל מה שכתבו בביקורות מגזיני רכב - נכון. אם עשרות כתבי רכב ותיקים, שנהגו כבר על כל דבר עם מנוע והגה, כתבו פחות או יותר את אותן נקודות חוזק וחולשה - הסטטיסטיקה לא משקרת. טסלה זה רכב: - יקר - מפנק - סובל מאיכות הרכבה לא גבוהה - סמי-ספורטיבי, כלומר נותן כח בלתי ניתן להשוואה, התנה
  13. עדכון סיום + מדריך: שמח לעדכן שהסתיים בהחלפת שתי נורות. באמת שכבר לא אכפת לי מהתאורה עצמה, אבל המחשב מנג'ס על זה באופן בלתי נסבל. כל שתי דקות התראה שמכסה את כל תצוגת הנתונים בדשבורד. הוחלפו שתי נורות בחדשות של פיליפס (דגם 85415VIC1) שנרכשו מ-Auto365 בראשל"צ ממלאי מיידי ובעלות הוגנת ביותר יחסית לארץ של 660 שקלים. אמנם זו לא פעולה מסובכת, אבל מכיוון שלי לפחות היו מחשבות לא להתעסק עם קסנון לבד, וכיוון שכבר עשיתי מחקר בעניין, ובתקווה שהשרשור הזה יעזור למישהו שיעשה פה חיפוש בעתיד, מצורף מדריך מצולם מקוצר: הבהרה ואזהרה: כאן מדובר בקסנון מקורי כך שאין קווים של מתח גבוה ממש (רק בתוך הנור
  14. צודק, אבל זה כרגיל לא עוזר, זורקים את כל המכלול. ועוד זה רעיל לסביבה. לא מבין למה שיהיה בלאי למעגל חשמלי יותר מהר מלנורה עצמה. בכל זאת כנראה עדיף ככה שמשלבים את המצת ושהתעשייה הפסיקה להעביר חוטים עם 25 אלף וולט ברחבי הרכב, כנ"ל בקוילים של ההצתה.
  15. מסכים פלוס. אם הרכב טוב משאר הבחינות, כל מה שתארת זו לא סיבה לוותר עליו. רכב חדש דנדש יש רק בסוכנות (ולפעמים גם שם לא). אם תמצא רכב שמור בפנאטיות שחנה רק במקלט אטומי, רוב הסיכויים שהבעלים ידרוש עליו פרמיה. עדיף לך להוריד אלף אלפיים שקל מרכב טוב וקצת שרוט, ולהשקיע אותם בתיקון מה שמפריע לך. אם תרצה לתקן שריטות וכיפופים קלים בלי לצבוע, יש אנשים מקצועיים שיודעים לעשות את זה, ואני ובטח עוד הרבה בפורום ידעו להמליץ.
×
×
  • תוכן חדש...