Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

בקרוב מתחיל עבודה חדשה,

יש לי אפשרות לבחור אחזקת רכב שזה אומר 1500 ש"ח לנטו כל חודש + תשלום ביטוח ואגרת רכב.

או לקחת רכב מהעבודה, מס שולי 31%.

יכול לבחור רכב עד 180 אלף שווי, אולי כדאי חשמלי בגלל ההטבות מס? איזה רכב זול יחסית לחסוך בשווי השימוש?

 

העבודה במרחק נסיעה של 1 ק"מ מהבית שלי, צפוי לנסוע קצת במהלך העבודה, נגיד 50 ק"מ בשבוע.

הרכב הקיים זה CX5 שנת 2017, מעריך שהמחירון שלו נע איפשהו בסביבות 60-6 אלף.

יש לנו רכב נוסף 7 מקומות בבית(אוטלנדר), שהוא ישמש אותנו לנסיעות משפחתיות, השווי שלו 100 אלף.

או אפשר לקחת צ'ירי 7 מקומות PHEV ואז למכור את הרכב היקר יותר ולהשאיר את המאזדה.

 

בכללי אנחנו בקושי נוסעים, כל רכב כ 6-7 אלף בשנה.

 

על פניו מבחינת חישוב כלכלי נטו נראה לי שבאחזקת רכב אני חוסך קצת יותר, השאלה בכמה זה מתבטא.

יש 3 אפשרויות

 

1. לקחת רכב חשמלי זול ולהנות מהטבת מס.

2. לקחת ציר'י PHEV ולשלם הרבה מס

3. אחזקת רכב.

 

מה הכי נכון בהתחשב בנסועה הנמוכה שלי?

 

 

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי אם אתה לא נוסע הרבה, קח אחזקת רכב. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אם היה צריך לקנות רכב עוד היתה שאלה.

הייתי לוקח את האופציה של אחזקת רכב ובמקסימום בהמשך אם יש צורך בהחלפת רכב פרטי הייתי אומר שמעדיף את האופציה של רכב מהעבודה 

  • אהבתי 1
פורסם

בשביל נסועה של 2 קמ ביום, אולי שווה לחשוב על אפשרויות תחבורה חלופיות שיהיו זולות משמעותית (אופניים חשמליות, קלאב קאר, אוטובוס / מונית לנסיעות מיוחדות).
אם אתה רוכש רכב של 180K, רק ירידת הערך השנתית תהיה גדולה בכמה מונים.

 

אפשרות אחרת, לרכוש רכב זול יותר שספג את מרבית ירידת הערך.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 7 שעות, o.r כתב:

בשביל נסועה של 2 קמ ביום, אולי שווה לחשוב על אפשרויות תחבורה חלופיות שיהיו זולות משמעותית (אופניים חשמליות, קלאב קאר, אוטובוס / מונית לנסיעות מיוחדות).
אם אתה רוכש רכב של 180K, רק ירידת הערך השנתית תהיה גדולה בכמה מונים.

 

אפשרות אחרת, לרכוש רכב זול יותר שספג את מרבית ירידת הערך.

אני לא רוכש, זאת התקרה מהליסינג של העבודה.

בפועל יש מצב שאקנה קורקינט חשמלי להגיע לעבודה ,יכול להתנייד איתו לאתרים שהעבודה דורשת(מרחק של כמה ק"מ)

הרכב / האחזקה זה חלק מהתנאים.

רכב נוסף אני חייב בכל מקרה לטובת הילדים, אי אפשר להסתדר רק עם רכב אחד כשהאישה גם עובדת

 

לפני 22 שעות, SlowRide כתב:

לדעתי אם אתה לא נוסע הרבה, קח אחזקת רכב. 

כן זאת הנטייה שלי, בשביל לא לפספס משהו אז רשמתי כאן. אולי תאירו את עיניי

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

בהנה ואתה משלם רק שווי שימוש ולא שום דבר מעבר לזה, רכב חברה יעלה לך בהערכה גסה 20 אלף שקל בשנה בפסד בנטו בגלל תשלום מס הכנסה + ניכויים קבועים מהשכר שיעלו בהתאם עקב תוספת שווי שימוש.

 

אם לא תיקח את הרכב אתה מקבל 18 אלף שקל בשנה הוצאות אחזקה + ביטח ורישוי.

 

 

לדעתי 18 אלף שקל פחות או יותר מכסים את ירידות הערך + עלות טיפולים ולרכב הקיים שלך בשנה, והוצאות דלק שלך עם הקילומטרז' הזה נמוכות מאוד. 

אז משתלם יותר לקבל אחזקת רכב. 

 

אבל זה רכב כמעט 10 שנים על הכביש מול רכב חדש 2026, קצת קשה לתמחר את ההפרש הזה בכסף. 

 

אם אתה משווה 2026 פרטי מול 2026 חברה, כל החישוב הזה לא רלוונטי. 

 

כי גם רכב חדש יורד הרבה יותר במחיר כל שנה וגם אם תקח את ה 180 אלף שקל האלו ותשקיע אותם תקבל  משהו או להפיך אם אתה לוקח הלוואה, תשלם עליה משהו, בקיצור משווים מכוניות כאשר אחת מהן עולה פי 3 מהשניה אז החישוב הזה לא ממש נכון.

 

 

במצב הקיים כמו שאמתי לדעתי משתלם יותר לקבל אחזקות רכב. 

 

עריכה: החישוב הזה מתייחס לרכב בנזין רגיל וזה לא מה ששאלת. ף רכב חשמלי או פלאג אין יעלה לך פחות (יש אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית? מי משלם על ההתקנה?).

עדיין אני חושב שיהיה לך משתלם יותר להשאיר עם הרכה הפרטי מבחינה כספית נטו אבל ההפרש לא גדול ואולי כן כדאי לקחת רכב מודרני חשמלי או פלאג אין מהעבודה.

 

ושוב זה במקרה ואין עליות נוספות מלבד שווי שימוש. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

לא רשמתה את כל הפרטים ולכן לא ניתן לתמחר את שתי האופציות אז אז אענה רק באופן עקרוני

1. הרכב שלך לא חדש, שווה כ 100,000 ש"ח - העלויות הכי גבוהות של רכב זה ירידת ערך ומחיר ההון, במקרה שלך מבחינה כלכלית ליסינג לא מתאים

2. נסועה נמוכה פחות מ 7000 קמ בשנה- ליסינג לא מתאים

 

על פניו לא מתאים ליסינג, אבל כמובן שחסרים הרבה פרטים כמו מה החזר הוצאות רכב שאתה מקבל מהעבודה, מה עלויות האחזקה של האאאוטלנדר, אתה מקבל עמדת הטענה בבית...

 

אם בכל זאת לוקח ליסינג , אפשר לשקול אם מתכננים בכל מקרה החליף את האאוטלנדר ואז צריך לתכנן את הנסועה כך שמרבית הנסיעות יהיו עם הרכב ליסינג.

נוסע בפריוס 2008

פורסם

תרשום מה השווי מס שאתה הולך לשלם.

תשים לב שהשווי מס צמוד למדד, כל שנה שילמתי יותר שווי מס, על רכב שהשווי שלו ירד אבל החישוב זה רק הצמדה למדד.... הזוי לגמרי אבל זה המצב. למעשה גם עוד 20 שנה תשלם אותו שווי מס עם הצמדה.

רק לוןדא - אתה לא מוסיף עוד שקל אחד על הרכב מהכיס שלך???

בגדול, הייתי עם תחשיב דומה לשלך, רק שאצלי יש 25 אלף קמ לשנה לפחות.  אז החישוב בין היברידית סטנדרטית להיברידית פרטית בת 3 או 4 יצא יחסית דומה, הליסינג יצא יותר יקר עדיין אבל הנה - עשו לי כמה פגיעות ברכב והיה כל כך נןח שזה ליסינג.

אצלך זה בוודאות לא משתלם.

לא הבנתי אם יש לך כבר שתי מכוניות כרגע. אם יש לך שתי מכוניות תקינןת, אז לא משנה כמעט צריכת דלק עם 7000קמ לשנה, רוב העלות זה ביטוחים, מוסך שנתי וכו.

 

נזכר - 

אז לא תימחרתי חשמלית ואז לא היו כמעט פלאג אין, אבל רק עלות ההקמה של עמדה אצלי גרר לא מעט עד שההשקעה תחזיר את עצמה.

עם נסועה כזאת, כל עוד אתה לא מקבל עמדה והתקנה שלה בחינם, גם יקח זמן עד שתחזיר אותה.

 

פורסם
לפני 18 שעות, KipodYam כתב:

תרשום מה השווי מס שאתה הולך לשלם.

תשים לב שהשווי מס צמוד למדד, כל שנה שילמתי יותר שווי מס, על רכב שהשווי שלו ירד אבל החישוב זה רק הצמדה למדד.... הזוי לגמרי אבל זה המצב. למעשה גם עוד 20 שנה תשלם אותו שווי מס עם הצמדה.

רק לוןדא - אתה לא מוסיף עוד שקל אחד על הרכב מהכיס שלך???

בגדול, הייתי עם תחשיב דומה לשלך, רק שאצלי יש 25 אלף קמ לשנה לפחות.  אז החישוב בין היברידית סטנדרטית להיברידית פרטית בת 3 או 4 יצא יחסית דומה, הליסינג יצא יותר יקר עדיין אבל הנה - עשו לי כמה פגיעות ברכב והיה כל כך נןח שזה ליסינג.

אצלך זה בוודאות לא משתלם.

לא הבנתי אם יש לך כבר שתי מכוניות כרגע. אם יש לך שתי מכוניות תקינןת, אז לא משנה כמעט צריכת דלק עם 7000קמ לשנה, רוב העלות זה ביטוחים, מוסך שנתי וכו.

 

נזכר - 

אז לא תימחרתי חשמלית ואז לא היו כמעט פלאג אין, אבל רק עלות ההקמה של עמדה אצלי גרר לא מעט עד שההשקעה תחזיר את עצמה.

עם נסועה כזאת, כל עוד אתה לא מקבל עמדה והתקנה שלה בחינם, גם יקח זמן עד שתחזיר אותה.

 

כן, העלות של הרכב לא יורדת ממני, רק השווי שימוש וזה תלוי בסוג הרכב...

 

כנראה שבתור התחלה נקח אחזקת רכב, תמיד אפשר לשנות..

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

פורסם

בגדול רכב חברה שמשלמים עליו רק שווי שימוש זה דבר מאוד משלם וכדאי לקחת אבל במקרה  הספציפי שלך נראה לי שעדיין יש יתרון כספי לקבל אחזקת רכב, שוב זה במקרה שאתה "מתמחר" עבורך  תמורה שמקבלים מרכב 2026 באופן זהה לתמורה שמקבלים מרכב 2017.

 

 

פורסם

סליחה, אבל פספסתי משהו קריטי וגם עוד כותבים פה - אתה אומר שאתה מקבל 1500שח לנטו ועוד מחזירים לך אגרת רישוי וביטוח שנתי , שזה דברים שאתה משלם מהכיס/נטו שלך בסופו של דבר.  מניח שמחזירים עד סכום מסויים. גם אם אתה משלם שויי מס על הדבר הזה, לא חושב שרכב ליסינג משתלם לך.

זה אומר שאתה לא מקבל רק 1500 לחודש, זה עוד 400 שח לחודש,  כנראה לכיוון 500שח תלוי אם הם מחזירים גם אגרת רישוי שנתית שזה סביב 1000 לפחות, וביטוח מקיף שזה במינימום 3500שח וכנראה יותר.

אתה בטוח שאתה לא מוסיף כלום כלום שקל על רכב ששווה 180 אלף? מעבר לתשלום השווי מס כמובן.

שווי מס זה 2.48 אחוז לחודש מהמחירון היבש שהפ דיווחו למשרד התחבורה, פמות כ1350שח אולי יותר כי זה צמוד. אבל גם המחירון משרד התחבורם הזה צמוד למדד וכל שנה מתעדכן בינואר ואני משלם יותר על רכב ששווה פחות ופחות...

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...