Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה זמן כדאי להחזיק מכונית משומשת


zaf

פוסטים מומלצים

נתקלתי במאמר של גיל מלמד מהיום.

 

https://thecar.co.il/כמה-זמן-כדאי-להחזיק-מכונית-משומשת/

 

מעבר למסקנות שמוצגות , אגב, מפתיעות למדי, הוא מציין משהו מעניין:
שלושה סוגים של כלי רכב זוכים בדרך כלל לחיים ארוכים: כאלה שמצטיינים מבחינת אמינות (מישהו אמר "טיויוטה"?), כאלה שמטופלים על-ידי הבעלים שלהם בקפדנות, וכלי רכב מיוחדים כמו דגמים נדירים, מכוניות ספורט מיוחדות או כלי רכב בעלי ערך נוסטלגי או אספני.

 

כמה מזה ישים במקומותינו? אני נוטה להאמין שמעט מאד.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מחזיקים ביונדאי i20 שנת 2015 1.4 ליטר אוטומטית עם תיבת 4 הילוכים פלנטארית.

הרכב נקנה בשנת 2016 עם 8000 ק"מ ואנחנו נסענו בו עוד 44000 ק"מ (עכשיו מד הק"מ עומד על 52000 ק"מ).

זו מכונית מאוד פשוטה ולכן גם אמינה.

זהו רכב שני במשק הבית לצד רכב ליסינג מהעבודה.

בזכות הקורונה ומעבר לעבודה היברידית - בכל אחת משלוש השנים האחרונות - היונדאי עברה כ-2000 ק"מ בלבד והיא משמשת בעיקר לנסיעות שכונתיות.

לשמחתנו הרכב מפגין אמינות מופתית, מגיע לטיפול שנתי במוסך לפני הטסט ויש כמובן בלאי טבעי של החלפת צמיגים, מצבר וכו'. הרכב לא היה מעורב בתאונות למעט נהגת ש"הורידה" את מראת הצד ונהג אנונימי שפגע בפנס הקדמי וחא השאיר פרטים.

בכל שנה בעל המוסך מעוניין לקנות את הרכב...

 

כרגע, לצרכים הצנועים שלנו הרכב נותן מענה מצויין ואנחנו לא מתכננים להחליף אותו בעתיד הקרוב.

 

אנחנו לא נגיע עם היונדאי ל"מועדון השש ספרות במונה הק"מ" כנראה...

 

אבל באיזור בו אנו גרים יש הרבה אנשים מבוגרים ממוצא אירופאי ואמריקאי שנוהגים ברכבים בני 15-20 שנה מהיום בו עלו הרכבים על הכביש.

 

גם אנשים מבוגרים ממוצא רוסי נוהגים באותו רכב שנים רבות.

 

יצא לי לנסוע לשדה התעופה במונית אוקטביה דור ראשון ידנית עם למעלה מ-600000 ק"מ, אבל היא לא נראתה שמורה במיוחד...

עריכה אחרונה על ידי mottis
.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנכתב בכתבה תואם לאינטואיציה שלי. עם זאת, אני מוטרד מאוד מבילויים המוסך - חשוב לי לעמוד בזמנים לעבודה, לכן אני נוטה להחליט להחליף רכב אחרי גרירה ראשןנה או שניה. במציאות לוקח עוד כמה חודשים עד הביצוע.

ניסיוני האישי הוא שרכבים מדגמים עד סוף שנות ה-90 מחזיקים בתנאים אלה סביב 7 שנים, יותר חדשים 10-12 שנים. הנסועה 12-15 אלפי ק"מ בשנה.

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בעיה להשוות ככה, כי בתור מישהו שהוא לא אמריקאי אתה לא באמת מודע לדברים משניים שיכולים מאוד להשפיע על רוכש הרכב(מחיר ביטוח לדוגמא, אולי הוא מאוד יקר לרכבים חדשים בארה"ב?) 

 

מהמעט שאני ראיתי, בהשוואה של ארה"ב וישראל, :

1. שם רכבים משומשים מאבדים משמעותית פחות ערך ממה שבישראל, זאת אומרת שאם יש לך רכב בן 7, אתה לא תשקול לקנות בן 3, אלא המועמד להחלפה יהיה רכב חדש. 

2. האחזקה עקב מחירי חלפים איכותיים שערורייתים בארץ, יקרה יותר משמעותית ממה שבארה"ב, וברכב מזדקן אתה תצטרך להשתמש בזה יותר ויותר. 

3. ככול השרכב מזדקן, המטרד של הטסט נהיה יותר מציק וכמו כן מתווספים לך מטרדים עתידיים כגון אישור בלמים. 

 

על סמך זה, לגמרי אני יכול להבין למה אנשים לא נשארים יותר מדי עם הרכבים שלהם, ומעדיפים להתחדש בשנתון כול כמה שנים בודדות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ יש תרבות די מטופשת *לדעתי* של  להחליף אוטו בן 3  "כי צריך לקחת אותו לטסט" (נתקלתי בדבר כזה) או בן 5 "כי כבר צריך לעשות לו טיימינג", לאוטו בן 8 קוראים פה גרוטאה, וכולי.

 

בהרבה מקומות בארה"ב ובאירופה תרבות הdiy מאוד מפותחת, ואנשים מטפלים בעצמם בכיף באוטו שלהם.

 

הרבה יותר זול ומקובל לתקן רכיבים שפה ישר מחליפים. לא אשכח שראיתי פרק של ווילר דילרס, בו תיקנו מצערת של מזראטי או לוח שעונים של אודי TT. 

 

מגוון, היצע, איכות ואמינות בעלי המקצוע בהרבה מדינות באירופה גבוהים מאוד, לכן התרבות של להחזיק אוטו ליותר זמן מקובלת.

 

כך שהכתבה הזאת נחמדה כאנקדוטה, אבל אי אפשר להקיש ממנה כלום על ישראל 😄

 

עריכה אחרונה על ידי שביט
  • אהבתי 4

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ יש גם תרבות שככל שהרכב ישן יותר ושווה פחות, משקיעים פחות בטיפול בו, כי הוא כבר מועמד לעוף לפח.

מכאן נובע גם מנהגים כגון "אחרי גרירה ראשונה אני מחליף את הרכב".

מבחינתי בדיוק להפך. כשמתקלקל (או בדרך כלל לפני שמתקלקל) מכלול מסויים אחליף אותו בחדש ברמת יצרן. ולא אתקין רכיב משומש ששופץ בארץ.

ככל שאני מתקין יותר חלקים חדשים ברכב בתקופה שהוא אצלי , אני סומך עליו יותר ויודע שמהרכיב שהחלפתי לא צפויות עוד הפתעות. ככל שהרכב אצלי יותר זמן, אני מרגיש שהוא מתחדש ומתחזק ולא מתיישן ומתבלה.

אני נוטה להחזיק רכבים המון שנים ונהנה מהם יותר ככל שהזמן עובר.

 

  • אהבתי 9

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, amosbmw כתב:

בארץ יש גם תרבות שככל שהרכב ישן יותר ושווה פחות, משקיעים פחות בטיפול בו, כי הוא כבר מועמד לעוף לפח.

מכאן נובע גם מנהגים כגון "אחרי גרירה ראשונה אני מחליף את הרכב".

מבחינתי בדיוק להפך. כשמתקלקל (או בדרך כלל לפני שמתקלקל) מכלול מסויים אחליף אותו בחדש ברמת יצרן. ולא אתקין רכיב משומש ששופץ בארץ.

ככל שאני מתקין יותר חלקים חדשים ברכב בתקופה שהוא אצלי , אני סומך עליו יותר ויודע שמהרכיב שהחלפתי לא צפויות עוד הפתעות. ככל שהרכב אצלי יותר זמן, אני מרגיש שהוא מתחדש ומתחזק ולא מתיישן ומתבלה.

אני נוטה להחזיק רכבים המון שנים ונהנה מהם יותר ככל שהזמן עובר.

 

באיזה רכב אתה מחזיק, אם מותר לשאול? (אפילו בלי לפרט בדיוק, רק רמה ושנתון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמז, ראה את הכינוי 😉

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה כל דבר תמיד משווה לארה"ב - מקום בו יש הבדלים לא קטנים גם בין המדינות והאזורים? מה עם דוגמאות יותר רלוונטיות, כמו אירופה?

 

במדינות רבות באירופה בהחלט ראיתי מכוניות ישנות רבות, וגם רבות מאוד, וגם ישנות מאוד. בדרך כלל אלו דגמים אירופאים ישנים, כמו פיאט פנדה או פונטו, פולקסווגן גולף, וכדומה. זה גם בדרך כלל במקומות עם קצת פחות כסף, כמו יוון, איטליה, וספרד. ככל שלאנשים יש יותר כסף, תהיה איזשהי נטיה להחליף לטכנולוגיה יותר חדשה וחדישה. זה טבעי.

 

זה שבארה"ב החלפים יותר זולים זה נקודה חשובה, אבל באותה מידה גם רכב חדש יותר זול.

 

לעניות דעתי, לנסות להצדיק רציונלית את הקטע של זלזול ברכב ישן זה שגוי. נכון, יקר לטפל ברכב ישן בישראל. ושוב, באותה מידה - יקר מאוד (מאוד!) לקנות גם רכב חדש. רכב זה פשוט יקר בישראל. ודווקא בשל כך, הגיוני כן לתחזק את הרכבים!

 

מדובר פשוט מאוד בעניין תרבותי. משהו שהוא איזשהו שילוב של חאפריות, קמצנות, ותרבות "שופוני".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי את הקיה ב2018 עם 160K, היום קרוב ל230K. כל עוד הרכב נוסע, יש מזגן מצוין ואין תקלות משביתות שהתיקון שלהן יעלה קרוב לשווי הרכב, למה להחליף?

 

אני נגד תרבות השופוני של לרכוש רכב חדש כל X זמן כי "בא לי" או "תראו מה קניתי"

  • רעיון טוב! 1

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק אחשב. אלטו 2012 ידנית. יצאה מהחברה. לא רואה סיבה להחליף. אבל שאני חושב. על שני טסטים. נעשה לי פחד.

אני יודע שהצטרך להחליף. מתי שהוא.   הרכב שהוחזק אחי הרבה שנים היה בן 14. הייתה בעיה שהיה נכבה. אז נפטרנו מהרכב. הרכב היה אם 230,000 קילומטר במכירה. הרכב נסע על הכביש. עד מאי 23.

הרכב שהוחזק אחי קצר. היה שנה וקצת. היה רכב לימון. אז נפטרנו ממנו.

אבא שלי הכיר בנאדם. שרכב מגיע לגיל 15. מחליפים. היה קונה כל פעם רכב משומש. וככה מחליף.

לאומת זאת. מכיר משהוא שקונה חדש. כל שלוש שנים. או 4 גג.

שאני חושב על רכב מחליף. עצוב לי. כי בשכ"ל. הרכב פשוט. ואמין. כל החדשים עמוסים בטכנולוגיות. ויותר נוטה לכשל.

יש עוד זמן. נראה מה נעשה.

 

 

 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה נכון או לא נכון. רכב שכבר לא עומד בדרישות שלי כנראה יתאים מאוד למישהו אחר. את הרכב שמכרתי כשהיה בן 12 כי הראה סימני זקנה שלא התאימו לי ראיתי בצומת 11 שנים אחר כך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר.  מחירי ביטוח. ודרישות שלהן היום.   עד היום. הורי קנו לי תרכבים. ככה שהבא יהיה כנראה מכספי.

היום מבוטח חובה וצד ג. ברכב אין קודן. ואין התקנות מקומיות. לשמחתי. גם תורם לאמינות.

עריכה אחרונה על ידי yor2

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הרכב האחרון שהיה לי מכרתי אחרי שנה וחודשיים ואת זה שלפניו "משכתי" שנתיים. מצד שני יש לי גרוטאה חביבה שלא מתכוון למכור אף פעם, ודיילי בן 7 שאשמור לדעתי הרבה זמן ומטופל היטב.

האמת שאצלי זה לגמרי סובייקטיבי. מכוניות נמאסות עלי ואני רוצה להתחדש. גם אם ההתחדשות היא ירידה בשנתון ועליה בק"מ (ההחלפה האחרונה שלי: ירדתי 3 שנים והוספתי 30,000 ק"מ. תמורת התענוג שילמתי כ-10K הפרש). מן סטיה כזו...

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...