Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האוטו התחמם, מפלס המים תקין


א.ד.מ.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

פוקוס 2.0 2010

נסיעה עירונית שגרתית בערב לפתע האוטו התחמם ונדלק משולש אזהרה אדום.

עוצר בודק מים - תקין.

מחכה שיתקרר מניע שוב ממתין 5 דקות לא מתחמם, מחליט להמשיך בנסיעה 10 דקות לבית מגיע לא התחמם והמצב נראה תקין.

אני חושד או במאוורר למרות שהוא כן הסתובב, בגלל שלפעמים המזגן לא מקרר. וגם לפעמים בבלימה חזקה יש רעש מכיוון המאוור כאילו הוא מתחכך במשהו.השאלה איך ניתן לבדוק את תקינות המאוורר.

חשד בכיוון שני משאבת מים - איך ניתן לבדוק?

אציין שכל אזור המנוע עם הזעה לדברי המוסך זה אטם מכסה עליון. אבל אין ירידה במפלס המים במיכל וזאת מערכת לחץ סגורה, לכן פחו  הכיוון.

אשמח לקבל כיוון או הכוונה איך לבדוק את המאוורר ואת משאבת המים (לתת גז ב p עד שנראה סרקולוזציה במיכל?)

עריכה אחרונה על ידי א.ד.מ.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המשאבה לא תקינה אז הרכב יתחמם מהר ויגיע לטמפרטורות מעל 110 מעלות צלזיוס ורתיחה מבעבעת. לפעמים המשאבה רק ניפרצת חלקית נוזל ממנה קצת מים ברגע שהמנוע בעבודה. 

תנסה אוליי מישהו יכול להוציא לך קוד תקלות בסריקת מחשב רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, א.ד.מ. כתב:

יש רעש מכיוון המאוור כאילו הוא מתחכך במשהו.השאלה איך ניתן לבדוק את תקינות המאוורר.

אם המאוורר התחכך במשהו - זה אמור להשאיר סימנים ברורים עליו, תסתכל באור יום

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, אלמוג א. כתב:

אם המשאבה לא תקינה אז הרכב יתחמם מהר ויגיע לטמפרטורות מעל 110 מעלות צלזיוס ורתיחה מבעבעת. לפעמים המשאבה רק ניפרצת חלקית נוזל ממנה קצת מים ברגע שהמנוע בעבודה. 

תנסה אוליי מישהו יכול להוציא לך קוד תקלות בסריקת מחשב רכב.

אם המשאבה אינה תקינה (הסירקולציה שלה נמוכה), ייתכן גם שבעמידה / נסיעה איטית הרכב יתחמם. ובנסיעה מהירה - לא יתחמם.

שנית (בהמשך  ל- @chrono ) - יש לבדוק מפלס נוזל קירור כשהרכב קר (ואולי אז היית רואה שחסר).

"הזעת מנוע" - אינה קשורה (כנראה אטם מכסה שסתומים אינו אוטם כראוי).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, chrono כתב:

פתחת את המיכל (שאני מניח שסגור עם פקק לחץ, כמו במאזדה עם אותו מנוע), כשהמנוע מעל לטמפרטורת העבודה המותרת, והמים לא פרצו החוצה?

לא פתחתי, המיכל שקוף ורואים את המפלס.

אני עכשיו חזרתי תכף ארד לבדוק את הרכב ואעדכן.

אני אניע אותו אראה אם המאוורר נכנס או שיש עליו סימנים ואם האוטו יתחמם בעמידה בלי נסיעה.

אני אנסה לחנות מעל מקום נקי לראות אם יש נזילה.

עריכה אחרונה על ידי א.ד.מ.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי,

הנעתי במשך חצי שעה כולל גז רציף במקום במשך כמה דקות, לא התחמם המאוורר נכנס לעבודה מעצמו. ומפלס נוזל תקין ולא נראית נזילה.

יש לכם רעיונות??

אני למרות הכל חושד במאוורר שכן כמה דקות לפני שהאוטו התחמם המזגן לא הוציא קור (כנראה בגלל שהמאורר לא הסתןבב).

אם זה לא מסובך ולא יקר אוליי אחליף מאוורר גם בלי אינדקציה ברורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היום נסעתי ולפתע המזגן הפסיק לקרר, עצרתי מיד ופתחתי מכסה מנוע ואכן המאוורר לא הסתובב, עברו עוד כמה רגעים והתחיל להסתובב והמזגן חזר לקרר.

האוטו לא התחמם, לדעתי כנראה החימום בפעם הקודמת נבע מאותה הסיבה,

השאלה היא האם הכשל טכנית במאוורר או שיש איזה חיישן או טרמוסטט שהוא הבעייה,

אשמח לקבל הכוונה.

תודה

עריכה אחרונה על ידי א.ד.מ.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

spacer.png

 

מיקום חיישן שבודק חום נוזל קירור. יכול להיות שגם הרילאיי של המאוורר עצלן וצריך החלפה.

תעשה גם חיפוש mazda 3 fan relay

החיישן חום מאחורי המנוע בצד ימין. התמונה מבלבלת קצת. הגישה אליו קשה ואם מוציעים אותו צריך לחשוב לרוקן חצי גובה נוזל קירור קודם.

 

עריכה אחרונה על ידי אלמוג א.
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן החום תקין - הרי ראית שהמנוע התחמם. אם המאוורר הפסיק להסתובב בזמן שהמזגן דלוק, נשמע שעלית על הבעיה (אלא אם יש בעיה נפרדד במזגן שגורמת לו להפסיק לפעול מדי פעם).

 

החלפת הריליי של המאוורר זה הדבר הכי פשוט וזול שניתן לעשות במצב הנוכחי. לאחר מכן, אם לא עזר - לשקול להחליף את המאוורר.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, סביר שהוא בקופסת הפיוזים ליד המנוע. הוא נראה יותר גדול מהפיוזים - מדובר בקוביה שחורה לרוב, בגודל של (בקירוב) 2*2*2. אמורות להיות שם כמה כאלה, היות ויש מס' מערכות שמתבססות על ריליים (או, בשמם העברי - ממסרים).

 

בתרשים של הפיוזים אמורים להופיע גם הממסרים שנמצאים לידם, כולל כיתובים של המערכות הרלוונטיות. אז אתה תצטרך לחפש בתרשים כל דבר שכתוב עליו FAN, ומבין אלה - מה שלא נראה כמו פיוז, הוא כנראה הממסר שאתה מחפש.

עריכה אחרונה על ידי chrono
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...