Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית נוזל קירור


פוסטים מומלצים

נוזל קירור צריך שיהיה של המכונית הספיציפית שלי? או אוניברסלי?

דבר שני איפה מאחסנים אותו אחרי שהשתמשתי? בבאגז' זה בסדר? או יש איזה טמפרטורות לאחסן אותו?

עוד דבר: מה ההבדלים בין ירוק, כחול אדום?

ואני רואה טווח מחירים. מה ההבדלים?

ודבר אחרון: זה רכב שעכשיו נקנה, אם אני ממלא (לפי הצורך) יהיה מותר לערבב (אותו צבע) עם מה ששם קודמי? או חייב לרוקן הכל ולשים מחדש חומר אחיד?

עריכה אחרונה על ידי נהג שודים2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנה חשיבות רבה להשתמש בנוזל קירור התואם בדיוק את התקן/מפרט המצויין ע"י היצרן בספר הרכב או בספרות הטכנית הנכונה. 

ישנם צבעים שונים לנוזלי קירור.  צבע מסויים לא אומר כלום על איכות הנוזל  והתאמתו לנדרש.

 

עפ"ר כל הנוזלים המתאימים לאותו תקן יהיו באותו צבע אבל בוודאות לא כל הנוזלים באותו צבע יתאימו לרכב המיועד. 

רצוי מאוד גם לחפש נוזל של יצרן ידוע בינלאומי שגם עומד בתקן ולא של חברה מפוקפקת. גלון שעולה מתחת ל- 50 שקל ממש מפוקפק.  

 

נוזל קירור עמיד בתוך המערכת הקירור  בטמפרטורות של מעל 100  מעלות צלסיוס (ואפילו עד 135 בסוגים מסוימים) כך שאיחסון מיכל שנפתח ברכב ביום חם אינו בעייתי. 

 

לגבי השלמה  - אם אינך בטוח שהנוזל קירור הקיים  ברכב איכותי ועומד בתקן, ללא קשר לצבעו, מומלץ לנקזו ולהחליפו בנוזל מתאים איכותי באופן מקצועי ולא לערבב השלמה בנוזל קיים מפוקפק. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ידוע לך מתי הוחלף מוזל קרור בפעם האחרונה?

מה צבע הנוזל שיש עכשיו?

נוזל אוניברסלי לרכבים אסיאתיים זה Valvoline Zerex  (זה בלינק אדום במקרה ):

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-קירור-אדום-valvoline-zerex-asian/

 

אבל יש בשלל צבעים:

https://www.justmotor.co.il/category/נוזל-קירור-1/page/4

קיים גם נוזל מקורי של טויוטה ( אדום), אבל הוא פי 4 יותר יקר.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו יש אדום

לפני 29 דקות, vladclar כתב:

האם ידוע לך מתי הוחלף מוזל קרור בפעם האחרונה?

מה צבע הנוזל שיש עכשיו?

נוזל אוניברסלי לרכבים אסיאתיים זה Valvoline Zerex  (זה בלינק אדום במקרה 😞

https://www.autostore.co.il/product/נוזל-קירור-אדום-valvoline-zerex-asian/

 

אבל יש בשלל צבעים:

https://www.justmotor.co.il/category/נוזל-קירור-1/page/4

קיים גם נוזל מקורי של טויוטה ( אדום), אבל הוא פי 4 יותר יקר.

 

 

לפני כשעה, orankohn כתב:

ישנה חשיבות רבה להשתמש בנוזל קירור התואם בדיוק את התקן/מפרט המצויין ע"י היצרן בספר הרכב או בספרות הטכנית הנכונה. 

ישנם צבעים שונים לנוזלי קירור.  צבע מסויים לא אומר כלום על איכות הנוזל  והתאמתו לנדרש.

 

עפ"ר כל הנוזלים המתאימים לאותו תקן יהיו באותו צבע אבל בוודאות לא כל הנוזלים באותו צבע יתאימו לרכב המיועד. 

רצוי מאוד גם לחפש נוזל של יצרן ידוע בינלאומי שגם עומד בתקן ולא של חברה מפוקפקת. גלון שעולה מתחת ל- 50 שקל ממש מפוקפק.  

 

נוזל קירור עמיד בתוך המערכת הקירור  בטמפרטורות של מעל 100  מעלות צלסיוס (ואפילו עד 135 בסוגים מסוימים) כך שאיחסון מיכל שנפתח ברכב ביום חם אינו בעייתי. 

 

לגבי השלמה  - אם אינך בטוח שהנוזל קירור הקיים  ברכב איכותי ועומד בתקן, ללא קשר לצבעו, מומלץ לנקזו ולהחליפו בנוזל מתאים איכותי באופן מקצועי ולא לערבב השלמה בנוזל קיים מפוקפק. 

אלו שקניתי מהם נראים כאלה שלא יקנו מפוקפק. אבל עדיין יכול להיות שלא קנו בדיוק את המיועד עם המפרט המתאים ביותר. אז להוסיף עליו נוזל מתאים בעיה של ממש?

פשוט להתעסק עם ניקוז....

עריכה אחרונה על ידי נהג שודים2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עכשיו חוסר בנוזל קרור?

אם לא ידוע מתי הוחלף לאחרונה , כדאי לרוקן ולמלא מחדש את הכל.

באופן כללי, כדאי ברכב כזה מ 2012 להחליף נוזל קרור כל 75 אלף קילומטרים או 5 שנים ( המוקדם מביניהם ).

 

נוזל קרור לא אמור לרדת במפלס,  אם הוא יורד, צריך לראות כמה יורד, תוך כמה זמן + קילומטרים. במידה וירידה במפלס נוזל קרור מהירה, צריך לחפש נזילות.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, vladclar כתב:

יש עכשיו חוסר בנוזל קרור?

אם לא ידוע מתי הוחלף לאחרונה , כדאי לרוקן ולמלא מחדש את הכל.

באופן כללי, כדאי ברכב כזה מ 2012 להחליף נוזל קרור כל 75 אלף קילומטרים או 5 שנים ( המוקדם מביניהם ).

 

נוזל קרור לא אמור לרדת במפלס,  אם הוא יורד, צריך לראות כמה יורד, תוך כמה זמן + קילומטרים. במידה וירידה במפלס נוזל קרור מהירה, צריך לחפש נזילות.

לא נראה לי שחסר.. אם בדקתי נכון.

פתחתי את הפקק (בדגם הזה כנראה אי אפשר לראות מינמום ומקסימום). וראיתי את המים, זה אומר שזה תקין?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, vladclar כתב:

האם ידוע לך מתי הוחלף מוזל קרור בפעם האחרונה?

פות"ש, למה לא לענות על שאלות ששואלים אותך? ידוע לך אם הרכב טופל במוסך מורשה יבואן? אם כן, כדאי לקבל ממוסך העתק של מה שנעשה עד היום. נסה להשיג מהמוכר קבלות של הטיפולים.

תוריד את שגרת הטיפולים מאתר טויוטה ישראל. עקרונית, לא צריך להוסיף נוזל אלא רק להחליף כל X ק"מ. אם רכשת כבר נוזל קירור (מה קנית?) ולא השתמשת בו, הייתי שוקל להחזיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, mcaspi כתב:

פות"ש, למה לא לענות על שאלות ששואלים אותך? ידוע לך אם הרכב טופל במוסך מורשה יבואן? אם כן, כדאי לקבל ממוסך העתק של מה שנעשה עד היום. נסה להשיג מהמוכר קבלות של הטיפולים.

תוריד את שגרת הטיפולים מאתר טויוטה ישראל. עקרונית, לא צריך להוסיף נוזל אלא רק להחליף כל X ק"מ. אם רכשת כבר נוזל קירור (מה קנית?) ולא השתמשת בו, הייתי שוקל להחזיר.

לא ידוע לי כלום על הטיפולים שלו.

לא קניתי נוזל.

פשוט רציתי לדעת אם שכשיחסר מספיק להוסיף או לרוקן (עדיפות פחותה לרוקן מבחינתי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא ידוע לך על הטיפולים, תתקשר לבעלים הקודם ותברר כפי שכתבתי. באופן כללי, טויוטה מייצרת רכבים אמינים, כך שזה לא צריך להטריד אותך יותר מדי, בתנאי שתתחזק את הרכב על פי המלצות היצרן, ועם חלפים איכותיים. אם יחסר נוזל בגבולות הסביר מוסיפים. אם הגיע הזמן להחליף מחליפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, mcaspi כתב:

אם לא ידוע לך על הטיפולים, תתקשר לבעלים הקודם ותברר כפי שכתבתי. באופן כללי, טויוטה מייצרת רכבים אמינים, כך שזה לא צריך להטריד אותך יותר מדי, בתנאי שתתחזק את הרכב על פי המלצות היצרן, ועם חלפים איכותיים. אם יחסר נוזל בגבולות הסביר מוסיפים. אם הגיע הזמן להחליף מחליפים.

כל העניין על התוספת היתה האם אפשר להוסיף באותו הצבע גם אם אני לא יודע בדיוק מה הוא שם זה שלפניי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן מומלץ לנסות להבין איך הרכב טופל קודם כפי שכתבתי, כדי שנוכל להציע לך מה לעשות. אולי כדאי בכלל להחליף את הנוזל עכשיו כי נמזג שם מיץ פטל, אבל אין לנו מושג מה קרה בעבר, ואתה לא מסייע לנו בנושא, כשאתה לא מנסה עד עכשיו לבדוק את ההיסטוריה. באופן כללי, נראה שאתה רגיל לרכב פח שמוסיפים לו כל הזמן נוזלים, והרכב שרכשת לא אמור להיות כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה היא לא. 

מוסיפים רק אותו הדבר כמו מה שיש במיכל.

 

מלבד זה כתבו לך מה צריך לעשות.

רכב מתחזקים לפי שגרת הטיפולים שקבע היצרן.

בטויוטה זו החלפת נוזל מקורי אחרי 10 שנים או 150 אלף ק"מ, ואז כל 5 שנים או 75 אלף. פשוט. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...