Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 894 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים

אני מוכר כלי רכב ופנה אלי קונה פוטנציאלי.

דיברנו בטלפון וקבענו להיפגש, הקונה הגיע אלי הביתה וראה את הכלי, קבענו למחרת לקחת אותו לבדיקה.

קצת רקע מעבר- הבודק שהוא בחר הוא מי שרכשתי ממנו את הרכב ובאמת ראיתי עליו ביקורות טובות שהוא אמין אז הסכמתי שנלך אליו.

הגענו לבדיקה ומבחינת שילדה ומנוע הכל פיקס, נשאר לתקן ליקויים באזור ה2000-2500 ש"ח(צלחת ברקס, צמיגים, מצבר)

המחירון של הכלי רכב הוא 22

אחרי הבדיקה והסיבוב על הליקויים הקונה התייעץ עם הבודק והוא אמר לו שהכלי שווה 15, גם בפני.

הסכמתי לרדת הכי נמוך ל19.5

השאלה שלי היא כזאת, 
למרות שהכלי נסחר באינטרנט באזור המחירים 23-19 ואין על כך עוררין, באיזה קטע הבודק טירפד לי את העסקה?

זה לגיטימי אצל בודקים?
דבר אחרון ואולי הכי לא חשוב או הכי חשוב אני אתן לכם לשפוט- שניהם היו רוסים ודיברו רוסית ביניהם, מה זה אומר אני לא יודע אבל מה שאני יודע זה שאני לא מדבר רוסית ואין לי מושג על מה הם דיברו בניהם.

פורסם

לדעתי זה לא לפי כללי האתיקה,  אבל זה לא שיש איזה חוק שהוא עבר עליו.

 

בד"כ בודקים נזהרים לא להמליץ אלא אם כן מדובר על פגם שיש לו משמעות גבוהה.

 

דפדף הלאה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

זכותו של הקונה להתייעץ עם מי שבא לו, בעברית, ברוסית, בערבית או בסינית.

זכותך להעריך את כלי הרכב שלך במחיר מסויים, ולא לרדת מתחת לרף שקבעת.

 

הבוחן יכול להעריך מה שהוא חושב, והקונה פונה אליו לקבל את חוות דעתו. 

האם הוא טירפד לך עסקה - כנראה שלא. 

באינטרנט לא נסחר דבר. באינטרנט יש מודעות בהן מוכרים מבקשים מחיר מסויים. זה שהכלים לא נמכרים אומר שכנראה שזה מחיר גבוה מדי. 

בקיצור - שחרר. הרבה מאוד פעמים מוכר כלי רכב בטוח שהבונבוניירה שלו שווה יותר ממה שהיא שווה באמת, והשוק חושב אחרת.

אם המחיר שלך היה 'נכון' המשהו הזה שאתה מוכר היה נמכר. 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

פעם הראשונה אני נתקל בזה שהבודק נוקב בסכום כלשהו.

הוא מומחה לבדיקת רכבים, צריך לרשום מה הליקויים שמצא. הוא  לא מומחה  למצב השוק יד 2 ומחירי עסקאות.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הסיפור שלך לא ברור, התבלבלתי.

 

מה זה "בודק רכב"? 

 

מה זה "קניתי ממנו"?

 

האם מדובר במכון בדיקות רכב מורשה או באיזה חאפר? האם הוא סוחר רכב? האם רכשת את הרכב ממנו, או שהוא בדק לך את הרכב כאשר רכשת אותו? 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 1 דקה, sperial כתב:

הסיפור שלך לא ברור, התבלבלתי.

 

מה זה "בודק רכב"? 

 

מה זה "קניתי ממנו"?

 

האם מדובר במכון בדיקות רכב מורשה או באיזה חאפר? האם הוא סוחר רכב? האם רכשת את הרכב ממנו, או שהוא בדק לך את הרכב כאשר רכשת אותו? 

מדובר בעסק משולב- מצד אחד הוא מוכר כלי רכב- דילר ומצד אחר יש לו מוסך ומכון בדיקות- באותו מקום בעצם

עריכה אחרונה על ידי camelboy
פורסם

נשמע לי שאם יש בעיה אתית היא לא שלך אלא של העסק הזה.

 

פעם היה לי ניסיון מר עם מכון בדיקות שעשה קנוניות עם סוחרים, דפק אותי יפה עם מכונית, פעם כשקניתי אותה (הילל אותה עד ששילמתי מעל המחירון) והן כשמכרתי (הציג אותה כנבלה סרוחה. האמת שהיתה כזו, אבל הוא הוסיף עוד ריח רע). אבל, אתה יודע, המחיר נקבע בין המוכר לקונה. לא הגעתם לעמק השווה? תגידו יפה שלום, אתהתעבור למתעניין הבא והוא יבדוק את הרכב הבא.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 16 דקות, vladclar כתב:

פעם הראשונה אני נתקל בזה שהבודק נוקב בסכום כלשהו.

הוא מומחה לבדיקת רכבים, צריך לרשום מה הליקויים שמצא. הוא  לא מומחה  למצב השוק יד 2 ומחירי עסקאות.

 

זה גם ההיגיון שלי, לקחנו אותו לבדיקת תקינות רכב לא לשמאי...

אמור להוציא דו"ח תקינות וסלמאת, מקסימום יתן הצעה לתיקון (שאגב לטעמי הייתה מוגזמת) אבל זה שהוא תפס את שנינו ואמר שהכלי הזה נסחר ב15 אלף ממש הפתיע אותי

פורסם

הדעה שלי תהיה אולי פחות פופולרית:

המכון צריך לתת שירות למי ששילם לו, ולא לך.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 2 דקות, tinoki כתב:

הדעה שלי תהיה אולי פחות פופולרית:

המכון צריך לתת שירות למי ששילם לו, ולא לך.

הגענו אליו אחרי ש"הסכמנו" פחות או יותר על מחיר- מה שביקשתי ולא דנו בנושא הזה עד שהבודק העלה את הנושא הזה.
בגלל זה אני מרגיש שהעסקה טורפדה על ידי הבודק...
לטעמי, מכון אמור לבדוק את תקינות הרכב ותו לא, אם הבדיקה קשורה למחיר הולכים לשמאי.
ושוב, הרכב תקין מבחינת מנוע ושלדה ומה שיש לתקן זה מה שיש עליו בלאי טבעי(מצבר,דיסקים וצמיגים)

מאיפה החוצפה לבוא ולומר- "המחירון של הרכב לא קשור לפה בכלל, הרכב נסחר ב15 אלף" כשכל המודעות באינטרנט (FB ויד 2) לא יורדות מ19.
אם הרכב היה לא תקין, אדרבה, כאן השירות שלו בא לידי ביטוי אבל אם הרכב כן תקין זה לא אומר שהשלב הבא בשירות שלו זה לתת שיערוך כי ככה מאבדים לקוחות, הרי אם יגידו לי תבוא לבדוק אצלו שוב אני בחיים לא אסכים.
תבוא תגיד לו בצד "שמע לטעמי המחיר שלו באזור ה15" ותן לו לשבור את הראש.
במקום עשינו שיחה ב6 עיניים בה הוא אמר את הדברים האלה..

הרגיש לי באותו רגע שזה ממש לא במקום לכן כתבתי את הפוסט
 

פורסם

אני מחזק את @tinoki

אתה לא שכרת את שרותיו אלא הקונה. אם הבוחן גרם לו להפסיד רכב יחסית טוב במחיר טוב זאת בעיה של הקונה ולא שלך.

זה שסיכמתם על מחיר זה היה לפני הבדיקה. לכן הולכים לבדיקה אשר באמצעותה ניתן לראות דברים שבבדיקה ראשונית לא רואים.

אחרי הבדיקה הבודק נתן לו את דעתו והקונה היה צריך להחליט.

לגיטימי. קורה מצבים שקונה מסכים על מחיר X, הלך לבדיקה, גילה עוד Y,Z דברים והחליט שבמחיר הקודם זה לא רלוונטי.

אני לא מבין על מה אתה מתמרמר. נכון, הקדשת לו זמן ולא יצא לפועל אבל זה ההליך.

רוצה לחסוך זמן וטרטור? שים את הרכב אצל סוחר ותשלם לו את הפרמיה שלו.

זה שהלכתם לבדיקה לא אומר שהרכב כבר נמכר.

פורסם

סתם זורק מחשבה.... יש מצב שהם מכירים אחד את השני וניסו טקטיקה כדי להוריד במחיר.... גם יכול להיות...

פורסם

נניח שהם מכירים אז?

בסוף הקונה הוא אדם עם חשיבה עצמאית.

השתכנע שהמחיר הוא כמו שהבוחן אמר.

המוכר לא מסכים.

נפרדים כידידים.

ימים יגידו האם הבוחן צדק.

אנו גם לא יכולים לתת דעה על המחיר כי אנו לא יודעים את סוג הרכב ונתוניו כדי לומר האם זה הגיוני או לא. 

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...