Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש "חיים" אחרי 200K קמ?


alex321
שימו לב! השרשור הזה בן 470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, Potato כתב:

אצל מי מדחס המזגן במצב טוב יותר?

בהנחה ששינו נסענו את אותו כמות זמן מדחס המזגן יהיה באותו מצב. 

 

אבל אצלך על השעון רשום 50 אלף ק"מ, מצפים שמדחס המזגן יהיה במצב כמעט חדש בכזה ק"מ.

 

אצלי רשום על השעון 200 אלף, אז מצפים שמדחס המזגן כבר חצי גמור ויורדו לי במחיר הרכב על זה, בלי סיבה תכלס כי המדחס שלי באותו מצב כמו שלך.

 

 

כשהרכב שלך בנסיעה שלך יגיע ל 200 אלף ק"מ, מדחס המזגן שלו יהיה פי 4 יותר בלוי משלי. זה מה שמנסים להסביר פה.

 

 

 

 

  • אהבתי 5
  • מצחיק 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Buki כתב:

בהנחה ששינו נסענו את אותו כמות זמן מדחס המזגן יהיה באותו מצב. 

 

אבל אצלך על השעון רשום 50 אלף ק"מ, מצפים שמדחס המזגן יהיה במצב כמעט חדש בכזה ק"מ.

 

אצל רשום על השעון 200 אלף, אז מצפים שמדחס המזגן כבר חצי גמור ויורדו לי במחיר הרכב על זה, בלי סיבה תכלס כי המדחס שלי באותו מצב כמו שלך.

יפה מאוד.

סתרת את עצמך :)

 

ומכאן והלאה הדיון הזה יסתדר בלעדי.

  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 2

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 5 שעות, Potato כתב:

סתרת את עצמך

תראה את המשפט  שהוספתי בעריכה.

 

בנתיים אין לנו אפשרות להעריך את כמות הזמן שהרכב עבד אלא רק רואים את הק"מ, אז מי שסתר את עצמו זה אתה...

 

לפני 5 שעות, Potato כתב:

סתרת את עצמך

תודה רבה על ההסבר, הבנתי את הטעות שלי, אתה צודק לחלוטין. למדתי משהו חדש היום. 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • מצחיק 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Igalz כתב:

 

ב5 בבוקר אתה יצאת לכביש הפתוח, עלית ל100 קמ"ש (4 העברות הילוכים), עברת 30 ק"מ עם פעולות בלימה מינימליות ובעומס מנוע אחיד ונמוך, והנה הגעת ליעד.

באותם 10 ק"מ שעשית בפקקים ובעומסים, ביצעת אינספור האצות ובלימות, מה שמביא ל: שימוש מוגבר בבלמים, העברות הילוכים אינספור, עומסי מנוע משתנים, עומסים משתנים על המתלים ואולי גם פעולות היגוי מוגברות בשביל להתשתחל ולשנות נתיבים במהירויות נמוכות. תוסיף על כל זה גם מספר סיבובי מנוע גדול יותר כי אתה מבלה המון בהילוכים נמוכים. וכל זה בשביל מרחק פי3 יותר קצר. אם נעמיק במחשבה, גם מערכת הקירור והחשמל עובדות קשה יותר, כי אין זרם אויר של נסיעה בכביש מהיר, יש להפעיל את הוונטה לעיתים קרובות מה שדורש מהאלטרנטור לספק צריכה גבוהה יותר.
אני בטוח שאפשר לחשוב על עוד דברים אבל זה על קצה המזלג.

 

נ.ב.

מה אתה עושה פה? מה אין עבודה היום??

זה נכון אבל לא מדוייק
אני יוצא כל יום ב5:30 ונוסע לרעננה בערך 90 ק"מ לכיוון אפשר להגיד שכמעט הכל בין עירוני,
אבל עדיין בדרך יש לי לא מעט משאיות טנדרים וכו' שגורמים לי להאיץ ולשנות הילוכים, בסוף הרכב עובד למעלה משעתיים וחצי כל יום,
יש לזה משמעות לא קטנה גם בבלאי של משולשים, תושבות, גם גיר ועוד כל מיני מרכיבים,
נכון שהפער ביני לבין אחד שנוסע בתוך העיר קבוע לא כזה גדול אבל עדיין אני אחרי שנתיים וקצת, הרכב בערך ב110K ק"מ וכן בתחושב נראה שהוא לא "כמו חדש",
החלפתי רכב עם חבר שנסע רבע ממני (ראשון רעננה) לא הרבה פחות זמן על הכביש והרכב מרגיש יותר "רענן"
נכון יש הבדל בין הנהגים וסגנון נהיגה אבל עדיין גם לקלומטרג' יש לא מעט השפעה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכן, אם על ההיבט הטכני אפשר להתווכח ימינה שמאלה.

מבחינת התנהגות של קונים יש רף מאוד ברור סביב 180 קמ שרוב האנשים לא רוצים להתעסק עם הרכב, וסביבות 200 זה כבר חור שחור מבחינת הביקוש.

אני חווה את זה גם כמוכר בעבר של מכונית עם קמ כבוה, וגם עכשיו כשאני רואה למעלה מחודש/חודש וחצי דגמים שתקועים בלוח וירידה במחיר.

נ.ב אני מדבר על רכבי בנזין פרטיים, לא רכב מסחרי או 4*4 ששם חלים חוקים אחרים לחלוטין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, alex321 כתב:

4*4 ששם חלים חוקים אחרים לחלוטין

החוקים דומים, רק המספרים לא. רף פסיכולוגי אם בפרייבט זה 200K, תוציא למכירה טרופר דיזל עם 300K אף אחד לא יניד עפעף. 400K יהיה קשה מאוד למכור, תצטרך להוכיח שגרת טיפולים מושלמת וכנראה שהחלפת מנוע. 500K כבר לא תמכור אא"כ במחיר שכל הרכבים בעולם מגיעים אליו בסוף (5K?), כי ברור שמי שיקנה יהיה הבעלים האחרון שלו ופתאום תקפוץ לו ירידת ערך שמבחינת הבעלים הקודמים לא רלוונטית. רכבים כאלה לפעמים הופכים ל"פרדות" בחקלאות, בלי טסט ובלי כלום, לכביש לא עולים.  

עריכה אחרונה על ידי Jack457

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת הגזמת, טרופר זה ג'יפ שנמכר במצב תקין בין 25 ל50 אלף שקל. רובם עברו את ה400 אלף קמ, אז רכב עם חצי מיליון לא ימכר ב5, אלא בערך פי 3-4 מזה אם מצבו סביר. אנשים שקונים ג'יפים במחירים כאלו גם מבינים כמה דברים במכונאות ובבדיקת רכב ולא מפחדים ממספר שמופיע על השעון

לפני 5 שעות, llaavvii כתב:

אבל עדיין בדרך יש לי לא מעט משאיות טנדרים וכו' שגורמים לי להאיץ ולשנות הילוכים, בסוף הרכב עובד למעלה משעתיים וחצי כל יום,

גם כשאני מאיץ בבין עירוני, כל עוד אני מעל 80 אין סיבה להוריד הילוך בעקיפה. יש למנוע מספיק כוח להרים 10-20 קמש ולסיים עקיפה בקלות. במיוחד בשעה כזו שאין כמעט תנועה.. 

אלא אם אתה נוהג באוטומט ואת כל זה הגיר עושה לבד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, alex321 כתב:

אני מדבר על רכבי בנזין פרטיים

אגב מישהו שם לב האם קיימת בשוק התייחסות שונה לקטגוריות שונות של מכוניות פרטיות?

 

נגיד טויוטה אייגו עם 200  אלף ק"מ מול טויוטה קאמרי V6 עם 200 אלף ק"מ, האם בשני המקרים הקונה הפוטנציאלי יעקם  את העף באותה מידה?

 

הרי מנוע 1.0 ליטר של אייגו סביר שיהיה יותר בלוי בכזה ק"מ.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקאמרי ברוב המקרים יהיה פחות קמ כי מי שקונה רכבים חסכוניים גם נוסע עליהם, ולהפך. אתה לא תראה ביואיק מ2005 עם קילומטראז'ים של יונדאי גטס מאותם שנים מהסיבה הפשוטה שאם היו נוסעים בהם בכמות שמרגישים את הדלק בכיס, לא היו מחזיקים אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם לקחתי קאמרי ואייגו שיהיה אותו יצרן.

 

הכוונה שלי רכב מיני עירוני מול רכב גדול ש(לפחות אמור להיות) מיועד לכיסוי מרחקים.

 

במקום אלו אפשר לקחת סקודה סיטיגו וסקודה סופרב שיחסית חסכונית ורבות מהן תופרות קילומטרז'ים.

 

 

האם בשתי אלו 200 אלף ק"מ על השעון  משפיעם על הסחירות באותה מידה?

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטיגו בקילומטראז' כזה תהיה שווה פחות מ20K במקרה הטוב, וסופרב, לפחות מהשנתונים האחרונים, עדיין תהיה שווה מעל ל50 אלף שקל. אז ברור שאנשים פחות 'יחששו' לקנות רכב במחיר נמוך יותר (סיטיגו) שיש סיכון שבגלל הקילומטראז' הוא יתבלה מהר יותר (מעבר לכך שהוא מלכתחילה זול יותר לתחזוקה )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי אלה לא דוגמה הכי טובה כי לעומת ההבדל בין הקרוזרית לעירונית שהזכרת יש הבדל בסיסי באמינות יחידות ההנעה שלהם דווקא לרעת הקרוזרית. (טורבו דו מצמדי vs אטמו' ידני/חד מצמדי)

דווקא דוגמה טובה הטויוטה: קרוזר עם v6 מול רכב עירוני שבאמת אמור להיות יותר בלוי.

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Buki כתב:

 

בנתיים אין לנו אפשרות להעריך את כמות הזמן שהרכב עבד אלא רק רואים את הק"מ, אז מי שסתר את עצמו זה אתה...

אני לא יודע מה הטעם של תפוח אז אני אטעם אפרסק ואניח שזה דומה.

 

ל"מאמצי היגוי" ועוד המצאות אחרות אין אחיזה במציאות.

חלקים מתבלים בעיקר לפי שעות עבודה,ואת זה אין לך דרך להעריך.

בגלל זה קונים עם קמ נמוך,כי יש סבירות שהרכב היה מונע פחות זמן.

מנוע וגיר לא עושים קילומטרים,הם מסתובבים בטווח כלשהו של מהירויות והמדד לשחיקה הוא זמן עבודה ולא אם נסעת בפקק או על כביש 6.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Potato כתב:

חלקים מתבלים בעיקר לפי שעות עבודה,ואת זה אין לך דרך להעריך.

בגלל זה קונים עם קמ נמוך,כי יש סבירות שהרכב היה מונע פחות זמן.

נראה לי שגם אתה כבר מתקרב להסבר.

רכב שנסע 50K ק"מ עירוני - עבר כ-250K שעות מנוע.

רכב שנסע 50K ק"מ בינעירוני - עבר כ-100K שעות מנוע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, chezik כתב:

נראה לי שגם אתה כבר מתקרב להסבר.

רכב שנסע 50K ק"מ עירוני - עבר כ-250K שעות מנוע.

רכב שנסע 50K ק"מ בינעירוני - עבר כ-100K שעות מנוע.

 

Lol what?

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...