Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ידני וכיפי


Turbo_LAG

פוסטים מומלצים

היאריס וורסו היא דוגמא נהדרת, כי היא מובילה אותי להקבלה בין האיגניס ספורט שהייתה לי, לאיגניס הרגילה שההבדל ביניהן לא פחות מתהומי. כך גם במקרה של היאריס. לגבי איטיות? זה קו ישר, הן פונות מספיק מהר גם היום, ומהנות מספיק, בטח בתור שער הכניסה לעולם מכוניות ספורטיביות. מה גם שכל החוכמה היא להכריח מכונית איטית לנסוע מהר 😜

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא באמת חשבת שהקבלתי את היאריס וורסו ל-TS, נכון? זאת סתם הייתה אנקודה דבילית :LOL: 

ולגבי איטיות, ברצינות - אני מניח שככל שמדובר בנהג חדש/לא מנוסה (לא בהכרח בנהיגת כביש, אלא בכלל) זה באמת פחות קריטי, כי הסיכוי שהוא יצליח לסחוט מהן את המקסימום הוא לא גבוה. אבל אני בכלל לא המלצתי עליהן דווקא מהפן האחזקתי והבטיחותי. 

אנחנו גם צריכים להבין שיאריסים/איגניסים/205ים/סקסוים הן מכוניות מה"ילדות" שלנו, לא של פות"ש, ובשבילו, הן כמו סיטרואן AX ומיצובישי צ'אמפ בשבילי. סתם משהו שהיה קיים כשנולדתי ואין לו יותר מדי משיכה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנהג ב-AX פעם. זאת מכונית עם ההגה הכי מתקשר שיצא לי לחוות, ונהגתי על ה-1.1 בכלל, הדגם הכי חלבי. עדיין מאד מהנה.

 

מוכן להמר ש-AX ספורט או GTI מיושרות קו יהיו מהנות מאד גם במונחי היום ואחלה כלי סופ"שים.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור. ותשאל מישהו שמבוגר ממך ב-10 שנים והוא יגיד לך אותו דבר על.... לא יודע, מיני או משהו ב-10 שנים יותר ישן מ-AX. 
אני אומר את זה על הוולקן שהייתה לי, ופות"ש יכול מאוד להיות שבעוד 20-30 שנה יגיד את זה על האופל אדם או ה-208 שלו.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, פבל כתב:

כן הייתי מסתכל על:

פיאסטה ידנית, שתהיה קצת חלשה עם 80 ומשהו כ"ס, אבל זה לא ממש נורא.

208 או סיטרואן קקטוס אטמוספריות ידניות (כנ"ל).

אופל אדם (כנ"ל, אבל יותר מודרנית מהפיאסטה) או אפילו אדם S (ידנית, מנוע 1.4 טורבו עם 150 כ"ס ומתנהגת לא רע בכלל). זה מה שכתבתי עליה בזמנו. ופה יש אפילו אחת למכירה שנכנסת בתקציב שלך. 

תכלס, אפילו פיקנטו ספורט ידנית יכולה להיות אפשרות חביבה למדי.

*הורדתי מהציטוט את כל מה ש"חומר למחשבה"

 

80 נשמע לי מעט מדי לרכב מיני בינוני. עם היה מדובר בדור הרביעי ולא השישי (הפחתת משקל משמעותית), הייתי שוקל. 

אני באותה דעה על ה- 208 רק שהיא נראת לי אפילו יותר משעממת.

והקקטוס.. באמת שאין לי שום אחד לחפש ברכב הזה. 

קראתי את מה שכתבת על האדם, אופציה פחות אידיאלית בשבילי כי אני ממש לא החלטי. נשאיר ברשימה רק כי אני התאהבתי ברכב הזה כשהייתי עוד יותר קטן.

לגבי הפיקנטו - No comment. 

 

אני קצת מתקשה לעקוב אחרי כמות ההודעות כאן, מניח שכמעט כולם. לכן אני אצטרך עוד זמן לענות לכל השאר.

"אין דבר העומד בפני הרצון"... חוץ מהעובדה שאתה גר במדינת ישראל. נו טוב, העיקר הכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Turbo_LAG כתב:

*הורדתי מהציטוט את כל מה ש"חומר למחשבה"

 

80 נשמע לי מעט מדי לרכב מיני בינוני. עם היה מדובר בדור הרביעי ולא השישי (הפחתת משקל משמעותית), הייתי שוקל. 

אני באותה דעה על ה- 208 רק שהיא נראת לי אפילו יותר משעממת.

והקקטוס.. באמת שאין לי שום אחד לחפש ברכב הזה. 

קראתי את מה שכתבת על האדם, אופציה פחות אידיאלית בשבילי כי אני ממש לא החלטי. נשאיר ברשימה רק כי אני התאהבתי ברכב הזה כשהייתי עוד יותר קטן.

לגבי הפיקנטו - No comment. 

 

אני קצת מתקשה לעקוב אחרי כמות ההודעות כאן, מניח שכמעט כולם. לכן אני אצטרך עוד זמן לענות לכל השאר.

הפיאסטה זה סופר מיני.

80 כוח סוס, חלש, בהגדרה לשימוש שלך.

אם אתה נוסע לבד ברכב, ורוב הזמן במישור במרכז, לא תרגיש שום חוסר כוח.

ומדבר אחד שהיה לו 60 כוח סוס מפיאסטה 2002, ובכביש 6 לא היה בעיה להיות על 140.

נראה לי כבר פסלת כמעט הכול.

תעשה ניסוי, תכנס ליד 2,תעשה חיפוש לפי רכבי מיני/סופר מיני, ידני, במחיר, בשנים. תראה עם יצוץ משהוא שמושך לך את העיין, ואז תתיעץ פה

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, tza כתב:

 

זה לא המנוע הבעייתי מהאסטרה/קרוז?

האמת שאני כבר לא עוקב, יש להם מנועים לא בעיייתיים? 

 

לפני 16 דקות, Turbo_LAG כתב:

*הורדתי מהציטוט את כל מה ש"חומר למחשבה"

 

80 נשמע לי מעט מדי לרכב מיני בינוני. עם היה מדובר בדור הרביעי ולא השישי (הפחתת משקל משמעותית), הייתי שוקל. 

אני באותה דעה על ה- 208 רק שהיא נראת לי אפילו יותר משעממת.

והקקטוס.. באמת שאין לי שום אחד לחפש ברכב הזה. 

קראתי את מה שכתבת על האדם, אופציה פחות אידיאלית בשבילי כי אני ממש לא החלטי. נשאיר ברשימה רק כי אני התאהבתי ברכב הזה כשהייתי עוד יותר קטן.

לגבי הפיקנטו - No comment. 

 

אני קצת מתקשה לעקוב אחרי כמות ההודעות כאן, מניח שכמעט כולם. לכן אני אצטרך עוד זמן לענות לכל השאר.

מציע לא לפסול לפני שבדקת. את כל המכוניות שציינתי, כתבתי אחרי שנהגתי בהן לפחות 200-300 ק"מ והן די עונות לדרישות שלך. 

לאוטו הראשון שנהגתי בו היו 110 כ"ס והוא האיץ ל-100 יותר לאט בלמעלה מ-3 שניות (12.3 מול 15.4) מהפיקנטו המדוברת. ולא היה חסר לי כוח.

לפני כשנתיים נהגתי בפוקוס עם 182 כ"ס והרגשתי שהיא ממש חלשה איפה שהכי צריך את הכוח. 

זה עניין של פרספקטיבה, לא מספרים יבשים. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Turbo_LAG כתב:

80 נשמע לי מעט מדי לרכב מיני בינוני

המספר הזה לא אומר הרבה בפני עצמו, הרבה כח סוס זה משהו שנראה טוב בעיקר בחוברת שנותנים לך באולם תצוגה.

 

בפועל - יש עוד המון פרמטרים שגורמים לרכב להיות איטי/מהיר. כמו מתי ההספק הזה מגיע, עקומת הספק/מומנט, מבנה המנוע, העברת כח לגלגלים, מצב מכני של רכב ספציפי, משקל הרכב ועוד.

 

לי היה שלושה רכבים עם מנוע 1.6 והספק סביב 100 כ"ס, והיה הבדל תהומי בהתנהגות בינהם.

לפני 5 שעות, RK כתב:

תנהג ב-AX פעם. זאת מכונית עם ההגה הכי מתקשר שיצא לי לחוות, ונהגתי על ה-1.1 בכלל, הדגם הכי חלבי. עדיין מאד מהנה.

 

מוכן להמר ש-AX ספורט או GTI מיושרות קו יהיו מהנות מאד גם במונחי היום ואחלה כלי סופ"שים.

מתי ראית AX במצב נסיעה בפעם אחרונה?

 

או במצב כלשהו, כי הן די התאדו מהכבישים, האחרונה יוצרה ב1995 בערך.

 

בארץ לא רק GTI, גם AX רגילה תהיה היום יותר נדירה מפרארי.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

מתי ראית AX במצב נסיעה בפעם אחרונה?

יש מספר יחידות של ספורט ו GT אספנות.

רגילה לא ראתי הרבה מאוד זמן. אגב היא יובאה עד 1993, אחרי זה היבוא הופסק וחודש ב 1996-1997, כבר ללא גירסאות ספורטיביות. לך תדע אולי מהמחזור הזה יש עוד כאלה נוסעות אצל מישהו. 

 

IMG_20221124_191810.thumb.jpg.72c47c91f6b731569fb486420a6e445b.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

רגילה לא ראתי הרבה מאוד זמן. אגב היא יובאה עד 1993,

הייתה לי כזאת, 1.4 TRS אדומה. קראו לה ז'קלין. 

כמה שאהבתי אותה :inlove:

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.11.2022 בשעה 07:39, Turbo_LAG כתב:

בדיוק. אז בקיצור, אני צריך לסחוט את הקצת ידע הבאמת שימושי משיעורי הנהיגה, ואז ללכת לכמה קורסים? 

 

בכנות, העניין של הטסטים קצת מדאיג אותי. אני לא רוצה להיתקע על זה כמה חודשים. בעיקרון נשאר רק לקוות לטוב.

מה שאני מחפש לא עומד להשתנות יותר מדי, אז ככל הנראה הייעוץ (או אינדיקים שנזרקים כאן, תלוי איך אתה מסתכל על זה) עדיין יהיה רלוונטי לעתיד.

 

טסטים לא בהכרח קשור ליכולת שלך לנהוג באופן ישיר - יש המון מקום לסביבה ולבוחן שיושב לידך, אני נוהג 12 שנה - עברתי לניו יורק והייתי צריך לעשות טסט מחדש, עברתי טסט רביעי(קורולה אוטומטית) - בארץ עברתי טסט שני(ירושלים על ידני).

 

לגבי הרכב, יהיה לך זמן לגלות מה אתה יותר נהנה ממנו בהמשך וזה יהיה מסע אולי - אני שנים חשבתי שספורטיבי זה בשבילי, התלהבתי מנהיגה ספורטיבית וקניתי אפילו 208gti - בסוף הבנתי שאני נהנה יותר באותו כביש מפותל אם אני נוהג אותו רגוע, מאשר מהר(אבל ידני זה חובה).

עריכה אחרונה על ידי noknok

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, פבל כתב:

המכוניות האלה שאנחנו מצטערים שלא חווינו מתבררו כמכוניות רועשות, לא נעימות, קשות לנהיגה, ואיטיות בקטע כואב. אני מבין שבמסגרת כישורי הנהיגה שלך איטיות זה בסדר, אבל לי קשה עם זה :P 

 

יכול להעיד רק כבעל יאריס TS בעברי ושמישהו שיצא לו לנהוג על כמעט כול ה-80 כ"ס ידניות שהיו פה בשנים האחרונות. 

לדעתי אין מה להשוות.

היאריס היא לא חזקה בהרבה אמנם, והיא מאוד רועשת.  אבל ההגה, זוויות הגלגול, פשוט ברמה אחרת לגמרי.

והוויב הכללי נותן הרגשה של רכב שנוצר בתחושה של הוט האצ' מוחלש, ולא כלי תעבורת נוסעים למשפחה ללא ילדים. 

 

לא יודע מה הסטטוס כבר של רכב כזה או ה-206XS, אבל בהנחה שיש רכבים שהם שמורים ולא שחטו אותם, ואין היסטוריה של 50 תאונות, לגמרי הייתי ממליץ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום לכולם (כן, שוב).

אני אכתוב בקצרה לשם שינוי, קראתי את כל מה שנכתב כאן מאז הפעם האחרונה ובאמת שעם כל ההנאה לשוחח עם אנשים חכמים ומנוסים כמוכם כבר אין לי כוח לענות לכל ההודעות כאן. אז נסכם את זה ככה לכרגע: 

לפני שפתחתי את השרשור הזה, הייתי מבולבל.

עכשיו אני עוד יותר מבולבל.

מסקנה- צריך עוד זמן. נראה לי. אין לי רעיון יותר טוב.

  • רעיון טוב! 1

"אין דבר העומד בפני הרצון"... חוץ מהעובדה שאתה גר במדינת ישראל. נו טוב, העיקר הכוונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...