Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ניתן להתנהל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית בישראל היום?


vadim6385
 שיתוף

פוסטים מומלצים

ה50 היה סתם נקודה באמצע. זה יכול להיות גם ב30 וגם ב70.

הפואנטה הייתה להמנע מלקנות ב190 ולנסות לקנות בפחות, גם אם זה אומר שתיהיה תקלה גדולה שתחייב תיקון גדול ועדיין ישאיר אותך עם עודף.

 

לדעתי, 200 על רכב, יעיף אותך אחורה מבחינת החסכונות שלך ותתרחק מבית אפילו עוד יותר.

 

אפשר להסתכל על זה בתור

"אני הייטיקסיט ובשביל מה אני עובד"

 

ואפשר להסתכל על זה בתור, כמה אתה מצליח לחסוך בשנה - 50 ? 60 ? 

"אז השלוש-ארבע שנים האחרונות שעבדתי וחסכתי, כל זה, הולך על רכב ומפה אני חוזר אחורה ומתחיל מאפס"

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 45 דקות, outnex כתב:

תחכה עוד שנה שנתיים שיהיה מבחר חשמליות לא ב190 אלף. MG יביאו אפילו סטיישן ויהיו רכבים קטנים יותר.
בינתיים הסיוויק תשרוד.

MG שיביאו גם דלוריאן מעופפת מצידי, לא קונה סיני.

 

אבל ברצינות, מקבל את הנקודה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 45 דקות, stum כתב:

לדעתי, 200 על רכב, יעיף אותך אחורה מבחינת החסכונות שלך ותתרחק מבית אפילו עוד יותר.

 

אפשר להסתכל על זה בתור

"אני הייטיקסיט ובשביל מה אני עובד"

 

ואפשר להסתכל על זה בתור, כמה אתה מצליח לחסוך בשנה - 50 ? 60 ? 

"אז השלוש-ארבע שנים האחרונות שעבדתי וחסכתי, כל זה, הולך על רכב ומפה אני חוזר אחורה ומתחיל מאפס"

גם אני הייטיקסיט, רק קצת יותר וותיק, והמשפט האחרון צריך להחרט בסלע... במשבר הלפני קודם ('01) היה בחור שעבד איתי במשכורת מפוצצת + ליסיניג שקנה רכב שטח מאוד יקר שהיה מביא לחניון של העבודה מפעם לפעם כדי להשוויץ, אחרי שנת הבועה כולנו נבעטנו והוא מכר אותו בגרושים למוסך שהכרתי. המוסכניק שם סיפר לי כי אחרי כמעט שנתיים מהרכישה הרכב אפילו לא הגיע לנסועה של טיפול ראשון ותחתית הרכב הייתה אפורה (לא ביקר אפילו פעם אחת בשטח). היה קשה לי להאמין למחיר הרכישה שהמוסכניק סיפר לי אך המוכר חזר לגור עם ההורים.

 

ובמאמר מוסגר,  אני מקבל היום את אותה הרגשה של '01 ו '08...

 

לפני 59 דקות, vadim6385 כתב:

תלוי ברכב.

 

אני גם לא רוצה להגיע למצב שבו אחליף שיטבוקס בשיטבוקס מינוס 50 אש"ח.

 

וגם לא מוכן להתפשר על אמינות. מבחינתי זה הבסיס שעליו נבנה כל השאר.

 

השאלה איזה רכב יפני/קוריאני יש ב50+ אש"ח שיהיה מהנה לנהיגה?

 

מצטער, אני פשוט לא עוקב אחריך. אני מקבל את הרושם שקודם כל ירית את החץ ואז אתה מסמן את המטרה. שני הפרמטרים הקריטיים אותם אתה צריך לספק הם ההגדרות ל: "מהנה לנהיגה" ומה התקציב שלך פחות או יותר. בנזין/דיזל/חשמלי אינו שיקול עיקרי ממה שהבנתי ממה שכתבת עד עכשיו, אתה לא "מסניף בנזין" או "מחבק עצים"...

בכל מקרה, הזכרת כבר את "חרדת הטווח" אי אלו פעמים אז 'אם יש ספק אז אין ספק', לא תרגיש בנוח עם רכב חשמלי אז למה כל הכאב ראש? אני מפספס משהו?

 

אולי כדאי להעביר את השירשור ל"יעוץ לרכישת רכב"😏

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, Haim_gds כתב:

מצטער, אני פשוט לא עוקב אחריך. אני מקבל את הרושם שקודם כל ירית את החץ ואז אתה מסמן את המטרה. שני הפרמטרים הקריטיים אותם אתה צריך לספק הם ההגדרות ל: "מהנה לנהיגה" ומה התקציב שלך פחות או יותר. בנזין/דיזל/חשמלי אינו שיקול עיקרי ממה שהבנתי ממה שכתבת עד עכשיו, אתה לא "מסניף בנזין" או "מחבק עצים"...

בכל מקרה, הזכרת כבר את "חרדת הטווח" אי אלו פעמים אז 'אם יש ספק אז אין ספק', לא תרגיש בנוח עם רכב חשמלי אז למה כל הכאב ראש? אני מפספס משהו?

בשבילי "מהנה לנהיגה" זה חזק, נוח ורצוי שקט, בקטע של קרוזר מהיר עם גיר אוטומטי. מצד שני אני לא רוצה רכב גדול, אז משפחתית זה די והותר. לדוגמא סיוויק 1.5T 5D.

 

תקציב - נניח ובאיזור ה150 לחדש או עד 100 ליד2 (לדוגמא סיוויק 1.5T).

 

חשמלי זה יותר בקטע של להתנסות. אני כן חושב שזאת טכנולוגיה הרבה יותר יעילה מICE, אבל אין לי פנאטיות דתית לכיוון אחד או אחר. וגם יש לי אילוצי חוסר מקום לעמדת טעינה.

לפני 50 דקות, Haim_gds כתב:

אני מקבל את הרושם שקודם כל ירית את החץ ואז אתה מסמן את המטרה

זה יותר סריקת תדר. מתחילים בכיוון רנדומלי, עד שננעלים על מטרה עם קליטה הכי טובה.

 

בשביל זה מתייעצים, לא?

לפני 51 דקות, Haim_gds כתב:

גם אני הייטיקסיט, רק קצת יותר וותיק, והמשפט האחרון צריך להחרט בסלע... במשבר הלפני קודם ('01) היה בחור שעבד איתי במשכורת מפוצצת + ליסיניג שקנה רכב שטח מאוד יקר שהיה מביא לחניון של העבודה מפעם לפעם כדי להשוויץ, אחרי שנת הבועה כולנו נבעטנו והוא מכר אותו בגרושים למוסך שהכרתי. המוסכניק שם סיפר לי כי אחרי כמעט שנתיים מהרכישה הרכב אפילו לא הגיע לנסועה של טיפול ראשון ותחתית הרכב הייתה אפורה (לא ביקר אפילו פעם אחת בשטח). היה קשה לי להאמין למחיר הרכישה שהמוסכניק סיפר לי אך המוכר חזר לגור עם ההורים.

 

ובמאמר מוסגר,  אני מקבל היום את אותה הרגשה של '01 ו '08...

שיקול בהחלט. למרות שאני מאמין שעם המוסר עבודה וכישורי הjack of all trades שלי אדע להסתדר.

 

אבל לכן ההתייעצות. לשמוע חוות דעת אחרות משלי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, hans כתב:

גם אצלי, אבל כל סוף שבוע?

סליחה שלא חידדתי את השאלה.

גם המטיילים הכי קשוחים שאני מכיר, מהסוג שיוצאים כל סוף שבוע עם הילדים והפקלאות ומה לא - לא עושים את הקילומטרז' הזה כל סוף שבוע, אלא יוצאים מהבית בטווח של 50-100 ק"מ ברוב המוחלט של סופי השבוע.

אולי לא *כל* סופשבוע , אבל זה לא ממש נדיר. 400 ק"מ הלוך וחזור זה טיול נחמד לצפון הרחוק..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, vadim6385 כתב:

בשבילי "מהנה לנהיגה" זה חזק, נוח ורצוי שקט, בקטע של קרוזר מהיר עם גיר אוטומטי. מצד שני אני לא רוצה רכב גדול, אז משפחתית זה די והותר. לדוגמא סיוויק 1.5T 5D.

 

תקציב - נניח ובאיזור ה150 לחדש או עד 100 ליד2 (לדוגמא סיוויק 1.5T).

 

שים לב שלסיוויק הנוכחית גיר רציף, זה אמנם תפעול אוטומטי, אבל לא תחושה של אוטומטי.

 

יש גם מאזדה 3 דור קודם, (לנוכחי מתחילת השיווק - כלומר אמצע 2019 המחירון זה בערך 100 אלף), עם המנוע 2 ליטר היא קרוזרית, עם גיר אוטומטי אמיתי, מאובזרת מאוד, אם תמצא אפילו את דגם הפרימיום אז גם מאובזרת עד הגג הנפתח.

אם לא אז גם הספורט מאובזרת מאוד, דגמי אמצע 2017 ומעלה גם עם פנסי LED, מוסיף אצל שי לי שדרוג למערכת המדיה לתמוך ב-AA.

 

היא קצת פחות חזקה מהסיוויק, והאופי מעט שונה (מנוע אטמוספרי מול טורבו).

 

אבל בעולם האחזקה אנחנו מדברים על מספרים אחרים לחלוטין, בלי החלפת שמן יזומה (טיפולי A-B בסיוויק), בלי טורבו וכל הנלווה אליו.

 

תבחן גם אותה בין היתר, תראה למה אתה מתחבר יותר.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

לפני שעה, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ש.  האם ניתן להתנהל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית בישראל היום?

ת. הכי טוב ללכת למשרד המנכ"ל של 'ישראל היום' (עיתון), ולשאול אם הם מוכנים שתתנהל שם עם רכב חשמלי בלי עמדת טעינה.😆🤣😆☺️

  • מצחיק 1
  • לא הבנתי... 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו  כמה כאב ראש בשביל לנסוע. כמה חישובים... אחד האשכולות שהכי הדגישו הנקודה הקריטית ביותר ברכב פרטי. זמינות! לנסוע למרכז קניות ולשבת בבית קפה 45 דקות להמתין לטעינה? בחייאת, מה זה שונה מלהמתין בתחנת אוטובוס?! לזכור תמיד על כמה אחוזים השארת את הרכב ואם צריך לתכנן מסלול טעינה למחר? לא יותר קל להזמין מונית?? מה עוד צריך לעשות בשביל לחסוך את הגרוש? אישית, החלטתי שכל עוד זה תלוי בי ואין בעיה למצוא בנזין\סולר זמין בכל רגע ובכל מקום - נשאר על מנוע בעירה. כשיתחילו לסגור תחנות דלק עבור שטח לעמדות טעינה יהיה אפשר להתחיל לשקול מעבר לרכב חשמלי. ועוד לחשוב שזה עולה כמו רכב רגיל. בדיחה. גם ב 50% מעלות רכב בנזין היה צריך לשקול את המעבר בכובד ראש. זו דעתי בכל אופן... אבל זה בסדר. תמשיכו להשתתף בפרויקט ולתרום להכנת התשתיות. מניח שתסיימו להכין את הקרקע תוך 5-10 שנים. אבל תהיו בטוחים, ברגע שתתחילו לראות פירות מה"השקעה"  בדיוק יגיע תורה של המדינה להכניס לכם את היד לכיס ולהשלים את הפערים מול מיסוי הבנזין. 

  • רעיון גרוע 1

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Haim_gds כתב:

 

גם אני הייטיקסיט, רק קצת יותר וותיק, והמשפט האחרון צריך להחרט בסלע... במשבר הלפני קודם ('01) היה בחור שעבד איתי במשכורת מפוצצת + ליסיניג שקנה רכב שטח מאוד יקר שהיה מביא לחניון של העבודה מפעם לפעם כדי להשוויץ, אחרי שנת הבועה כולנו נבעטנו והוא מכר אותו בגרושים למוסך שהכרתי. המוסכניק שם סיפר לי כי אחרי כמעט שנתיים מהרכישה הרכב אפילו לא הגיע לנסועה של טיפול ראשון ותחתית הרכב הייתה אפורה (לא ביקר אפילו פעם אחת בשטח). היה קשה לי להאמין למחיר הרכישה שהמוסכניק סיפר לי אך המוכר חזר לגור עם ההורים.

 

ובמאמר מוסגר,  אני מקבל היום את אותה הרגשה של '01 ו '08...

 

 

מצטער, אני פשוט לא עוקב אחריך. אני מקבל את הרושם שקודם כל ירית את החץ ואז אתה מסמן את המטרה. שני הפרמטרים הקריטיים אותם אתה צריך לספק הם ההגדרות ל: "מהנה לנהיגה" ומה התקציב שלך פחות או יותר. בנזין/דיזל/חשמלי אינו שיקול עיקרי ממה שהבנתי ממה שכתבת עד עכשיו, אתה לא "מסניף בנזין" או "מחבק עצים"...

בכל מקרה, הזכרת כבר את "חרדת הטווח" אי אלו פעמים אז 'אם יש ספק אז אין ספק', לא תרגיש בנוח עם רכב חשמלי אז למה כל הכאב ראש? אני מפספס משהו?

 

אולי כדאי להעביר את השירשור ל"יעוץ לרכישת רכב"😏

 

 

 

בגדול יש צדק בדבריך, אבל לא כל חיינו נחיה בתחושה שמחר יכול להיות "גרוע" ולכן צריך להתגרזן,

מותר ורצוי להנות מפרי עמלינו, אדם אמור (לפחות לדעתי) לצבור יותר חוויות ופחות נכסים.

ואם השכמה בבוקר והרכב שלך עושה לך טוב על הלב - זאת חוויה, וכמובן שהכל בהתנהלות כלכלית חכמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Muzic4Ever כתב:

וואו  כמה כאב ראש בשביל לנסוע. כמה חישובים... אחד האשכולות שהכי הדגישו הנקודה הקריטית ביותר ברכב פרטי. זמינות! לנסוע למרכז קניות ולשבת בבית קפה 45 דקות להמתין לטעינה? בחייאת, מה זה שונה מלהמתין בתחנת אוטובוס?! לזכור תמיד על כמה אחוזים השארת את הרכב ואם צריך לתכנן מסלול טעינה למחר? לא יותר קל להזמין מונית?? מה עוד צריך לעשות בשביל לחסוך את הגרוש? אישית, החלטתי שכל עוד זה תלוי בי ואין בעיה למצוא בנזין\סולר זמין בכל רגע ובכל מקום - נשאר על מנוע בעירה. כשיתחילו לסגור תחנות דלק עבור שטח לעמדות טעינה יהיה אפשר להתחיל לשקול מעבר לרכב חשמלי. ועוד לחשוב שזה עולה כמו רכב רגיל. בדיחה. גם ב 50% מעלות רכב בנזין היה צריך לשקול את המעבר בכובד ראש. זו דעתי בכל אופן... אבל זה בסדר. תמשיכו להשתתף בפרויקט ולתרום להכנת התשתיות. מניח שתסיימו להכין את הקרקע תוך 5-10 שנים. אבל תהיו בטוחים, ברגע שתתחילו לראות פירות מה"השקעה"  בדיוק יגיע תורה של המדינה להכניס לכם את היד לכיס ולהשלים את הפערים מול מיסוי הבנזין. 

 

זה מעניין לקרוא דעה כזו, ובמיוחד כשנשמע שהיא מגובשת ומנומקת. היא יוצאת מנקודת הנחה שהיתרון בחשמלית הוא רק כלכלי, מתעלמת מהיתרונות האחרים ומשווה לתנאי פתיחה גרועים ולא ריאליים: שלנהג החשמלית אין עמדת טעינה פרטית ושטווחי הנסיעה שלו עולים על טווח הסוללה.

זה כמובן לא המצב אצל 90% ויותר מבעלי החשמליות.

נסעתי בחשמלית שלי (טווח 260 ק"מ) כבר מעל 30,000 ק"מ בשנתיים, מעולם לא טענתי בעמדה ציבורית ומעולם לא הסתכנתי באפס סוללה. אני נוהג לעבודה יום יום במסלול קבוע כמו שכיר נורמלי, רק שאצלי המרחק היומי הוא 120 ק"מ וחשמלית היא פשוט פתרון אידיאלי, מהנה מאוד וזול מאוד. מגיע הביתה, מתחבר לעמדה (10 שניות. כמה זמן לוקח לתדלק?) ושלום על ישראל. 

ואם להשיב באותו מטבע, זה טוב שנשארים רבים נאמנים לבנזין, כי זה עשוי להאריך את ההטבות לחשמליות בעוד כמה שנים. אז תודה לך על הסבסוד הנדיב :-)

אם ב-2019 היה צריך קצת אומץ כדי לעבור לחשמלית והמבחר היה מאוד מצומצם, הרי שב-2021 הטכנולוגיה כבר בשלה לגמרי ולכן הזמנתי חשמלית שנייה (איוניק 5), שעם שימושיות של פנאי וטווח אמיתי של 400 ק"מ היא תחליף את המשפחתית דיזל שלנו. לנצל ככל המוקדם את ההטבות המפליגות שקיבלנו מהמדינה כפרס ל-early adopters.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
  • אהבתי 4

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, Cadillac58 כתב:

שלנהג החשמלית אין עמדת טעינה פרטית

שמת לב לנושא השרשור ?

"האם ניתן להתנהל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית בישראל היום?"

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, dani666 כתב:

שמת לב לנושא השרשור ?

"האם ניתן להתנהל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית בישראל היום?"

שמתי לב מצוין וגם קראתי שיש לו עמדת טעינה AC מובטחת וחינמית בעבודה ושהוא לא יוצא מהמשרד במהלך היום. לכן זו הפעם הראשונה שהמלצתי למישהו ללכת על חשמלית בלי עמדת טעינה ביתית. כל אחד והנסיבות המיוחדות שלו.

  • רעיון טוב! 1

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב- 150k שח נראה לי שכדאי לך לקנות מאזדה 3 האצ'בק...

מכלולים וותיקים, מוכחים ואמינים.

צריכת דלק סבירה, מאובזרת היטב ותא נוסעים שכיף להיות בו.

נהגתי בסדאן המאובזרת ומאוד נהניתי.

לא בחרתי בה כי אני אוהב את השילוב של מנוע טורבו וגיר dsg, אבל היא היתה מועמדת (בגרסה הבסיסית שממש לא בסיסית) מסםר 2 לפני כשנתיים כשהייתי צריך לבחור רכב ליסינג.

 

נ.ב. אצלי טיול בסופ"ש ביום שישי של 350 ק"מ ביום אחד ללא לינה ממש לא נדיר (אני שומר שבת).

לא הייתי רוצה להיות על הקצה של הטווח ביום חם במיוחד או קר בהם צריכת החשמל גבוהה יותר ומקטינה את הטווח.

כבר כמה פעמים נסעתי לאילת או לחרמון וחזרתי באותו יום וגמעתי 500-700 ק"מ ביום (בגיחה האחרונה לאילת אפילו במיכל אחד).

כבר אמרתי שמבחינתי אעבור לרכב חשמלי רק כאשר אוכל חהוסיף טווח נסיעה של 500 ק"מ בכמה דקות (אולי זה יקרה עם סוללות מתחלפות נוסח better place ז"ל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני נהנה וכך מספיק לטייל בנופי הארץ היפים.

אם מוצאים דיל טוב ב-  airbnb - ישנים לילה לפני קרוב ליעד הטיול.

 

את ימי החופשה מעדיף לנצל בחו"ל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...