Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ניתן להתנהל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית בישראל היום?


vadim6385
 שיתוף

פוסטים מומלצים

נניח וחושקת נפשי ברכב חשמלי.

 

אבל - אני גר בדירה שכורה ללא חניה פרטית.

העיר היא כפר סבא, אומנם לא שופעת בעמדות טעינה ציבוריות, אבל יש פה ושם.

פלוס יש עמדות ציבוריות פה ושם לאורך המסלול שאני מתנייד בו בדרך כלל, לרוב באיזור השרון והמרכז.

בנוסף, יש לי אפשרות להטעין את הרכב בעבודה. העבודה 10 דק' נסיעה מהבית.

 

השאלה - עד כמה ריאלי להתנהל עם רכב חשמלי בעל טווח מוצהר יחסית מכובד של ~400 ק"מ דוגמת מודל3/איוניק?

 

כי נראה שטווח כזה נראה לא כזה שונה מה"טווח" של משפחתומטית 1.6 מצויה. למעשה ככה בערך היה לי במיצובישי לנסר (ולא, אין לי ברז דלק בבית).

ואם אפשר להטעין בעבודה בטעינה איטית או להגיע לעמדה מהירה/סופרצ'אג'ר פעם בכמה ימים ולבלות שם חצי שעה - 40 דק', אז לא נשמע כזה נורא.

 

האם יש מישהו שעושה ככה ויכול לשתף חוויות?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אפשרי אבל ייתכן שיהיו לך תהיות אם עשית את הבחירה הנכונה. לי אין, אבל הסיפור הזה אינדיבידואלי, אין תשובה אחת שמתאימה לכולם.

 

ביוני 2021 עברתי לרכב חשמלי.

אני גר בבית משותף, יש לנו 2 חניות פרטיות רשומות בטאבו בחניון תת-קרקעי ומראש ידעתי שבשבועות או בחודשים הראשונים לאחר הקנייה לא תהיה לי עמדת טעינה בחניה הפרטית. מאחר והרכב שלי הוא לא היחיד במשפחה והיתר אינם חשמליים, היה לי ברור שלא תהיה קטסטרופה גדולה אם פתאום אצטרך לצאת לנסיעה ארוכה מהטווח שנשאר בסוללה. הרעיון היה שאטען אותו בעמדה ציבורית שנמצאת בקניון במרחק של פחות מקילומטר.

 

ואכן, בתצורת הנסועה שלי לא* היתה בעיה מבחינה זו ויצרנו פרוצדורת שבת חדשה - אישתי חוזרת משעת הספורט שלה, שנינו נוסעים בחשמלית לקניון ומתחברים למטען מהיר, שעה של רביצה בבית קפה בחוץ וחזרה למכונית בה כבר יש 80% טעינה אליהם כיוונתי. כך עד השבוע הבא. ולמה כוכבית ב"לא* היתה בעיה?" כי ברוב הדגמים בארץ אתה כנראה לא ממש רוצה לטעון ב-100% מהפעמים טעינת DC מהירה ובטח לא מעבר לכ-80% SoC סוללה מטעמי שמירה על אורך החיים שלה. כן, אני יודע שיש על כך אינסוף דיונים ודעות שונות, אני גם יודע מה טסלה ואחרים אומרים על אחוזי טעינה באופן כללי ועל סוללות ה-LFP החדשות בפרט, אבל מאחר ולי אין סוללת LFP אני מעדיף להיות זהיר ולא לעבור 80% SoC בטעינת DC מהירה ובטח לא להסתמך רק על מטענים מהירים.

 

תמיד גם ריחפה באוויר השאלה מה ההתנהלות אם בסופ"ש למשל יש נסיעה של כמה מאות ק"מ ללא טעינה בדרך, והגעה לבית בת"א עם קרוב ל-0% (מה שבפועל לא קרה) ובכל מקרה אני זקוק לפחות מ-1% כדי להגיע למטען שבקניון בהנחה שהוא פנוי (היה פנוי לאורך כל 3 החודשים בו עשיתי בו שימוש), אז אי-הנוחות נלקחה בחשבון גם למקרים כאלה תוך ידיעה שהיא תהיה זמנית. בכל זאת היה ברור שזה הרבה יותר נוח להגיע הביתה ולחבר כבל טעינה לרכב מאשר לתכנן עצירת ביניים במטען ציבורי, לא משנה אם זה רחוק או קרוב לבית.

 

ככה התנהלו הדברים מיוני ועד ספטמבר, אז התקינו לי עמדת טעינה בחניה הפרטית. האם חיי השתנו ללא הכר? לא, אבל יש לי תחושת רוגע בידיעה שתחנת התדלוק הפרטית שלי עם ה-AC הרגוע היא בבית, בקצה מסלול הנסיעה כשאני עובד, עם המשפחה\חברים, בטלוויזיה, מתעסק בענייני או סתם ישן, ולא באיזושהי הפסקה זמנית מתוכננת ומתוזמנת היטב (במקרה הטוב) לצורך טעינה.

 

כמובן שאם אתה נוסע מאות ק"מ בשבוע - שלא לדבר על סופי שבוע וחגים או נטול רכב "גיבוי", הנושא עלול להיות בעייתי יותר עבורך. אם יש לך גישה לטעינה איטית בעבודה ומידי פעם תבקר בסופרצ'ארגר, אז בתאוריה אתה יכול כנראה לחיות עם חשמלית גם ללא עמדת טעינה בבית, תחת האילוצים שתיארתי.

עריכה אחרונה על ידי X9500
  • אהבתי 3
  • מעניין 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה עוד שיקול - בבית אתה מטעין בתעריף הנמוך שיש. בעמדות ציבוריות המחיר עלול להיות עד פי 4 - כלונמר הרכב החשמלי יצרוך אנרגיה במחיר דומה מאד לרכב בנזין רגיל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Night Driver כתב:

תתחיל בלחשוב אם 400 קילומטר מספיקים לך בסופי שבוע/חגים. 

בהחלט כן.

אני גם ככה יושב בבית ולומד בזמן הזה.

 

בשנים הבאות זה כנראה ישתנה, אבל לדעתי גם פריסת עמדות טעינה תשתנה עד אז, בעזרת מאסק.

לפני 58 דקות, Mr.Hybrid כתב:

תתחיל בלחשוב האם 400 קילומטר מספיקים לך לשבוע שלם.

למה לשבוע שלם?

 

אבל עם הנסועה שלי, כן. לדוגמא הטנק בסיוויק מספיק לי לשבועיים ויותר.

 

חוץ מזה יש לי איפה להטעין בעבודה ובמכללה שאני לומד בה.

לפני 27 דקות, gollu כתב:

יש פה עוד שיקול - בבית אתה מטעין בתעריף הנמוך שיש. בעמדות ציבוריות המחיר עלול להיות עד פי 4 - כלונמר הרכב החשמלי יצרוך אנרגיה במחיר דומה מאד לרכב בנזין רגיל.

להטעין בבית לא אופציה. אם היה, לא הייתי חושב פעמיים.

אולי רק למקרי חירום, למשוך כבל מהחלון.

 

פרט לזה, אני בונה על להטעין בעבודה.

 

גם מטרת הקניה היא לא חיסכון, אלא לקנות רכב שאהנה ממנו. בשביל חיסכון מירבי אני יכול פשוט להמשיך עם הרכב הנוכחי.

לפני 58 דקות, X9500 כתב:

אפשרי אבל ייתכן שיהיו לך תהיות אם עשית את הבחירה הנכונה. לי אין, אבל הסיפור הזה אינדיבידואלי, אין תשובה אחת שמתאימה לכולם.

 

ביוני 2021 עברתי לרכב חשמלי.

אני גר בבית משותף, יש לנו 2 חניות פרטיות רשומות בטאבו בחניון תת-קרקעי ומראש ידעתי שבשבועות או בחודשים הראשונים לאחר הקנייה לא תהיה לי עמדת טעינה בחניה הפרטית. מאחר והרכב שלי הוא לא היחיד במשפחה והיתר אינם חשמליים, היה לי ברור שלא תהיה קטסטרופה גדולה אם פתאום אצטרך לצאת לנסיעה ארוכה מהטווח שנשאר בסוללה. הרעיון היה שאטען אותו בעמדה ציבורית שנמצאת בקניון במרחק של פחות מקילומטר.

 

ואכן, בתצורת הנסועה שלי לא* היתה בעיה מבחינה זו ויצרנו פרוצדורת שבת חדשה - אישתי חוזרת משעת הספורט שלה, שנינו נוסעים בחשמלית לקניון ומתחברים למטען מהיר, שעה של רביצה בבית קפה בחוץ וחזרה למכונית בה כבר יש 80% טעינה אליהם כיוונתי. כך עד השבוע הבא. ולמה כוכבית ב"לא* היתה בעיה?" כי ברוב הדגמים בארץ אתה כנראה לא ממש רוצה לטעון ב-100% מהפעמים טעינת DC מהירה ובטח לא מעבר לכ-80% SoC סוללה מטעמי שמירה על אורך החיים שלה. כן, אני יודע שיש על כך אינסוף דיונים ודעות שונות, אני גם יודע מה טסלה ואחרים אומרים על אחוזי טעינה באופן כללי ועל סוללות ה-LFP החדשות בפרט, אבל מאחר ולי אין סוללת LFP אני מעדיף להיות זהיר ולא לעבור 80% SoC בטעינת DC מהירה ובטח לא להסתמך רק על מטענים מהירים.

 

תמיד גם ריחפה באוויר השאלה מה ההתנהלות אם בסופ"ש למשל יש נסיעה של כמה מאות ק"מ ללא טעינה בדרך, והגעה לבית בת"א עם קרוב ל-0% (מה שבפועל לא קרה) ובכל מקרה אני זקוק לפחות מ-1% כדי להגיע למטען שבקניון בהנחה שהוא פנוי (היה פנוי לאורך כל 3 החודשים בו עשיתי בו שימוש), אז אי-הנוחות נלקחה בחשבון גם למקרים כאלה תוך ידיעה שהיא תהיה זמנית. בכל זאת היה ברור שזה הרבה יותר נוח להגיע הביתה ולחבר כבל טעינה לרכב מאשר לתכנן עצירת ביניים במטען ציבורי, לא משנה אם זה רחוק או קרוב לבית.

 

ככה התנהלו הדברים מיוני ועד ספטמבר, אז התקינו לי עמדת טעינה בחניה הפרטית. האם חיי השתנו ללא הכר? לא, אבל יש לי תחושת רוגע בידיעה שתחנת התדלוק הפרטית שלי עם ה-AC הרגוע היא בבית, בקצה מסלול הנסיעה כשאני עובד, עם המשפחה\חברים, בטלוויזיה, מתעסק בענייני או סתם ישן, ולא באיזושהי הפסקה זמנית מתוכננת ומתוזמנת היטב (במקרה הטוב) לצורך טעינה.

 

כמובן שאם אתה נוסע מאות ק"מ בשבוע - שלא לדבר על סופי שבוע וחגים או נטול רכב "גיבוי", הנושא עלול להיות בעייתי יותר עבורך. אם יש לך גישה לטעינה איטית בעבודה ומידי פעם תבקר בסופרצ'ארגר, אז בתאוריה אתה יכול כנראה לחיות עם חשמלית גם ללא עמדת טעינה בבית, תחת האילוצים שתיארתי.

באיזה רכב מדובר, אם אפשר לדעת? מה הטווח שלו?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגואר I-Pace עם טווח מוצהר של 470 ק"מ לפי תקן WLTP.

 

אני יכול לומר לך שיש כל כך משתנים שמשפיעים על הטווח האמיתי, שזה המוצהר הוא תיאורטי לחלוטין, ולא רק לגבי I-Pace.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, כרגע התשובה לשאלתך - שלילית.

המודל הנכון כרגע לשימוש ברכב חשמלי הוא בטעינה ביתית איטית, וטעינה בעמדות ציבוריות היא ל'בוסט' נקודתי. 

הטעינה בעמדות שאינן מהירות היא איטית למדי ולא ממש כיף לשבת שעה כדי שהרכב שלך ייטען.

מצד שני, לא בריא לסוללה להטעין אותה בעמדות מהירות באופן קבוע. 

לכן, לדעתי התשובה לשאלתך היא - לא.  

  • אהבתי 3
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך עמדת טעינה זמינה במקום העבודה ואתה לא מבלה את יום העבודה בנסיעות ברכב הפרטי, לא רואה שום בעיה. קל וחומר שאתה מספר שאתה ממלא דלק פעם בשבועיים ( מעריך שמדובר ב 400 ק"מ ). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

גם מטרת הקניה היא לא חיסכון, אלא לקנות רכב שאהנה ממנו. בשביל חיסכון מירבי אני יכול פשוט להמשיך עם הרכב הנוכחי.

מצטער, אני כנראה לא מבין משהו.

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

 

השאלה - עד כמה ריאלי להתנהל עם רכב חשמלי בעל טווח מוצהר יחסית מכובד של ~400 ק"מ דוגמת מודל3/איוניק?

איזו הנאה אתה מחפש? הרכבים האלה עולים 150+ אש"ח ובסכום כזה ישנו מבחר מכובד של רכבים לאו דוקא חשמליים עם סוגים רבים של הנאה מהנהיגה. על פניו, מבחינת נהיגה הרכב היחידי שיכול אולי להנות הוא המודל שלוש הודות להספק/מומנט מטורף שיש בו ברמות מחיר אלה. שאר הרכבים להבנתי הם (מבחינת התנהגות) פחות או יותר דומים לרכבי בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

מצטער, אני כנראה לא מבין משהו.

איזו הנאה אתה מחפש? הרכבים האלה עולים 150+ אש"ח ובסכום כזה ישנו מבחר מכובד של רכבים לאו דוקא חשמליים עם סוגים רבים של הנאה מהנהיגה. על פניו, מבחינת נהיגה הרכב היחידי שיכול אולי להנות הוא המודל שלוש הודות להספק/מומנט מטורף שיש בו ברמות מחיר אלה. שאר הרכבים להבנתי הם (מבחינת התנהגות) פחות או יותר דומים לרכבי בנזין.

האמת - בהתחלה רציתי לרשום לך בצורה מנומסת שזה לא עוד דיון של חשמלי מול ICE.

 

אבל - חשבתי על מה שאמרת, והאמת שאתה צודק.

 

הסיפור הוא כזה.

אני חושב ברצינות להחליף רכב. הרכב הנוכחי שלי (סיוויק 2002 שמורה) אומנם מספק לגמרי את הצורך שלי במשהו שמזיז את התחת שלי ממקום למקום, אבל האמת שכשאני צריך לעשות נסיעה ארוכה, אני מתבאס עד כדי לחשוב אלף פעם אם אני בכלל רוצה לנסוע. הנסיעה בו פשוט לא כיף.

 

להחליף אותו בסיוויק מ2015 או קורולה מאותם שנים - מרגיש לי כמו להחליף שיטבוקס בשיטבוקס. להוציא 50-60-70 אש"ח כדי לקבל בסוף די את אותו הדבר.

 

לכן אמרתי לעצמי, שאם אני משדרג, זה חייב להיות שדרוג משמעותי

 

בנוסף חשבתי לעצמי - הרי בשביל מה למדתי, ועדיין לומד, בשביל מה אני עובד?

מגיע לי להנות ממה שאני מרוויח. (אני מהנדס בחברת הייטק)

 

עכשיו לגבי רכב חשמלי - אני לא רואה טעם לקנות משהו ברמה של איוניק5/אניאק/מודל 3, ומתוך השלישיה הזאת ה3 היא זאת שהכי קורצת לי.

 

משהו פחות מזה - מרגיש לי חצי אפוי. דגמים מיושנים שהם בעצם רכבי בנזין שהוסבו לחשמל. להשוות מודל 3 לזה זה כמו להשוות מק לפנטיום 2 עם חלונות 98.

 

אבל המחיר של 190 אש"ח פשוט עושה לי רע. אין לי סכום כזה להשכיב במזומן, למרות שאין לי שום בעיה לעמוד בתשלומי המימון.

 

עוד בעיה, שלשמה פתחתי את השירשור הזה, היא שבלי עמדת טעינה ביתית, תהיה לי חרדת טווח בריבוע, אפילו שבתכלס יש לי איפה להטעין.

 

גם אם אני כן מזמין טסלה, אני בספק שעד מרץ המצב עם עמדות טעינה ישתנה בצורה דרמטית.

 

לכן אני אולי אחפש סיוויק 1.5T שמורה או אפילו אזמין כזאת חדשה, כי איכשהו אני לא מרגיש טוב עם לשים סכום של 6 ספרות ועדיין להתעסק עם נפלאות יד2. אולי יש להם מבצעי חיסול מלאי לקראת הדגם החדש.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן כללי , אם יש לך עמדה בעבודה אין שום בעיה להחזיק רכב חשמלי, כל עוד אתה לא כל סופ"ש  יוצא לטיול של 400 קמ. אם רק מידי פעם אתה יוצא  אז מטעינים בדרך. השאלה היחידה היא עלויות הטעינה שלך ליד העבודה. רכב חשמלי עולה שישית בחשמל מעלות דלק להונדה סיוויק לדוגמה בטעינה ביתית. אם העמדה ליד העבודה היא בעלות של 1 שח לקוטש עדיין החשמלית תעלה לך שליש מחיר לקמ ועדיין אומר שהחיסכון סביר להניח יסגור לך את פער המחירים בין המכוניות. אם הטעינה ליד העבודה היא במחיר של 2 שח לקוטש כבר קשה להצדיק קניית רכב חשמלי, לפחות לא באופן כלכלי.

 

באופן אישי, קיבלתי את הרכב חודש לפני שהתקינו לי עמדה בבית (גם בגלל הלחץ על החברות עם הגעת טסלה לארץ וגם בגלל התקנה מסובכת שגרמה לחלק מהחברות לסרב לעבודה) .אני עושה פחות מ 1000 קמ בחודש מה שאמר פעם בשבוע לחפש עמדה (קצת יותר בגלל שבהתחלה מתלהבים מהלחיצות ומדגימים לחברים). מה שאומר לבזבז 45 דקות פעם בשבוע בהטענה מהירה (ישבתי באוטו וקצת למדתי עליו או ראיתי נטפליקס וגם ראיתי כאלה שמביאים את הילדים ורואים כל המשפחה נטפליקס באוטו). אופציה נוספת הייתה בסופ"שים להחנות בחניוני אחוזת החוף בת"א שם יש טעינה בעלויות דומות לטעינה ביתית בשעות השפל (במהירה של טסלה זה בחינם בינתיים) ולצאת עם המשפחה לטייל/מסעדה.

 

כך שזה ללא ספק אפשרי להחזיק רכב למי שנוסע מעט גם ללא עמדת טעינה בכלל, ואפילו לחסוך, אבל זה לא משתווה לנוחות של טעינה ביתית שאתה מגיע הביתה ומחבר לחשמל.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הטעינה בעבודה יכולה להיות משהו אמין וקבוע, אז מה זה חשוב איפה הרכב נטען, כל עוד הוא נטען.

אם המטען בעבודה הוא לא אמין ואתה תתקע מידי פעם בלי סוללה ובלי מקום לטעון, כי הוא יהיה תפוס או תקול, אז נראה שהאופציה החשמלית לא מתאימה לך.

מטענים ציבורים הם לא אמינים, הרבה פעמים הם תקולים או שתפוסים בד"כ על ידי רכבי בנזין שפשוט חונים שם, לא ניתן להסתמך רק עליהם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...