Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ניתן להתנהל עם רכב חשמלי ללא עמדת טעינה ביתית בישראל היום?


vadim6385
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אם יש לך עמדת טעינה בעבודה ואתה תטעין את הרכב מידי יום שאתה בעבודה, נשמע שהסתדרת. 

השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, מה יקרה אם תעזוב את העבודה שלך ולא תיהיה לך עמדה נגישה - איך תסתדר אז? - אם יש פתרון (שהוא לא כולל את העמדות הציבוריות היקרות ) - הסתדרת ואפשר לקנות בראש שקט (לדעתי )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 31 דקות, ldti כתב:

מה מצב תשתית הטעינה אצלך בעבודה?

יש כמה שקעי כח בקיר בחניון, ועכשיו גם מקימים עמדות טעינה פרופר (אני חושב טייפ 1).

 

לפי מה שהבנתי, ההטענה לא אמורה לעלות כסף לעובדים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה המצב ואתה לא רואה את עצמך עוזב/מועזב מהעבודה בשנתיים הקרובות, רכב חשמלי זה התשובה הכי טובה. תוך פחות משנתיים אתה גומר לחסוך את הפרשי ירידת הערך ומתחיל להרוויח מאחזקת רכב חשמלי ותוך כדי החסכון אתה זוכה לנהוג ברכב יותר גדול, יותר נוח, יותר מהנה, הרבה יותר מאובזר והרבה הרבה יותר חזק.

לפני 17 שעות, Haim_gds כתב:

על פניו, מבחינת נהיגה הרכב היחידי שיכול אולי להנות הוא המודל שלוש הודות להספק/מומנט מטורף שיש בו ברמות מחיר אלה. שאר הרכבים להבנתי הם (מבחינת התנהגות) פחות או יותר דומים לרכבי בנזין

הג'יפונים  אכן דומים יותר לרכבי בנזין אבל נותנים תמורה עדיפה עליהם גם בשקלול ירידת ערך. עלויות התפעול של איוניק 5 או אניאק יהיו דומות יותר להחזקת ג'יפונים בנזיניים כמו קארוק או טוסון בסיסיים. והחשמליים יהיו יותר חזקים, יותר מאובזרים, יותר נוחים והרבה יותר גדולים. כך שלמי שמחפש ג'יפון מדובר גם על תמורה עדיפה בהרבה. נכון להיום המדינה מעודדת רכבים חשמליים בענק, מי שמחליף רכב ויכול להרשות לעצמו זה ממש להרים כסף מהרצפה, כל עוד יש גישה לעמדת טעינה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, vadim6385 כתב:

יש כמה שקעי כח בקיר בחניון, ועכשיו גם מקימים עמדות טעינה פרופר (אני חושב טייפ 1).

 

לפי מה שהבנתי, ההטענה לא אמורה לעלות כסף לעובדים.

טייפ 2, לא טייפ 1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Mg hs אופציה ברת השוואה. אבל בסופו של יום מדובר על יחידה הנעה לא חסכונית במיוחד מה שאומר שברגע שנגמרת הסוללה ,והיא נגמרת די מהר ,אתה עובר לרכב עם צריכת דלק בנזינית לחלוטין, כך שבסופו של יום סביר להניח שתגיע במקרה הטוב לרכב עם צריכה היברידית תמורת תלות בהטענה. בנוסף לכך ה mg מתקשה להצטיין מול מיטב התוצרת המערבית של ימנו ברוב התחומים (על פי מבחנים, לא נהגתי) והאיוניק 5 והאניאק נמצאים ממש גבוהה בתוצרת המערבית הנוכחית וקשה לי לראות אותו מצליח לתת תמורה שווה להם(אבל זה מסוג הדברים שניתן חבדוק די בקלות). כך שבסופו של יום הוא יעלה בערך אותו דבר לתפעול, יהיה קטן מהם וסביר להניח שפחות איכותי לנהיגה ותחושה.

 

הבמוו , לא קשור בכלל להשוואה. כחדש הוא עולה מעל 300 אלף שח. משומש תצטרך למצוא אקזמפלר בונבוניירה בן 3 לפחות עם כל האבוג'ראס שבנושא. הרכב יהיה מחוץ לאחריות, מה שאומר שכל תקלה תכאב בכיס. טיפולים ותחזוקה סופר יקרים אם תרצה לשמור על אחריות הסוללה, שגם ככה תשאר לך לפחות מ 3 שנים ומוגבלת ל 100 אלף קמ. כלומר סביר להניח שהאחריות תגמר עוד במשמרת שלך ועדיין יצרוך בנזין אחרי שהסוללה נגמרת(וזה קורה מהר). בקיצור לא בר השוואה עם עלויות תחזוקה של הונדה סיוויק או טסלה חדשה ודורש הרבה מזל לא להתקל בתקלות יקרות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.10.2021 בשעה 17:25, רועי5 כתב:

אם יש לך עמדת טעינה זמינה במקום העבודה ואתה לא מבלה את יום העבודה בנסיעות ברכב הפרטי, לא רואה שום בעיה. קל וחומר שאתה מספר שאתה ממלא דלק פעם בשבועיים ( מעריך שמדובר ב 400 ק"מ ). 

אני מסכים מאוד.

עד היום תמיד אמרתי שעמדת טעינה ביתית היא חובה, אבל הנסיבות המאוד מיוחדות שלך - עמדת AC בזמינות מוחלטת בעבודה, מרחק 10 דק' מהבית, ועוד בחינם (אם היה לי חינם בעבודה הייתי טוען שם ולא בבית...), ונשמע שאתה לא יוצא מהמשרד באמצע היום  - אין שום סיבה לוותר על חשמלית.

ואני מאוד מזדהה עם מה שכתבת שהדרייב שלך הוא בכלל לא חיסכון אלא הנאה. אתה איש הייטק, קח את האיוניק 5 במימון של כלמוביל ותהיה מבסוט (בעוד 8 חודשים), או מודל 3 עם מימון חיצוני, מה שמדבר אליך יותר.

בעיני הימים של ההיברידיות והפלאג-אין חלפו עברו, ממש לאחרונה.

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
  • אהבתי 1

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, yd b-4 כתב:

ובקבוצה של טסלה לא ראיתי אחד שהצהיר על מספר קרוב ל400 ק"מ כולם באזור ה200+ בשימוש רגיל

 

לא יודע איפה ראית את זה אבל ל SR+ יש טווח אפקטיבי של 350 ק"מ ול LR בסביבות 450 ק"מ. חוץ מנסיעות לאילת אנשים לא כל כך בודקים את זה, פשוט כי טוענים קודם.

 

לעצם העניין, הפרט החשוב הוא שיש מקום לטעון בעבודה. משקע כח סטנדרטי אפשר לטעון ב 3KW שזה שווה ל 18-20 ק"מ בשעה תלוי בתשתית. שקע סיקון ישפר את זה לסביבות 22-3 ק"מ בשעה (זה לטסלות, לאחרות זה פחות) .

 

יש לא מעט בעלי טסלה שמתנהלים ככה כבר חודשים, אם הנסועה היומית כמה מספר עשרות ק"מ וביום עבודה טוענים 160 ק"מ אז מספיק לטעון פעם ביומיים...

בקיצור, אני לא רואה בעיה, אם תהיה גם עמדת AC שאפשר להשתמש בה מידי פעם (לפני סוף שבוע), אז בכלל...

עריכה אחרונה על ידי OF
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

כשבן אדם אומר שהוא עושה בערך 200 קילומטר בשבוע אין יותר מידי חשיבות לצריכת נדלק.

אם החשמל בחינם (וגם אם לא) אז יש.

200 קמ זה מעל 10000 בשנה, בהונדה סיוויק זה אומר בערך 6000 שח בשנה על דלק. במשך שנתיים 12000 תוסיף נגיד ירידת ערך 30% עוד 45000~ סה"כ 57000 שח. 

טסלה 0 שח על חשמל ירידת ערך 30% נגיד 60000. תוריד מזה אגרת רישוי זולה + טיפולים שאין בטסלה ויש לסיוויק ותגיע ל 57000 בשנתיים(ואפילו פחות) וככל שמחזיקים יותר ככה מרוויחים יותר.

לפני 45 דקות, yd b-4 כתב:

ובקבוצה של טסלה לא ראיתי אחד שהצהיר על מספר קרוב ל400 ק"מ כולם באזור ה200+ בשימוש רגיל

הכי גרוע שהצלחתי להוציא בטסלה זה  260- 270 קמ בנסיעה של 5 נפשות באמצע אוגוסט עם רכב מפוצץ בציוד בשיוט ב 130 קמ"ש . בסוף שבוע אחרון 4 נפשות עם ציוד בינוני במהירות 120 קמש הגעתי למעל 360 קמ ובקלות היה אפשר ליותר עם רגל יותר עדינה בחשמל (חלק מהדרך זה היה פתיחות מול 2 אופנועי ספורט ברמזורים😁)

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, calmride כתב:

למה לא ללכת לפתרון ביניים של היברידי נטען? שיט בוקס מסוג אחר .

לך על MG EHS או BMW משומשת .

לא נראה לי שתצטער ותרויח מכל הכיוונים..

phev אני פחות רוצה.

וגם אם כן, לא סיני - המוצרים שלהם פשוט מרגישים חצי אפויים, וגם ההבדל במחיר לא מצדיק את זה.

 

למשל אם מתלבטים בין אותה MG לקיה נירו, אני מעדיף קיה נירו.

 

וגם המטרה זה להנות מהרכב, אז לא קרוסאובר (שיגעון אישי שלי, עזוב).

 

לגבי BMW משומשת - אין לי אומץ לזה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Uri-G כתב:

אם החשמל בחינם (וגם אם לא) אז יש.

200 קמ זה מעל 10000 בשנה, בהונדה סיוויק זה אומר בערך 6000 שח בשנה על דלק. במשך שנתיים 12000 תוסיף נגיד ירידת ערך 30% עוד 45000~ סה"כ 57000 שח. 

טסלה 0 שח על חשמל ירידת ערך 30% נגיד 60000. תוריד מזה אגרת רישוי זולה + טיפולים שאין בטסלה ויש לסיוויק ותגיע ל 57000 בשנתיים(ואפילו פחות) וככל שמחזיקים יותר ככה מרוויחים יותר.

חופשי חודשי ואפילו מונית יעלו פחות. יש יחס של עלות תועלת ואני מעדיף לשלם את ההפרש בשביל לא להיות מוגבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Night Driver כתב:

חופשי חודשי ואפילו מונית יעלו פחות.

גם להישאר עם הרכב הנוכחי יעלה פחות.

 

אני גם לא רוצה להגיע למצב שבו אקנה ואז החרדת טווח תרעיל לי את החוויה מהרכב.

 

עכשיו הזמנתי נסיעת מבחן בסיוויק 1.5T, נראה איך זה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם יד על הלב: כמה אנשים פה, בארץ, בפורום, ביקום, במדינות אחרות, וואטבאר, נוסעים 400 ק"מ בסופי שבוע??? סופי שבוע זה כדי לנוח, ואפילו אם נוסעים לטייל, הטווח יהיה לרוב כמה עשרות קילומטרים בודדים.

טווח של 400 ומעלה הוא בכל מקרה הרפתקה שאתה מתכנן מראש עם עצירות או לינה - גם עם מנוע רגיל.

 

אצלי בשכונה יש כל מיני משלשלי כבלים להיברידיות, זה נראה מצחיק אבל בתור פיתרון חירום / סגירת פינות זה יעבוד לך בלי שום בעיה.

 

אגב, מצטרף לאלה שכתבו "מה יקרה אם תחליף עבודה" - בהחלט צריך להכניס את זה לשיקול.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • רעיון טוב! 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...