Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מי שעובד בלי תלוש מוותר על הרבה זכויות, בלי קשר לקורונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אוי המתוקה הזאת כבר רואה את הסוף ועושה תחזיות כלכליות לטווח ארוך! מנהיגים בכל העולם לא יודעים מה יהיה מחר, העולם נמצא בסיטואציה שלא הייתה ב-100 השנים האחרונות (ואולי אף פעם), אנשים לא יודעים איך יקנו אוכל/ישלמו שכירות והיא משתמשת בכדור הבדולח של דלויט בשביל לחזות את העתיד. מישהו בדלויט צריך להוציא אותה מהר לחל"ת. היא צריכה לנוח בבית. 

 

https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3806211,00.html?ref=ynet

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

 

אין הרבה שעובדים בלי תלוש, ומי שכן, ואני מכיר כמה כאלו, הם ממילא חיים בצורה שונה מאנשים "רגילים". אני מתנדב בעמותה הצדקה של קהילה המקומית (נצרת), יש עליה בנזקקים, אין על זה שום עוררין, אבל עדיין מסתדרים, ונראה לי לחודשיים הבאים יהיה בסדר, אף אחד לא ירעב, המשכנתאות יידחו, גם כך ריבית ב"י היא אפס והבנק יכול לממן גרייס של כמה חודשים, והשכירות תתעכב קצת. הבעיות הם במגזר העסקי, שם זרימת הון היא חמצן והסגר חונק.

 

אני חושב שצריך להסיר את הסגר, הספרות המדעית הישנה מציינת שחור על גבי לבן, שבהתפרצויות של פוליו לא היה הבדל משמעותי בין קהילות שהורידו פעילות בצורה מאסיבית, לקהילות שפשוט נקטו אמצעי זהירות.

אני מסתכל על שוודיה ודרום קוריאה יחסית למדינות בסגר ולא רואה הבדלים גדולים, גם אם יש יותר מתים ונדבקים בשבדיה זה לא משהו שמצדיק את השגעון שיש בכל מקום.

באיטליה וספרד המצב זוועה, אבל אם תחזור אחורה, ב2017 הם היו במצב דומה משפעת עונתית ואף אחד לא שמע על זה בחדשות.

הסגר הזה יגרור המון בעיות, ויצריך המון יצירתיות, תמריצים מוניטריים ופיסקלייםוכנריה פשיטות רגל של חברות שהיו על הסף.

 

 

פורסם (נערך)

אני אדם פסימי מטבעי. אני חושב שאנשים בישראל ובעולם הולכים לחטוף את הכאפה של החיים ויהיו לכך השלכות אדירות ברמה הפוליטית והכלכלית. העניין הוא שהמון אנשים עדיין לא מודעים כמה הם הולכים לחטוף וזה יבוא להם ב-BOOM אחד גדול וחזק. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 1
פורסם

חליל, אני חושב שקשה להשוות בין המגיפות הקודמות למגיפה הנוכחית. קודם כל, כיוון שמדובר בעולם שונה לחלוטין - האוכלוסיה יותר גדולה וצפופה, ויש הרבה יותר תנועה בעולם. וגם בגלל מאפייני הנגיפים ודרכי ההדבקה.

 

אני חושב שקיבלנו כבר את הכאפה של הסרת סגר, או, יותר נכון, אי אכיפתו. הניסוי שעשו תושבי בני ברק על עצמם מלמד אותנו הרבה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 32 דקות, khalil כתב:

 

אין הרבה שעובדים בלי תלוש, ומי שכן, ואני מכיר כמה כאלו, הם ממילא חיים בצורה שונה מאנשים "רגילים". אני מתנדב בעמותה הצדקה של קהילה המקומית (נצרת), יש עליה בנזקקים, אין על זה שום עוררין, אבל עדיין מסתדרים, ונראה לי לחודשיים הבאים יהיה בסדר, אף אחד לא ירעב, המשכנתאות יידחו, גם כך ריבית ב"י היא אפס והבנק יכול לממן גרייס של כמה חודשים, והשכירות תתעכב קצת. הבעיות הם במגזר העסקי, שם זרימת הון היא חמצן והסגר חונק.

 

אספר לך מקרה אמיתי. 

 

לפני שנתיים בערך פנה אלי מישהו שלמד איתי בתיכון וביקש שאבדוק אם יש לו זכאות להחזרי מס. אני אישית לא סובל לעשות החזרי מס וכמעט לא מתעסק עם זה בשוטף, אבל זרמתי. בקיצור עשיתי לו החזרים ויצא שהבן אדם זכאי בערך ל-4,000 שקל החזר מהמדינה.  הגשתי את הטפסים ואמרתי לו שצריך להמתין 60-90 ימים. כל התקופה הבן אדם שאל איפה הכסף איפה הכסף כאילו עוד שנייה הוא מת מרעב. תבין מדובר במהנדס שמרוויח 20 אלף פלוס שרכש דירה ב-1.6 מיליון שקל ויש לו שני ילדים. הוא פשוט טמטם אותי עד שהוא קיבל את הכסף בחשבון. יכול להיות שהוא סתם נודניק ויכול להיות שהוא פשוט היה חי על הקצה ואפילו עם משכורת מעל הממוצע הוא לא הצליח להסתדר. זה היה בתקופה טובה של אבטלה נמוכה ומשק 100% מתפקד. 

פורסם (נערך)

^לא חסרים אנשים כאלה.

הם יכולים להיות בעלי נכסים והון רב הרבה מעל הממוצע , והם ילחמו על כל שקל שמגיע להם או יוצא להם מהכיס גם אם מדובר בסכומים קטנים. 

אני לא מכיר את כל הפרטים אבל במקרה שלך נשמע יותר כנודניק.

 

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם
לפני 47 דקות, ChemGuy85 כתב:

אוי המתוקה הזאת כבר רואה את הסוף ועושה תחזיות כלכליות לטווח ארוך! מנהיגים בכל העולם לא יודעים מה יהיה מחר, העולם נמצא בסיטואציה שלא הייתה ב-100 השנים האחרונות (ואולי אף פעם), אנשים לא יודעים איך יקנו אוכל/ישלמו שכירות והיא משתמשת בכדור הבדולח של דלויט בשביל לחזות את העתיד. מישהו בדלויט צריך להוציא אותה מהר לחל"ת. היא צריכה לנוח בבית. 

 

https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3806211,00.html?ref=ynet

 

ההערכות שלה מבוססות על שני תרחישים - שיבה לפעילות המשק לפני סוף ספטמבר 2020, או לחלופין, גלישת השיתוק הכלכלי גם אל 2021.

אם מניחים את ההנחות הנ"ל אפשר להבין ולתכנן. לפעמים בתוכניות צריך לבצע הנחות ואז לכמת את ההסתברות שכל תרחיש יקרה.

פורסם
לפני 50 דקות, ChemGuy85 כתב:

אוי המתוקה הזאת כבר רואה את הסוף ועושה תחזיות כלכליות לטווח ארוך! מנהיגים בכל העולם לא יודעים מה יהיה מחר, העולם נמצא בסיטואציה שלא הייתה ב-100 השנים האחרונות (ואולי אף פעם), אנשים לא יודעים איך יקנו אוכל/ישלמו שכירות והיא משתמשת בכדור הבדולח של דלויט בשביל לחזות את העתיד. מישהו בדלויט צריך להוציא אותה מהר לחל"ת. היא צריכה לנוח בבית. 

 

https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3806211,00.html?ref=ynet

 

כמה אתה צודק, 

אנשי הרפואה לא מסוגלים לסגור על מספר המתים, האם זה 0.6% , 1% או 10%  ממספר הנדבקים.

הם גם לא יודעים כמה ידבקו , 50% או 70% מאכלוסיית העולם.

מה בכלל יקרה במדינות הנחשלות ? אפריקה? דרום אמריקה? 

הפרמטרים האלה ישפיעו המון על התחזית הכלכלית לעולם שאחרי המשבר.

 

העיקר הכותרת - בנקים לא יקרסו?  למה ? הממשלות יחלצו אותם? היא עשתה מבחני לחץ על הבנקים?

הבנקים בדר"כ מלווים פי 10  מההון העצמי שיש להם, כלומר אם יותר מ-10% מההלוואות לא חוזרות אז מניות הבנקים יורדות לאפס. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 32 דקות, sperial כתב:

חליל, אני חושב שקשה להשוות בין המגיפות הקודמות למגיפה הנוכחית. קודם כל, כיוון שמדובר בעולם שונה לחלוטין - האוכלוסיה יותר גדולה וצפופה, ויש הרבה יותר תנועה בעולם. וגם בגלל מאפייני הנגיפים ודרכי ההדבקה.

 

אני חושב שקיבלנו כבר את הכאפה של הסרת סגר, או, יותר נכון, אי אכיפתו. הניסוי שעשו תושבי בני ברק על עצמם מלמד אותנו הרבה מאד.

 

אין ספק שהמחלה הזאת מדבקת, אבל יש הנחות פשוט לא ברורות באופן הפעולה. ארה"ב, איטליה, ומדינות עם פעילות כלכלית גבוהה יש תנועה בלתי פוסקת עם סין, ההנחה הרציונלית היא שהמחלה במדינות אלה נכנסה לפני 4 חודשים לפחות ולא מאמצע פברואר כשהתחילה ההיסטריה. לכן דיבורים על שיטוח העקומה, מדברים על עקומה הרבה יותר ישנה ממה שמראים.

אני לא בקיא במה שקורה בעולם אבל בישראל החדשות הם טובות מאוד, רוב ה"קורבנות" הם קשישים או חולים קשים שאף אחד באמת לא יכול לומר שהם היו חיים אם לא המחלה.

עקומת מספר המתים לחודשים אלה ברוב העולם לא מראה דרמה כ"כ גדולה, ספרד ואיטליה חטפו חזק, צרפת, למרות המספרים הגבוהים חווה תמונת תמותה רגילה לחורף.

יש מחיר לחיי אדם, אנחנו לא קונים כל תרופה שיש, אנחנו לא נותנים MRI, CT או כל בדיקה לכל דורש כי יש תקציב ויש תחשיב של כמה מוציאים על בריאות בשביל להאריך את חיי פלוני בX זמן.

להשבית משק לחודשים יעלה מאות מיליארדים, כי יש עלויות נסתרות גבוהות מאוד של עסקים שייסגרו האטה כלכלית שתצטרך תמריץ להתניע.

להסתכל על כמות נדבקים ומתים ולומר שיש להוריד בכל מחיר זה משהו שמעולם לא נעשה, הם באמת מישהו עשה את התחשיב הזה? אני לא ראיתי, ההחלטות על איך לטפל במחלה לא נגמרות בסגל הרפואי.

 

בנוסף לאמור, מה יקרה אם המחלה תחזור ויהיה עוד cluster, שוב נשבית?  הרי ברור לכולם שאי אפשר לחיות כך, חייבים להתחיל לבר על אסטרטגיית יציאה ואיך מתנהלים כל שלפחות 80% יוכלו לתפקד.

 

עריכה אחרונה על ידי khalil
פורסם
לפני 10 שעות, Transporter כתב:

 

אין להם טלפון "הם לא ידעו"

 

בנאדם יוצא לרחוב רואה שכל הכבישים ריקים וחנויות סגורות

ולא שואל את עצמו אולי צריך לעצור רגע ולבדוק אם לא קרה משהו.

 

ואל תספרו לי שכל אותם חרדים נעולים  בבני ברק. בשביל לנסוע מבני ברק לבית שמש לירושלים אתה עובר דרך כבישים וערים ושם לב שביום חמישי בצהריים אין אף רכב בכביש

 

ופתאום לאף חרדי כזה אין משפחה חילונית או יותר מתונה שרואה טלוויזיה ויכולה להזהיר אותו בזמן שכל המדינה בעוצר.

אין לי שום דבר נגדם אני מניח תפילין ומתפלל כל יום אבל שונא תירוצים מטומטמים

שלא לדבר על ראש העיר שאומר שעושים פה שואה

 

 

אתה צודק טועה יחד. 

 

אנשים ידעו גם חרדים צורכים תקשורת. ההבדל הוא ברמת החשיפה בתקשורת החילונית/רדיו/אינטרנט/טלוויזיה אתה "מופצץ" בקורונה ברמות אדירות. זה לא נעשה סתם זה מכוון לייצר דחף לשינוי- וזה עובד כמו כל פרסום אחר שעובד.

 

התקשורת החרדית שונה לחלוטין מהמקבילה הרוב זה בעתונות כתובה ומעודנת שלא מדביקה את קצב ההתרחשויות הדינמיות וכן היא פחות אפקטיבית ביצירת שינוי

 

יש הבדל בין מראה עיניים (סרטונים למשל מסין) לשמועה על "איזה וירוס שדומה לשפעת שהורג פחות ממנה שעושים ממנו היסטריה סתם בסין"  וזה ציטוטים ששמעתי מאינספור מכרים בימי פורים. כאחד שעוקב אחרי השרשור כאן זו בדיוק הייתה האוירה גם כאן "לנו זה לא יקרה"

 

כשהמציאות טופחת כבר בפרצוף אתה רואה שחוץ מקומץ אנרכסטים כולם ישרו קוו.

 

פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

אוי המתוקה הזאת כבר רואה את הסוף ועושה תחזיות כלכליות לטווח ארוך! מנהיגים בכל העולם לא יודעים מה יהיה מחר, העולם נמצא בסיטואציה שלא הייתה ב-100 השנים האחרונות (ואולי אף פעם), אנשים לא יודעים איך יקנו אוכל/ישלמו שכירות והיא משתמשת בכדור הבדולח של דלויט בשביל לחזות את העתיד. מישהו בדלויט צריך להוציא אותה מהר לחל"ת. היא צריכה לנוח בבית. 

 

https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3806211,00.html?ref=ynet

 

דיברו אתמול בחדשות הרבה על אסטרטגייית יציאה וגם תאריך להתחלת היציאה מיד אחרי המימונה

פה בת"א אני רואה יותר ויותר אנשים ברחובות ביומיים האחרונים

קצת חבל אבל ככה זה כשביבי מפסיק להתראיין ולספר שיש תחזית לעשרות אלפי מתים 

לפני 5 דקות, yd b-4 כתב:

 

אתה צודק טועה יחד. 

 

אנשים ידעו גם חרדים צורכים תקשורת. ההבדל הוא ברמת החשיפה בתקשורת החילונית/רדיו/אינטרנט/טלוויזיה אתה "מופצץ" בקורונה ברמות אדירות. זה לא נעשה סתם זה מכוון לייצר דחף לשינוי- וזה עובד כמו כל פרסום אחר שעובד.

 

התקשורת החרדית שונה לחלוטין מהמקבילה הרוב זה בעתונות כתובה ומעודנת שלא מדביקה את קצב ההתרחשויות הדינמיות וכן היא פחות אפקטיבית ביצירת שינוי

 

יש הבדל בין מראה עיניים (סרטונים למשל מסין) לשמועה על "איזה וירוס שדומה לשפעת שהורג פחות ממנה שעושים ממנו היסטריה סתם בסין"  וזה ציטוטים ששמעתי מאינספור מכרים בימי פורים. כאחד שעוקב אחרי השרשור כאן זו בדיוק הייתה האוירה גם כאן "לנו זה לא יקרה"

 

כשהמציאות טופחת כבר בפרצוף אתה רואה שחוץ מקומץ אנרכסטים כולם ישרו קוו.

 

 

מה זה קשור? לי יש חברים חרדים, אתה חושב שאין להם משפחות ומכרים שיגידו להם לא לצאת מהבית ? לא יספרו להם מה קורה בחוץ ?

 

הרב יגאל כהן לא חרדי ? הוא דיבר על הקורונה בשיעורים שלו כבר לפני חודש

למה הוא ידע ושכן שלו בבני ברק לא ידע?

 

בוא לא ניתמם. יש תרבות של לעשות דווקא במגזר הזה ובעוד מגזרים כמובן. גם ערבים אוהבים לעשות דווקא כי חושבים שהמשטרה נגדם באופן אישי, גם סודנים, שמאלנים ועוד מגזרים כאלה או אחרים

אבל דיי להיתמם, כולם יודעים שזה קיים, ההבדל ביני לבין אלה שעושים דווקא זה שאני לא מחפש לעשות דווקא ולהפריע לאכיפה.

 

תהיה בטוח שאם היו אומרים שמחלקים מארזי יין בחינם כולם היו יודעים מזה, לא משנה מאיזה מגזר הם.

פורסם

הכל תלוי כמה מתים/חולים/מונשמים יהיו אחרי פסח. אם מוקדי ההדבקה הם בעיקר בשכונות החרדיות אז המשק יחזור לפעילות כלשהי ונחזיק אצבעות שהוירוס לא יתפשט לערים אחרות ו/או יחזור בעוצמה בחורף. 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מה יגרום לוירוס להתחזק דווקא בחורף?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...