Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

@yd b-4,
ברגע שאתה הולך לחתונה כי הרב אמר שמצווה לשמח חתן וכלה למרות שמשרד הבריאות הוציא הנחיה לא להתקהל, הדרך שבה בחרת לחיות מזיקה לאחרים.
הכוונה כמובן לא אליך אלא למי שכן. וראינו כבר שלא חסרים כאלה.
כל הדיון הזה על כסף ומיסים חסר תועלת,  אי אפשר לקיים אותו כשצד אחד חושב שזה לגיטימי לקבל כסף מהמדינה על לימוד תורה בישיבה.
 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 54 דקות, yd b-4 כתב:

הבעיה הכי גדולה שלך שאתה קבעת מהו אורח החיים הנורמלי/ מיטבי וכולם צריכים להתיישר לפי זה. 

אתה שוב מפספס את הנקודה.

המגזר החרדי לא יכול להתקיים בלי חילונים שמשלמים מס. לא יכול. 

בתי החולים שבהם מאושפזים החרדים החולים עכשיו קיימים בזכות הרוב הלא חרדי.

הצבא שמחלק אוכל ממשאיות (כמו גם המימון של האוכל הזה) בבני ברק קיים בזכות הרוב הלא חרדי.

ההתבכיינות החרדית מבני ברק למדינה שתעזור מופנת לרוב הלא חרדי.

למה?

הרי ליצמן אמר שיבוא המשיח עד פסח.

מה צריכים החרדים עכשיו שיקחו אותם לבתי חולים ויתנו להם תרופות?

...

אורח החיים של המגזר קורס לנגד עינך, גם "בזכות" רבנים שקלטו איזה חודש מאוחר מדי שיש בעיה, חרדים כותבים מונולגים מתבכיינים לאתרי החדשות שהם בקושי שורדים, ואתה ממשיך לדבר איתי על "אושר".

...

תבין, אתה עד מחר יכול לספר שאתה מאמין שהתפילות שלך עוזרות לכולם. עובדתית, המגזר שלך כמגזר תלוי לחלוטין בעשרות אחוזי מס שאני משלם בחודש.

קרא את המשפט הזה שוב ושוב.

אני לא מתווכח איתך על אושר מונפץ ומדומיין. אנחנו לא בויכוח על פוסט מודרניזם או ניו אייג' בשקל. אני גם לא מתווכח על זכותך להאמין במה שאתה רוצה ולהתפלל כמה פעמים שבא לך ביום. אני מתווכח על כסף. בני ברק היא אחת הערים העניות בארץ, השכר הממוצע נמוך ב-3000 שח מהממוצע במשק, הכנסה ממוצעת לנפש היא בערך חצי מהממוצע בארץ. וזה אומר שירותי רווחה, וזה אומר תקציבים מהמדינה, וזה אומר חוסר יכולת מוחלט לממן שירותים כאלו ואחרים. ואתה מדבר איתי על שמירת שבת. התעורר, בן אדם. 

 

אה וכתבתי לך גם בשרשור אחר: כשיהיו בארץ מיליון סטודנטים לאנטרופולוגיה, שיקימו מפלגות לסטונדטים לאנטרופולוגיה ויאשימו כל מי שמבקר את החוג לאנטרופולוגיה באנטישמיות - נוכל לחזור לדבר על הדוגמא הזו. בינתיים בעולם האמיתי מדעי הדשא גוססים. 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני כשעה, יבגניפ כתב:

אני מתווכח על כסף

 

אז אתה מסתכל על כסף קטן. אני לא אומר שלא צריך לקושש את העץ הזה גם. אני בעד. אבל יש עוד הרבה (הרבה) הוצאות שהכסף שלך מממן ואתה מקבל בתמורה כל דבר על הסקאלה שבין כלום לבין ממוצע מינוס. ואנחנו מדברים בכמה סדרי גודל. 

 

ד"א יבגני, המצב משתפר. לאט, אבל משתפר.

קישור1

קישור2

קישור3 (ואם אין פרימיום אז אפשר כאן)

 

אמ,לק: ב-2011 הפער בתשלום מיסים (הכנסה, בריאות, בט"ל) בין חרדים ללא חרדים עמד על פי 4,  ונכון ל-2020 הפער עומד על 2.88.

כמובן שזה מדד/נתון חד מימדי וחסר עוד מידע, אבל בתור אנקדוטה כן יכול (אולי) לספר איזושהי מגמה.

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 2 שעות, יבגניפ כתב:

 

המגזר החרדי לא יכול להתקיים בלי חילונים שמשלמים מס. לא יכול. 

 

בני ברק היא אחת הערים העניות בארץ

 

 

הקהילות החרדיות בחו"ל חיות מעולה בלי חילונים שמשלמים מס.

פשוט אין להם ברירה , הם יוצאים לעבוד ומצליחים לארגן בהצלחה רבה עסקים מאוד מוצלחים. 

סוחרים ביהלומים.

חנויות ענק למוצרי חשמל.

מאפיות.

מצאו להם את הנישות באיור המחייה שלהם.

 

בני ברק אולי אחת הערים הכי עניות בארץ, אבל משום מה בארה"ב הקהילות החרדיות חיות ברמות חיים מאוד גבוהות. 

הבעיה הגדולה אצלנו זה הצבא, 

נתקענו בדד-לוק שבגלל הצבא הם לא יכולים לצאת לעבודה.

בגלל הצבא הם מגיעים בהמונים לישיבות ונתקעים שם.

העסקנים עושים הרבה כסף מהישיבות ומהתמיכה בישיבות ולכן מנציחים את זה.

ואף אחד לא מצליח לשבור את מעגל הקסמים הזה. 

  • אהבתי 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ובינתיים בצד השני של העולם-

 

https://www.bbc.com/news/uk-scotland-52177171

 

אמ:לק -

הCMO של סקוטלנד (המקבילה של שר הבריאות אצלנו) התפטרה כי נתפסה עוברת בין הבתים שלה עם בעלה (מרחק שעה נסיעה אחד מהשני).

המממ....

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, korola כתב:

 

נכון , זה מכניס את כל הלקוחות של בנק לאומי לעצירה.

אבל אם אלו דירות של המבצע מחיר למשתכן, והדירה מושכרת? 

אז בעצם הם קיבלו מתנה, את השכר דירה הם יגבו , אבל לא צריכים לשלם משכתנא. 

 

אבל אל תשכח שהם בכל מקרה לא היו אמורים להיות בשוק, הם כבר קנו ויצאו מהמשחק.

מי שנשאר במשחק אלו משפרי הדיור, שעדיין תקועים עם 2 דירות - כי חבל למכור המחירים רק עולים,

שאלו יקראו שמחירים לא הולכים לעלות בשנים הקרובות או אפילו לרדת רק 5% או רק 10%

והשוכרים לא משלמים את שכר הדירה כי אין להם.  הם ירוצו למכור את הדירה הקודמת.

הקונים החדשים שעדיין לא קנו, עכשיו יש להם פחות לרכוש. 

הקבלנים שצריכים תזרים מזומנים להמשיך לסיים את הפרוייקט - יוכלים לצאת במבצעים של 10% הנחה על מנת להעיף את הדירות שנותרו .

כל זה יתחיל את כדור השלג

וזה בלי לדבר על אופציה של אחוזי תמותה כאלה יפנו 10,000 או יותר דירות. 

והסטודנטים שיפנו את הדירות ויעברו למודל לימוד מרחוק, וישארו בבתי ההורים.

 

 

 

לא הלכתי לאתר של לאומי - אבל אם זה המצב זה ממש לא עוזר, מי שלקח משכתנא בזמן האחרון , רוב התשלום הוא הריבית 

 

אתם מדברים פה על הרבה אנשים שקנו דירות בשקל האחרון שלהם

שעוד הרבה לפני המשבר לא ידעו איך הם עושים מיזוג בדירה

כל משבר קטן היה גורם להם למכור את הדירות

ואני אכן חושב שהרבה מהם ימכרו

ובית המשפט יתחשב בעובדה הזאת ויאשר מכירה. לדעתי לפחות

או פשרה אחרת שתקח מהם את הדירה ותתן להם כסף, כי ברור שהרבה אנשים לא יוכלו לשלם את זה

אנשים שם בקושי מצליחים לשלם מדד

לפני 7 שעות, SlowRide כתב:

כשהמדינה אומרת שמדובר בפיקוח נפש זה לא נחשב, רק כשהרב מאשר זה פיקוח נפש. פה הבעיה 

 

אין להם טלפון "הם לא ידעו"

 

בנאדם יוצא לרחוב רואה שכל הכבישים ריקים וחנויות סגורות

ולא שואל את עצמו אולי צריך לעצור רגע ולבדוק אם לא קרה משהו.

 

ואל תספרו לי שכל אותם חרדים נעולים  בבני ברק. בשביל לנסוע מבני ברק לבית שמש לירושלים אתה עובר דרך כבישים וערים ושם לב שביום חמישי בצהריים אין אף רכב בכביש

 

ופתאום לאף חרדי כזה אין משפחה חילונית או יותר מתונה שרואה טלוויזיה ויכולה להזהיר אותו בזמן שכל המדינה בעוצר.

אין לי שום דבר נגדם אני מניח תפילין ומתפלל כל יום אבל שונא תירוצים מטומטמים

שלא לדבר על ראש העיר שאומר שעושים פה שואה

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 6 שעות, korola כתב:

בני ברק אולי אחת הערים הכי עניות בארץ, אבל משום מה בארה"ב הקהילות החרדיות חיות ברמות חיים מאוד גבוהות. 

הבעיה הגדולה אצלנו זה הצבא, 

נתקענו בדד-לוק שבגלל הצבא הם לא יכולים לצאת לעבודה.

בגלל הצבא הם מגיעים בהמונים לישיבות ונתקעים שם.

העסקנים עושים הרבה כסף מהישיבות ומהתמיכה בישיבות ולכן מנציחים את זה.

ואף אחד לא מצליח לשבור את מעגל הקסמים הזה. 

 

בגודל כבר מזמן היו צריכים להפסיק עם הקשקוש הזה של לגייס אותם לצבא ובמקום זה היו צריכים להשקיע משאבים בניסיון לשלב אותם בשוק העבודה. הבעיה היא תרבות "לא פראייר" של ישראלים שכלאה אותנו בדד-לוק הזה. 

פורסם
לפני 7 שעות, Gosser1860 כתב:

 

אז אתה מסתכל על כסף קטן. אני לא אומר שלא צריך לקושש את העץ הזה גם. אני בעד. אבל יש עוד הרבה (הרבה) הוצאות שהכסף שלך מממן ואתה מקבל בתמורה כל דבר על הסקאלה שבין כלום לבין ממוצע מינוס. ואנחנו מדברים בכמה סדרי גודל. 

 

ד"א יבגני, המצב משתפר. לאט, אבל משתפר.

קישור1

קישור2

קישור3 (ואם אין פרימיום אז אפשר כאן)

 

אמ,לק: ב-2011 הפער בתשלום מיסים (הכנסה, בריאות, בט"ל) בין חרדים ללא חרדים עמד על פי 4,  ונכון ל-2020 הפער עומד על 2.88.

כמובן שזה מדד/נתון חד מימדי וחסר עוד מידע, אבל בתור אנקדוטה כן יכול (אולי) לספר איזושהי מגמה.

אני לא מסתכל על כסף קטן, ממש לא. אני מסתכל על היכולת שלנו להתקיים כמדינה מערבית בעוד כ-20-30 שנה, רצוי מדינת רווחה.

אבל עזוב, זה פוליטי מדי. אפשר לשמור את זה לשרשור השכן.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

בוריס ג'ונסון אושפז בבית חולים כנראה בעקבות החמרת במצבו הרפואי. טוענים שמסתירים את מצבו הרפואי בשביל לא לגרום לפאניקה בקרב הציבור הבריטי, אבל מי יודע אולי סתם אשפזו אותו just in case הוא ר"מ אחרי הכל. בינתיים בוריס ג'ונסון הוא Trump-Clone הראשון שאוכל אותה מסיטואציה שהוא עזר לייצר במו ידיו.   

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)

זה עוד כלום חכה שנתוני אבטלה של אפריל יכנסו למערכת. הבנתי שיש כל כך הרבה תביעות אבטלה בארה"ב שנוצר צוואר בקבוק של שבועות. 

 

בינתיים הפד מדפיס כל כך הרבה כסף שראש הפד רק מחליף טונרים במדפסת. הסיוע המובטח לפשוטי עם בקושי מחלחל במיוחד כאשר מדובר בעסקים קטנים וארה"ב מלאה באמריקאים שחיים מתלוש לתלוש במיוחד בערים יקרות כמו NY ו-LA. 

 

אם אתם חושבים שאצלנו המצב יותר טוב אז לא. אנשים עוד איכשהו ישרדו את חודש אפריל בזכות חצי משכורת מרץ + חל"ת, אבל מאי ואילך זה game over. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

יש דמי אבטלה ל3 חודשים וחצי, למה שבמאי יהיו המון בעיות? אני מבין שעצמאיים קטנים יצטרכו עזרה, וגם חלקים קטנים של האוכלוסיה, אבל, הרוב יסתדר. ואל תשכח שההוצאות ירדו המון.

פורסם (נערך)

לא לכולם יש דמי אבטלה. על מנת לקבל זכאות לדמי אבטלה צריך לצבור 6 חודשי עבודה בתקופה של 18 חודשים. (נתנו הקלה בתקופת הקורונה, אבל הם זכאים רק למחצית מהימים) בנוסף המון עבדו ללא תלוש אז הם בכלל לא על הראדר של ביטוח לאומי. שנית, דמי אבטלה לא מקבלים על 100% מהמשכורת. לדוגמא אדם שהרוויח 20,000 שקל בחודש יקבל 9,000 שקל ברוטו. אדם שהרוויח 10,000 בחודש יקבל 6,000 ברוטו ושיהיה לו בהצלחה. (מעל גיל 28 מתחת לגיל 28 התקרה יורדת) 

 

הוצאות ירדו אבל לא באופן משמעותי. שכירות/משכנתא משלמים, אוכל, חשמל, גז, מים, ארנונה, הלוואות שונות לדוגמא הלוואות רכב, הלוואות לכל מטרה, תשלומים בכרטיסי אשראי ועוד. חוסכים על הוצאות דלק, חניות ונניח גם גנים/מסגרות לילדים בתנאי שבכלל מחזירים להם תשלומים. 

 

עצמאיים ברז שלהם נסגר והם שורפים חסכונות בתנאי ויש להם משהו בכלל. 

 

לדוגמא עד גיל 35 ועד שני ילדים מקבלים 50 ימי אבטלה. נניח יש רק 6 חודשי עבודה בתקופה של 18 חודשים מקבלים 25 ימי אבטלה. 

 

גיל 45 עד 67 מקבלים 90 ימי אבטלה או 45 ימים אם צברו 6 חודשי עבודה בתקופה של 18 חודשים. 

 

כל זה בלי לקחת בחשבון שחלק מהעובדים האלה כנראה גם לא יחזרו לעבוד במקום עבודה שהוציא אותם לחל"ת. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
×
×
  • תוכן חדש...