Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

 

ציטוט

קיבלה הודעה שקרית שבתה חשודה כחולת קורונה: "ניקח אותה לבידוד"

אוסנת פרץ מתל אביב קיבלה מסרון, כביכול ממד"א, שבתה בת ה-16 שהתה ליד חולה קורונה וצריכה לעבור בדיקה. כשחזרה למספר, ענה לה גבר: "אנחנו בדרך אליכם". ההודעה התבררה ככוזבת והמשטרה פתחה בחקירה


https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5700155,00.html#autoplay

זה כבר ממש מסוכן, מי יודע איך אנשים חולים בראש ינצלו את המצב בזמן הזה? 

 

  • מבאס 1

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם
לפני 7 שעות, Or05230 כתב:

איך אתה מסביר את ההערכה השגויה ? שכן אנחנו כרגע עם 24 חולים במצב קשה (ככל הנראה המונשמים)

אנחנו אמנם לא יודעים מה מספר הנדבקים האמיתי, אבל אם המספר אכן גדול משמעותית מההערכות כמות החולים הקשים אמור להציף את זה, שכן הם יהיו חייבים טיפול, לא ככה?

 

 

צודק , הערכה שגוייה, אבל עדיין שניתנה ההערכה היינו רק עם 3 מונשמים.

עלייה מ 3 ל 24 או מ 3 ל 100 היא שגיאה סטיסטית לא גדולה מתעסקים עם גידול אקספוננצאלי. 

בשאר המספרים הערכה שלי הייתה בחסר. 

 

בטבלה שלי רשום ב 23/3 נהיה עם 1037 חולים 

ורק מחר ב 24/3 נהיה עם 1244 

 

כרגע נראה שמשרד הבריאות משתמש באותם מודלים שלי,  סימן טוב מעריך שבליל הסדר יהיו 1000 חולים חדשים ביום.

גם הטבלה לי מלפני כמה ימים מעריכה באיזור ה 1000 חולים בשבוע של ליל הסדר. 

 

חפשו מה קורה בהונג קונג - הם חשבו שנפתרו מהקורונה, מתחילים לשחרחר והופ שום פעם חוזר להם.

 

שוב לצערי כל המשחקים של סגר/הסגר/בידוד - כל המטרה זה רק ברקסים על רכב שמדרדר במדרון עם גז לחוץ.

כולנו יושבים ברכב וכולנו תלויים זה בזה.

 

אני את שלי אמרתי - כל אחד יכול להחליט מה הוא עושה עם המידע הזה 

 

 

 

  • מעניין 3
פורסם

משחקים של סגר/פתיחה נועדו רק לווסת מספר נדבקים בשביל לא להציף את מערכת הבריאות. בסופו של דבר רובנו נצטרך לעבור את הקורונה או יפתחו חיסון המוקדם מבין השניים. בכל מקרה הקורונה כאן להישאר עד 2021 - 2022. אני, אישית, לא מחפש להידבק בכוח ואני עושה המון בשביל לצמצם מגע עם הסביבה (נוסע ברכב בלבד, עולה במדרגות במקום במעלית, שוטף ידיים, אלכוג'ל ועוד) אבל תישמע אם להידבק אז עכשיו גם בשביל לסיים עם זה וגם אם יהיו סיבוכים אני אגיע לבתי חולים לא מוצפים. 

 

בחזית הכלכלית הבורסה האמריקאית ממשיכה בצניחה לא אתפלא אם ה-Dow Jones ירד מתחת ל-18,000 עד סוף היום.

  • מעניין 1
פורסם

לא עדיף לחכות עד שימצאו תרופה/חיסון?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם (נערך)

שיקול אישי של כל אחד ואחת מאיתנו. 

 

חיסון לא יהיה לפני 2021. חיסון ב-2020 זה wishful thinking. 

 

כנ"ל תרופה עד שיפתחו משהו, יוודאו שהתרופה באמת עובדת ויעבירו אותה את כל המסלול הרגולטורי יקח מינימום שנה. אם אינני טועה oxycontin מחזיקה בשיא זמן אישור הכי קצר בהיסטוריה של FDA רק 11 חודשים. שתבינו על איזה פרק זמן אנו מדברים. 

 

בתקווה אולי יגלו שתרופה אחרת שכבר נמצאת בשוק וקיבלה את כל האישורים הרגולטוריים יעילה גם נגד קורונה. 

 

בינתיים שיעור האבטלה בישראל מתקרב ל-20%. אני לא אופתע אם יחצה את ה-30%. 

 

בדיוק היום הלכתי ברחובות תל אביב בדרך למשרד ולראשונה חשבתי על האפשרות שעוד חודש - חודשיים אפחד לעשות את המסלול הזה ברגל מחשש שישדדו אותי. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 2 שעות, ChemGuy85 כתב:

 

 

בדיוק היום הלכתי ברחובות תל אביב בדרך למשרד ולראשונה חשבתי על האפשרות שעוד חודש - חודשיים אפחד לעשות את המסלול הזה ברגל מחשש שישדדו אותי. 

תתלה שלט , אין עלי כסף מזומן.  

 

עוד חודש חודשיים לא נראה לי שתלך ברגל בתל אביב,  בהתחלה הייתי בטוח שיצליחו בישראל לשטח את העקומה ולמשוך את המחלה עד החיסון (2021) או עד שיהיה טיפול אפקטיבי.

אבל האמת שאני לא רואה את זה קורה, בלי לשטח את העקומה מדובר על חודשיים שלושה עד להגעה לחיסון עדר.

אם מצליחים לשטח את העקומה זה אומר שנה או שנתיים משמעת ברזל של כל האזרחים , משטר צבאי.

מצב הישרדות של כל האזרחים , חלוקת מזון לכולם ע"י משאיות צבאיות.

ואני לא רואה איך :

א. האזרחים שלנו משתפים פעולה במשך שנה שנתיים.

ב. נבחרי הציבור מקימים ממשלת חירום שיכולה להטיל מגבלות כאלה. 

 

שימו לב איך ביבי נדבק לכיסא ולא מוכן להתפשר לטובת המדינה ואיך גנץ נדבק לניצחון מוחץ , אף אחד מהם לא מוכן לשים את המדינה במרכז.

 

לא משנה מי מהם יצליח להקים ממשלה אם זאת לא תהיה ממשלת אחדות ששניהם מתייצבים מאחרי המיקרופון ומסבירים לאזרחים שזה מה שצריך לעשות, תמיד יהיו חצי מהעם שלא יקבל את ההנחיות.  

ולכן נראה קצב הדבקה הולך וגובר .. עד לפיצוץ הבלתי נמנע... 

 

 

בקרב החרדים יש נבואה שרק אם כל עם ישראל ישמור 2 שבתות רצוף הגאולה תגיע.

הם פירשו לא נכון את הנבואה. 

פירוש אפשרי הוא שנגיע למצב של חיסון עדר עם R0 קטן מ1  אז במקום לתת למחלה לרדת לאט לאט,

צריך 14 יום להתנהג במוד שבת, הכל סגור !!!   ואז לאפס את ההדבקות. 

אבל מוקדם מידי לדבר על זה, יש לפחות עוד חודשיים שלושה עד שנגיע לשם 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם
לפני 7 דקות, korola כתב:

בהתחלה הייתי בטוח שיצליחו בישראל לשטח את העקומה ולמשוך את המחלה עד החיסון (2021) או עד שיהיה טיפול אפקטיבי.

אבל האמת שאני לא רואה את זה קורה,

למה לא?

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 1 דקה, David32 כתב:

למה לא?

 

אתה לא רואה מה קורה מסביב? 

כמעט ולא מקיימים את ההנחיות, אין מצב שהכלכלה תשרוד במשך שנה שנתיים מצב כזה. 

חוץ מזה - כמה זמן צריך סגר, עובדים על הציבור שמדברים עד פסח, עד ה 1/9 , זה לא יקרה. 

 

תריץ את המספרים באקסל, אין מצב שמגיעים לחיסון עדר בפרק זמן סביר תוך החזקת מערכת הבריאות במצב יציב.

איטליה מדינה פי 10 מאיתנו , קורסת בגלל 5000 חולים חדשים ביום , אצלנו 8 מיליון תושבים .

4000 ביום זה אומר 2000 ימים , כלומר אם נחזיק את כמות החולים ב 4000 ביום (כמו באיטליה) יקח לנו 7 שנים עד שכולם ידבקו.

אף אחד לא מדבר על מספרים , סתם זורקים לאויר , סגר וכדומה , בלי להסביר כלום.

 

 

אני מחזיר את ההצעה הישנה שלי של מחנות גדנע רק משפר אותה.  

 

משתמש בכל הבסיסים הצבאיים בנגב וברמת הגולן, מקים ערי אוהלים ענקיים למאות אלפי אנשים.

מבקש מכל הצעירים בגילאים 20-40 רווקים שלא נשואים , שלא עובדים ומוכנים להיכנס למחנה קורונה עד שהם יהיו מחוסנים. 

 

צריך למצוא דרך ש4 מיליון אזרחים בגילאי 0 עד 40 יעברו את המחלה בזמן ששאר האוכלוסיה בסגר כמעט מוחלט, מבודדים מסיכון קורונה.

רק ככה אפשר יהיה לסיים עם זה תוך  מספר בודד של חודשים . 

 

 

פורסם (נערך)

אני חולק על דעתך. 

 

רחובות תל אביב, לפחות רחובות בהם אני הולך, שוממים כמו ביום כיפור ב-7 בבוקר. כמעט הכל סגור. מסעדות עושות רק take away אף אחד לא יושב בפנים. הרבה אנשים הולכים עם מסכות ומאוד מפתיע אותי לראות המון, המון צעירים הולכים עם מסכות N95 וכפפות חד פעמיות. לדעתי בהחלט ניתן לראות שהציבור הישראלי מתורגל למצבי חירום ומסתגל די מהר לסיטואציה. 

 

בקיצור תקשיב פחות לתקשורת ישראלית אלה רק מחפשים לייצר כתבות clickbait. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

מקווה שאתה צודק ואני טועה.

 

אבל זה רק החצי הראשון של המשוואה (הנבואה),  כמה זמן אתה מניח שאפשר להחזיק ככה את המשק? 

נראה לך הגיוני שכמדינה - מחלקים את האוכלוסייה לכמה חלקים.

 

1) מי שעדיין עובד - ממשיך לקבל את משכרותו המלאה  

2) שכירים שפוטרו/יצאו לחל"ת - קיבלו מלא הקלות ומקבלים 60% מהשכר ישירות המדינה

3) עצמאים קטנים יקבלו 50% עד 6000 ש"ח 

4) עצמאים גדולים - ישקעו בחובות ויממנו את כל הבלאגן.

 

כמה זמן אפשר להחזיק את המצב ככה?  

 

כמה שבועות אנשים יקבלו את ההנחיות עד שהם יצאו? 

ואף אחד פה לא שיכנע אותי איך המספרים מסתדרים לו ?    אין פה אף אחד שמבין במספרים ? 

פורסם (נערך)

אכן בעיה קשה מאוד. צרת רבים נחמת שוטים, אבל תשמע כמעט כל מדינה בעולם מתמודדת כרגע עם קטסטרופה כלכלית שלא נראתה מאז 1929 או אולי אפילו אף פעם.  

 

מי שעדיין עובד בעל מזל רב. אני ממליץ שהוא יתן פרחים לבוס שלו (במשלוח, כמובן) או לפחות ילמד להעריך את מקום העבודה שלו. 

 

השאר הולכים להתמודד עם קשיים רבים בשנה - שנתיים הקרובות. 

 

עצמאיים גדולים וקטנים הולכים לקרוס אלא אם המדינה תמצא דרך להחזיק אותם ולא, המענק המטופש הזה לא נחשב. ה-6,000 שקל האלה הם ממש לעג לרש. 

 

שכירים הולכים להתעורר למציאות קשה. שכיר שהרוויח 20 אלף שקל בחודש הולך לקבל 7,000 שקל ברוטו דמי אבטלה מביטוח לאומי ושיהיה לו בהצלחה. כמו כן יש סיכוי טוב שאחרי שהמשבר יגמר לא יהיה לו מקום עבודה לחזור אליו בגלל קריסת העסק או אולי בגלל שיבינו שהוא עוסק ב-bullshit job ויבטלו את התפקיד שלו.

 

לדעתי השלב הראשון שצריכים לעשות הוא להקפיא את כל תשלומי המשכנתאות/הלוואות ללא קנסות וריבית פיגורים אחרת תוך חודש - חודשיים אנשים יקרסו כלכלית על ימין ועל שמאל. מהלך זה יתן מרווח נשימה ויאפשר לחשוב על צעדים נוספים בהתאם להתפתחות המגפה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
×
×
  • תוכן חדש...