Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כביש 40: מה הסיפור של המשטרות שם?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2189 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דעתך גם אינה עולה בקנה מידה גם עם דעתי.

ויש עוד כמה דברים נוספים בהתייחסותך 
שאינם עולים בקנה מידה עם דעתי ואחד מהן - "צמוד לטוסיק".

מאחל לך שתיסע בזהירות ובביטחה.

  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
פורסם (נערך)

ברוב העולם התרבותי גבולות האכיפה הם 2-10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. בישראל, באופן לא רשמי, היא 10 קמ"ש. אז אם אתה בוכה כשעצרו אותך בחריגה של 20 קמ"ש, וכנראה שזה יותר לכיוון ה-35-40, אז תמשיך לבכות. ברוב העולם הרשיון שלך היה מושעה במקום לכמה חודשים מובא למשפט (אולי אפילו מהיר), ויש אפילו מדינות בהן היית נכנס למלון על חשבון המדינה  אבל עם סורגים בחלון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 3
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 22 דקות, sperial כתב:

ברוב העולם התרבותי גבולות האכיפה הם 2-10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. בישראל, באופן לא רשמי, היא 10 קמ"ש. אז אם אתה בוכה כשעצרו אותך בחריגה של 20 קמ"ש, וכנראה שזה יותר לכיוון ה-35-40, אז תמשיך לבכות. ברוב העולם הרשיון שלך היה מושעה במקום לכמה חודשים מובא למשפט (אולי אפילו מהיר), ויש אפילו מדינות בהן היית נכנס למלון על חשבון המדינה  אבל עם סורגים בחלון.

אני לא בוכה, ופספסת לגמרי את המטרה של השרשור. גם לא נעצרתי ולא ״נתפסתי״. המטרה היא להבין מדוע דווקא שם קיימת אכיפה ברמה הזאת, והאם יש צורך בה. אם משהו גורם לך לחשוב שאני נהג ״מופרע״ או חסר זהירות מכמה משפטים בפורום באינטרנט - הבעיה אצלך 

 

הבעיה היא שאתה תמיד מחפש להיות צודק ולצאת חכם, אבל לרוב אתה מפספס לגמרי את הנקודה. הספקתי כבר להכיר את אופי התגובות שלך

לפני 35 דקות, eyalkar כתב:

דעתך גם אינה עולה בקנה מידה גם עם דעתי.

ויש עוד כמה דברים נוספים בהתייחסותך 
שאינם עולים בקנה מידה עם דעתי ואחד מהן - "צמוד לטוסיק".

מאחל לך שתיסע בזהירות ובביטחה.

מקובל, אך אשמח אם תפרט

 

בקשר לאמירה - קטנוני. 

אין פה שום דבר מאחורי האמירה מלבד סלנג להסביר את המאורע. 

 

תודה על האיחולים

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני לא מבין מדוע אתה מנסה לקדם עבריינות. לפי עדותך לא מדובר באיזה סטיה מרוחב מחוג מד המהירות אלא בלא פחות מ-30 קמ"ש.

 

יש סיבה שבגללה המהנדסים קבעו מהירות מותרת 80 קמ"ש, גם אם אתה לא מבין את הסיבה. זה יכול להיות שדה הראיה, טיב הריבוד, רדיוס הפניות, שיפוע הצד, כניסות מצד הדרך, ועוד מיליון שיקולים אחרים. דרכים נבנות לפי תקנים שנועדו לאזן בין כל אלה לבין המהירות בה זורמת התנועה. הוסף לכך את המרווח הגדול יחסית שמאפשרת המשטרה (חצי רשמי 10 קמ"ש, מעשי אפילו 20) ותבין למה צריך להגביל את המהירות ל-80 קמ"ש. 

 

דרך אגב, אתה מחדש כאן מסורת שהיתה נהוגה לפני מספר שנים, להתלונן על המהירויות המותרות בחוק הישראלי. הבעיה היא שלדרך יש הרבה מאד מאפיינים שהנהג מתקשה להעריך, בעוד שהמהנדס המתכנן את הדרך מודע להם היטב. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

Sperial, בוא נודה באמת, המהירויות כאן יכלו להיות יותר גבוהות.

אם בחלק מהמקומות בעולם אפשר לנסוע גם 90 ו-100 קמ"ש בכבישים חד סטריים גם פה אפשר.

ואם אפשר לנסוע יותר מ-90 קמ"ש ברוב הכבישים החד סטריים עם שני נתיבים ומעלה, אני לא מבין למה כאן אי אפשר.

זה לא אומר שאני מעודד עבריינות, אני רק לא מבין למה אנחנו תקועים עם מהירויות שמתאימות לתקופה לפני שנולדתי.

 

היום לשום רכב אין בעיה להגיע ל-120-130 קמ"ש, גם לרכבים הכי חלשים שנמכרים בארץ.

כן, יהיה להם מן הסתם יותר קשה להגיע למהירויות כאלו, אבל הם מגיעים גם מגיעים.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

דור - בוא נמתין למהנדס התנועה שבפורום.

 

נתחיל בכך שכאשר מוצב תמרור של 80 קמ"ש בדרך כלל תותר נהיגה ב-90 והאכיפה תתחיל בסביבות 95-100 קמ"ש.

 

שנית, רובנו לא מודעים לתקנים שלפיהם נבנים כבישים. סתם, עניין קטן - האם אתה מודע לכך שכדי שכביש יוגדר כמהיר הוא חייב להיות מגודר לכל ארכו?

  • משעמם 1
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 10 דקות, sperial כתב:

אני לא מבין מדוע אתה מנסה לקדם עבריינות. לפי עדותך לא מדובר באיזה סטיה מרוחב מחוג מד המהירות אלא בלא פחות מ-30 קמ"ש.

 

יש סיבה שבגללה המהנדסים קבעו מהירות מותרת 80 קמ"ש, גם אם אתה לא מבין את הסיבה. זה יכול להיות שדה הראיה, טיב הריבוד, רדיוס הפניות, שיפוע הצד, כניסות מצד הדרך, ועוד מיליון שיקולים אחרים. דרכים נבנות לפי תקנים שנועדו לאזן בין כל אלה לבין המהירות בה זורמת התנועה. הוסף לכך את המרווח הגדול יחסית שמאפשרת המשטרה (חצי רשמי 10 קמ"ש, מעשי אפילו 20) ותבין למה צריך להגביל את המהירות ל-80 קמ"ש. 

 

דרך אגב, אתה מחדש כאן מסורת שהיתה נהוגה לפני מספר שנים, להתלונן על המהירויות המותרות בחוק הישראלי. הבעיה היא שלדרך יש הרבה מאד מאפיינים שהנהג מתקשה להעריך, בעוד שהמהנדס המתכנן את הדרך מודע להם היטב. 

אשמח להבין מה מבין הדברים שאמרתי לעיל מקדמים עבריינות. זעקתי לאנשים לנסוע מעל המהירות המותרת? לירוק על השוטר שעצר אותך בצד? אתה עושה קצת עוול. 

 

פעם נוספת - נדמה שאתה נוסע בכיכר אין סופי ופשוט לא יוצא ביציאה המתאימה. אין אני חכם יותר מבין המהנדסים הללו וסביר שאולי גם לא קרוב לכך, אך אין שום סיבה שהמשטרה תאשש את החשדות כלפיה שהיא מבצעת אכיפה לצורך הקופה ולא לצורך שמירה על בטיחות בדרכים, ותתמקד בכביש בטוח ולא בכבישים בעייתיים הרבה יותר בדרך. 

 

הסטייה המדוברת אגב, היא של 20 קמ״ש. לא 30 ולא 40. אינני מודע לדיונים שהתנהלו כאן לפני שנים, אלא דן באמת ובתמים על הקצאת המשאבים המיותרת ועל הבררניות 

  • משעמם 1
פורסם

האכיפה המוגברת היא פשוט לייצר תדמית טובה למשטרה בקרב הציבור, ולא פחות חשוב - כסף קל!

הרי אין שם תנועה רבה, אז למה שלא נאיץ לכיוון ה 120? - ושם באים השוטרים.

 

תראה גם אכיפה מוגברת בצפון - המון ניידות וסמויים פרוסים כל יום.

גם קו אשדוד-אשקלון מסיבה לא ידועה - כנראה כסף קל.

פורסם

מדדת את המהירות של אותו רכב? האם אתה יודע היכן שוטר מדד אותו ומה היתה מהירותו באותו מקום? מעבר לכך שגם בנתונים שאתה מתאר מדובר בחריגה של 20 קמ"ש.

 

המקום הזה אינו כביש מהיר. האם אי פעם שמת לב כמה שבילים נכנסים מהצדדים?

 

האם אכיפת מהירות חשובה - יש על כך דעות שונות, אבל מרבית המחקרים שקראתי מצביעים על כך שכן. הוסף לכך את הקלות היחסית של האכיפה ותקבל דגש על העבירה הזו. בכל העולם.  

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חברים תעצרו שניה את דו-שיח החרשים פה.

יש שתי סוגיות נפרדות:
 

1. למה מהירות של 90 קמ"ש בכביש המדובר.

2. למה המשטרה נדבקת במיוחד לנהגים בקטע המדובר.

התשובה לשאלה הראשונה היא שזה כביש שאינו דרך מהירה ולכן לא יכול לקבל מהירות מעל 90 קמ"ש. יש בו צמתים, יש בו תחנות אוטובוס, לפי התקינה בישראל הוא לא יכול להחשב דרך מהירה גם אם הוא ישר כסרגל ויש בו חמישה נתיבים.

התשובה לשאלה השניה היא טריוויאלית, משטרת התנועה מתמחה בחיפוש מטבעות תחת פנסים (ובמקרה הזה יש הרבה מאוד מטבעות מתחת לפנסים).
 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני 40 דקות, sperial כתב:

אני לא מבין מדוע אתה מנסה לקדם עבריינות. לפי עדותך לא מדובר באיזה סטיה מרוחב מחוג מד המהירות אלא בלא פחות מ-30 קמ"ש.

 

יש סיבה שבגללה המהנדסים קבעו מהירות מותרת 80 קמ"ש, גם אם אתה לא מבין את הסיבה. זה יכול להיות שדה הראיה, טיב הריבוד, רדיוס הפניות, שיפוע הצד, כניסות מצד הדרך, ועוד מיליון שיקולים אחרים. דרכים נבנות לפי תקנים שנועדו לאזן בין כל אלה לבין המהירות בה זורמת התנועה. הוסף לכך את המרווח הגדול יחסית שמאפשרת המשטרה (חצי רשמי 10 קמ"ש, מעשי אפילו 20) ותבין למה צריך להגביל את המהירות ל-80 קמ"ש. 

 

דרך אגב, אתה מחדש כאן מסורת שהיתה נהוגה לפני מספר שנים, להתלונן על המהירויות המותרות בחוק הישראלי. הבעיה היא שלדרך יש הרבה מאד מאפיינים שהנהג מתקשה להעריך, בעוד שהמהנדס המתכנן את הדרך מודע להם היטב. 


בחייאת, איזה סיבה יכולה להיות להגביל את המהירות בכביש כמו 431 למהירות מקסימלית של 110 קמ״ש? 

 

זה כביש שאתה נוסע במהירות של 110 ומרגיש כמו 70. 

 

לדעתי אין סיבה אמיתית להגבלות בכבישים כאלו.

פורסם

אל תשאל אותי. הכביש מרשים מאד, אבל אנחנו לא יודעים אתת פרטי התכן שלו. עקרונית התקנות מאפשרות במקרים מיוחדים מהירות מרבית 120 קמ"ש בכביש מהיר, מעשית הדבר יושם רק בחלק מכביש 6.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, Ragnar כתב:

 

בוויז נכתב אחרת, לכן הסתמכתי עליו...

תודה על התיקון

אני לא יודע לומר לך מה רף האכיפה שלהם... אבל אני כן יודע לומר שנסעתי מאחורי הטוסון המסכן על מהירות זהה לשלו צמוד לטוסיק, ותוך דקה הגיחה הסופרב מאחור ולקחה אותו הצידה.

סביר כי אם הייתי לפניו, אני הייתי זה שנעצר. מקרה זהה היה גם בדרך הלוך ארבעה ימים לפני כן.

 

אולי הוא זוהה עוד לפני אחרי עקיפה שביצע ולקח להם זמן להגיע אליו. אולי.

 

הכביש היה ריק, ריאות מעולה בקו ישר ובלי שום סיבה נורמלית להוריד את המשפחה המסכנה מהכביש שחזרה מחופשה...

20 דק' לאחר מכן בקרבת מלון בראשית במצפה רמון, אנשים יצאו לעקיפות על קו לבן רצוף על 140 לפחות.

כנראה שהם באו אליו על מהירות כשהוא היה עוד מאחוריך

פורסם
לפני 3 שעות, Ragnar כתב:

אולי הוא זוהה עוד לפני אחרי עקיפה שביצע ולקח להם זמן להגיע אליו. אולי.

 

הכביש היה ריק, ריאות מעולה בקו ישר ובלי שום סיבה נורמלית להוריד את המשפחה המסכנה מהכביש שחזרה מחופשה...

20 דק' לאחר מכן בקרבת מלון בראשית במצפה רמון, אנשים יצאו לעקיפות על קו לבן רצוף על 140 לפחות.

 

כפי שכבר שודר גם ב TV, חלק מהאכיפה באיזור הזה מבוצע ע"י רחפנים.
בהחלט ייתכן מצב ובו הוא ביצע עבירה הרבה, אבל ממש הרבה לפני שאתה הייתי צמוד אליו, ונקודת המפגש שלו היתה רחוקה כמה קילומטרים ממקום העבירה - כל עוד העבירה מצולמת מלמעלה ויש תיעוד עד לרגע העצירה, הכל כשר.

בנוגע לכל עברייני התנועה שעוקפים כל קו הפרדה רצוף במהירויות שציינת - הם רק חושבים שלא רואים אותם. היום האח הגדול צופה עליהם מלמעלה (וטוב שכך). אלו תפיסות איכותיות שהמשטרה משקיעה לא מעט כסף באכיפה איכותית ונקודתית. 
אל תיפול מייד לקלישאה של "מסכנה המשפחה עם הטוסון שנסעה ממש לפני והנה הורידו אותה בגלל שנסעה 2 קמ"ש מעל המותר" - לא, זה ממש לא תמיד ככה. מאחורי חלק מהמכוניות התמימות שאתה רואה (כולל בעלי משפחות שנראים לכאורה נורמטיביים) מסתובבים עברייני תנועה כבדים.

 

איציק

  • מעניין 3

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

אל תשאל אותי. הכביש מרשים מאד, אבל אנחנו לא יודעים אתת פרטי התכן שלו. עקרונית התקנות מאפשרות במקרים מיוחדים מהירות מרבית 120 קמ"ש בכביש מהיר, מעשית הדבר יושם רק בחלק מכביש 6.

לפעמים, מבוצעים ניסויים בשבילנו גם בלי שביקשנו וכמה שלא ננסה לכפות תיאוריה המציאות תוכיח משהו אחר.

נסעתי בכביש 431 כמעט לכל אורכו במשך לא מעט זמן, יום יום (וגם כביש 6). נדיר שהייתי נתקל במישהו מתחת לאזור ה120 קמ"ש. סטטיסטיקת התאונות שם אפסית. המהירות הממוצע הייתה כנראה איפה שהוא באזור ה130 או יותר. בעצם בוצע ניסוי לא מתוכנן במשך שנים רבות, שמראה לנו שאין שום עלייה מהותית בסיכון אם תעלה בכביש הזה את המהירות ל-120 קמ"ש (לדוגמה).

כביש 431 גם יותר טוב ובטיחותי מכביש 6, שבו כבר שנים שהמהירות הממוצעת נעה סביב 130 קמ"ש וצפונה (וזה באזורים הד-נתיביים, שפחות בטיחותיים). 

אפשר להצביע על תיאוריות כאלו ואחרות, אבל מבחן המציאות מוכיח שהגבלות המהירות בישראל הן תוצאה של עצלנות ולא מחשבה. יש חוק, החוק אומר 90 או 110, שאני אשבור את הראש בלתכנן מהירויות? ניסויים? למה שאני אוסיף לעצמי עבודה?

 

אם שוטר תופס נהג בכביש 90 על 110 קמ"ש וחושב שהוא תרם לבטיחות בדרכים, אז או שהוא משקר לעצמו או שהוא חסר מושג. אני מקווה שמדובר בשני.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

×
×
  • תוכן חדש...