Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כביש 40: מה הסיפור של המשטרות שם?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2193 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

כדאי לבדוק גם מה התמותה בתאונות דרכים בטקסס לעומת ישראל. קשה להשוות בגלל דרכי חישוב שונות. מכל מקום, טקסס מדווחת על 1.29 הרוגים ל-מיליארד מיייל, בישראל זה 5.9 ל-100 מיליון ק"מ, ובהמרה ישירה למיליארדי מיל זה 0.94. כלומר בטקסס מדובר בערך בשליש יותר הרוגים מאשר בישראל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ומניין ההרוגים קשור למהירות המותרת?

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

בין השאר, כן. הרבה מחקרים הראו זאת.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 2 שעות, sperial כתב:

כדאי לבדוק גם מה התמותה בתאונות דרכים בטקסס לעומת ישראל. קשה להשוות בגלל דרכי חישוב שונות. מכל מקום, טקסס מדווחת על 1.29 הרוגים ל-מיליארד מיייל, בישראל זה 5.9 ל-100 מיליון ק"מ, ובהמרה ישירה למיליארדי מיל זה 0.94. כלומר בטקסס מדובר בערך בשליש יותר הרוגים מאשר בישראל.

ומה תסיק מזה?

יש מיליון ואחד נעלמים - סוגי תאונות, גיל רכבים ממוצע (וכפועל יוצא - מערכות בטיחות שונות), קרבה של בתי חולים ושירותי הצלה.

אגב המדינה היחידה במערב אירופה שנהגתי בה, ולא ראיתי כמעט אף אחד עובר את המהירות המותרת, זו שוודיה. כנראה כי פשוט יש יותר מדי מצלמות. 

לפני 1 דקה, sperial כתב:

בין השאר, כן. הרבה מחקרים הראו זאת.

זה לא אומר שהרף הוא לא שרירותי פחות או יותר. ובניגוד לעבירות כמו התעלמות מרמזור אדום, או מתמרור עצור - בסיכונים שבמהירות גבוהה יש השפעה למסביב - הרכב, הנהג.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

מדובר בהשוואות לפני ואחרי שינןי המהירות המותרת באותו מקום, מה שדי מקזז confounders. מרבית, אם כי לא כל, המחקרים הראו עליה בתאונות וההרוגים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ברוך ממציא הקרוז קונטרול

  • רעיון טוב! 2

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

פורסם
לפני 42 דקות, sperial כתב:

בין השאר, כן. הרבה מחקרים הראו זאת.

 

ראשית, התכוונתי למספרים שציינת לגבי טקסס. זאת אומרת, האם אותו שליש הרוגים יותר שציינת נובע מהמהירות שם?

ושנית, ואף חשוב יותר, האם יש הבחנה בין מהירות מעל למותר בחוק לעומת מהירות מופרזת לתנאי הדרך. שזה לחלוטין לא אותו הדבר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם
לפני 31 דקות, sperial כתב:

מדובר בהשוואות לפני ואחרי שינןי המהירות המותרת באותו מקום, מה שדי מקזז confounders. מרבית, אם כי לא כל, המחקרים הראו עליה בתאונות וההרוגים.

זה עדיין לא אומר הרבה, בלי הכירות עם הכבישים, שינויים במספרים סביב ועוד. 

בני אדם בגדול לא שווים בכישורי הנהיגה שלהם, ולא נוהגים ברכבים זהים. ובסוף צריך להתאים את הסביבה לאיזה מכנה משותף נמוך, כדי להבטיח בטיחות. זה מובן. אבל בארץ, למשל, באיילון שפקוק כמעט 24 שעות ביממה, עדיין יש כמה תאונות עם הרוגים כל שנה. 

אני לא מצפה שהמחוקק יאפשר לי מחר לחצות את כביש 1 ב-180 קמש, אבל גם שלא ישקיעו כ״כ הרבה מאמצי אכיפה דווקא סביב מהירות בכבישים בינעירוניים.

אבל אולי בחיפה באמת נותנים יותר דוחות על התייחסות להולכי רגל או מהירות בעיר - אני לא יודע.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 19 שעות, sperial כתב:

 

 

יש סיבה שבגללה המהנדסים קבעו מהירות מותרת 80 קמ"ש, גם אם אתה לא מבין את הסיבה. זה יכול להיות שדה הראיה, טיב הריבוד, רדיוס הפניות, שיפוע הצד, כניסות מצד הדרך, ועוד מיליון שיקולים אחרים.

 

אתה נותן יותר מידי קרדיט לתחום בו כמות המחדלים היא כל כך גדולה. 

לפני 19 שעות, sperial כתב:

אל תשאל אותי. הכביש מרשים מאד, אבל אנחנו לא יודעים אתת פרטי התכן שלו. עקרונית התקנות מאפשרות במקרים מיוחדים מהירות מרבית 120 קמ"ש בכביש מהיר, מעשית הדבר יושם רק בחלק מכביש 6.

 

מה זה הקשקוש הזה פרטי התכן? את המהירות קבע החוק ולא אף מהנדס. זה כביש בו כל רכב ממודרני יכול לנסוע ממודיעין לבת ים במהירות של 200 קמ"ש בלי להאט ולו פעם אחת. 

פורסם

   ק3לפי מה קבעת? אתה מכיר את רדיוס הפנחה בכל עיקול? אתה מכיר את זויות ההטיה? אתה מכיר את מקדמי החיכוך?

 

מי שקובע את המהירות המותרת הם המהנדסים, עם גג שנקבע בתקנות. הדברים האלה אינם נתונים לשיקולוצשל נהג פלוני.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בודאי שהתיחסתי. הבחור חושב שכל אחד עיכל לנהוג במהירות המתאימה  לו. אבל המהירות נקבעת על ידי הגבוה מבין שניים: התכונות ההנדסיות של הכביש, והתקנות. לכן, גם אם מבחינה הנדסית הכביש מתאים למהירות גבוהה מהמותר בתקנות הוא יוגבל לפיהן, ולהפך.

 

העניין הוא שהתכונות ההנדסיות אינן תמיד גלויות לכל אחד, ולכן לא כל אחד מבין מדוע נקבעה הגבלה זו או אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

בוודאי שלא התייחסת. 

הוא אומר: מהנדסים טועים. וזו אחת הסיבות לתאונות.

אתה עונה: הוא לא מבין כלום.

הוא אומר: מי שקובע את המגבלה מלמעלה זה המחוקק.

אתה עונה: מי שקובע את המגבלה מלמעלה זה המחוקק (כלומר לא מתמודד עם התאנה הבסיסית שלו שהרף לא נקבע על ידי תכונות הנדסיות).

לגבי מגבלות בכל עיקול - עשה לי טובה. הניסיון מלמד שאתה טועה. לא כל מי שעובר מעל המהירות המותרת עושה תאונה. ברוב המקרים, הוא אפילו לא מתקרב למגבלות של הרכב. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

כולם טועים. לא זו הנקודה.

 

הכביש בנוי לפי תקנים שמגדירים את הדרישות בהתאם למהירות המתוכננת, עם מרווח ביטחון. מרהיתנו לא מודעים לתקנים ולעמידת הכביש בהם.

 

דוגמא קטנה: באתר של כביש עוקף קריות (שירד מזמן מהרשת) נכתב שהוא מתוכנן  ל-110 קמ"ש. המהירות המותרת בו 100 קמ"ש, להבנתי אותו מרווח ביטחון. אז יש בו קטעים רחבים שנראים כאילו מתאימים למהירות יותר גבוהה, אבל לפי אותו פרסום אינם מותאמים לה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אתה לא מתייחס לנקודות. יש שלוש מהן ואתה לא מתייחס לשלושתן.

 

הראשונה היא שאתה נותן יותר מדי קרדיט להחלטות המהנדסים (זה בערך ציטוט של מה שאמר המגיב למעלה).

השניה היא שאתה מתעלם מכך שההחלטה לקבוע מספר על שלט היא גם פוליטית. כלומר אתה לא יכול לטעון ״אתם לא מבינים את ההדנסה!״ כשמעשית יש כאן לא רק שיקול הנדסי.

השלישית היא שהמשפט ״הכביש תוכנן ל110 קמש״ לא מחזיק מים. מה יקרה אם תסע ב-111 קמש? מה קורה באוטובנים בגרמניה? עשו שם איזה קסם הנדסי שמאפשר להגיע למהירויות שרובינו לא חווינו בחיים?

 

היית פעם במסלול מרוצים? השתתפת בקורס נהיגה ספורטיבית או מתקדמת? נהגת ברכב שחורג מהקטגוריה של מאזדה 3 ובניו?

נסה פעם, אם לא ניסית. התמונה שלי בצד היא אומנת בת כמעט עשר, אבל בכל זאת, זו חוויה שמשנה את הפרספקטיבה על עולם הנהיגה. מאוד.

 

אני לא מודע לתקנים. אני מכיר את הרכב שלי. מודע למה זה לקחת פניה קרוב למגבלות האחיזה של הרכב - גם ברכב שלי וגם בכלל. ויודע להסביר כמה עצום הפער בין מה שרשום בשלטים לבין מה שהרכבים היום מאפשרים. אני מבין את השיקולים מאחורי זה: לא כולם נהגים באותה הרמה. לא כולם מתחזקים את הרכב באותה הרמה. לא כולם נוהגים ברכבים בעלי יכולות דומות מבחינת האצה, אחיזה ובלימה. אבל זה זה. 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...