Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2243 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 30.4.2020 בשעה 02:06, roy007 כתב:

שמן הגיר שלי נבדק על פי שגרת הטיפולים שנקבעה ונמצא תקין.

פה השיח מדבר על החלפה יזומה גם במצב תקין, ועם זה איני מסכים.

יש מכונאי רכב אמריקאי שקוראים לו Scotty Kilmer. הוא בדק את הנושא ואכן אמרו לו שאין צורך להחליף את נוזל תיבת ההילוכים לאורך כל חיי תיבת ההילוכים. "אז מהו אורך חייה של תיבת ההילוכים?" שאל סקוטי - "60000 מייל" ענה לו המהנדס. ואם רוצים שהתיבה תחזיק יותר מ-60k ,אז מומלץ להחליף את הנוזל. זה בדומה לתחזוקה של שאר המכלולים ,כדי לשמור עליהם. אין לבצע שטיפה ,אלא רק החלפה.

מה שאומר שאכן, חלק מהמלצות היצרנים הן הטעיות.

 

 

להלן סרט שבו הוא מחליף נוזל-תיבת הילוכים CVT לטויוטה קורולה, ללא ידע כמה נוזל צריך  להחליף.

 

 

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 20 שעות, ntd כתב:

יש מכונאי רכב אמריקאי שקוראים לו Scotty Kilmer. הוא בדק את הנושא ואכן אמרו לו שאין צורך להחליף את נוזל תיבת ההילוכים לאורך כל חיי תיבת ההילוכים. "אז מהו אורך חייה של תיבת ההילוכים?" שאל סקוטי - "60000 מייל" ענה לו המהנדס. ואם רוצים שהתיבה תחזיק יותר מ-60k ,אז מומלץ להחליף את הנוזל. זה בדומה לתחזוקה של שאר המכלולים ,כדי לשמור עליהם. אין לבצע שטיפה ,אלא רק החלפה.

מה שאומר שאכן, חלק מהמלצות היצרנים הן הטעיות.

 

 

להלן סרט שבו הוא מחליף נוזל-תיבת הילוכים CVT לטויוטה קורולה, ללא ידע כמה נוזל צריך  להחליף.

 

 

אני מנוי ביוטיוב על הסירטונים של סקוטי קילמר והבחור מקצוען מזן המכונאים שהולך וניכחד.

לגבי ה 60000 מייל,הוא התכוון שהחברה נותנת אחריות לגיר עד 60000 מייל ואם אתה רוצה להיות שקט אתה צריך להחליף שמן גיר.

השיטה של ההחלפה שמן שלו היא השיטה הכי בטוחה אבל לא בטוח שהיא הכי טובה,הוא מודד כמה שמן יצא ומכניס בדיוק את אותה הכמות, בהוראות יצרן של ניסאן אתה צריך למלא שמן בטמפ שמן מסוימת דרך חור הניקוז עם משאבה,לצערנו יש מוסכניקים שלא מבינים וממלאים דרך הבורג שבצד הם רק לא שמים לב שהמפלס של הבורג שבצד נמוך יותר מהצינורית שמותקנת בחור הניקוז ולכן הם ממלאים מעט מדי שמן ללא בקרה של טמפ'.

הוא גם צריך לנקות היטב את השמן מהמשאבה הידנית כדי לא להכניס שאריות של שמן מלוכלך חזרה לגיר בשלב המילוי.

עריכה אחרונה על ידי levy
פורסם

הבחור קומיקאי יותר מאשר באמת מכונאי והוא כבר מזמן הפך להיות בדרן (וסוחר יוטיוב) מאשר באמת מכונאי. 

קהל היעד שלו הם אמריקאים רגילים שלא ממש מבינים ברכב או מבינים קצת ולא בעלי מקצוע. 

  • רעיון גרוע 1
פורסם

דבריו מעוותים לחלוטין!

 שום יצרן לא יגיד או אפילו ירמוז, שהוא רק רוצה את ההרכב שלו או מכלוליו שיחזיקו רק 100,000 ק"מ או בתקופת האחריות.  האמת שיצרני הרכבים גם לא מתכנים את הרכב בצורה כזאת. 

גם השיטה שבה הוא מחליף את השמן, זה פשוט טעות, אבל כל זה הוא לא העניין.

 

 אישית אני חושב שמי שמחזיק רכב שבו היצרן אינו דורש החלפה יזומה והשימוש שלו ברכב הוא סטנדרטי, שלא יטרח. 

אם יש מדיד אז שווה בדיקה כל 30,000 למצב הנוזל והחלטה לפי הריח ומראה על ידי בעל מקצוע. 

כדאי מאוד להתעניין האם התיבת הילוכים שיש לו ברכב היא עמידה או שיש תקלות, כי אז אולי ישקול בחיוב החלפה חלקית, מה 'שיוצא מאגן השמן וזהו. .

פורסם

דבריו לא מעוותים, זה נשמע קונספירטיבי אבל זה לא. לא ניכנס לזה. לגבי מפרטים, אני קיבלתי המון מפרטים מיצרנים בעבודה. הם מגדירים במדויק כמה הם רוצים שכל רכיב יחזיק בשביל תעשיית חלפים ותיקונים וגם לחסוך בעלויות. זו לא קונספירציה זו תחזוקה מתוכננת להתיישנות לפי מחזור מוצר צפוי ועקב זה שגיל רכבים רק הלך וירד על הכביש עד כה. אני לא אפרט מה ומי אבל מפרט שקיבלתי למסנן גיר לקו ייצור של רכב פופולרי עמד על מספר פרמטרים שונים ואחד מהם היה אורך חיים עד מפל לחץ מסוים צפוי שהקביל שחור על גבי לבן למספר מוגדר של קצת פחות מ 200 אלף ק"מ בתנאי הפעלה מסוימים.

הזול עולה ביוקר

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, danniel כתב:

200 אלף זה פי 2 מ 100 אלף.

שוב, זה רק דוגמה של אחד. יש גם נמוכים מזה ויש גם גבוהים, בכל מקרה מדובר בתנאי מעבדה. ההבדל בינם לבין המציאות היא גדולה בלשון המעטה, ורק לאחרונה התחילו להחמיר איתם מאוד והם די מתקרבים למציאות מגוונת עם מרווח בטחון סביר. זה קשה, במיוחד שאתה מנסה לקלוע למגוון מאוד רחב של תנאי שימוש, אקלים, אופי נסיעה ולא רוצה ליצור מצב של איבוד לחץ שמן חלקי כפי שהסברתי בתגובה אחרת איפשהו מדוע זה מגביר בלאי. אם כל הכבוד לתנאים המוגדרים שבהם עושים בדיקות כדי להגדיר מפרט הרבה פעמים יוצא רוויזיה לתכנון לאחר מכן. הם מבקשים להגדיל שטח סינון מול המפרט המקורי לאחר כשלים. זה עובר ל OES בזמן אחריות הרכב או כדרישה לריקול או הרחבת אחריות. קרה המון בעבר. גם מהנדסים טועים. אחרי זה הם מוכנים לשלם על מוצר יקר. לפעמים גם היצרנים הגדולים מתקמצנים בהתחלה ורק שאין ברירה מאשרים שימוש במרווח ביטחון גבוה. שוב, אני נותן מספרים כלליים - כללי אצבע.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

פורסם

זה אני יודע ואני אתך באותו דיעה, אבל בטח לא שיצרן רכב מכוון לאורך חיים של מוצריו של תקופת האחריות בלבד. 

לגבי סקוטי, אני לגמרי לא אתך. חוץ מההמלצה שכדאי להחליף, שאני בסדר איתה, כל השאר לא לעניין. 

פורסם
לפני 1 דקה, danniel כתב:

זה אני יודע ואני אתך באותו דיעה, אבל בטח לא שיצרן רכב מכוון לאורך חיים של מוצריו של תקופת האחריות בלבד. 

לגבי סקוטי, אני לגמרי לא אתך. חוץ מההמלצה שכדאי להחליף, שאני בסדר איתה, כל השאר לא לעניין. 

זה בסדר אני עד מקור ראשון למה שנקרא planned obsolesence

 

הזול עולה ביוקר

פורסם

זה כמובן קיים אבל היום פחות בתחום הרכב, יצרנים הבינו שאמינות מוצר לא נגמרת ברגע שנגמרה האחריות כי תפיסת האמינות של המוצר אצל הלקוחות, משפיע ישירות על המכירות. 

גם כמובן העלות הכוללת של אחזקת הרכב....

פורסם
לפני 12 דקות, danniel כתב:

זה כמובן קיים אבל היום פחות בתחום הרכב, יצרנים הבינו שאמינות מוצר לא נגמרת ברגע שנגמרה האחריות כי תפיסת האמינות של המוצר אצל הלקוחות, משפיע ישירות על המכירות. 

גם כמובן העלות הכוללת של אחזקת הרכב....

כן,  לפי גיל ממוצע של רכב בשוק. היצרנים תמיד מתאימים את עצמם לזה כדי לחסוך כל גרוש. יש יצרנים בודדים בעיקר יפניים שלא נוקטים בשיטה הזו. השאר עדיין לא בכיוון באופן כללי. הדגש היום הוא עלות החזקה כוללת לצרכן בתחום האחריות וה OES וחיסכון בדלק וצמצום זיהום אוויר.

הזול עולה ביוקר

פורסם
לפני 2 שעות, יאני כתב:

כן,  לפי גיל ממוצע של רכב בשוק. היצרנים תמיד מתאימים את עצמם לזה כדי לחסוך כל גרוש. יש יצרנים בודדים בעיקר יפניים שלא נוקטים בשיטה הזו. השאר עדיין לא בכיוון באופן כללי. הדגש היום הוא עלות החזקה כוללת לצרכן בתחום האחריות וה OES וחיסכון בדלק וצמצום זיהום אוויר.

האם יש מדד גם על הקטנת הזיהום הסביבתי קרי הקטנת התדירות של החלפת השמנים מחשיבה את הרכב לירוק יותר

פורסם (נערך)
בתאריך 2.5.2020 בשעה 19:35, יאני כתב:

ואחד מהם היה אורך חיים עד מפל לחץ מסוים צפוי שהקביל שחור על גבי לבן למספר מוגדר של קצת פחות מ 200 אלף ק"מ בתנאי הפעלה מסוימים

 

האם אתה יכול בבקשה להסביר את המשפט הזה? יש צפי שהלחץ יעלה ככל שהתיבה מתיישנת והיצרן מנחה לתכן מסנן שיקרוס בלחץ נתון ומעלה?

עריכה אחרונה על ידי innvision

×
×
  • תוכן חדש...