Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס דוחה מעסקים בזמן קורונה - פוסט פריקה


tepic
שימו לב! השרשור הזה בן 1446 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מסכים אתך שבארץ, בקניה מעסק לא מוכר, אני מצפה להדפק עד שלא יוכח אחרת.
לגבי ברצלונה ומקומות אחרים, למקום המגורים הנוכחי שלי עברתי לפני כ7 שנים. לקח לי כמה שנים עד שלמדתי איפה לא לקנות. הכי קל זה להגיד כולם רמאים לפחות שיהיו זמינים ואחכ לילל שדופקים אותך.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם לקח לך כמה שנים ללמוד איפה לא לקנות הרי שמדובר במקום בעייתי. אני הרגשתי שם חוסר ביטחון אישי חמור - ניסו לכייס את אשתי לא פחות מ-4 פעמים תוך שבוע (היינו מוכנים לכך, לא הצליחו לקחת דבר), וכמעט כל יום נפלנו בפח באיזו חנות או מסעדה. אז נכון שיש (בכל מקום) נטיה לרמות תיירים. ועדיין, בהיקף שבו נתקלתי בזה בברצלונה לא נתקלתי בשום מקום. הזכרתי אותה כיוון שדריש דיווח לנו משם כמה וכמה שנים, ובגלל הקיטורים האינסופיים שלו על ישראל.

 

אז זה לא שלא עבדו עלי בארץ בכל מיני מקומות, אבל התופעה לא ייחודית לישראל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, sperial כתב:

דריש, ברצלונה מושלמת?

 

בתור תייר של שבוע זה המקום שבו רימו אותי הכי הרבה בכל העולם. מקום שני קנדה. 

 

ברצלונה זה המקום שאליו תיירים הולכים כדי להידפק ושהמקומיים בו סתם צריכים למשכן כליה כדי להרשות לעצמם את עלויות המחיה. בערך כמו ת"א. אני גר בפרברים שלה ופה הכל כמו באגדה של sorvall, כרי דשא פסטורליים עם כמה עשבים שוטים בצדי הדרך.

 

על הרקורד שלך כבר דיברנו... ספציפית במקרה של ברצלונה אני מסתובב פה כבר 12 שנה, לא דובר את השפה המקומית, ובכל התקופה הזאת חוויתי רק נסיון רמאות אחד - דווקא כשטיילתי בעיר עם דודי (בן גילך בערך) שהתעקש להתלבש ולהתנהג כתייר מצוי. אז לך ולאשתך, כתיירים, היה פה נסיון גרוע. בסדר, הבנו, אני לא מצדיק את הקרימינלים פה. אבל לפחות כשאני צריך לתקן את האוטו אני פשוט ניגש למוסך הקרוב לביתי, או מקסימום לזה שברחוב הסמוך באותה עיירה, ללא חשש. לא צריך לנסוע לפאקינג מדריד כי שם נמצא שאפט או מוסך רון. ועדיף שלא אספר לך איך עוברים פה טסט, כי אתה כבר בגיל שהלב עלול לא לעמוד בזה.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתרגש מהסיפורים שלך. להפוך את ישראל למרכז כל הרע שבעולם כאשר הניסיון שמתאר סורבאל שגר שם 7 שנים גם לא בדיוק חיובי, אם לקח לו כמה שנים למצוא איפה לעשות קניות.

 

כמעט בכל מקום צריך להיות חשדן. בתור תייר אני לוקח for granted שירמו אותי. השאלה היא באיזה תדירות. מנהג מונית איטלקי או צרפתי אני מצפה שייקח אותי לסיבובים מיותרים (דווקא בעניין הזה היה לי ניסיון מפתיע לטובה במילאנו לפני כשנה), אבל אני מצפה שמסעדה שמוכרת פיצה משפחתית לא תביא לי צלחת בקוטר 12 ס"מ.

 

התחמנים הטובים לא מעוררים את חשדך. מי שרימה אותי בכשרון הכי גדול היה איזה מוסך שכנראה בהתחלה היה ישר אבל באיזה שלב התחיל להעמיס עלי טיפולים מיותרים, ולקח לי כמה ביקורים עד שהבנתי את השיטה, פשוט כיוון שהוא היה יותר מדי גרידי והתחמנות זעקה אפילו לעיניים התמימות שלי. אני מניח שנפלתי קורבן לעוד גנבים כאלה ואני עד היום לא מודע לכך. ואתה יודע מה - אני בטוח שגם כל אחד מחברי הפורום, כולל דריש בברצלונה. פעם זה מוסכניק, פעם זה אינסטלטור ופעם בעל מקצוע אחר.

 

הדיון הזה מזכיר לי בדיחה בעלת זקן ארוך: בחור מסיין את לימודי הרפואה שלו ומצטרף לקליניקה של אבא שלו. אחרי שהוא רואה את החולה השלישי הוא ניגש לאבא שלו ואומר לו: אבא, היה אצלי מישהו, אתה מטפל בו כבר 5 שנים, אבל בשיטות החדשות אפשר לפתור לו את הבעיה בשני ביקורים. עונה לו האב: אני יודע, אבל איך מימנתי לך את הלימודים? בקצרה - בתחום שאינך מבין בו אתה יכול ליפול לידי רמאים כמעט בכל מקום. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12 שנה ועוד לא למדת קטלאנית? ספרדית? גם וגם?

המקומיים מסתדרים עם אנגלית?

 

לא מטיל ביקורת, חלילה (בטח לא קטלנית, שפה קשה) אבל ברוב המקרים, מחוץ לערים הגדולות/קיני תיירות בשוויץ/צרפת/גרמניה קשה מאוד להתנהל עם אנגלית בלבד.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מפתיע שאין כאן ייצוג לבעלי העסקים אז ארים את הכפפה (עם כפפה אחרת).

 

אני בעל עסק בתחום המזון (סיטונאות +קמעונאות), מתפקד כרגיל כעסק חיוני, כמה נקודות :

 

1. עומס ההתעסקות בלקוחות (הכנת הזמנות, משלוחים, שירות לקוחות וכו') על העסקים הקמעונאים עלה באופן משמעותי מאוד בתקופה האחרונה. הערכה שלי מהפריזמה הצרה שאני רואה בה את שוק המזון היא כי כמות ההתעסקות בלקוח עלתה בבערך 50-100%, בזמן שמחזור המכירות עלה ב-10-25%. 

בתנאים כאלה לא ניתן להעסיק הרבה יותר כוח אדם לטיפול בלקוחות ולהישאר עם אותה רווחיות, ולכן קורות 3 תופעות :

א. העובדים הקיימים עובדים הרבה יותר קשה. 

ב. לא כל המשימות מבוצעות.

ג. עסקים שכן עומדים בעומס ומתפקדים כמו שצריך שואבים לקוחות מעסקים שמתפקדים לא טוב.

כמו שאני רואה את זה סעיף ג' הוא תופעה שמתבצעת גם בשגרה אך מאיצה בימי משבר והיא תעשה טוב מאוד לשירות הלקוחות ולעסקים הטובים. קצת מתקשה להבין איך אנשים איכותיים כמו בפורום הזה עסוקים להתלונן במקום לחפש אלטרנטיבה.

 

2. שירות הלקוחות לא מתחיל ונגמר במכירה, ועסק שלא מבין את הנקודה הזאת לא ראוי שתהיו לקוחות שלו.

אני ביליתי חלק משמעותי מזמן העבודה שלי בשבועיים האחרונים רק בהודעה ללקוחות על מוצרים חסרים או בהשגת מוצרים חסרים ומכירתם במחיר עלות רק על מנת לשמור על הלקוחות ולתת שירות אופיטמלי. 

 

3. בתור בעל עסק אני מקבל שירות באופן קבוע מכ-250 בעלי עסקים אחרים, רובם מתחום המזון אך יש גם עשרות מתחומים אחרים. 

גם לי יצא להתקל בשירות גרוע מפעם לפעם, או אפילו באופן קבוע עם ספקים שאני לא יכול לוותר עליהם כי יש להם מוצרים ייחודיים עבור הלקוחות שלי. 

דבר אחד בטוח - עסק שנותן לי שירות גרוע לא יראה את הכסף שלי יותר מפעמיים (אני תמיד מסביר את הטעות ונותן הזדמנות שנייה), ועסק שאני ממשיך לעבוד איתו כי אני חייב יצומצם למינימום ההכרחי. 

הגישה חייבת להיות אקטיבית ולא פאסיבית ומתלוננת. 

 

4. בעלי עסקים - תקלות הן הזדמנויות צמיחה. לקוח מתלונן (לא באופן מוגזם) הוא פוטנציאל אדיר להיות פרסום מהלך עבורכם מפה לאוזן בהנחה שכשתסיימו לטפל בו הוא יחייך וירצה לספר לכולם. 

 

5.לכיוון השני, אני מאוד לא מחבב את תופעת השיימינג עצמה, ובוודאי לא האיום שבה. בתור אחד שיוצא מגדרו לתת שירות מעולה אני יודע שלפעמים עלולות להיות גם תקלות, ולפעמים גם טיפול אופטימלי בלקוח לא מוצא חן בעיניו (תתפלאו אבל גם חלק מהלקוחות הישראלים לא פשוטים לטיפול בלשון המעטה). 

השיימינג (והוא מופיע גם כאן) הוא כלי שנותן כוח לא הוגן בידי הצרכן הבודד אל מול בעל העסק כל עוד משתמשים בו בצורה לא פרופורציונלית. את הכלי הזה צריך להפעיל רק במקרים חמורים מאוד ולא בשימוש הרווח שבו הוא נמצא כיום.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי deportista
  • אהבתי 4
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, hans כתב:

12 שנה ועוד לא למדת קטלאנית? ספרדית? גם וגם?

 

קטלאנית, וזה 12 שנה עם הפסקה של שש באמצע. (מבחינת מגורים פול-טיים). הספרדית שלי סבירה אבל עדיין עם מבטא ואוצר מילים מוגבל, כלומר ברור לכל מי שמדבר איתי שאני לא יליד המקום ומטרה קלה. אבל וואלה, לא מנצלים את ההזדמנות. להפך, עוד מנסים לעזור כשמרגישים שאני 'אוכלוסיה מוחלשת'.

 

אגב, המצב עם אנגלית פה השתפר פלאים מאז הסיבוב הראשון ב-2008. הדור הנוכחי כבר גדל עם נטפליקס ויוטיוב, כך שהיום לדבר אנגלית ברמה כזו או אחרת זה מקובל ונורמלי. גם מתביישים פחות מבעבר.

 

  

לפני 16 דקות, sperial כתב:

 להפוך את ישראל למרכז כל הרע שבעולם...

 

זה פורום ישראלי, לא? פתח שרשור דומה בקארזפורום הבריטי ואכתוב לך שם מה אני לא אוהב באנגליה.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Derish כתב:

 

אגב, המצב עם אנגלית פה השתפר פלאים מאז הסיבוב הראשון ב-2008. הדור הנוכחי כבר גדל עם נטפליקס ויוטיוב, כך שהיום לדבר אנגלית ברמה כזו או אחרת זה מקובל ונורמלי. גם מתביישים פחות מבעבר.

 

 

 

 

אתה צודק.  בדיוק כמו שהצברים הגזעיים למדו רוסית ואוצר המילים מסתכם בפידראס,בלאט וגם פיזדטץ.

כותב את זה אחד שיש לו משפחה באיטליה

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד
אני עובד באחת החברות הגדולות במשק , עניין שרות הלקוחות הוא בטופ מבחינת שימור הלקוח, נכון שמדובר בסכומים של עשרות ולפעמים מאות מיליוני דולרים, העיקרון הוא אותו עיקרון.
היה לנו מקרה עם מנכ"ל אחת החברות אמריקאיות הגדולות בעולם, ונדרש שכנוע ממושך בכדי לקבל מהם את האופציה לגשת למכרז, לא לזכות, לגשת...
עם לקוחות אחרים, העניין של שירות הלקוחות משחק תפקיד לא קטן בכלל, הזמינות והשירות מסביב לשעון, הם פקטור לא קטן בחישוב של הלקוח בלהיות לקוח חוזר.
בזמנים כאלו שהזמנים קשים ועומס אדיר על שירות הלקוחות ומה לא, הטובים מתגלים (וגם הגרועים) , משפט דיי קלישאתי, אבל נכון מאוד.
את אמאזון הכרתי כך לטובה ואת שופרסל גם, אבל לרעה.
מה שכן, עניין ההזמנות הדיגיטליות יעלה בכמה מדרגות בסיום כל סאגת הקורונה.
בתקווה לימים טובים יותר.
רותם.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.4.2020 בשעה 16:38, Nakamichi כתב:

הזמנתי מאתר אייס. באתר כתוב לבחור משלוח מהסניף ויתקשרו לתאם ולקחת 50 ש"ח דמי משלוח.

מחכה מחכה. לא קורה כלום. מקבל הודעה שהמוצרים מוכנים לאיסוף עצמי (אין איסוף עצמי אפילו כאופציה באתר).

מתקשר -  מנותק. 

שולח הודעה בפייסבוק - אומרים לי שבחרתי באיסוף עצמי ושאני צריך להוסיף כסף למשלוח. - לא בחרתי. אין אפילו אופציה כזאת.

שיהיה. רק שיחזרו אליי כבר.

הגיע באותו יום ב-23:00 בלילה.

היום חזרו אליי בשעה טובה, אמרו שסימנתי איסוף עצמי ולא משלוח. 

ושאני צריך להוסיף 50 ש"ח במזומן עבור המשלוח.

טוב, שיהיה להם לבריאות.

בזמנים אחרים פחות הייתי מקבל את זה , בגלל המצב הנוכחי זה נסלח.  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה כתוב במייל שקיבלת בסיום ההזמנה? יתכן שטעית בסימון ב-checkbox, כמובן יתכן שהטעות אצלם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משלוח מסניף זה איסוף עצמי.

משלוח זה משלוח הביתה.

לכן כשבוחרים משלוח מסניף זה בחינם כמו בתצלום שצירפת, אם בוחרים בהזמנה משלוח מתווסף 50 ש"ח לחשבון.

כן, כנראה ניסוח לא נהיר. אך זה הסעיף שבחרת.

עריכה אחרונה על ידי Ron Poh
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר שעלה לי עם ההודעות מעלי, יש בעיה של שפה ושל בהירות הדברים כאשר אנשים מדברים או כותבים וזה פוגע בהבנה של שתי הצדדים וכמובן בציפיות השונות שמקבל כל צד בעסקה. אני תמיד מנסה שהצד השני יקבל את כל התמונה ומנסה לצמצם כמה שיותר רמיזות או השמטה של דברים שהם ברורים לי מעליו אבל לצד השני שהוא אינו מומחה בתחום בהחלט ישלימו את כל התמונה. אני בכוונה לא מדבר ספציפית על עצמי ועל התחום ממנו אני בא כי זה לא באמת משנה, זה קיים בכל מכל וזה לא משפר את החיים שלנו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ron Poh כתב:

משלוח מסניף זה איסוף עצמי.

משלוח זה משלוח הביתה.

לכן כשבוחרים משלוח מסניף זה בחינם כמו בתצלום שצירפת, אם בוחרים בהזמנה משלוח מתווסף 50 ש"ח לחשבון.

כן, כנראה ניסוח לא נהיר. אך זה הסעיף שבחרת.

 

ממש לא נכון. 

משלוח מהסניף זה משלוח מהסניף. זה לא איסוף עצמי.

כרגע הם מבצעם משלוחים מהסניף וזה בתוספת 50 שקל וזה כתוב באתר. 

זה מה שהוא בחר. זה מה שאני בחרתי. 

אז בבקשה, לא לזרוק סתם. זה נטו פאדחה שלהם - שהם לא יודעם להתנהל.

 

אין בכלל אפשרת לבחור אסוף עצמי באתר שלהם כבר תקופה בגלל הקורונה.

זה קלאסי להאשים את הלקוח.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...