Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יחס דוחה מעסקים בזמן קורונה - פוסט פריקה


tepic
שימו לב! השרשור הזה בן 1447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 3.4.2020 בשעה 10:34, sorvall כתב:


 

 


מסכים לגמרי.
אני תמיד משתדל לקנות מעסקים מקומיים גם בעלות של עוד כמה שקלים.
מאז שהחל המשבר הזה כל דבר שהזמנתי (אוכל בעלי חיים, פח צבע לבית ועוד) הגיע תוך 36 שעות לפתח הבית.
תלונת לקוח? שרות לקוחות? אני מדבר עם בעל העסק שעונה לטלפון ולא מורח אותי בסיפורי סבתא.

בסופו של דבר, שירות טוב עולה כסף. ומי שקונה זול שלא יתפלא.


Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
 

 

מודה שגרמת לי לגחך.

אני מעיד על עצמי שאני ציוני נלהב מגיל קטן, וככזה תמיד האמנתי שבבחירה בין תוצרת מקומית לתוצרת חו"ל תמיד יש להעדיף כחולבן.

ואז - התבגרתי, חוויתי על בשרי את תרבות העסקים הארצישראלית והבנתי שנציג אמזון וירטואלי שמתנהל איתי במייל ומבלי שאפילו אדע את שמו - הוא יעיל, נעים ועדיף בעשרות מונים על הרוב המוחלט של בעלי עסק ישראלים.

עם כל הציונות שלי - למדתי לתעדף קודם כל ולפני הכל תוצרת חוץ, כי פה בארץ אתה אפילו לא פסיק מהסטטיסטיקה - גם על הסטטיסטיקה כבר ויתרו. (מי זוכר את "אמון הציבור" ? היה פעם גוף כזה.)
אתה פשוט ארנק מהלך בלי זכויות, וכך נראה השירות הישראלי, מעסקים קטנים עד גדולים.

עריכה אחרונה על ידי AlonBar
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה מגזים. כן, כשיש פער במחיר ואני יכול לחכות אני מעדיף להזמין מחו"ל ולא מהארץ כי בהרבה מקומות השירות פח. אבל, וזה אבל גדול, עם השנים אני משתדל לקנות בבתי עסק שמצאתי ואני אוהב בעיקר בזכות השירות ובשביל חוות הדעת הנוספת שאני יכול לקבל מהם. בשנייה עולים לי שני עסקים כאלה - חנות מוצרי חיות ברחובות (ערן וחיות אחרות) ו"משה חלפים" בפתח תקווה - שתיהן דוגמאות לחנויות שהידע המקצועי היה שווה לי יותר ממה שהייתי חוסך בהזמנה בחו"ל, והמחירים שלהם היו טובים מאוד בלי קשר. בשורה התחתונה ממש לא תמיד רואים אותך כארנק - בעיקר לא בחנויות קטנות או משפחתיות.

 

 

  • מעניין 1

קקטוסולר ידנית

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Asfanut כתב:

אני חושב שאתה מגזים. כן, כשיש פער במחיר ואני יכול לחכות אני מעדיף להזמין מחו"ל ולא מהארץ כי בהרבה מקומות השירות פח. אבל, וזה אבל גדול, עם השנים אני משתדל לקנות בבתי עסק שמצאתי ואני אוהב בעיקר בזכות השירות ובשביל חוות הדעת הנוספת שאני יכול לקבל מהם. בשנייה עולים לי שני עסקים כאלה - חנות מוצרי חיות ברחובות (ערן וחיות אחרות) ו"משה חלפים" בפתח תקווה - שתיהן דוגמאות לחנויות שהידע המקצועי היה שווה לי יותר ממה שהייתי חוסך בהזמנה בחו"ל, והמחירים שלהם היו טובים מאוד בלי קשר. בשורה התחתונה ממש לא תמיד רואים אותך כארנק - בעיקר לא בחנויות קטנות או משפחתיות.

 

 

אין ספק שישנם גם עסקים ישראליים בעלי תודעת שירות. אני בטוח שכל אחד מאיתנו יכול למנות, אפילו מאוד בקלות, מס' בתי עסק שמכירים מהיכרות אישית ויודעים שיש להם תודעת שירות גבוהה.
ועדיין - אני נדהם לעתים מרמת השירות שאני מקבל בישראל, ונכוויתי כלכך הרבה פעמים מעסקים שלא רק שלא אכפת להם מהלקוח - הם שונאים את הלקוח. הם לא מעוניינים בשום אינטראקציה איתו.
בשלב מסוים הבנתי שלקנות בישראל זה הימור - או שתקבל שירות בסיסי, או שיגרמו לך להצטער על היום שיצרת איתם קשר (והיו לי כמה כאלה. בולטים לרעה - רונלייט, אלקטרוניקס פרו, הוט, אייס, 012 ואלוהים ישמור כמה עוד.)

  • אהבתי 1

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודה שגרמת לי לגחך.

אני מעיד על עצמי שאני ציוני נלהב מגיל קטן, וככזה תמיד האמנתי שבבחירה בין תוצרת מקומית לתוצרת חו"ל תמיד יש להעדיף כחולבן.

ואז - התבגרתי, חוויתי על בשרי את תרבות העסקים הארצישראלית והבנתי שנציג אמזון וירטואלי שמתנהל איתי במייל ומבלי שאפילו אדע את שמו - הוא יעיל, נעים ועדיף בעשרות מונים על הרוב המוחלט של בעלי עסק ישראלים.

עם כל הציונות שלי - למדתי לתעדף קודם כל ולפני הכל תוצרת חוץ, כי פה בארץ אתה אפילו לא פסיק מהסטטיסטיקה - גם על הסטטיסטיקה כבר ויתרו. (מי זוכר את "אמון הציבור" ? היה פעם גוף כזה.)
אתה פשוט ארנק מהלך בלי זכויות, וכך נראה השירות הישראלי, מעסקים קטנים עד גדולים.
פספסת לחלוטין.
אני לא קונה מעסקים קטנים משיקולי ציונות/אהבת תוצרת הארץ/העיניים היפות של בעל הסופר השכונתי. אני קונה מעסקים קטנים שקרובים אלי ושהשירות שלהם לא פחות ממעולה. יש עסקים כאלה והם מבינים שהיתרון שלהם הוא בזמינות ובשירות ולמרות שזה עולה קצת יותר (10-20%~) אני משלם את זה בשמחה. והקטע הוא שלרוב, זה לא עולה יותר.
לדוגמא: לפני 4 שנים לקחנו החלטה לעבור לבצע קניות במרכול השכונתי. מה שנקרא, לרשום. אחרי חצי שנה עצרנו לעשות חושבים ומתברר שלעומת קניות בסופר (אצלנו הקרוב ביותר הוא אושר עד או יוחננוף) זה יוצא יותר זול משתי סיבות, ראשית, לא קונים מה שלא צריך. לפעמים הולכים כל יום למרכול אבל קונים רק מה שצריך. שנית, הפסקנו לזרוק אוכל. אם צריך, קונים. והמחירים לגמרי ברי תחרות לגדולים. גם במוצרי ניקוי. עכשיו בשבועות האחרונים אני מתקשר, עונה לי בעל המרכול, שם לי בצד ואני בא לקחת. בלי תור, בלי לחץ ולא חסר דבר. אולי בגלל שאם הוא יודע שיחסר הוא מציע לי מראש.
אני קורא את הסיפורים על הקניות משופרסל וינות ביתן ומצב המשלוחים והמציאות שלי שונה לגמרי.






Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, AlonBar כתב:

אין ספק שישנם גם עסקים ישראליים בעלי תודעת שירות. אני בטוח שכל אחד מאיתנו יכול למנות, אפילו מאוד בקלות, מס' בתי עסק שמכירים מהיכרות אישית ויודעים שיש להם תודעת שירות גבוהה.
ועדיין - אני נדהם לעתים מרמת השירות שאני מקבל בישראל, ונכוויתי כלכך הרבה פעמים מעסקים שלא רק שלא אכפת להם מהלקוח - הם שונאים את הלקוח. הם לא מעוניינים בשום אינטראקציה איתו.
בשלב מסוים הבנתי שלקנות בישראל זה הימור - או שתקבל שירות בסיסי, או שיגרמו לך להצטער על היום שיצרת איתם קשר (והיו לי כמה כאלה. בולטים לרעה - רונלייט, אלקטרוניקס פרו, הוט, אייס, 012 ואלוהים ישמור כמה עוד.)

בזה אני מסכים איתך. יש עסקים שפשוט אי אפשר לסמוך עליהם בארץ. גם להורים שלי ולקרובים אחרים היה ניסיון מאוד רע עם חלק מהגופים שמנית (חשבוניות חודשיות שהמחיר משתנה רנדמלית כל תקופה בתחום הטלוויזיה, או מוקד שירות שאי אפשר להשיג בתחום האחריות על אלקטרוניקה) ובגלל זה בתחומים האלה ונוספים עברתי כמעט לחלוטין לצריכה מחו"ל - קונה סלולארי בעיקר בחו"ל ועזבתי את הוט ודומיהם לטובת נטפליקס ואתרי חדשות עם סטרימר.

לעסקים הקטנים שאני אוהב אשאר נאמן ואמליץ לכל מי שאני מכיר. מאלה עם השירות הגרוע ארחיק את כל מי שאוכל.

עריכה אחרונה על ידי Asfanut
  • רעיון טוב! 1

קקטוסולר ידנית

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור טרי מלפני יומיים, 

 

זוגתי קנתה שמלה בסביב ה-200 שקל, מרשת חנויות קטנה שמפרסמת בעיקר ברשתות החברתיות. השמלה הגיע בדואר, ולצערה, היא הגיע עם קרעים ב-2 הצדדים של איזור בית השחי. 

 

באותו יום היא שלחה לשירות הלקוחות שלהם הודעה עם תמונות מצורפות. והתגובה שלהם הייתה ואני מצטט מילה במילה- "מצטערים, לא שמנו לב, אתם מוזמנת לבוא כשנחזור לשגרה ונתקן לך אותה". 

 

כמובן לא צריך למצוא סיבה למה תגובה מהסוג הזה דורשת כאפה, אבל היא שמרה על קור רוח ואמרה בצורה מכובדת שזה ממש לא מתאים לה,שאין סניף של הרשת בעיר המגורים שלה, והיא מעדיפה לקבל פיצוי כלשהו והיא כבר תתפור את השמלה עצמאית. 

 

אז היא קיבלה עוד תגובה שאומרת שהם מסכימים והם יפצו אותה ב-20 שקל. 

 

פה כבר נגמרו הנימוסים וקור הרוח, והיא אמרה שזה פשוט בושה והיא תפרסם את זה בכול מדיה חברתית שרק אפשר(יש חל"ת ככה שיש שפע של זמן). רק אז נזכרו להגיד לה שהיא תשלח את השמלה אליהם בחזרה והם יזכו אותה במחיר מלא, שזה גם פתרון די מעצבן, אבל עדיף מהבזיון שהיה מקודם. 

 

לא מבין את הראש של חברה שבעיקרון חיה על ביקורות ברשת, כאשר הנזק הוא ב-100 אחוז באשמתה, מתנהגת ככה. קל וחומר בזמנים כאלה שכול המכירות של כול החברות נפלו משמעותית. בחיי, צריך להיות עם ראש עמוק בתחת, כדי להתנהג ככה. 

 

בכול מקרה, כן, עוד מקרה שמוסיף למה כיף לקנות בארץ .

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחת היו דוגרי. קרה לי בהזמנת בגדים מאתר סיני שנראה מכובד. ש-3 מתוך 7 פריטים היו פגומים\שונים מהמוצג באתר. כמובן שיצרתי קשר באתר וקיבלתי קוד למשלוח חזרה, ארזתי, ביילתי ושלחתי בדואר. כעבור 4 חודשים החבילה חזרה "לא נדרשת".

 

ב-18 השנים שבהן אני מבצע הזמנות ברשת לא נתקלתי בבעיות של שירות מחנויות ישראליות. אולי לא אמאזון, אבל גם לא התעלמות או השתמטות.  למעשה בדרך כלל שירות מצויין, כולל זיכוי מהיר כאשר התברר שמוצר לא מתאים לצרכים. מצד שני, לנושא השרשור, אשתי לא תוותר על מישוש העגבניה בדוכן.

 

עריכה - אופס, המשפט האחרון שייך לשרשור השכן. עדיין, לאור התלונות שם, רלוונטי גם לשרשור הנוכחי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דוגמא לשירות בארץ - עברנו דירה בתחילת החודש ובבית החדש שאליו עברנו אין כיריים. בגלל חג הפסח שהתקרב חיפשנו ומצאנו אתר שמתחייב לספק את המוצרים תוך 48 שעות. מצויין!

הזמנו את הכיריים, הדד ליין היה אמור להיות יום שלישי. מתקשרים בבוקר יום שלישי לברר מה קורה, מודיעים לנו ש"השליח יצא לאיזור שלכם ב6 בבוקר אבל הכיריים נכנסו למלאי רק ב9 בבוקר". הובלה לאיזור שלנו מגיע פעם בשבוע בימי שלישי, בחול המועד אין הובלות וכך קרה שהמשלוח יגיע רק ב21 לחודש. שיחות, הסברים, כעסים, (ואף הצעה שפשוט ישלחו את זה במונית כי זו אשמתם) לא עזרו. או לחכות עד ה21 או לבטל את ההזמנה.

 

שירות לתפארת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שירות ישראלי טיפוסי אמרתם, תקבלו סיפור. 

עבדתי בחברה קטנה ומשפחתית של לא יותר מ-5 עובדים ויום אחד למכונה היה קצר ונשרף כבל של של הרד-דיסק אבל כבל לא סטנדרתי וישן יחסית, עם המכונה לא עובדת זה הפסד של ימי עבודה וכל יום שעובר זה מצטבר ומצטבר. התחלנו להרים טלפונים לחנויות מחשבים באזור קטן ושולי (אזור ת"א והמרכז), חלק לא הבינו על מה אנחנו מדברים, חלק אמרו שלא מחזיקים אבל היה אחד שאמר שבקול תקיף שיש לו והוא שולח מייד, כאשר זה הגיע הבנו ישר שלא דובים ולא יער והכבל ממש לא הכבל הנכון. הסיפור ממשיך, אני בתור האיש הטכני מציעה לשנות כיוון, אם אין כבל מוכן נעשה לבד, סך הכל כבל ו2 ראשים לחבר. פונים לחברה שמספקת רכיבים אלקטרונים ואומרת "אין לה במלאי ומחיר החבילה זה 150 ש"ח+משלוח ותוך חודש זה אצלך!!!!!!!!!!!" פה כבר גבר ייצר ההישרדות על הציונות ופנינו למר' בזוס (בשמו המלא אמזון) וקיבלנו את הכבל תוך 5 ימים, במחיר הגיוני עד מקום העבודה. 

בקיצור במדינה שמתגאה בחדשנות והיי-טק, הבעיה העיקרית היא שזה מופנה לכל  העולם חוץ מפה.      

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.4.2020 בשעה 16:04, sorvall כתב:

בשבועות האחרונים אני מתקשר, עונה לי בעל המרכול, שם לי בצד ואני בא לקחת. בלי תור, בלי לחץ ולא חסר דבר. אולי בגלל שאם הוא יודע שיחסר הוא מציע לי מראש.

 

הבעיה היא שעל כל אחד כזה יש עשרה בעלי מרכולים שלא שמים עליך ז'. ראיתי את זה במכולת השכונתית שלידה גדלתי בדרום נתניה וגם בשכונת היוקרה בה התגוררתי בכפר-סבא. לרוב בעלי העסקים הקטנים/בינוניים בארץ פשוט אין תודעת שירות או אינטליגנציה מספקת כדי לאמץ ראייה ארוכת טווח, הם עסוקים מדי בלמקסם רווחים מחתיכת הנדל"ן הקטנה שלהם ומי שלא מתאים לו - שלא יקנה אצלם. אח"כ כשמגיעים לפשיטת רגל אז מתחילים לבכות על כמה קשה לקיים עסק עצמאי בישראל.

 

וכן, תמיד יהיו סיפורים על האחד ההוא שמכיר את כל לקוחותיו בשם הפרטי וזוכר איזה טעם של יוגורט הם הכי אוהבים, אבל 99% מהם עדיין ימשיכו להוציא שם רע לכל השאר, וזה שתשתלם יותר לא יבטיח תמורה בעד האגרה.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
הבעיה היא שעל כל אחד כזה יש עשרה בעלי מרכולים שלא שמים עליך ז'. ראיתי את זה במכולת השכונתית שלידה גדלתי בדרום נתניה וגם בשכונת היוקרה בה התגוררתי בכפר-סבא. לרוב בעלי העסקים הקטנים/בינוניים בארץ פשוט אין תודעת שירות או אינטליגנציה מספקת כדי לאמץ ראייה ארוכת טווח, הם עסוקים מדי בלמקסם רווחים מחתיכת הנדל"ן הקטנה שלהם ומי שלא מתאים לו - שלא יקנה אצלם. אח"כ כשמגיעים לפשיטת רגל אז מתחילים לבכות על כמה קשה לקיים עסק עצמאי בישראל.
 
וכן, תמיד יהיו סיפורים על האחד ההוא שמכיר את כל לקוחותיו בשם הפרטי וזוכר איזה טעם של יוגורט הם הכי אוהבים, אבל 99% מהם עדיין ימשיכו להוציא שם רע לכל השאר, וזה שתשתלם יותר לא יבטיח תמורה בעד האגרה.
 
אז אל תקנה מאחד כזה. קנה מהשכן שלו שכן מבין ויודע ושווה את הפרמיה (הנמוכה) שהוא גובה. ראה דוגמאות בשירשור השכן על משלוחי סופר. ומתסכל שכשיסתיים הסיפור הזה עם הקורונה, מי שעבר לקנות מעסקים קטנים שנותנים שירות טוב ימשיך לקנות שם במקום לחזור לסופר, בשביל לשלם שקל פחות.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sorvall כתב:

קנה מהשכן שלו.

 

טוב, עכשיו תורי לגחך. אם ללכת לשכן (או אפילו לשניים או לשלושה) היה מבטיח הצלחה בישראל, יתכן שעדיין הייתי גר שם. מנסיוני, תמצא אולי חמישה או עשרה צדיקים כאלה בכל העיר ובין כל תחומי העיסוק (כלומר מחשביסט אחד הגון, טמבוריסט אחד הגון, ירקן אחד הגון, מרכול אחד הגון וכו'). הם כנראה ממילא יהיו במרחק נסיעה ממך, עם שעות פתיחה לא מתאימות ולא תמיד עם מקום חניה זמין, בקיצור ממש לא נגישים לכל דכפין כפי שהחלום הרומנטי שלך מנסה לצייר. בגלל זה אנשים הולכים לסופרים הגדולים ולאייבורי ולקספ, כי אם כבר הולכים לירוק להם בפרצוף אז לפחות שיהיה בזמן ובתנאים נוחים.

 

רבאק, אם מצאת מוסך שלא ירמה אותך ולא יהרוס לך את האוטו ברדיוס של עשרים ק"מ מהבית זה נחשב הצלחה, אז אתה מדבר איתי על חנויות? אני שמח שאתה גר באזור עם מלא בעלי עסקים הגונים וכמה עשבים שוטים ביניהם, אבל לרוב הקוראים פה ההפך הוא הנורמה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דריש, ברצלונה מושלמת?

 

בתור תייר של שבוע זה המקום שבו רימו אותי הכי הרבה בכל העולם. מקום שני קנדה. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

, מי שעבר לקנות מעסקים קטנים שנותנים שירות טוב ימשיך לקנות שם במקום לחזור לסופר, בשביל לשלם שקל פחות.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk



לא הם לא.
הם יחזרו לסופר.

אגב הסופרים נכשלו בענק בכל מה שקשור למשלוחים ואון ליין. אבל לגבי החנות עצמה - הם פותחים. המדפים מלאים (להוציא חוסרים נקודתיים מאוד). לפחות בקטע הזה - הם עשו את העבודה.

אני לא מסכים לחלוטין עם דריש, אבל אני כן מרגיש שבארץ אני צרכן מגננתי. כלומר כל רכישה נעשית תמיד במחשבה של איך דופקים אותי, איפה זול יותר, איך הם יתחמקו ממני אח״כ.
זה לא סתם, זה מניסיון עבר.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקמיצ'י - הזכרתי בפוסט הקודם, אפילו בקנדה ניסו לתחמן אותי בקניון, ויותר מפעם אחת. צריך להיות צרכן נבון בכל מקום בעולם. מבחינה זו ישראל לא יותר גרועה ממרבית המדינות. אני יכול לספור על אצבעות יד אחת את המדינות בהן חשתי בטוח לגמרי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...