Jump to content

deportista

  • פרסום הודעות

    61
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

9 נייטרלי

אודות deportista

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. קצת מפתיע שאין כאן ייצוג לבעלי העסקים אז ארים את הכפפה (עם כפפה אחרת). אני בעל עסק בתחום המזון (סיטונאות +קמעונאות), מתפקד כרגיל כעסק חיוני, כמה נקודות : 1. עומס ההתעסקות בלקוחות (הכנת הזמנות, משלוחים, שירות לקוחות וכו') על העסקים הקמעונאים עלה באופן משמעותי מאוד בתקופה האחרונה. הערכה שלי מהפריזמה הצרה שאני רואה בה את שוק המזון היא כי כמות ההתעסקות בלקוח עלתה בבערך 50-100%, בזמן שמחזור המכירות עלה ב-10-25%. בתנאים כאלה לא ניתן להעסיק הרבה יותר כוח אדם לטיפול בלקוחות ולהישאר עם אותה רווחיות, ולכן קורות 3 תופעות : א. העובדים הקיימים עובדים הרבה יותר קשה. ב. לא כל המשימות מבוצעות. ג. עסקים שכן עומדים בעומס ומתפקדים כמו שצריך שואבים לקוחות מעסקים שמתפקדים לא טוב. כמו שאני רואה את זה סעיף ג' הוא תופעה שמתבצעת גם בשגרה אך מאיצה בימי משבר והיא תעשה טוב מאוד לשירות הלקוחות ולעסקים הטובים. קצת מתקשה להבין איך אנשים איכותיים כמו בפורום הזה עסוקים להתלונן במקום לחפש אלטרנטיבה. 2. שירות הלקוחות לא מתחיל ונגמר במכירה, ועסק שלא מבין את הנקודה הזאת לא ראוי שתהיו לקוחות שלו. אני ביליתי חלק משמעותי מזמן העבודה שלי בשבועיים האחרונים רק בהודעה ללקוחות על מוצרים חסרים או בהשגת מוצרים חסרים ומכירתם במחיר עלות רק על מנת לשמור על הלקוחות ולתת שירות אופיטמלי. 3. בתור בעל עסק אני מקבל שירות באופן קבוע מכ-250 בעלי עסקים אחרים, רובם מתחום המזון אך יש גם עשרות מתחומים אחרים. גם לי יצא להתקל בשירות גרוע מפעם לפעם, או אפילו באופן קבוע עם ספקים שאני לא יכול לוותר עליהם כי יש להם מוצרים ייחודיים עבור הלקוחות שלי. דבר אחד בטוח - עסק שנותן לי שירות גרוע לא יראה את הכסף שלי יותר מפעמיים (אני תמיד מסביר את הטעות ונותן הזדמנות שנייה), ועסק שאני ממשיך לעבוד איתו כי אני חייב יצומצם למינימום ההכרחי. הגישה חייבת להיות אקטיבית ולא פאסיבית ומתלוננת. 4. בעלי עסקים - תקלות הן הזדמנויות צמיחה. לקוח מתלונן (לא באופן מוגזם) הוא פוטנציאל אדיר להיות פרסום מהלך עבורכם מפה לאוזן בהנחה שכשתסיימו לטפל בו הוא יחייך וירצה לספר לכולם. 5.לכיוון השני, אני מאוד לא מחבב את תופעת השיימינג עצמה, ובוודאי לא האיום שבה. בתור אחד שיוצא מגדרו לתת שירות מעולה אני יודע שלפעמים עלולות להיות גם תקלות, ולפעמים גם טיפול אופטימלי בלקוח לא מוצא חן בעיניו (תתפלאו אבל גם חלק מהלקוחות הישראלים לא פשוטים לטיפול בלשון המעטה). השיימינג (והוא מופיע גם כאן) הוא כלי שנותן כוח לא הוגן בידי הצרכן הבודד אל מול בעל העסק כל עוד משתמשים בו בצורה לא פרופורציונלית. את הכלי הזה צריך להפעיל רק במקרים חמורים מאוד ולא בשימוש הרווח שבו הוא נמצא כיום.
  2. הטעות היא שירידת ערך של רכב היא לא ליניארית (10% לשנה כפול 10 שנים) אלא מתחילה גבוהה מהממוצע ודועכת עם הזמן. קח את הדוגמה שלך עם ירידת ערך סבירה ותגיע למסקנות אחרות.
  3. הרציונל נכון אבל שני החלקים של המשפט לא מדוייקים. החלק הראשון לא מדוייק מאחר ולרוב יהיה נכון יותר כלכלית לקנות רכב בן 3-4 שנים לאחר ירידת ערך של כ-50 אחוז. החלק השני לא מדוייק כי קיימת נקודה בשלהי חייו של הרכב בה הטיפולים (כלכלית + זמן + אנרגיה) עולים יותר מלהחזיק את אותו רכב צעיר בשנתיים או שלוש. הרציונל נכון כי באופן כללי (תלוי נסועה ועוד כמה משתנים) הכיוון הנכון הוא לקנות רכב בן 2-4 שנים ולהחזיק אותו עד שהוא מתחיל לייצר יותר מדי כאב ראש.
  4. שתי האופציות מעולות, ה-208 תתן יותר תמורה לכסף ולפי התקציב והקריטריונים שלך יש לעניין הזה חשיבות גבוהה.
  5. לפני כשנתיים הייתי בדיוק במצב שלך עם רכב של אבא, האופציה היחידה הייתה להחליף רביעיה ב-2500 ש"ח. הפאלקן שעידן הציע כאן לדעתי האופציה הכי משתלמת שתוכל למצוא.
  6. שוטר שנסע אחריי מספר דקות (לטענתי במהירות קבועה של כ-105 קמ"ש בכביש של 90) טוען שנעל את הדבורה על 126 קמ"ש. האיזור היה עם מצלמות בכל מקרה כך שנסעתי לאט ובנוסף שמתי לב לרכב לבן נצמד אליי מאחור ולכן נסעתי על מהירות קבועה. לאחר שעצר אותי נעצרה לידו ניידת ושוטר נוסף דילג לשבת לידו בזמן שכתב את הדו"ח. מספר שאלות : 1. האם שוטר בודד יכול להפעיל מכשיר דבורה ? כלומר - האם ההתעסקות עם המכשיר בזמן הנהיגה אינה מסוכנת יותר מעיסוק בטלפון לדוגמא ? השוטר שעצר אותי נהג בצורה הרבה יותר מסוכנת ממני גם בזמן ה"נעילה" וגם בניסיון עקיפה כדי להוריד אותי לשוליים. 2. מה העניין ב"בוא לניידת לראות במכשיר את המהירות שנסעת בה" ? הרי אין כל הוכחה וודאית לכך שזו המהירות שבה אני נהגתי, לצורך העניין המהירות יכולה להיות של רכב אחר לגמרי או ממועד אחר לגמרי. להבנתי מדובר כאן באמינות השוטר בלבד ולכן לא מבין את הרלוונטיות של הצגת המספר על המכשיר לנהג. 3. לאחרונה אני נעצר הרבה יחסית ע"י שוטרים לביקורות ללא סיבה ממשית (מעריך שהרכב מושך אש - 208GTI שחורה). קצת מתסכל לקבל דו"ח כשאתה לא מבין מה עשית לא בסדר. מה עושים במצב כזה ? משלמים, סופגים את הנקודות וממשיכים הלאה ?
  7. וגם כלומר מצד אחד לא בטוח שהנהג הפוגע ראה בכלל את הרכב המשתלב, מצד שני הוא היה אמור להבחין שהוא עם 4 וינקרים ? הסרטון די ברור : עבירה של הנהג המשתלב, חוסר עירנות (נראה כמו טלפון) של הנהג הפוגע שהיה יכול למנוע את התאונה.
  8. מחפש המלצה על בעל מקצוע איכותי, בנוסף אשמח לשמוע מבעלי הרכב שעשו שיפור כזה מה דעתם
  9. פורסטר אקס טי טורבו 2008 זה בדיוק מה שיש עכשיו, הרעיון היה להשתדרג קצת מכל הבחינות. בודקים את הטוארג (אחזקה ?) והסובארוס האחרים. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  10. ארבע על ארבע כי יש בדרך לעבודה קטע קצר על חול שחוסך חצי שעה פקקים, לא משהו מסובך מדי אבל מצריך הנעה כפולה. אני שומע דעות לשני הצדדים על הגיר (וגם כאן), יש דעות נוספות ? צריכת דלק 1:6 לא תענוג גדול אבל עובר, מה בנוגע לתחזוקה (לא שוטפת) של חלפים ? Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  11. אהלן חברים, חבר מתעניין ברכב הנ"ל, 260 כ"ס 3.6 אוטו' V6 גיר DSG שנת 2011 כ-150K ק"מ בעיות מוכרות בגיר או המנוע בשנתון הזה ? אלטרנטיבות מעניינות בסדר גודל של 50-80K ש"ח עם 4X4, זריזות מכובדת מרווח מאחורה למשפחה ?
  12. כיוון נוסף להסתכל על העניין שלא ראיתי שעלה כאן : נראה שאתה בחור צעיר, אינטליגנטי ועדיין לא במצב ש-50k לא משמעותיים עבורך, במצב כזה לדעתי ההפרש בואליו שאתה מקבל על שנת 16-17 אל מול חדשה לא שווה את ההפרש הכספי. לפני כשנה הייתי במצב דומה וקיבלתי הצעה לטרייד אין, כעשיתי את המספרים הבנתי שאני מפסיד משני הצדדים (בקנייה ובמכירה) כ-5k כל אחד, פרסמתי את הרכב ביד 2 במחיר נמוך ועדיין מכרתי 3k מעל ההצעה ומצאתי לי רכב כמו חדש (יד 1 ק"מ נמוך שנת 2016) במחיר טוב. רוצה לומר, קח את ה-50k האלה ותחסוך עוד קצת, תוסיף הלוואה קטנה מקרן השתלמות או מההורים ותראה איך אתה מתחיל להשקיע בנכסים פיננסיים שיעזרו לך בעתיד, זה ככל הנראה הרבה יותר חכם מבחינת ואליו פור מאני ורוב הסיכויים שב-80-85k תמצא רכב מספיק קרוב לחדש. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  13. והתייחסות קלה למספרים : ביטוח - 4K לחובה ומקיף ב"גו" של הכשרה, אבל אני מניח שגם אצל אחרים דלק - 1:10 - 1:12, אני נוסע בעיקר בינעירוני אבל עם רגל כבדה טיפולים - סטנדרטי ירידת ערך - גדולה אבל היא משחקת גם לטובתך בקנייה מציע לך לחפש רק 2016 וצפונה ולבדוק טוב בסבלנות, יש לא מעט אחרי תאונות. שים לב שאחרי שאתה קונה מתחילות בעיות חדשות שלא היו לך עם הקליאו : 1. לשמור על הרכב מפגיעות חיצוניות 2. לשמור על הרישיון שלך 3. לשמור על עצמך אם יש עניינים נוספים אשמח לסייע בפרטי
  14. אז "לחיות את הרגע" או "לתכנן את העתיד" ? כמו כולנו גם אתה מחפש את הבלאנס בין שתי האופציות שיביא לך את מקסימום האושר כרגע ומקסימום האושר בעתיד (כמו שאתה תופס אותו כרגע). 2 סנט קצרים : הרבה זמן חלמתי על 208GTI, למעשה מאז שנות ה-90 העליזות בהן נפלתי באהבה עם אחותה המבוגרת שהייתה יקרה מדי עבור חייל צעיר, סטודנט צעיר ועובד צעיר. שנים יפות עברו בטיסה והגיע הרגע שבו הצלחתי לעמוד בסטנדרטים הכלכליים שהיפהפייה דורשת, במקביל להתקרבות שלה אליי בצעדי ענק בזכות ירידת הערך המבורכת. לקחתי פרק זמן לא מבוטל למצוא את הכלה האמיתית, לא נכנעתי לכל מאטצ' בטינדר שנראה טוב רק בתמונות אבל הרגיש פחות טוב במציאות, ואחרי כחצי שנה של חיפושים מרגשים מצאתי את זאת שאהבה נפשי. מאותו רגע כל נסיעה שגרתית לעבודה הפכה לחוויה, כל קליק על השלט גורם לה לקבל אותי בהתלהבות עם אוזניים זקורות, וכל מבט לאחור אחרי הנעילה מעלה חיוך של ילד בן 18 שראה כרגע 205GTI "גוזרת" יפנית רועשת במירוצים המאולתרים ליד קניון הזהב. שורה תחתונה, אם לא מדובר בפריצת תקציב רצינית עבורך (וככל הנראה לא מדובר, כי כרגע טפו טפו בלי עין הרע חמסה חמסה היא עושה רושם של מאוד אמינה) תן גז לחיפושים של אקזמפלר טוב ואל תסתכל אחורה.
  15. אם הוא נצמד אליך והנתיב הימני פנוי לחלוטין אז תעוף כבר מהשמאלי, אתה עובר על החוק ומסכן את התנועה לא פחות מהאידיוט שמאחוריך. כל שאר הדברים שכתבת לא רלוונטיים, כן גם אם זה אומר שאתה צריך לעבור לימני ולחזור לעקוף בשמאלי כל 10 שניות.
×
×
  • Create New...