Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

DarkMan

קיה פיקנטו - על מנוע שהלך (נקישות), ממיר קטליטי (שהלך גם) ואחריות יבואן

שימו לב! השרשור הזה בן 288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אני נמצא בסיטואציה המורכבת הבאה (שאנסה לתאר בפשטות) והייתי שמח לשמוע עצות מנסיונכם.

 

קיה פיקנטו ספורט 2015 ידנית. נקנתה בסוכנות פ"ת ושם גם טופלה לאורך כל השנים.

טיפול 15 ו-30 אלף נעשו בזמן.

טיפול 45,000 עשיתי באיחור ב-51,000 (6000 ק"מ באיחור)

טיפול 60,000 עשיתי באיחור ב-70,000 (4000 ק"מ באיחור מהטיפול הקודם).

 

לפני 3 שבועות הגעתי לטיפול בזמן. 84,500 ק"מ, 15 אלף מהטיפול האחרון.

אומר לי הבחור שקיבל אותי ש"חבל על הטיפול". "לך הביתה ותחזור ב-90 אלף ונעשה טיפול גדול". "אנחנו עושים את זה הרבה במקרים כאלה". קבע לי תאריך לטיפול 90 אלף לסוף דצמבר.

הלכתי הביתה.

לפני יומיים המנוע משתנק באמצע נסיעה. הבאתי את הרכב אל המוסך. כאן זה מתחיל להיות מעניין (או מאוד מדכא. או גם וגם...).

הלך הממיר הקטליטי. 6,000 ש"ח. המוסך מודיע לי שאני לא באחריות כי איחרתי לטיפול 45 ביותר מ-5000 ק"מ.

ניסיתי להבין: למה אם אני מאחר בטיפול זה איבוד אחריות וכשהם שלחו אותי הביתה לפני 3 שבועות זה היה בסדר. אין תשובה.

כששאלתי למה שלחו אותי הביתה, אמר לי מנהל המוסך שאין קשר בין הטיפול לממיר. אז אם אין קשר - למה אתם לא מחילים את האחריות?

 

טלפון שעה אחר כך. הם מוכנים לעשות 50% הנחה על החלפת הממיר, אבל, מסתבר שיש נקישות מהמנוע. הלך המנוע. צריך להחליף.

ושוב - המנוע הוא לא באחריות מבחינתם כי איחרתי בטיפול ההוא של ה-45. אין התיחסות לטיפול שהיה אמור להיות לפני 3 שבועות. זה לא קשור מבחינתם.

 

חשוב לי להדגיש: הייתי מאוד מרוצה מהרכב ומהשירות שקיבלתי שם. אני לא חדור נקמה או מחפש התלהמות.

אני כן מחפש פתרון הוגן. אז:

- אם היתה לכם בעיה דומה, אשמח לשמוע

- אם אתם מכירים מוסך קיה מומלץ (אם יוחלט שאני לא באחריות, אני יכול לעשות הכל, כנראה)

- אם יש לכם ידע רלוונטי כלשהו שיכול לעזור

 

תודה רבה מראש וברכה על ראשכם :brickwall:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למותג, יצרן ורשת המוסכים שלו יכולה להיות אמנת שירות כזו או אחרת אבל בסופו של יום זה האנשים שעושים את כל ההבדל.

 

יכול להיות שאתה תתפוס יום אחד מנהל שירות במצב רוח רע והוא לא יבוא לקראתך ואתה יכול ליפול על יום אחר לגמרי בו יש רצון טוב והבנה לעזור.

 

שווה לנסות כמה וכמה פעמים לחזור על העמדה שלך, ברוח טובה ובסבלנות.

שווה לנסות לדבר עם גורם אחר אלא אם כן כבר הגעת ישירות למנהל המוסך.

 

אם לא הלך - אסקלציה למחלקת השירות של קיה.

 

ואם זה לא הלך - מכתב מעורך דין.

 

יחד עם זאת תיקח בחשבון שאכן הזנחת את הרכב ולא טיפלת בזמן לפחות שניים מהטיפולים - באחרון, מודה שזה מעלה שאלות ותהיות - אלו שכבר הצגת.

 

מה שיותר מדאיג אותי זה הכשל בממיר הקטליטי במקביל לכשל במנוע ומה הקשר בין השניים - צריך לבדוק טוב אם ישנו קשר - למשל פספוס הצתה - MISFIRE שהוביל לכך שדלק לא שרוף מצא את דרכו ישירות אל הממיר.

 

ועד איפה זה עוד עלול להגיע - בעיה בECU? מחשב הצתה?

 

אותי כרגע הרבה יותר מדאיג שאם מנוע אחד נהרס וזה יגמר בהחלפת מנוע - שהגורם לכך עדיין שם וזה יקרה שנית בזמן בו הרכב לחלוטין כבר היטב מחוץ לתחום אחריות.

 

בטיפול 90 מה היו אמורים להחליף? מצתים במקרה?


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, לא טיפלת לפי שגרת הטיפולים שהיצרן קבע אז יש להם את הזכות המלאה להתנער מאחריות.

 

בנוסף, איחור בטיפולים גורם לנזק מצטבר. מסעת עם שמן פג תוקף כהגדרת היצרן אז הגדלת בלאי עד שהגעת לקריסה. יכול להיות שאם היית עושה את הטיפול לפני 3 שבועות האוטו היה מחזיק עוד 10-15 אלף קילומטר, יכול להיות שהיה מחזיק עוד שבוע ויכול להיות שהיה מת כמו עכשיו.

 

נסה לקבל השתתפות של רצון טוב ותבדוק במקביל עלויות במוסכים לא של היבואן. יכול להיות שאפשר גם לעשות טיפול חלקי למנוע כדי שימשיך לסחוב עוד כמה עשרות אלפי קילומטרים במקום להחליף עכשיו.

 

כמו שזה נראה זה נזק שיכול להגיע לאחוז מאוד נכבד משווי הרכב.

 

עריכה: בהחלט יכול להיות כשל במנוע שיביא להרס הממיר. השאלה היא איך המוסך קבע שהלך הממיר ולא שם לב שהמנוע גמור.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נהג לילה - הוא לא מתלונן על התנערות מאחריות בגלל שהוא איחר בטיפול, אלא שכשהוא מאחר בטיפול זה מבטל אחריות, וכשהם אומרים לו לאחר בטיפול זה בסדר (כנראה).

בכל אופן לפות"ש בקשר לכל רכב שיהיה לך בעתיד - לא הייתי ממליץ לדלג על שום טיפול או לאחר אפילו ב1000 קמ. בחייאת ראבק, מדובר בסה"כ בטיפול פשוט לרכב, גם את המוסך אני לא מבין, מה זו השטות הזו 'תחזור עוד 15 אלף קמ'? בחיים לא שמעתי על דבר כזה. פשוט בדיחה.


KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה להגיע לעלות מינימלית להחלפת מנוע וממיר, לדעתי יהיה עדיין יקר.

זה שהם שלחו אותך לחזור לטיפול כדי שיהיה מספר עגול זה הזוי ורשלני. עדיין כמה נסעת ב3 שבועות האלה? את הנזק אתה גרמת.

המנועים האלה מחזיקים יופי.

לא בעיה יהיה למצוא מנוע וממיר משומשים בעלות הרבה יותר הגיונית.

פעם הבאה תטפל ברכב כמו שצריך.

עריכה אחרונה על ידי outnex

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לבוא למוסך בדרישות כנראה לא ילך כי לא עמדת בתנאי האחריות. תמיד אפשר לנסות בדרכי נועם לא בטוח שיצליח.

 

לגבי התיקון - מאמין שלא חסרים מנועים כאלה מפירוק ולדעתי זו הדרך למזער נזקים - ולהשוות מחירי החלפת מנוע במרכזי ובמוסכים מורשים ומתמחים לביצוע העבודה.


STI 2004

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר ב-6000 קילומטר זה חוסר אחריות. כל מה שבא אחר כך פחות משנה.

אגב לגבי זה ששלחו אותך הביתה...הזייה, למה לעשות את זה?


Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסקנה אחת ברורה - טיפולים יש לעשות בזמן.

מה לעשות במקרה הנ"ל ?? , לדעתי יש לנסות ולהגיע להסכמה על השתתפות היבואן במחווה של רצון טוב , סביר שיחתימו אותך על מסמך שמסיר אחריות מהיצרן ושהכל נעשה כמחווה של רצון טוב.

ללכת לאפיק המשפטי אומר זמן והרבה כסף, ולדעתי הבלתי מחייב היבואן יטען להסרת אחריות עקב איחור בטיפולים אשר מהווה את בסיס האחריות, סיכון לא קטן שיכול לעלות הרבה כסף...

 

הרכב מאוד נפוץ וניתן למצוא מנוע \ קטליזטור בפירוקיות , ברמת נפוצות כזו אינני חושב שהממחיר יהיה גבוהה.


Seat Arona FR– הבחירה של האישה..

Hyundai Ioniq Premium

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו כשיצרן קובע טיפול כל 15 אלף הוא לא לוקח מקדם ביטחון של כמה קילומטרים טובים כדי שגם אם בעל הרכב יאחר עם הטיפול לא יגרם נזק?

 

בערך כמו שתאריך תפוגה במוצרים הוא לרוב עם מקדם ביטחון שכזה.

 

בלי קשר עשית טעות חמורה שאיחרת את הטיפולים, לא כי בהכרח כי זה מה שדפק את הרכב אלא בגלל שנתת תירוץ לנותן שירות (במיוחד ישראלי) להתנער לך מהאחריות, זו טעות ענקית כמו ללכת לטפל במוסכים מחוץ לרשת במסגרת האחריות, פשוט אסור לך לתת להם כל תירוץ להתנער מאחריות כי אז אתה יכול להיות בטוח שהם ישתמשו בזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מקדם הביטחון הוא של היצרן ולא של הלקוח. אל תשכח שהוא לא מדבר על חריגה של 10% אלא 30%.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיבה אמיתית שמנוע שלא טופל בזמן ולא סבל מהרעבת שמן ישבוק חיים לכל חי. אין בזה כדי לא לספק ליצרן סיבה טובה לנפנף את הקליינט.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תגידו כשיצרן קובע טיפול כל 15 אלף הוא לא לוקח מקדם ביטחון של כמה קילומטרים טובים כדי שגם אם בעל הרכב יאחר עם הטיפול לא יגרם נזק?

 

הוא בעיקר לא רוצה לעצבן את הלקוחות ולא רוצה להיות שונה מהמתחרים שלו. בספר רכב ישנה הערה בנושא הזה, עומס גבוה, סגנון נהיגה וכו', כולם משפיעים על מועד החלפת השמן באופן משמעותי. אצלי ברכב מחשב הרכב קובע מתי להחליף כל דבר. לאחר החלפת שמן ואיפוס המחשב מופיע מעל ל-10,000 ק"מ אך עם השיפורים וסגנון הנהיגה שלי לאחר זמן קצר זה מתקצר לאזור ה-7,000 ק"מ, אני בכלל מחליף שמן ופילטר כל 5,000 ק"מ. זה כסף קטן לשמירה על מנוע תקין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תעשו לי טובה,

בגלל איחור של 4000 ק"מ לא הולך מנוע. גם לא בגלל איחור של 6000 ולא של 10,000 ק"מ.

הטולרנס של המנועים הוא לא כזה גבולי.

נכון שפות"ש עשה הכל על מנת שיתנערו ממנו, עם זאת, יש גם שיקול דעת.

אם מנועי קיה נמצאים כל-כך על הקצה, היינו שומעים הרבה יותר תקלות.

ומכיוון שכך, יסלח לי פות"ש, אני לא 'קונה' את הסיפור על האיחור המינורי הזה.

יש כאן משהו הרבה יותר עמוק, ויתכן שלא כל המידע הובא לידיעתנו.

לוקח את הפוסט בערבון מוגבל.

אם טעיתי והכל אמת, אני בטוח שיימצא פתרון לשביעות רצון פות"ש.


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן. בשרשורים כאלה תמיד מתחבא לו איזה פרט מהותי שמופיע פתאום בעמוד 4 בשרשור.

בסה״כ המנועים האלה מאוד אמינים, ואם לא נדלקה נורת התראה על מפלס שמן או משהו בסגנון

זה מאוד לא סביר. אפשרי אך לא סביר.

 

בגדול אני עם lanosforce - להמשיך לגלגל את השיחה עם נותן שירות עד שיובהרו הפרטים

ואולי יימצא פיתרון חלופי. זה באמת עניין של ״על איזה צד קם הנציג בבוקר״.


אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם את המנועים האלה מאד אמינים תמיד יש אחוז קריסה מסויים,מעצבן אבל אין מה לעשות,זה קורה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 288 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...