Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת הרכב כל 3 שנים - על מה ולמה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2547 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עובד איתי מישהו שב6 השנים האחרונות החליף 3 פעמים מיצובישי אאוטלנדר במיצובישי אאוטלנדר חדשה מהסוכנות . (אותה רמת גימור ומנוע)

מה הסיבה לדבריו? לא לספוג ירידת ערך גבוהה .... לדעתי ההפך הוא הנכון.

הגישה הזו מתמצה בי"אחרי 3 שנים אני צריך להוסיף רק x פלוס הלוואה לעוד שלוש שנים, ואחרי שש שנים אני צריך להוסיף y, מאיפה אני אביא y?"

או במילים אחרות, אני משלם יותר כי אני לא יודע חשבון.

 

אם כי לדעתי, ברוב המקרים זה פשוט תרוץ ל"בא לי רכב חדש עכשיו".

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ורק אני דפקט נוסע עם רכב 2005 כ"רכב ליסינג" - 110 ק"מ יומי.

 

Where is that facepalm smily?

 

ברצינות, אני מקווה מאוד שגם את הרכב הבא שלי (ככל הנראה רכב מנהלים בן 4-6) אצליח להחזיק 9 שנים בלי תקלות רציניות. לא רואה שום סיבה לבזבז כל כך הרבה כסף על החלפות תכופות. אני בעד לקנות רכב בן 4-5 לפחות (ועדיף רכב טוב\סביר ממותג עם מוניטין גרוע, ככה שהמחיר מצחיק) ולהחזיק בו כמה שיותר מבלי שהוא הופך למטרד תחזוקתי (הפרשנות לכך משתנה מאוד בין אנשים שונים, לי למשל ברור שגם אם כרגע (זה המצב בפועל) החיישן קראנק דפוק והרכב יכול פתאום להכבות לי ברמזור, אני לא הולך ושופך מאות שקלים אצל מכונאי, אלא מזמין מאיביי, מחכה שבועיים ומחליף לבד).

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

לדעתי לעסקאות ליסינג של 3 שנים יש אימפקט גדול.

מכיר מישהו שהחזיק רכבים שנים די רבות.

פעם אחת הלך על ליסינג לשלוש שנים, שהאריך וגם החליף רכב.

מאז כבר עבר לפרטי אבל עדיין הספיק להחליף רכבים 3 פעמים..

 

מעבר לזה שגם מי שלא חווה את זה בעצמו, עדיין רואה את השכן מחליף את הרכב מהעבודה כל שלוש שנים. אז למה שהוא לא יחליף גם?

פורסם

שאלה של יכולת (התאוששות) כלכלית לעומת מהירות אבדן הערך של הרכב - יש נקודת זמן בה עדיף להשקיע בשדרוג הרכב לפני שאבדן הערך שלו גובר על היכולת להתאושש מהרכישה הקודמת - וזה באזור ה2-3 שנים על הכביש.

 

יש אנשים שחיים ככה ומחליטים שכל עוד הם יכולים להרשות לעצמם שדרוג רכב - ימשיכו במנהג הזה.

 

האם זה לא שיקול כלכלי? - כן זה בהחלט שיקול כלכלי, לא בהכרח נכון או חכם - תלוי איך מביטים בזה, תלוי ביכולת הכלכלית שלכם.

 

מצד שני - החופש הגדול נגמר עוד פחות מחודשיים - רק אומר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לדעתי אין טעם להחליף רכב כל עוד הקיים מתפקד כמו שצריך או שמה שיש בשוק אינו מהווה שדרוג גדול על הקיים.

ובתחזוקה נכונה (סך הכל טיפולים שוטפים במקום מקצועי) אין סיבה שהרכבים קיום לא יחזיקו 10 שנים בקלות.

פורסם

רכב יחזיק גם 30 ו40 שנה אם רק תתחזק אותו - הבעיה מתחילה כשאתה צריך למצוא חלפים וכבר קשה להשיג, כשהתקנות והדרישות לעבור טסט מתחילות להיות שגעת שלא לכל אחד יש זמן וכוח להתעסק איתם.

 

ורכב זה גם תחביב - זה צעצוע חדש - הרבה מאוד אנשים מחליפים רכב כי הם רוצים אחד חדש - לא צריך לזה שום הסבר, זה לא קשור להיגיון.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
אתה נמצא בפורום רכב שבו אנשים רגילים לקצת תחזוקה ואוהבים להתעסק עם האוטו. המחשבה שתצטרך להחליף מצבר או צמיגים נתפסת אצל אנשים מסויימים כחרדה קיומית של ממש, והם מוכנים לעשות הכול, פשוט הכול, כולל אובדן ערך של עשרות אלפי שקלים במחזוריות של 3 שנים, כדי להימנע מתיקונים.

 

קטע פסיכולוגי כזה.

 

בדיוק.

 

תרבות השתמש וזרוק. "לא רוצים להתעסק".

 

נכנס לסוכנות. לוקח מפתח. ממלא דלק ונוסע. עושה שני טיפולים במורשה יבואן, בד"כ בלי לראות את המוסך מבפנים (באים אלייך הביתה ולוקחים ומחזירים נקי ורחוץ). שלוש שנים לא רואה מכון טסטים מבפנים. לא מחליף צמיגים ומצבר. לעזאזל, אפילו מכסה מנוע לא פותח! אחרי כמעט שלוש שנים נכנס לסוכנות ומחליף מפתח במפתח. בגלל פסיכוזת הטויוטה, אפשר לעשות את התרגיל הזה עם טויוטה ולאבד מעט מאוד במכירה; היו לי במהלך השנים שלושה שכנים פנסיונרים שעשו בדיוק את התרגיל הזה - יאריס ביאריס, קורולה בקורולה.

חזיר דיזל

פורסם (נערך)
שאלה של יכולת (התאוששות) כלכלית לעומת מהירות אבדן הערך של הרכב - יש נקודת זמן בה עדיף להשקיע בשדרוג הרכב לפני שאבדן הערך שלו גובר על היכולת להתאושש מהרכישה הקודמת - וזה באזור ה2-3 שנים על הכביש.

 

יש אנשים שחיים ככה ומחליטים שכל עוד הם יכולים להרשות לעצמם שדרוג רכב - ימשיכו במנהג הזה.

 

האם זה לא שיקול כלכלי? - כן זה בהחלט שיקול כלכלי, לא בהכרח נכון או חכם - תלוי איך מביטים בזה, תלוי ביכולת הכלכלית שלכם.

 

מצד שני - החופש הגדול נגמר עוד פחות מחודשיים - רק אומר.

בוא, מתמטיקה פשוטה:

רכב (משפחתי ממוצע) יורד בשלוש השנים הראשונות ב-50,000₪, ובשלוש השנים הבאות ב-30,000₪. סה"כ 80,000₪ בשש שנים.

 

מצד שני, אם תחליף כל שלוש שנים תשלם 100,000₪ בשש שנים.

 

אם אתה מעדיף לשלם 100,000₪ ע"פ 80,000₪ כל שש שנים, יש לך בעיה במתמטיקה.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

שכחת בתחשיב שלך את התוספת הגבוהה יותר שתצטרך לשלם כשתקנה את הרכב הבא, שתהיה גבוהה יותר ככל שתתעכב במכירה של הרכב הישן.

ואני לא מוסיף לכאן גם הוצאות תחזוקה חשובות כתוצאה מבלאי (צמיגים / מצבר (שהיום מגיע לאלפי שקלים עם כל ה S&S), בלמים ואפילו טיימינג).

פורסם

החישוב של הדוב נכון, חוץ מזה שלא הביא בחשבון עוד טיפולים. אז, נניח, סט צמיגים, מצבר וטיימינג. אני לארג' אם זה 5 אש"ח. עדיין, בחישוב גס, החזקת הרכב הישן תחסוך 15000 ש"ח ב-6 שנים, שהם 2500 שח בשנה. חישוב גס מאוד, אהל מראה את יתרונות החזקת הרכב הממושכת. בלי התיחסות לעלות הניכרת של טרייד אין (יכולה להגיע לרבבות שח) ובזבוז הזמן והמשאבים במכירה ובקניה הנוספות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אחזקה זה שטויות, אין סיבה שיתקלקל משהו ברכב בן 4 שנים עם 30K.

בגיל 3-4 יש צמיגים ומצבר, ולפעמים בלמים.

שוב, אתה בתור חובב רכב סביר ורציונלי מבין שמדובר בבלאי רגיל וצפוי,

מי שלא באותו פרופיל פסיכולוגי משוכנע שזהו, האוטו שלו התקלקל, הפך לנבלה וחייבים להחליף מיד לפני שייתקע בעלייה לקסטל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
שכחת בתחשיב שלך את התוספת הגבוהה יותר שתצטרך לשלם כשתקנה את הרכב הבא, שתהיה גבוהה יותר ככל שתתעכב במכירה של הרכב הישן.

שוב, התוספת הזו היא יותר גבוהה אבל פעם בשש שנים (סתם לדוגמא, יכול להיות גם פעם בחמש או עשר שנים).

אם אתה מסוגל לשים כל שלוש שנים 50,000₪, אתה די בוודאות מסוגל לשים 80,000₪ כל שש שנים. אם אתה לא מצליח לחסוך 80,000₪ בשש שנים אבל מצליח לחסוך 50,000₪ בשלוש שנים, יש לך בעיה מוזרה בהתנהלות הכלכלית.

 

ואני לא מוסיף לכאן גם הוצאות תחזוקה חשובות כתוצאה מבלאי (צמיגים / מצבר (שהיום מגיע לאלפי שקלים עם כל ה S&S), בלמים ואפילו טיימינג).

זה חישוב מאוד מאוד פשטני, שמטרתו היחידה היא להראות שאם תחזיק רכב יותר זמן תשלם ירידת ערך נמוכה יותר לשנה. לא מעבר.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

כמה באמת רוב הרכבים העממים - טווח מחירים בין 120-160 אלף שקלים מאבדים ב3 שנים הראשונות שלהם וכמה הם באמת מאבדים אחרי חמש שנים?

 

אם המרווח הוא באמת ליחס שפו הדב ציין - נכון שיקול עוד יותר לא כלכלי וכנראה שמדובר רק בהחלפת רכב כל עוד בתחום אחריות, להמנע מתקלות גדולות, מיאוס וכך הלאה.

 

אם הפער יותר גדול - זה כבר סוג של MORE OF THE SAME.

 

מעולם לא טענתי שזה כלכלי לרכוש רכב חדש (אלא אם כן נקנה לתקופת זמן ארוכה מאוד וגם אז - לא הייתי קונה חדש) או להחליף רכב מוקדם מידי.

 

אצלי - רכב טוב שמשרת את המטרה שלו מחזיק לפחות 5 שנים.

רכב שכשל מאיזושהיא סיבה - יוחלף תוך 3 שנים בד"כ (לא נקנה חדש מלחתכילה)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם (נערך)

החישוב הזה מוטה.

והוא תמיד יהיה מוטה לטובת הרכב הישן יותר.

אתה לא יכול להתעלם מהוצאות שבהחלט יהיו גבוהות יותר ברכב ישן ויאירו אותו באור פחות משתלם, (כי למשל, על פני 10 שנים זה הגיוני מאוד שיהיו לך הוצאות שאינן רק בלאי או בלאי שיקר יותר לתקן (למשל, החלפת תושבות מנוע, בולמים ושאר חלקי מתלה), אולי אפילו עוד סט צמיגים, או עוד מצבר, או תקלות למשל במערכת הקירור, המזגן או הגיר.

בהנחה והמנוע ידוע כאמין יחסית.

זה לא חוכמה לבסס את הכל על נתון אחד.

ומה עם הזמן שנשרף כשהאוטו בתיקון?

זה לא כסף?

עריכה: מכוון להודעה של פו.

עריכה אחרונה על ידי XVSTI

×
×
  • תוכן חדש...