Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת הרכב כל 3 שנים - על מה ולמה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2546 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא מעט אנשים חושבים על כמה הם צריכים להוסיף לרכב חדש ולא על החלק החשוב, ירידת הערך. השכן חובב הג'חנון חושב בדיוק כך, כל שנה הוא מוסיף "רק 20 אלף שקל" ולאשתו יש רכב חדש. זה נכון גם לאנשים שחיים רק על רכב במימון מלא.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אגב יש גם נהגים כמוני שחייבים להחליף רכב בתדירות יחסית גבוהה.

הרכב הנוכחי שלי אצלי תכף שנתיים ונסעתי עליו 70 אלף, עוד כמה חודשים מתכוון להחליף.

 

תאר לעצמך אם אמשיך ככה לכיוון ה6 שנים, יהיה קשה מאוד למכור.

 

עכשיו אני בחרתי להשתמש ברכבים משומשים עם קילומטראז' נמוך כדי להתמודד עם הבעיה, למשל קניתי רכב 2011 שעשה 60,000 בשנת 2017.

היום הוא אצלי עם 135,000 קילומטר.

עכשיו אם אמכור אותו הקילומטראז' לא כזה נורא ביחס לשנים.

 

יש אנשים עם קצת יותר כסף בכיסים שעושים את זה גם עם רכבים חדשים כי הרי עסקאות ליסינג פרטי לא תמיד מתאימות לכולם ולא לכולם יש רכב חברה, אז אחרי 2-3 שנים הם חייבים למכור את הרכב כדי שמישהו בכלל יסתכל לכיוונו.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

בהתחלה הייתי במחשבה של להחליף כל 3 שנים , בהתחלה זה היה בגלל האחריות, תמיד יש פגמים פה ושם שללא אחריות עלולים לעלות לא מעט (טורבו, חלקי מנוע וכו'). אלא אם קיבלת מחיר טוב על הרכב כבר לפני

כיום אני במחשבה שעדיך לסחוב 4 שנים לפחות ואז למכור, ככה הפסד הערך "קטן" יותר מהנורמה. לא בהרבה אבל, כי ככה או ככה רכבים נמכרים היום במחירי שחיטה ביד 2.

Opel Adam S 2017

פורסם
לא מעט אנשים חושבים על כמה הם צריכים להוסיף לרכב חדש ולא על החלק החשוב, ירידת הערך. השכן חובב הג'חנון חושב בדיוק כך, כל שנה הוא מוסיף "רק 20 אלף שקל" ולאשתו יש רכב חדש. זה נכון גם לאנשים שחיים רק על רכב במימון מלא.

"כמה צריך להוסיף" (כדי לחזור לרכב בנתונים דומים לקודם כאשר נרכש) זו בדיוק ירידת הערך. אם קניתי רכב ב-100 אש"ח ומכרתי אותו ב-70 אש"ח ירידת הערך היא 30 אש"ח. זה גם מה שעלי להוסיף כדי לרכוש רכב דומה חדש (או משומש בגיל דומה לגיל רכישת הקודם).

בהתחלה הייתי במחשבה של להחליף כל 3 שנים , בהתחלה זה היה בגלל האחריות, תמיד יש פגמים פה ושם שללא אחריות עלולים לעלות לא מעט (טורבו, חלקי מנוע וכו'). אלא אם קיבלת מחיר טוב על הרכב כבר לפני

כיום אני במחשבה שעדיך לסחוב 4 שנים לפחות ואז למכור, ככה הפסד הערך "קטן" יותר מהנורמה. לא בהרבה אבל, כי ככה או ככה רכבים נמכרים היום במחירי שחיטה ביד 2.

טפו טפו טוקטוקטוק הרכבים האחרונים שהחזקתי לאורך זמן (עד גיל 9-12) לא היו בעייתיים על הקורולה אושריקו שקניתי בת 3 והחזקתי עד 12.5 הוצאתי סה"כ 2000 ש"ח מעבר לטיפולים תקופתיים (שכללו גם פעמיים טיימינג). ה-SX4 של הבן שלי בת 9, עברה כמה טיפולים יחסית יקרים, אבל עדיין בגדר שגרה, בלי תקלות משביתות. הסויפט של שתי (בת 6) נזקקה, מעבר לטיפםולים השוטפים, לניקוי מצערת והחלפת ממיר קטליטי. סה"כ 2000 ש"ח. אז גם אם יש פה ושם איה טיפול יותר גדול, עדיין מדובר בסה"כ ב-1000 ש"ח לשנה בממוצע. ובין 1-4 שעות במוסך. ממש לא סיבה להחליף את הרכב בהשקעה של 50 אש"ח.

 

גבי - אתה לא דוגמא. אצלך מדובר ברכב עבודה, הוא חייב להראות טיפ טופ, ולהיות אמין צורה מושלמת. הוא נוסע הרבה, והוא גם מוכר כהוצאה לצרכי מס. תחשיב שונה לחלוטין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ואני אכלתי אותה עם 2 רכבים בני 4 שנים שהלך להם רדיאטור, ראש מנוע, וגיר ורובוט עם קנס של 20 אלף (רק באחד מהם).. כל הז' לי :(

Opel Adam S 2017

פורסם
יש הגיון בזה?

 

אנשים מבוגרים חיים את "פעם".

 

"פעם" מכוניות היו שומרות על הערך, היום לא.

 

הם עדיין מתקשים לעשות חשבון ולהבין שגם אחרי 4 שנים (בהם משפחתית סטנדרטית סופגת ירידת ערך של כ 50,000 שח) כדאי להחליף מצבר (1K שח) ורביעיית צמיגים (נגיד 2K שח) ורחמנא ליצלן - אפילו לעשות טיימינג, ולהמשיך להחזיק את הרכב.

 

אבל כן. יש דבילים שאחרי שנה הם מפסידים 30% מערך הרכב והם בטוחים שזה יותר כלכלי להחליפו בחדש מאשר לעשות לו טיפול שנתי ולהמשיך להשתמש בו. אם מישהו אומר לך שזה כלכלי להחליף רכב חדש באחד חדש זהה כל שנה, הוא דביל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

גבי - אתה לא דוגמא. אצלך מדובר ברכב עבודה, הוא חייב להראות טיפ טופ, ולהיות אמין צורה מושלמת. הוא נוסע הרבה, והוא גם מוכר כהוצאה לצרכי מס. תחשיב שונה לחלוטין.

 

היי,

 

אני מדבר בשם עצמי, הרכב הפרטי שלי.

 

אבא שלי זה סיפור אחר הוא יש לו את הוואן עם התיירות.

 

אני סה"כ נוסע הרבה בין עבודה,לימודים ובת זוג :hihi:

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם (נערך)
החישוב הזה מוטה.

והוא תמיד יהיה מוטה לטובת הרכב הישן יותר.

אתה לא יכול להתעלם מהוצאות שבהחלט יהיו גבוהות יותר ברכב ישן ויאירו אותו באור פחות משתלם, (כי למשל, על פני 10 שנים זה הגיוני מאוד שיהיו לך הוצאות שאינן רק בלאי או בלאי שיקר יותר לתקן (למשל, החלפת תושבות מנוע, בולמים ושאר חלקי מתלה), אולי אפילו עוד סט צמיגים, או עוד מצבר, או תקלות למשל במערכת הקירור, המזגן או הגיר.

בהנחה והמנוע ידוע כאמין יחסית.

זה לא חוכמה לבסס את הכל על נתון אחד.

ומה עם הזמן שנשרף כשהאוטו בתיקון?

זה לא כסף?

עריכה: מכוון להודעה של פו.

כל מה שאני מנסה להגיד שהטיעון של "יותר קל להשלים לחדש אחרי שלוש שני מאשר אחרי שש שנים" הוא פשוט לא נכון כלכלית. זו סתם הרגשה כי הסכום אבסולוטית נמוך יותר, אבל מצריך חיסכון גבוה יותר פר שנה.

 

ברור שיש עוד עלויות לאחזקת רכב, וברור לגמרי שגם הצד השני של לקנות רכב ב-1,000₪ וכל הזמן להיות במוסך הוא לא כלכלי (וגם דורש המון התעסקות).

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
"כמה צריך להוסיף" (כדי לחזור לרכב בנתונים דומים לקודם כאשר נרכש) זו בדיוק ירידת הערך. אם קניתי רכב ב-100 אש"ח ומכרתי אותו ב-70 אש"ח ירידת הערך היא 30 אש"ח. זה גם מה שעלי להוסיף כדי לרכוש רכב דומה חדש (או משומש בגיל דומה לגיל רכישת הקודם).

אלו שתי צורות חשיבה שונות, האחת יכולה להוביל לנסיעה ברכב פרימיום בן 3 והשנייה במשפחתית חדשה או לחלופין, להחזיק את הרכב 5 או 6 שנים ולא להחליף אחרי 3 שנים.

פורסם

זו בדיוק אותה דרך חשיבה. ירידת הערך היא מה ששילמת תמורת הרכב מינוס מה שקיבלת תמורתו במכירה. זה הסכום שיהיה עליך להוסיף כדי לחזור למצבו ההתחלתי. לא משנה אם מדובר ב-300,000 ש"ח על מרצדס מפוארת במיוחד שמכרת אחרי 5 שנים או 5000 שח ששילמת על גטס מתפרקת ומכרת לגריטה. המוח הקטן שלי לא מצליח להבין למה ההגדרות האלה יגרמו התנהגות שונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הנחת היסוד שלך היא שבני אדם הם יצורים רציונלים.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

רוב האנשים לדעתי לא מחליפים רכב כל שלוש שנים, אלא כפי שנאמר, אם הם לקחו הלוואת בלון ואין להם גרוש (כי בין היתר הם גם טסים לחו"ל ומשלמים שכ"ד) אז הם פשוט מגלגלים את זה לרכב חדש.

 

יש גם הרבה טיפוסים שקונים רכבים משומשים זולים במיוחד (סביב ה- 15 אלף שקל) ונוסעים בהם עד שהם מתפרקים.

 

 

פורסם

האמת היא שאני לא מכיר אף אחד שעושה את זה. הרכב שלי אוטוטו בן 6 ואני לא מתכוון להחליף אותו בשנה הקרובה. כל מי שאני מכיר שמחזיק רכב, מחזיק אותו בדרך כלל לתקופות הרבה יותר ארוכות מ-3 שנים.

פורסם

אני קצת בהלם מזה שאף אחד פה לא טורח לציין את הסיבות הלגיטימיות לגמרי להחליף רכב כל 2-3-4 שנים, וכל הדיון הוא סביב כמה שזה לא חכם כלכלית.

 

רכב זה לא השקעה, זה לא מוצר נדל"ני או פיננסי. רכב זה מוצר צריכה - כמו מחשב, טלפון נייד, ג'ינס, רק בקנה מידה גדול יותר.

 

מחליפים רכב כי זה שדרוג. אם אני יכול להרשות לעצמי וזה חשוב לי, אני אחליף את מחשב הגיימינג שלי לחדש גם אם הישן עדיין תקין - כי החדש יריץ משחקים חדשים יותר, או את המשחקים שלי ברזולוציה גבוה יותר, ויחזיק יותר טאבים פתוחים במקביל, ויהיו לו יותר אורות מהבהבים במארז וזה כיף לי.

 

אני אחליף את הטלפון הנייד שלי למרות שהחלפת סוללה פשוטה תאריך את חייו של הנוכחי בשנתיים לפחות - כי בחדשים יש 3 מצלמות במקום אחת, והממשק עובד חלק יותר, והמסך חד יותר.

 

חברים - תעשיית הרכב ממש לא עומדת במקום. משנה לשנה הטכנולוגיות והפיצ'רים הכי מגניבים מרכבי העל מטפטפים לרכבים העממיים. בשנתון כלשהו, פתאום צצו רכבים עם קיפול מראות חשמלי, או חימום מושבים, או מצלמת רוורס, או - ופה השוס האמיתי - מערכות בטיחות אקטיביות מצילות חיים. ועכשיו פלוני בעל הרכב בן ה3 רואה, שבאותה קורולה של היום יש את המערכות האלו ובשלו אין, ועושה את החשבון - האם אובדן הערך שווה לי את האבזור החדש הזה, יחד עם אולי חסכון נוסף בדלק ועוד משתנים שטובים יותר בדגם חדש - ומחליט.

 

לא צריך להניח שכולם מטומטמים. הרוב, כנראה, אבל יש גם סיבות הגיוניות ו\או לגיטימיות לגמרי לשדרג את הרכב בתדירות גבוהה יותר.

 

(הכותב מחזיק רכב של 100 אש"ח כבר 5 שנים למרות שתכנן למכור אחרי 3, כי לא מצא עדיין רכב שיהווה שדרוג משמעותי בכל הפרמטרים.)

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T


×
×
  • תוכן חדש...