Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת הרכב כל 3 שנים - על מה ולמה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2546 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מת להחליף את המאזדה (2010) ברכב חדש (כי אני אוהב מכוניות) ויכול בעזרת הלוואה לא גדולה להעמיד סכום מכובד, אבל לא מצליח למצוא שום תירוץ להוסיף 100 אלף בשביל רכב שנוסע 2500 אלף קילומטר בשנה. אז הרכב אצלי מעל ל 5 שנים וחוץ מתיקון פח בגלל תאונה וטיפולים שוטפים אין שום בעיה אם הרכב.

לא מבין את התפיסה של רכב מעל 3 שנים = רכב במוסך, סתם תירוץ להחליף רכב.

טסלה 3 2022

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

מג - עלית כאן על נקודה חשובה, אבל רק מצד אחד.

 

מוצר מחליפים כאשר הוא מפסיק למלא את תפקידו. רכב כאשר הוא מגיע יותר מדי למוסך או לא מתאים למשפחה, מחשב כאשר הוא אינו מספיק חזק לתוכנות שאתה מריץ וכך כל מכשיר אחר.

 

א ב ל - אסור לשכוח שהמכשיר הזה, ויהא זה טלפון, מקרר או מכונית - אינם עומדים בפני עצמם, ורכישת האחד עלולה לפגוע בהחלפת האחר כאשר יתעורר צורך בכך. לכן הדגש על צורך, לא על "חשק". כמובן שככל שחשבון הבנק של מרופד יותר טוב אתה יכול להיות יותר גמיש. אבל גם אם יש לך 100 אש"ח או 500 אש"ח פנויים בחשבון, אתה צריך לחשוב היטב מה הצרכים שלך לא היום, לא מחר, לא מחרתיים - אלא בעוד כמה שנים. אם אתה צעיר זו הקמת משפחה, אם אתה מבוגר זו היציאה לגמלאות. לכן כל הוצאה צריכה להיות מחושבת, בודאי הוצאה משמעותית כמו החלפת רכב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מג

מוטי. אם הייתי יכול להחליף את השם משתמש הייתי עושה את זה, ככה זה כשחברים בפורום מעל עשור..

 

מה שאתה כותב הוא עצה כלכלית שנכונה להכל, לא רק לרכישת רכבים. וזו בדיוק הפואנטה שלי - לא מבין למה מתייחסים לרכב בצורה שונה, ויש כזו תגובה שלילית לקונספט של החלפת רכב תדירה בעוד שאף אחד לא מניד עפעף על החלפה תדירה של דברים זהים במהותם כמו טלפון ומחשב.

 

ואני חוזר גם לנקודה שאנשים מחליפים כשהם רוצים, לא רק כשצריך. צריך זו הגדרה מאוד מעורפלת - מעט מאוד רכבים מוחלפים כי הם הגיעו למצב שהם לא ראויים לשימוש יותר, ורוב האנשים מחליפים הרבה לפני זה, אז תגדיר צריך? אתה צריך רכב חזק יותר מ45 כ"ס? אתה צריך ABS? יש שיגידו כן ויש שיגידו לא, נראה לי קל יותר להסכים על רוצה - אני רוצה רכב בטיחותי יותר, חסכוני יותר, מודרני יותר, חזק יותר, נוח יותר וכו'.

 

הכל בהנחה שמדובר על מי שכן יכול, כמובן. אין ספק שיש הרבה אנשים שעושים את זה למרות שהם לא יכולים, אבל זו כבר בעיה אחרת. כולם פה גם קונים דירות הרבה מעבר ליכולת הכלכלית הריאלית שלהם, מתוך מנטליות דומה או חשיבת עדר.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

פורסם
אני קצת בהלם מזה שאף אחד פה לא טורח לציין את הסיבות הלגיטימיות לגמרי להחליף רכב כל 2-3-4 שנים, וכל הדיון הוא סביב כמה שזה לא חכם כלכלית.

 

רכב זה לא השקעה, זה לא מוצר נדל"ני או פיננסי. רכב זה מוצר צריכה - כמו מחשב, טלפון נייד, ג'ינס, רק בקנה מידה גדול יותר.

 

מחליפים רכב כי זה שדרוג. אם אני יכול להרשות לעצמי וזה חשוב לי, אני אחליף את מחשב הגיימינג שלי לחדש גם אם הישן עדיין תקין - כי החדש יריץ משחקים חדשים יותר, או את המשחקים שלי ברזולוציה גבוה יותר, ויחזיק יותר טאבים פתוחים במקביל, ויהיו לו יותר אורות מהבהבים במארז וזה כיף לי.

 

אני אחליף את הטלפון הנייד שלי למרות שהחלפת סוללה פשוטה תאריך את חייו של הנוכחי בשנתיים לפחות - כי בחדשים יש 3 מצלמות במקום אחת, והממשק עובד חלק יותר, והמסך חד יותר.

 

חברים - תעשיית הרכב ממש לא עומדת במקום. משנה לשנה הטכנולוגיות והפיצ'רים הכי מגניבים מרכבי העל מטפטפים לרכבים העממיים. בשנתון כלשהו, פתאום צצו רכבים עם קיפול מראות חשמלי, או חימום מושבים, או מצלמת רוורס, או - ופה השוס האמיתי - מערכות בטיחות אקטיביות מצילות חיים. ועכשיו פלוני בעל הרכב בן ה3 רואה, שבאותה קורולה של היום יש את המערכות האלו ובשלו אין, ועושה את החשבון - האם אובדן הערך שווה לי את האבזור החדש הזה, יחד עם אולי חסכון נוסף בדלק ועוד משתנים שטובים יותר בדגם חדש - ומחליט.

 

לא צריך להניח שכולם מטומטמים. הרוב, כנראה, אבל יש גם סיבות הגיוניות ו\או לגיטימיות לגמרי לשדרג את הרכב בתדירות גבוהה יותר.

 

(הכותב מחזיק רכב של 100 אש"ח כבר 5 שנים למרות שתכנן למכור אחרי 3, כי לא מצא עדיין רכב שיהווה שדרוג משמעותי בכל הפרמטרים.)

 

עם בני משפחה שמחליפים כל 3 שנים לרכב חדש, אני יכול להעיד שאתה צודק לחלוטין.

אני אוסיף על זה שרכב בן 3 מטופל והכל, בסוף הוא בן 3 וזה מורגש. בכל רכב זה מורגש אחרת (פלסטיקים, רעשים, לכלוך וכו') ומה לעשות שיש כאלה שיכולים להרשות לעצמם ולהחליף.

אגב, במקרה שלי הם יכולים להרשות לעצמם רכב של 500 אלף, אבל מעדיפים לקנות ב 300 אלף ולהחליף בתדירות גבוהה יותר - זה די מתקזז בין להחזיק רכב יקר יותר הרבה שנים או להחליף בתדירות גבוה.

פורסם

מוטי. יש לנו כבר כמה כאלה בפורום, אז תשאר מאג :-D

 

הצרכים של כל אחד מאתנו שונים. יש מי שנוסע לבד 20 ק"מ ביום, צרכיו שונים ממי שנוסע 200 ק"מ ביום. או זוג צעיר מול זוג מבוגר מול משפחה עם ילדים בגילים שונים. השינויים האלה בחיים הם סיבה להצטייד מחדש במקרר או ברכב או אפילו בדירה. כמובן שכל אחד יגדיר את צרכיו בנקודת זמן מסויימת עם תחזית לעתיד. לא תמיד זה מתממש. את הדירה הראשונה שקניתי עם אשתי התכוונו להחזיק 10 שנים, אבל לשמחתנו המשפחה גדלה בקצב יותר מהיר ונאלצנו להחליפה כעבור 6 שנים, מה שגרם קשיים לא קטנים. העניין הוא שלא מעט אנשים מחליפים הרבה פריטים בקצב לא סביר. נדמה לי שבעולם, לפחות המערבי, אורך החיים הממוצע של סמארטפון הוא פחות משנה (אולי בינתיים זה השתנה). נראה לי ממש לא סביר, הרי אפילו סמארטפון בדרגת ביניים יכול למלא את צרכיהם של רוב האנשים משך שנתים - שלוש. אבל יש איזו תחרות של "למי יש יותר חדש" ואנשים מוציאים אלפי ש"ח בתדירות גבוהה במידה לא סבירה. וכך גם עם מכוניות, וכאן העלויות גדולות בסדר גודל או שניים. העניין הוא שמי שמתנהל נכון יכול להתמודד יותר טוב כאשר הוא מגיע למצב של צורך בהחלפה של מכשיר כזה או אחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מחליפים רכב כי זה שדרוג. אם אני יכול להרשות לעצמי וזה חשוב לי, אני אחליף את מחשב הגיימינג שלי לחדש גם אם הישן עדיין תקין - כי החדש יריץ משחקים חדשים יותר, או את המשחקים שלי ברזולוציה גבוה יותר, ויחזיק יותר טאבים פתוחים במקביל, ויהיו לו יותר אורות מהבהבים במארז וזה כיף לי.

 

אני אחליף את הטלפון הנייד שלי למרות שהחלפת סוללה פשוטה תאריך את חייו של הנוכחי בשנתיים לפחות - כי בחדשים יש 3 מצלמות במקום אחת, והממשק עובד חלק יותר, והמסך חד יותר.

לא רוצה לצאת הסולידית פה, אבל כדאי רק להזכיר שלפעמים ההבדל הוא לא כזה משמעותי, ולא באמת בא לידי ביטוי בשימוש שלך במוצר. שים לב מתי המוצר משרת אותך, ומתי זה מתהפך ואתה מתחיל לשרת את המוצר (או יותר נכון, את היצרן).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

בגדול לדעתי החלפת רכב כל 3 שנים לטובת שופוני או מקיא פיקנטו ישנה לקיה פיקנטו חדשה אין כאן שידרוג משמעותי שמצדיק את ירידת הערך והתחייבות או אנשים שנסעו 50,000 ק"מ וחושבים שהרכב עוד שניה שופך מנוע וכך יחסכו אלפי שקלים. חובב רכב עוד אפשר להבין שהראש הולך עם האהבה מאשר עם הגיון כלכלי. נהגים שמבלים שעות על הכביש וקדמו את מד האוץ רבות יש על כך מחלוקת האם זה כלכלי להחליף את הרכב אבל אפשר להבין את הרצון לעבור לרכב אחר שאולי יהיה נוח יותר והראש השקט.

פורסם
א. אנשים יכולים בקלות יותר להחליף רכב (מימון והלוואות זולות)

ב. שני טסטים בתקופה של 3 שנים במקום 3 (טסט ראשון אחרי שנתיים,השני אחרי 3)

ג. קל להם יותר למכור רכב שהוא עדיין בסטטוס חדש

אני קיבלתי את הרכב שלי ב2018 עם טסט עד 2021.

רק בשנה הרביעית אני צריך לעשות את הטסט הראשון.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לשכנה שלי הייתה קיה פיקנטו צורה ישנה, אחרי כשנתיים החליפה לקיה פיקנטו החדשה 2017. בדיוק לפני כמה ימים החליפה ליונדאי I10 חדשה.

אני לא מבין איפה השדרוג כאן ומה בעצם השתנה בשבילה. בעיניי כל אלו זה אותו רכב ואותה קטגוריה.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
בגדול לדעתי החלפת רכב כל 3 שנים לטובת שופוני או מקיא פיקנטו ישנה לקיה פיקנטו חדשה אין כאן שידרוג משמעותי שמצדיק את ירידת הערך והתחייבות או אנשים שנסעו 50,000 ק"מ וחושבים שהרכב עוד שניה שופך מנוע וכך יחסכו אלפי שקלים. חובב רכב עוד אפשר להבין שהראש הולך עם האהבה מאשר עם הגיון כלכלי. נהגים שמבלים שעות על הכביש וקדמו את מד האוץ רבות יש על כך מחלוקת האם זה כלכלי להחליף את הרכב אבל אפשר להבין את הרצון לעבור לרכב אחר שאולי יהיה נוח יותר והראש השקט.

 

אם זה לעבור מקיה פיקנטו בלי בלימה אוטונומית לאחת עם, הנה לך השדרוג. כמו גם לעבור מקורולה מהתקופה של התיבה הרובוטית חד-מצמדית לקורולה היברידית חדשה, בחסכון ובנוחות ושוב באבזור הבטיחות.

 

פו הדב פה הזכיר את הסולידית וזו בדיוק הדוגמה - אין דבר כזה "זה כלכלי" בהוצאות. הוצאה (בניגוד להשקעה) היא או נחוצה לקיום שלך, ברמת קורת גג ופת לחם, או שהיא בחירה. אתה יכול לקרוא לזה הכרחי, ואתה יכול לקרוא לאותו הדבר מותרות, תלוי בהשקפת העולם שלך ומה אתה רוצה מהחיים האלה. הדיון על האם זה כלכלי הוא סובייקטיבי לגמרי כי מדובר בערך הכספי שאתה מצמיד למשהו (רכוש, חוויה וכו').

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

פורסם

כנראה שבאמת המחשבה שלי נשארת מיושנת בדברים מסויימים כי לפחות ממה שאני מותנה לחשוב - רכב בשנתיים שלוש הראשונות שלו לא מאבד מהערך שלו באותה המהירות כפי שהוא מאבד לאחר 5 שנים - רק שבאמת זה כבר פחות נכון אם בכלל למה שקורה בזמן האחרון ויוצא שלהחליף לרכב חדש פשוט נהיה לא כלכלי כל עוד הרכב הקיים לא מייצר תקלות גדולות מעבר לאובדן הערך שלו או צובר בלאי עצום.

 

אבל זו מעולם לא היתה החלטה כלכלית בלווא הכי - זה פשוט עניין של הרגלים ויכולת או פשוט עניין של רצון ויכולת.

 

אני זוכר שהייתי בצומת דרכים בין לתקן בלאי (לא תקלות אלא פשוט בלאי) באוונסיס שהצטבר בה וההערכה שלי היתה להשקיע 15 אלף שקלים על רכב שמתקרב ל200 אלף קילומטר, בן 9, אחרי השתלת מנוע מהבעלים הקודם ודי בטוח שעבר תאונה בכל צד ימין (נסעה נהדר והמנוע היה מהניילונים עם תיעוד מלא במוסך מורשה).

 

או להשקיע פי 2 מזה על הסובארו של אבא שלי ולקנות רכב בן 5, עם 60 קילומטרים, מטופל בצורה קפדנית ושמור כחדש.

 

לא היה כאן אפילו התלבטות גם אם 15 אלף זה פי 2 כלכלי מ30 אלף שקלים - הסבירות לגל תקלות וביניהן תיבת ההילוכים באוונסיס - היתה פי כמה וכמה יותר גבוהה וגם אז - כמה כבר היה עולה לי להחליף גיר לאחד תקין באוונסיס? אני מוכן להתערב שעדיין זה היה פשוט יותר כלכלי לשמור על האוונסיס.

 

האם אני מצטער על זה? לא...

 

האם מישהו שקונה רכב חדש ועולה לו חיוך על הפנים מצטער על כך? - אני מתאר לעצמי שקיבל החלטה במודעות מלאה.

 

טוב עבר רק יום - נשארו עוד איזה 50 למנייאק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...