Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3362 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מצד שני גירים שמחליפים בהם בצורה מסודרת שורדים יפה לאורך זמן ארוך יותר. אני עם גיר al4 הידוע לשימצה, עוד 600 ק״מ חוצה את קו ה350k והגיר מרגיש נהדר.

 

לכנופייה יצא להחליף שמן גיר לעשרות רבות (כניראה מאות) של רכבים. סטטיסטית ל99% מהגירים זה עושה רק טוב. אם הגיר כבר שרוף ועושים החלפה מתוך יאוש ונסיון להחיות אותו, אז הבלתי נמנע יקרה. חוץ מזה, הכל טוב.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

טויוטה קורולה שנת 96. 213,000 קילומטר.

בוצעה החלפה חלקית של שמן גיר פרסטון (כן, פרסטון רחמנא ליצלן) פילטר גיר הוחלף ובוצע ניקוי מגנטים.

אחרי ההחלפה היו החלקות, אסף התותח מהכנופיה הוסיף שלוק שמן, והבעיה נפתרה.

מזה שנתיים אין בעיות והגיר עובד סבבה.

כמובן שהמקרה המתואר לא משליך על אחרים, אבל צריך להיכנס לפרופורציות ודי עם הפאניקה.

פורסם

כנראה מדובר על דגם לפניי שלך.

בנוסף.מדובר על אדם שלא מפחד לקחת סיכונים מחושבים.

בנוסף לכך מדובר על מכונאי חובבן שכנראה יודע לקרוא אנגלית ולא מפחד מפעילות שמעבר להחלפת פילטר אויר ושמן.

פורסם

שמן גיר חייב להיות מוחלף בהתאם להוראות היצרן.

כל שמן, במשך הזמן, מתחמצן ומאבד מהתכונות שלו(תוספים,תכונות מכניות).

בתיבת הילוכים אוטומטית עם ממיר מומנט שבה השמן משמש בעיקר כמעביר הכח מהמנוע אל הגלגלים, השמן עובר תהליך גזירה מתמשך ומבחינה מכנית עובד מאוד מאוד קשה.

לכן, מאוד מומלץ על החלפת שמן גיר בהתאם להוראות היצרן בטח ובטח במדינה חמה ופקוקה כמו שלנו שהרי חום הוא זרז חמצון נהדר לשמן.

:onfire:
פורסם

דיברת על הוראות יצרן, נגיד בקורולה שלי באמת צרי ךלהחליף כל 60K, אבל מדובר כאן על דילוגים משמעותיים באי החלפה או ברכבים שאין כלל התייחסות של היצרן להחלפת השמן (דובר כבר פה בפורום).

פורסם

לא יודע,

לחבר לשעבר יש קורולה 98 עם יותר מ300 אלף ק"מ-כשנסעתי עליה ההילוכים חלקים כמו חמאה,

תשלם לי מיליון דולר לא הייתי מחליף שמן סתם להתרעננות התיבה במצב כזה.

פורסם

בעבר ראיתי הסבר לגבי מדוע מכונאים ממליצים נגד החלפת שמן גיר (כמדומני שזה היה פורום מקביל, אך מישהו מאנשי המקצוע בפורום כאן רשם זאת).

העתקתי לי את דבריו לשימוש עתידי (אך לא שמרתי מהיכן זה בא). מקווה שזה יפתור את הדילמות :

 

בגיר AL4\DPO עושים שימוש בשמן סינטטי מלא וללא אלכוהול,בשמנים מסוג זה אין צורך להחליף שמן גם לאחר הרבה מאוד ק"מ,למרות שברכבי לקוחותי שהוחלף שמן אכן הורגש שיפור בהחלפת הילוכים.לגבי ההמלצה לא להחליף שמן גיר בתיבות שעברו הרבה ק"מ ללא החלפה, הכוונה היא רק לתיבות הילוכים אוטומטיות מהדור הישן שבהן עשו שימוש בשמן DEXRON 2-3,מה שנקרא בלשון המוסכים שמן גיר אדום.מה שקורא בפועל הוא שהאלכוהול מתנדף לאחר שנים מהשמן והופך אותו לצמיג יותר, זה בשילוב עם שחק היורד מהדיסקיות\מהבנדים מגלגלי השיניים ומהמייסבים יוצר שמן צמיג יותר שגורם ללחץ שמן גבוה יותר בתיבה,כאשר מחליפים אותו לשמן חדש,שבו אחוז האלכוהול גבוה,השמן הופך להיות פחות צמיג משמועתי והאלכוהול מפרק ליכלוך ושחק מכל מיני פינות בתיבה מה שגורם לסתימה בחרירי לחץ במוח ההידראולי,ולירדת לחץ השמן בקו.

 

[סוף ציטוט]

 

בקיצור, אם השמן גיר שלך איננו דקסטרון 2 או 3 -> אין בעיה להחליף שמן גיר

פורסם

ממש לא...

 

יש לי קורולה 99' שבועטת יותר מהגיר שלו,

 

המנוע שלו והגיר שלו מקוריים, עם חרא נוזלים ושמנים ועדיין הגיר עבד חלק!

עד כדי כך שכשרציתי להוריד הילוך לא מרגישים את ההורדה, לכן אני לא מחפש צרות ובעיות במצב כזה ונוסע ככה עד שהגיר יתפגר, למה לגעת במצב כזה, אני רוצה הסבר.

 

גיא- אחלה הסבר.


×
×
  • תוכן חדש...