Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3401 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

מזה כ10 חודשים אני סובל מכאבים בגב תחתון.

אחרי בדיקת MRI התברר שמדובר בבלט דיסק...

אשמח לקבל עצות איך להתמודד עם הבעיה הנ"ל מבחינת טיפולים שעזרו.

אחרי כמה זמן הכאב עובר? ואם עובר בכלל...

 

תודה,

פורסם

אני מקווה שאתה מתלוצץ. דרך הפורום אתה מבקש עצות בנושא זה?

היחידי שיכול לייעץ לך הוא רופא/ה בתחום והפיזיוטרפיסט/ית.

כל בלט של דיסק הוא שונה מהשני בחומרה, במיקום ובגורמים לו.

הרבה בריאות, אל תבהל, חיים עם זה טוב עד 120 שנה.

פורסם

הרופא שהייתי אצלו אמר שכנראה מתישהו זה יעבור.

לרפואה המודרנית אין פתרון לבעיה הנ"ל, חוץ מניתוחים שבמקרה שלי לא יעזור.

רציתי לקבל עצות מאנשים שעברו את זה

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בלט עובר? לא בדיוק.

למיטב ידיעתי נדיר מאוד שהבלט נעלם, מצד שני הכאבים או הלחץ על העצב בד"כ עובר (ויכול גם לחזור)

מניסיון כואב עם פריצת דיסק- הדבר שהכי עזר לי היה פלדנקרייז (המתיחות האלה שבני 90 עושים), חבר טוב ממליץ על שיטת אלכסנדר (תלמיד של פלדנקרייז שפיתח שיטה),

אם אתה מסוגל תנסה יוגה או פילאטיס (אני הייתי במצב קשה מידי בשביל לעשות את זה)

אגב ההמלצות היום שונות מההמלצות בעבר, פעם היו ממליצים לנוח בבית ומלעיטים במשככים, היום הגיעו למסקנה שלרוב הכאב עובר יותר מהר כשהגוף נמצא בתנועתיות מסויימת (לא תנועה מחזורית, זו דווקא גורמת לנזק, אלא תנועה טבעית של הגוף)

אגב הבשורות הטובות הן שלאחוז ניכר מהאוכלוסיה (לא זוכר את המספר המדוייק) יש בלט \ פריצת דיסק, לרוב זה לא מפריע, הבעיה מתחילה כאשר יש לחץ על העצבים והקרנה לגפיים.

לסיכום- ברור שכל הנ"ל לא תחליף לייעוץ מקצועי, אבל אני ממליץ בחום על ספורט שמותח את השרירים (יוגה פילאטיס פלדנקרייז אלכסנדר וכן הלאה).

אם אתה מרגיש כאב הכי קל תפסיק כדי שלא תגרום יותר נזק, אבל עדיין לא פגשתי מישהו שפלדנקרייז היה לו קיצוני מידי (זה ספורט של בני מאה, אפילו בן גוריון הצליח לעמוד על הראש בזכותו)

פורסם

יש לי 4.

סקוואטים,דדליפט,פיוטרפיסט ספורט,אלו הדברים היחידים שעזרו לי.

שמתי לב שברגע שהפסקתי להתאמן חזרו כאבי הגב, גב חזק זה גב בלי כאבים.

פורסם

עד עכשו ניסיתי כירופרקטיקה, שחיה ויוגה.

כול הדברים האלה מפחיתים את הכאב אבל לא מרפאים לגמרי.

בזמן האחרון אני כמעט ולא מרגיש כאב בגב אבל סובל מסחרורות וחולשה בכול הגוף...

לא יודע אם זה סימן טוב או רע.

לכם גם היה את זה?

פורסם
הרופא שהייתי אצלו אמר שכנראה מתישהו זה יעבור.

לרפואה המודרנית אין פתרון לבעיה הנ"ל, חוץ מניתוחים שבמקרה שלי לא יעזור.

רציתי לקבל עצות מאנשים שעברו את זה

 

תראה... מבחינת רופאים אורטופדים, אתה נודניק שקצת כואב לו.

איך אמר לי פעם רופא, שהתלוננתי על כאבים/מתיחה במפשעה: "מה אתה רוצה, שבשביל זה אני אפתח אותך???"

 

אתה צריך כירופרקט או אוסטיאופת (שני דיציפלינות מקבילות, עם שיטות טיפול שונות, לפעמים לאותן בעיות). להגיע אליהם עם כל האבחנות והבדיקות שיש לך.

 

אחרי זה תעשה פילאטיס או התעמלות שיקומית אחרת, עדיף אצל מומחה/חית בשיקום, ולא בכיתה עם מישהי שעברה קורס.

 

אוסטיאופת שעזר לי: אילן יאנג.

מומחית בפילאטיס ושיקום: דניאלה מלאך.

 

[מזהיר מראש, זול זה לא]

 

_________________

 

הערה חשובה לגבי שחייה:

שחייה זה יכול להיות טוב, אם אתה שוחה נכון וטוב, ואת זה יודעים רק אם לומדים ומתרגלים מסודר. זה כמו נהיגה מתקדמת, זה לא קורה מעצמו.

 

אני רואה ה-מון שחיינים ששוחים לא טוב, ולא עושים שומדבר טוב לגב שלהם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ככלל, משקל יתר ושרירי בטן רופסים לא עושים טוב לגב

 

שווה ללכת להדרכה (קיבלתי בחינם דרך הקופה), איך לשבת לקום מתיחות וכו׳ כדי להוריד עומס מהגב

 

אחרי שהמצב משתפר ומתחילים לזלזל, כאבי הגב מזכירים לי שזה מצב כרוני

פורסם

יש את איל כהן ברמת אביב, יסגור לך את הסיפור, מניסיון שלח ושל חברים, גם לא זול, אבל גם הוא ימליץ לך להתאמן.

פורסם

סובל (תרתי משמע) מצמד דיסקים בולטים מזה 20 שנה.

 

אם לא הולכים לנתח (ומאוד עדיף שלא), אתה חייב כירופרקטור טוב, הוא מהיום והלאה יהיה גלגל ההצלה שלך.

 

אם תרצה בפרטי, יש לי אחד מדהים בנתניה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אני עשיתי 14 טיפולים אצל כירופרקט בחיפה שגם נחשב לאחד הטובים.

הוא הצליח להפחית את הכאב אבל לא לבטל לגמרי, בשלב מסוים הוא אמר שיותר הוא לא יוכל לעזור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני אישית לא ממליץ על כירופרקט, הלכתי לאחד מומלץ ויקר ברעננה והוא עשה יותר נזק מתועלת.

ברור שזה יכול להיות מקרה ספציפי, אבל לדעתי פוטנציאל הנזק אצל כירופרקט גדול יותר מאשר תרגול פלדנקריז \ שיטת אלכסנדר וכולי.

פורסם

תראה, אני אומנם למדתי רפואה 3 שנים בהתכתבות, אבל לא הוסמכתי...

 

בלט כשמו כן הוא, בליטה של הדיסק שלוחצת על עצב וזה מה שגורם לכאב הגב (עם הקרנות, נימלול וחוסר תחושה חלקי ברגליים), בד"כ לאחר תקופת החלמה (שמשתנה מבלט לבלט ומאדם לאדם, אצלי זה לקח מעל שנה) ובעזרת כירופרקטור הדיסק חוזר למקומו ואתה נפטר מהכאבים הכרונים.

 

בדומה לכתף פרוקה או רצועה שנמתחה יתר על המידה, הדיסק הזה עכשיו פוטנציאלית יכול לחזור ולבלוט די בקלות(אפילו מתנועה קלה לא נכונה) ודואג פעם בכמה זמן להזכיר לך שהוא עדיין שם ולכן נדרשת ממך רמת זהירות בהתנהלות היום יומית (החל מהרמת משאות וכלה בהתכופפות לשריכת שרוכים או להרמת משהוא שנפל לך, עד ליומך האחרון.

 

במידה ועובר זמן ממושך וגם זה וגם טיפולים תומכים לא עוזרים ואתה עדיין מוגבל בחיי היום יום, נשקלת התערבות כירורגית, מה שאני אישית התנגדתי בתוקף (ולשמחתי גם האורטופד שלי) כי בניתוח כזה, תקלה זה לא צליעה, זה כסא גלגלים!

 

עד כמה הכאבים מוחשיים? בתנועה לא זהירה אתה רואה "סבתא שלך רואה כוכבים" או פשוט איזו תחושה לא נעימה שמגבילה אותך?

עד כמה אתה מוגבל ביום יום?

 

לשם המחשה, לפני כחודשיים סתם ככה וללא התראה קמתי בבוקר עם רמת כאבים כזו שבלי שחבר בא ועזר לי ובעזרת מקל מטאטא להשען עליו, פיזית, לא הצלחתי לקום מהמיטה.

הכאבים היו כ"כ חדים ומייסרים!

 

וזה בלי שום פרובוקציה או תנועה לא נכונה.

 

בגדול, כל עוד הכאבים נמשכים, התרופה הטובה ביותר היא מנוחה, מנוחה ועוד קצת מנוחה.

כמו שכבר בטח גילית בעצמך, עדיף לשכב כי לשבת אולי מקל על הרגליים אבל מכביד לך על הגב.

א

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
יש לי 4.

סקוואטים,דדליפט,פיוטרפיסט ספורט,אלו הדברים היחידים שעזרו לי.

שמתי לב שברגע שהפסקתי להתאמן חזרו כאבי הגב, גב חזק זה גב בלי כאבים.

+1

בדיוק כך אצלי.

פיזיוטרפיה בסיסית ביותר עשיתי רק 3 שבועות לאחר שהגיע התקפת הכאב ואי יכולת לזוז עם 3 בלטים.

לאחר שעברו הכאבים וחזרה היכולת לזוז חזרתי לשלב בעדינות דדליפט/סקוואטים ותרגילי משיכה.

אחרכך תרגילי הנפה, ראיתי שרכיבה על אפניים, קפיצות ובעיטות מחזירים לי את הכאבים אז נמנעתי מהם לשנתיים.

כיום עושה הכל כולל, מהרמת משקלים ועד קרוספיט

 

היו תקופות שהפסקתי להתאמן ואז פתאום חוזרים מלא תופעות של "תנועה לא נכונה"

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי gsi16v

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אין תחליף לתחזוקה שוטפת של הגוף.

ספורט נכון במידה, זו חובה לכל אחד.

בטח למי מאיתנו שרב הזמן יושב בעבודה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...