Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שבוע עם סיאט איביזה 1.0 tsi


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3597 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האיביזה מרגישה חזקה יותר, אולם שתיהן לא הגיבו לי מיד לדוושה בעת זינוק ברמזור (היתה השהייה) - לוחצים על הדוושה ולא קורה כלום למשך שניה או שתיים וזה היה מאוד מעצבן.

 

אין שום מצב בעולם שלוקח שתי שניות לרכב להתחיל לזנק. גם לא שנייה. אתה מגזים.

אם זה היה נכון, ההאצה מאפס למאה היתה לוקחת עוד שתי שניות... לא?!

 

דבר שני, כבר הסברתי זאת כמה פעמים בפורום, זו בקרת המשיכה. לרכבים הללו יש די הרבה מומנט ודי מעט צמיגים, ומה שאתם מרגישים זה את המערכת מווסתת את התאוצה, ככה שלא "תפרפרו". לתחושתי (ולא מדדתי זאת, וייתכן שמדידה תוכיח שאני טועה), ב-VAG היא מגזימה ומסרסת מדי את המנוע. זנקו איתה מנותקת, והכל בסדר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

איך עוברים באיביזה החדשה למצב ספורט ?

 

 

שמע, אני איך שאני מתחיל את הנסיעה אני עובר אוטומטית למצב ספורט. במצב רגיל הרכב מעביר הילוכים בצורה מהירה בקטע מוגזם. במצב ספורט המצערת תגיב הרבה יותר טוב. לפי מה שהבנתי זה אכן בגלל התיבה.
פורסם

תעבור להילוך S.

אני גם בעל איביזה ונוהג רוב הזמן בD, נסיעות בין עירוניות. כשעברתי לS יש קפיצות קטנות כאלו כאשר אני מאט והרכב מוריד הילוך.

פורסם
אין שום מצב בעולם שלוקח שתי שניות לרכב להתחיל לזנק. גם לא שנייה. אתה מגזים.

אם זה היה נכון, ההאצה מאפס למאה היתה לוקחת עוד שתי שניות... לא?!

 

דבר שני, כבר הסברתי זאת כמה פעמים בפורום, זו בקרת המשיכה. לרכבים הללו יש די הרבה מומנט ודי מעט צמיגים, ומה שאתם מרגישים זה את המערכת מווסתת את התאוצה, ככה שלא "תפרפרו". לתחושתי (ולא מדדתי זאת, וייתכן שמדידה תוכיח שאני טועה), ב-VAG היא מגזימה ומסרסת מדי את המנוע. זנקו איתה מנותקת, והכל בסדר.

 

לא ידידי זה לא בקרת משיכה. אני יודע איך היא מרגישה כשהיא פועלת. אני/אנחנו מדברים על מצב שגם נגיעה קטנה במצערת לא גוררת תגובה מיידית מהמנוע. לאו דווקא ביציאה מהמקום.

אני אבדוק מה קורה בניוטרל ואחזור לדווח

פורסם

תנסה.

ההבדל הוא מוחשי.

 

מעבר לזה, גם בגיר ידני אין תגובה מיידית, אלא אם אתה מחכה עם הקלאץ' גבוה.

שילוב ההילוך הראשון הוא איטי, רק שבידני אתה עושה משהו בינתיים.

 

שוב, אם הייתה בעיה בהאצה מעמידה, זה היה בא לידי ביטוי בזמני האפס למאה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

זה הרובוט וככה הוא עובד. גם לא צריך להתחבט בהסברים, מספיק מבחן המעשה, אני מתנייע לרוב במכונית חדשה (אוקטבית ליסינג ) עם DSG כזה וב"גרוטאה" בת 16 עם תיבה פלנטרית מרובעת הילוכים, אבל מכיר די טוב גם תיבות רובוטיות במכוניות אחרות, כך גם פלנטריות. יש הבדל בין ההענות ללחיצה בשני סוגי התיבות, בפלנטרית היא ליניארית ומרגישה נכונה ומחוברת יותר, ברובוטית היא מנותקת מהלחיצה ונותנת תחושה של מתווכים בדרך, כאלו שלומדים, מתחבטים, מהססים ואז מחליטים. אני מעדיף כמובן תיבה פלנטרית בכל מצב וכל זה למרות הסיפורים על החיסכון, מהירות ההחלפה, משקל נמוך יותר וכל השאר. לדעתי רגרסיה קשה בתחום ובכלל לא מפתיע לראות יצרנים שפשוט זונחים את הטכנולוגיה הזו וחוזרים לתיבות הפלנטריות הישנות והטובות, ראו פורד.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם

העניין של פורד נבע מהסיבה שהתיבה שלהם, ה POWERSHIFT של הפורד פוקוס, הגיעה עם מצמדים יבשים, כמו בהרבה רכבי VAG אחרים שהיו להם לא קצת בעיות, רק שהם לא היו סבלניים מספיק.

לפורד יש את POWERSHIFT המעולה עם המצמדים הרטובים במונדאו ובגרסאות בכירות יותר, התיבה מפגינה אמינות ונוחות מדהימה שם, אין ספק בכלל.

 

חשוב להסביר נכון, תיבה רובוטית, היא ללא ממיר מומנט ולכן, אופן הפעולה שלה וההרגשה, שונה מתיבה פלנאטרית רגילה.

יצרנים רבים יוקרתיים עוברים לתיבת פלנאטריות של 8-9 הילוכים ובקרוב אף יותר, ככל הנראה מהתחושה של הלקוחות שמעדיפים את זה, שיפורים כאלו ואחרים ורצון להיות במדד אמינות גבוה כאשר זה נובע במכירות.

 

תיבה רובוטית כפולת מצמדים רטובים (כמו שיש גם ל VAG לגרסאות כאלו ואחרות) הן תיבות מעולות ונוחות מאוד וכן מפגינות "צריכת דלק עדיפה" כאשר זה די מצחיק כשהן משוייכות לרכבים עם הספקים שחוצים את ה 200 כ"ס לרוב.

פורסם

רק למען הסדר הטוב, אין לי טענה לענין האמינות ברובוטיקה הזו, יש לי לגבי אופן הפעולה ובמיוחד התגובה המבולבלת, בענין הזה אין להבנתי הבדל בין הרטוב ליבש.

פורסם

האם S יש רק בדגם FR ?

 

תעבור להילוך S.

אני גם בעל איביזה ונוהג רוב הזמן בD, נסיעות בין עירוניות. כשעברתי לS יש קפיצות קטנות כאלו כאשר אני מאט והרכב מוריד הילוך.

פורסם
לא, בכל איביזה עם Dsg .

 

צריך לקחת רק את הידית ימינה ,

חשבתי שזה רק כדל להפוך את האיביזה ל"ידנית" +- הילוכים

 

תודה

פורסם
רק למען הסדר הטוב, אין לי טענה לענין האמינות ברובוטיקה הזו, יש לי לגבי אופן הפעולה ובמיוחד התגובה המבולבלת, בענין הזה אין להבנתי הבדל בין הרטוב ליבש.

 

אין הבדל. שניהם עובדים מעולה, אם אתה לא מעדיף את הרכות ואובדן הכוח של תיבה פלנטרית (ואני אחריג תיבות פלנטריות איכותיות, שלא תמצא במכוניות מקבילות).

שים תיבה פלנטרית על מנוע 1.0 ותקבל רכב איטי יותר, עם תגובת דוושה פחות טובה וצריכת דלק יותר גבוהה.

תראו מה קרה לפוקוס החדשה. היא יותר איטית ושותה הרבה יותר דלק.

 

מי שבא לרובוטי מידני, זה יבוא ירגיש לו טבעי. מי שבא מפלנטרי, זה ירגיש לו גס יותר, הפעולה ללא ממיר מומנט.

רק עניין של הרגל.

מה שלא עניין של הרגל של הביצועים וצריכת הדלק...

 

אישית תמיד נהגתי על DSG באופן שהוא חצי ידני (על D, אלא אם צריך התערבות ידנית לנהיגה נמרצת יותר, הורדת הילוך לפני פנייה מהירה, ירידה וכו').

תיבות אוטומטיות שתפקדו ברמה הזו, נתקלתי ב-BMW...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
צריך לקחת רק את הידית ימינה ,

חשבתי שזה רק כדל להפוך את האיביזה ל"ידנית" +- הילוכים

 

תודה

אצלי זה מופיע מתחת לD. יש הילוך בשם S

הזזה ימינה זה מעבר ל"ידני".

פורסם

גם אני עם איביזה הדגם החדש מרגיש את אותו דיליי שאתם מדברים עליו... האוטו נוסע כ"כ יפה שהדיליי הזה קצת הורס את חווית הנהיגה...

איך הרגישות אצלכם בזחילה בעת שחרור ברקס(ללא גז)..?גם שם אני חווה מעט אי נוחות לדוגמא כשרוצים לחנות ולהתקדם לאט ובזהירות כדי לא לגרד את המדרכה זה מרגיש שקשה לשלוט על קצב התקדמות עדין ואחיד....

 

אגב, מישהו מכם הצליח למנוע את ההפעלה האוטומטית של שירים מהפלאפון בעת חיבור בלוטוס?? זה מחרפן אותי...

ועוד משהו קטן למען ההשואה, איזו גרסת מולטימדיה הרכב שלכם?


×
×
  • תוכן חדש...