Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4726 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה משווה צריכת דלק בסל"ד סרק של מנוע 125 סמ"ק לעומת מנוע 1600?

בתנועה עירונית המערכת תחסוך עד כ10% לפי מה שאני קורא, אבל זה לא מה שחשוב - מה שחשוב הוא החיסכון בזיהום אוויר!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה שאני עוד פחות מבין זה את אלה שמזלזלים ב-10% הפרש בצריכת הדלק. 10% זה המון.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

לדעתי מערכת אדיוטית. למה? יצא לי לראות לפחות 4-5 פעמים רכבים עם מערכת כזו באמצע נסיעה בדיוק מסוג Start and Stop, נניח לפני שער חשמלי או סתם בפקק, והמנוע נכבה בדיוק ברגע שהנהג לוחץ על הגז כדי להתקדם, ואז כמובן בא איזה עיקום פרצוף כזה של החצי שנייה שהלכה לאיבוד עד שהמנוע הניע שוב. לא שזה נורא בפועל אבל זה מצחיק לראות את זה, כי הרכב כזה כאילו בא להתקדם ואז פתאום נבלם. אם זה היה קורה לי אפילו פעם אחת, הייתי מכבה אותה ושוכח ממנה לכל החיים.

 

זיהום אויר? שיעבירו את כל המכוניות (עוד מהייצור) להנעה בגפ"מ. הרבה פחות מזהם מבנזין לא?

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

אין לי מושג על מה אתם מדברים. זכורה לי נסיעה בג'ולייטה 170 מתל אביב לחדרה, כמעט כל הדרך פקק, עם המערכת פועלת. באף נקודה המערכת לא הפריעה, בחיי.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

יכול להיות סתם תזמון גרוע של הנהגים. ראיתי את זה קורה בין השאר במרצדס מונית Class C וגם באחד הג'יפונים המגודלים, אני חושב קיה סורנטו אבל לא בטוח ב 100%. מה שכן הנהג של המונית שיצא לי לדבר איתו על הענין (במקרה הסיפור הזה קרה ליד מקום העבודה) אמר שהמערכת כן חוסכת בהוצאות הדלק, לא משהו היסטרי אבל יש הבדל, ומי כמו נהג מונית יודע.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
צמצום פליטת זיהום האוויר מכלי הרכב (במיוחד הגז CO2 שפוגע בשכבת האוזון), ההתקדמות הטכנולוגית ברכב כנראה מייקרת את עלות החלפים אבל הצמצום בזיהום האוויר וצריכת הדלק הם ה-Issue שמנחה כל יצרן רכב לאחר השיקולים הכלכליים.

 

אין שום קשר לשכבת האוזון.

מהאגזוז של רכב בנזין מודרני יוצא כמעט אך ורק CO2 ואדי מים.

CO2 הוא גז חסר צבע חסר ריח שאינו רעיל אבל הוא גז חממה.

 

הנסיון (הבינתיים לא ממש משכנע) של העולם לצמצם פליטות גזי חממה הוא בין היתר כדי שישראל לא תהפוך למדבר אחד גדול (למעט אולי נכסים ברחוב אבן גבירול בצד לא של העירייה שיהיו על קו המים החדש)

 

פליטת CO2 מרכב בנזין היא לחלוטין ביחס ישר לצריכת הדלק - כל הפחמן שבדלק יוצא מהאגזוז בצורת CO2.

כך שחיסכון בפליטת CO2 הוא בדיוק חיסכון בדלק.

 

כמה חיסכון?

אם מגיעים ל10% זה נשמע לי מכובד ביותר.

לא רואה סיבה טובה לבטל את המערכת (למעט עניין במזגן בקיץ, ברכבים שהמדחס בהם אינו חשמלי)

 

ולגבי צריכת דלק בסרק - מדדתי פעם בקורולה 1600 - סדר גודל של 800 מ"ל לשעה.

בקליאו ספורט (מנוע 2000) מדובר בכ-1.1 ליטר לשעה.

 

זה לא המון אבל על פני כמה שנים של נסועה עירונית זה יכול להגיע לסכומים לא זניחים בכלל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

נהגתי בהונדה ג'אז עם מערכת כזו

המזגן קצת מעצבן בעצירות ארוכות , המנוע מניע כשמורידים את הרגל מהדוושת הבלם ומוכן לעבודה עוד לפני שהרגל מספיקה לעבור לגז.

מי שמזלזל ב 10% שידמיין 8.5 שח במשאבה .

לישראלי הממוצע מדובר ב כ 1000-2000 שח לשנה

כ5000 שח חסכון ל 3 שנים זה נחמד.

פורסם
יכול להיות סתם תזמון גרוע של הנהגים. ראיתי את זה קורה בין השאר במרצדס מונית Class C וגם באחד הג'יפונים המגודלים, אני חושב קיה סורנטו אבל לא בטוח ב 100%. מה שכן הנהג של המונית שיצא לי לדבר איתו על הענין (במקרה הסיפור הזה קרה ליד מקום העבודה) אמר שהמערכת כן חוסכת בהוצאות הדלק, לא משהו היסטרי אבל יש הבדל, ומי כמו נהג מונית יודע.

אני נוסע עם המערכת פעילה למעט בעת נהיגה נמרצת או כביש מהיר.

 

קודם כל, קיימת אפשרות פשוטה למנוע מהמערכת הזו לדומם את המנוע וזאת ע"י לחיצה עדינה (לא מספיק "חזקה") על דוושת הבלם (אוטומט), או החזקה של דוושת המצמד לחוצה (ידני), וזה מיועד בדיוק לאותם מצבים בהם אתה יודע שתיכף תחזור לתנועה.

מעבר לכך, בתנועה עירונית בעלת עצירות רבות החסכון אכן עשוי להגיע לעשרה אחוזים, שזה ממש לא רע, זה אפילו טוב.

לבסוף, המערכת אינה מצריכה כל פעולה מיוחדת מצד הנהג ואינה מפריעה לו בנהיגה.

לאור זאת, אני לא רואה סיבה אמיתית לא להשתמש בה.

 

נ.ב. לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך, מה כל כך מצחיק בזה?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
hagay כפי שרשמתי בתחילת השרשור, המערכת נכנסת לעבודה גם כשהמזגן דולק.

 

לא סתם שאלתי, להלן קטע מתוך מדריך טכני של PSA על המערכת:

 

The function of the external temperature sensor is to provide information via the BSI

on the external conditions.

If the external temperature is under -10°C or over 30°C and there is a request for air

conditioning, engine Stop is forbidden.

If the temperature different is too high between the interior setting requested by the

occupants and the calculated interior temperature, in the engine Stop phase, the

engine may re-start rapidly.

But the difference between the setting and the actual temperature also depends on

the external temperature.

 

אם צריך אני אתרגם.

פורסם
לא סתם שאלתי, להלן קטע מתוך מדריך טכני של PSA על המערכת:

 

The function of the external temperature sensor is to provide information via the BSI

on the external conditions.

If the external temperature is under -10°C or over 30°C and there is a request for air

conditioning, engine Stop is forbidden.

If the temperature different is too high between the interior setting requested by the

occupants and the calculated interior temperature, in the engine Stop phase, the

engine may re-start rapidly.

But the difference between the setting and the actual temperature also depends on

the external temperature.

 

אם צריך אני אתרגם.

 

נו אז ?

יש חיישן טמפ - יש טווח מעלות בם המערכת נכנסת לפעולה, אם ההמתנה מעט ארוכה וחלל הרכב הופך חם מעבר למוגדר בטווח (ובהתאם לטמפ הקבועה בבקרת האקלים) מחשב הרכב שולח דרישה להנעה של הרכב בלי קשר להתחלת נסיעה. באותה מידה גם אם חלל הרכב לא הספיק להתקרר דיו המערכת לא תכבה את הרכב בעצירה עד שימולאו דרישות הסף (מבחינת טמפ) .

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם
לדעתי מערכת אדיוטית. למה? יצא לי לראות לפחות 4-5 פעמים רכבים עם מערכת כזו באמצע נסיעה בדיוק מסוג Start and Stop, נניח לפני שער חשמלי או סתם בפקק, והמנוע נכבה בדיוק ברגע שהנהג לוחץ על הגז כדי להתקדם, ואז כמובן בא איזה עיקום פרצוף כזה של החצי שנייה שהלכה לאיבוד עד שהמנוע הניע שוב. לא שזה נורא בפועל אבל זה מצחיק לראות את זה, כי הרכב כזה כאילו בא להתקדם ואז פתאום נבלם. אם זה היה קורה לי אפילו פעם אחת, הייתי מכבה אותה ושוכח ממנה לכל החיים.

 

זיהום אויר? שיעבירו את כל המכוניות (עוד מהייצור) להנעה בגפ"מ. הרבה פחות מזהם מבנזין לא?

אין השהייה במערכת הזו, הסיבה לכך פשוטה, המנוע חוזר לפעולה ברגע שהורדת את הרגל מדוושת הבלם ועוד טרם הגעת ללחוץ על דוושת הגז, כך שלחיצה על דוושת הגז כדי להתקדם ובדיוק אז "המנוע נכבה", הוא מצב דמיוני.

מערכת בהחלט טובה וחסכונית, בחלק מהמכוניות בהן היא מותקנת כמו ג'ולייטה ומרצדס היא גם בקושי מורגשת, באחרות כמו הונדה ובאודי קצת יותר ועדיין כדאי.

פורסם

יצא לי לנהוג רק ברכב אחד עם המערכת הזאת- M3 E92, לי המערכת ממש לא הפריעה בנהיגה, בעת כיבוי המנוע כל צרכני החשמל המשיכו לפעול כרגיל (מיזוג אויר, מערכת, תאורה וכו׳), לא היתה השתהות מיותרת בהנעת הרכב, סה״כ עבד בסדר גמור.

 

אני גם בטוח שברכב כזה המערכת יכולה לחסוך לא מעט כסף לאורך זמן וכן כמובן לצמצם פליטת מזהמים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
אני דוגל באסכולה השנייה.

 

האסכולה שלך ושל nir100 היא אסכולת ה-"בא לי רעיון, ולמרות שאין לי מושג בנושא, אני אחליט שהוא נכון ואני אכתוב אותו".

 

בשביל לערער על קביעות מקצועיות, אתה צריך, במינימום, להוכיח בקיאות ולהביא מובאות סותרות.

 

באותו זמן אני מזכיר שמתן ייעוץ לא מבוסס זו עבירה על חוקי הפורום, אז או שמבססים או שלא כותבים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
יצא לי לנהוג רק ברכב אחד עם המערכת הזאת- M3 E92, לי המערכת ממש לא הפריעה בנהיגה, בעת כיבוי המנוע כל צרכני החשמל המשיכו לפעול כרגיל (מיזוג אויר, מערכת, תאורה וכו׳), לא היתה השתהות מיותרת בהנעת הרכב, סה״כ עבד בסדר גמור.

 

אני גם בטוח שברכב כזה המערכת יכולה לחסוך לא מעט כסף לאורך זמן וכן כמובן לצמצם פליטת מזהמים.

 

 

אתה בטוח שהרגשת את המיזוג עובד? לפי הידוע לי רק המאורר ממשיך לעבוד. במצב של כיבוי מזגן לזמן קצר אתה לא באמת מרגיש שהוא כבה. עדיין יש זרימה של אויר קר, למרות היותו כבוי.

פורסם
.

והאלקטרוניקה כבר הוכיחה שהיא על הפנים מבחינת אמינות,.

 

שטויות במיץ.

התקדמות האלקטרוניקה, היא הדבר הטוב ביותר שקרה לרכבים.

אני, עוד זוכר את טקס ההתנעה שהיה צריך לבצע ברכבים הישנים עם המאיידים.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4726 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...