Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בבקשה תגיד שלא היית רציני.

 

כן אני רציני. סטיית תקן זה בסה"כ ערך בסטטיסטיקה. בשפה של הסתברות זה פשוט ערך שמבטא את השונות (סטיית תקן היא שורש של השונות) או את פיזור ההתפלגויות סביב הממוצע (או יותר נכון התוחלת, או מומנט ראשון או איך שלא תרצה לקרוא לזה...)

 

בכל אופן לא מעניינת אותי במקרה הזה סטיית התקן כי אני מחפש ממוצע, על מנת לקבל מושג על יעילות המערכת לנהג הממוצע. אם ארצה לבדוק את יעילות המערכת עבור מקרים מסויימים (למשל נסועה עירונית גבוהה בעיר צפופה) או אז כדאי לבדוק את סטיית התקן ולקבל תמונה על התפלגות המקרים ובאיזו יעילות הממוצע נותן תמונה של כלל המקרים.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ממוצע הוא נתון ריק מתוכן כמעט בכל היבט. אם כבר, חפש חציון.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
כן אני רציני. סטיית תקן זה בסה"כ ערך בסטטיסטיקה. בשפה של הסתברות זה פשוט ערך שמבטא את השונות (סטיית תקן היא שורש של השונות) או את פיזור ההתפלגויות סביב הממוצע (או יותר נכון התוחלת, או מומנט ראשון או איך שלא תרצה לקרוא לזה...)

 

בכל אופן לא מעניינת אותי במקרה הזה סטיית התקן כי אני מחפש ממוצע, על מנת לקבל מושג על יעילות המערכת לנהג הממוצע. אם ארצה לבדוק את יעילות המערכת עבור מקרים מסויימים (למשל נסועה עירונית גבוהה בעיר צפופה) או אז כדאי לבדוק את סטיית התקן ולקבל תמונה על התפלגות המקרים ובאיזו יעילות הממוצע נותן תמונה של כלל המקרים.

תראה, זה לא שאני לא יכול לענות לך על הדברים שכתבת, וכשאני מכנה את הנ"ל "דברים" אני מאוד נזהר בכבודך, אבל כבר הבנתי שאין אף אחד בבית.

אתה צודק, מערכת START & STOP זה רמאות מאורגנת של כל יצרני הרכב. המערכת הזאת אינה יעילה בשיט, היא מקצרת את תוחלת חיי המנוע, גומרת את המצבר ואפילו אינה חוסכת בדלק. כל זאת מבלי להזכיר את העובדה שנתוני צריכת הדלק שמפרסמים היצרנים מצוצים מהאצבע ושכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט. אה, ומהירות הנסיעה בעיר לרוב נעה סביב 40 קמ"ש. מקווה שלא שכחתי משהו נוסף.

זהו? מרוצה?

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
בנסיעה רגילה בלי מאמץ יתר על המנוע - אפשר להסתפק בקרור ובסירקולציה הרגילה .

בדקתי בנסיעה רגילה אם מד-חום המנוע עולה קצת בכיבוי המנוע בשימוש ב Start&Stop - ואין תנועה החום עומד תקין באמצע קבוע .

( אומנם הוא לא הכי מדוייק , אבל גם זו אמת מידה לבדיקה אם יש בכלל קפיצת חום )

 

לדעתי עדיין אחרי התגרזנות השמן חם יותר , ורצוי לבצע סירקולציה טובה וקרור טוב יותר .

כדאי לנסוע רגיל אחרי התגרזנות , כ 3-5 דקות עד עצירה וכיבוי הרכב .

 

אייל .

 

בהרבה רכבים מודרניים מד החום הוא לא סתם לא מדויק. הוא מכויל ע"י היצרן ככה שהוא לא יראה שום שינוי בטווח רחב מאוד. למשל, ברכב מסוים שאני מכיר היטב ומתחבר אליו עם סורק שמראה נתוני אמת, בין 68 מעלות ל110 המחוג מראה 88 מעלות. המטרה היא למנוע למרכזי השירות בלבולי מוח של נהגים "מבינים" שיגיבו באופן לא רציונלי לתזוזות טבעיות של טמפ' המנוע.

פורסם
אתה בטוח? אם כן, אז ענית פה על שאלת מיליון דולר (טוב אולי קצת פחות). במידה וזה אכן המצב, אין שום סיבה להמתין ולו שנייה אחת בשביל הטורבו, גם אחרי התגרזנות. תקן אותי אם אני טועה.

 

 

1.

בטוח עד כדי סימוכין מבעל מקצוע בתחום בפורום אלפא רומאו אנגלי (Alfaowner).

אחרי "התגרזנות" המצב שונה כי כשאתה מכבה את האוטו המערכות האלו לא פועלות. שים לב למשל שההגה תחת כבוי עצור/סע ממשיך להיות מתוגבר.

 

^אני תמיד ממתין מעל דקה,ככה הרגלתי את עצמי,לא סיפור גדול,אחרי "התגרזנות" ממתין קצת יותר.

דרך אגב sportivo,בספר הרכב בעמוד 152 מצויין במפורש לתת לרכב "להתאושש",מעט לפני הדממתו באמצעות פעולה בסיבובי סרק.

במנוע שלך (וגם שלי) אין את המערכת הזו בכלל כך שזה לא רלוונטי. אני אישית משתדל לנסוע בטורים נמוכים בדקות האחרונות לנסיעה ומחכה כחצי דקה לפני כבוי המנוע. לא בטוח שזה נחוץ אבל זה נותן לי שקט נפשי.

לעניין ספר הרכב, אותו סעיף קיים גם בספר הרכב של ה159 האטמוספרית שהיתה לי כך שזה לא בגלל הטורבו...

פורסם
תראה, זה לא שאני לא יכול לענות לך על הדברים שכתבת, וכשאני מכנה את הנ"ל "דברים" אני מאוד נזהר בכבודך, אבל כבר הבנתי שאין אף אחד בבית.

 

אל תדאג אתה לא צריך "להזהר בכבודי". שפוך חופשי, כבר ירדו עליי פה (בדיונים אחרים בעיקר אבל גם קצת כאן) מכל הכיוונים, אני סופג הכל, אולי יש כאלה שזה גורם להם "להרגיש גבר" עם עצמם או לחשוב שהם מצחיקים... אז אם בא לך באמת, אל תעצור את עצמך, לך על זה :lol:

 

אתה צודק, מערכת START & STOP זה רמאות מאורגנת של כל יצרני הרכב. המערכת הזאת אינה יעילה בשיט, היא מקצרת את תוחלת חיי המנוע, גומרת את המצבר ואפילו אינה חוסכת בדלק.

 

לא אמרתי שהמערכת אינה יעילה, ניסיתי להבין איך מי וכמה ולמה. למה? כובע, בא לי וזה מעניין אותי ובניגוד אליכם כנראה אני לא מקבל "15%" ככה סתם שאיזה יצרן זרק לאויר.

 

לגבי הטענות הטכניות, בכלל לא התווכחתי עליהם כי ברור לי שמצאו פיתרון להנעות הכל-כך תכופות. הטענות הטכניות קשורות למה שאולי הזכירו פה אחרים, הפעם לא אני אשם.

 

כל זאת מבלי להזכיר את העובדה שנתוני צריכת הדלק שמפרסמים היצרנים מצוצים מהאצבע ושכל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט. אה, ומהירות הנסיעה בעיר לרוב נעה סביב 40 קמ"ש. מקווה שלא שכחתי משהו נוסף.

זהו? מרוצה?

 

אכן צריכות דלק מצוצות מהאצבע בפרוספקטים. למה, אתה מכיר מישהו שהצליח להשיג את המספרים הנ"ל בפועל?? :shock:

 

אז כמו שהזכירו פה, המספרים כנראה טובים כדי להשוות בין רכבים, מצד שני אם כולם מחרטטים, אולי יש כאלה שמחרטטים יותר ויש כאלה שפחות אז איפה ההשוואה בדיוק??

 

ובוא אני אתן לך דוגמא בפועל שהיא עוד יותר מחורטטת:

תסתכל בפרוספקטים של קיה למשל, אצלם יש נתון צריכה עירוני, נתון צריכה בינעירוני ואז נתון ממוצע. שים לב שתמיד הממוצע יהיה קרוב יותר לבינעירוני! שזה הרי חרטוט על חרטוט!! לא רק שהמספרים הזויים, הרי בפועל אם תיקח אחוז נסועה עירוני ובינעירוני שווה, הרי ברור שהצריכה הממוצעת תהיה קרובה יותר לצריכה העירונית (כי אתה מבזבז יותר ליטרים על הנסיעה העירונית מאשר על הבינעירונית...), האם זו לא בדיחה??

 

אולי 40 קמ"ש זה נתון באמת גבוה מידי, אבל הלא כתבתי שאם מישהו מציע מספרים הגיוניים יותר אז בבקשה, יש "נוסחה" ורק צריך להציב. אמור לי מה המהירות הממוצעת ואומר לך מהו אחוז העמידה הדרוש כדי להשיג 15% חיסכון בעזרת המערכת. פשוט לא? :)

 

וברור שלבצע מיצוע כזה נותן רק תשובה חלקית, אבל זה מה שיש, מה אתה רוצה שאני אתחיל לחפש ולדגום מקרים פרטיים ולהתחיל לרשום נתונים פיזיים כדי לקבל מושג? אז אני מנסה לקבל ממוצע, שהרי היצרן מבטיח "15%" לא? האם זה ממוצע? האם זה עד 15%? אותיות קטנות? כן\לא? תלוי איפה? בקיצור אפשר לבדוק את זה ואני מנסה לבדוק. זה מה שאני מנסה לעשות לאורך כל השרשור.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
בהרבה רכבים מודרניים מד החום הוא לא סתם לא מדויק. הוא מכויל ע"י היצרן ככה שהוא לא יראה שום שינוי בטווח רחב מאוד. למשל' date=' ברכב מסוים שאני מכיר היטב ומתחבר אליו עם סורק שמראה נתוני אמת, בין 68 מעלות ל110 המחוג מראה 88 מעלות. המטרה היא למנוע למרכזי השירות בלבולי מוח של נהגים "מבינים" שיגיבו באופן לא רציונלי לתזוזות טבעיות של טמפ' המנוע.[/quote']

 

וואו! גדול! פעם ראשונה שאני שומע את זה. איזה קטע! והייתי בטוח שברכב שלי אני רואה שינויים במד החום רק בגלל שהוא כזה "דינוזאור". תודה על ה"תגלית", לפחות מבחינתי :lol:

 

אם אכן זה נכון אז כנראה ברוב המקרים זה ככה. רק היום הרבצתי עם רכב ליסינג (SX4) בכביש 6 קיק דאונים בלי סוף, הטורים הגיעו בחלק מהמקרים מעל 5.5K (משום מה הסוזוקי הזה פסיכי, כל לחיצה קלה נותנת קיק, לא פלא שהוא שורף דלק כמו מטוס סילון :lol:) אבל שעון החום לא זז לאורך כל הנסיעה. לא הסתדר לי, אצלי באוטו כשאתה נותן קיק דאון בתוך העיר בשעות הצהריים, בד"כ מד החום יגיע מעל 90 מעלות ויירד למטה כשהמאוורר נכנס לפעולה.

 

עכשיו אני מבין יותר טוב. פיתרון פלא של היצרנים, איזה קטע מצחיק.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
בטוח עד כדי סימוכין מבעל מקצוע בתחום בפורום אלפא רומאו אנגלי (Alfaowner).

אחרי "התגרזנות" המצב שונה כי כשאתה מכבה את האוטו המערכות האלו לא פועלות. שים לב למשל שההגה תחת כבוי עצור/סע ממשיך להיות מתוגבר.

 

 

במנוע שלך (וגם שלי) אין את המערכת הזו בכלל כך שזה לא רלוונטי. אני אישית משתדל לנסוע בטורים נמוכים בדקות האחרונות לנסיעה ומחכה כחצי דקה לפני כבוי המנוע. לא בטוח שזה נחוץ אבל זה נותן לי שקט נפשי.

לעניין ספר הרכב, אותו סעיף קיים גם בספר הרכב של ה159 האטמוספרית שהיתה לי כך שזה לא בגלל הטורבו...

 

ידוע שאצלי ואצלך אין(וטוב שכך)..בכל אופן תודה על ההבהרות החכמתי.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם
אל תדאג אתה לא צריך "להזהר בכבודי". שפוך חופשי, כבר ירדו עליי פה (בדיונים אחרים בעיקר אבל גם קצת כאן) מכל הכיוונים, אני סופג הכל, אולי יש כאלה שזה גורם להם "להרגיש גבר" עם עצמם או לחשוב שהם מצחיקים... אז אם בא לך באמת, אל תעצור את עצמך, לך על זה :lol:

אז אם לדברייך יורדים עלייך השכם וערב, האם ייתכן שקיים סיכוי פצפון שהבעיה היא לא אצל כל השאר?

 

לא אמרתי שהמערכת אינה יעילה, ניסיתי להבין איך מי וכמה ולמה. למה? כובע, בא לי וזה מעניין אותי ובניגוד אליכם כנראה אני לא מקבל "15%" ככה סתם שאיזה יצרן זרק לאויר.

לא. לא ניסיתי להבין כלום, למעשה עשית את מירב המאמצים לא להבין כלום מלבד הדברים שלך. סקירה שטחית מגלה כי טענת:

- "אם קראת את הכל אני מקווה שאתה מבין עכשיו שהחיסכון בעצם בטל בשישים."

- "וכמו כן ההתפלגות של המקרים והשונות של המדידות בסבירות גבוהה תעמיד את הממוצע אפילו על פחות מ 5% חיסכון." (אח"כ חזרת בך וטענת שאתה בעצם מחפש רק ממוצע).

- "...אם המערכת באמת חוסכת 10 או 15% לנהג הממוצע אז זה לא בגלל שהחישובים שלי לא נכונים אלא בגלל שכנראה מחשב הדרך ברכבים מזייף..."

- "כמו שאמרתי למעלה, אם המערכת אכן חוסכת יותר מ 10-15% אין לי בעיה עם זה, אבל זה כנראה אומר שמחשבי הדרך מזייפים במדידות סרק וכנראה שהרכב צורך יותר מליטר לשעה בסרק." (כאן ממש התעלת על עצמך).

- "ואם נטען שהמדידה במחשב מדוייקת אז או שהמספרים שלי לא הגיוניים לגמריי או שחיסכון המערכת לא כזה רציני כמו שאתה טוען"

 

בנוסף,

- "אני הראשון שיודה בטעות כשמישהו יבוא עם הוכחות ועובדות." (התכוונת שאתה האחרון, לא הראשון).

- "אבל אני כן מגיע מעולם של מתמטיקה ברמה גבוהה." תוכל לפרט? פשוט כי זרקת פה כמה טענות שמטילות צל מסויים על הצהרה זו.

 

אכן צריכות דלק מצוצות מהאצבע בפרוספקטים. למה, אתה מכיר מישהו שהצליח להשיג את המספרים הנ"ל בפועל?? :shock:

כדי להגיע למספרים של היצרן, או קרוב לזה, צריך לעשות מאמצים ולתכנן נהיגה בקפידה רבה. אבל זה אפשרי:

482648_10151566245422952_1527653832_n.jpg

*נתון יצרן: 4.3 ל' ל-100 ק"מ בין עירוני. בתמונה מופיעה נתון שנמדד על פני מרחק של קצת מעל 100 ק"מ, נסיעה מהקריות (קריות עד חיפה כולל הרבה "עירוני") להרצליה.

 

אולי 40 קמ"ש זה נתון באמת גבוה מידי, אבל הלא כתבתי שאם מישהו מציע מספרים הגיוניים יותר אז בבקשה, יש "נוסחה" ורק צריך להציב. אמור לי מה המהירות הממוצעת ואומר לך מהו אחוז העמידה הדרוש כדי להשיג 15% חיסכון בעזרת המערכת. פשוט לא? :)

 

וברור שלבצע מיצוע כזה נותן רק תשובה חלקית, אבל זה מה שיש, מה אתה רוצה שאני אתחיל לחפש ולדגום מקרים פרטיים ולהתחיל לרשום נתונים פיזיים כדי לקבל מושג? אז אני מנסה לקבל ממוצע, שהרי היצרן מבטיח "15%" לא? האם זה ממוצע? האם זה עד 15%? אותיות קטנות? כן\לא? תלוי איפה? בקיצור אפשר לבדוק את זה ואני מנסה לבדוק. זה מה שאני מנסה לעשות לאורך כל השרשור.

1. אין נוסחה. 15 אחוז חסכון מתייחסים לנסיעה עירונית (בעיקר), למיטב הבנתי.

2. היצרן לא מבטיח. הוא מציין כי ניתן להגיע לחסכון בעזרת המערכת עצור וסע.

 

מנהלים ? הצילו ... לנעול בבקשה , הפוסט מוצה מזמן החפירות ממשיכות בעוז.

חכה, yonisi מנסה להעביר לנו כאן נקודה בשפת מתמטיקה גבוהה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

*נתון יצרן: 4.3 ל' ל-100 ק"מ בין עירוני. בתמונה מופיעה נתון שנמדד על פני מרחק של קצת מעל 100 ק"מ, נסיעה מהקריות (קריות עד חיפה כולל הרבה "עירוני") להרצליה.

.

 

אפילו שלוח המחוונים שבתמונה כל הנראה

שייך ל "פאר היצירה המוטורית", מחשב הדרך אינו מדד מדוייק.

ולעתים מציג נתונים מאוד רחוקים מהמציאות.

פורסם

בכל המדידות שעשיתי אצלי בבראבו, הסטייה היתה פחות מק"מ לליטר. במקרים מסויימים המחשב הציג אפילו צריכה קודרת ממה שהיה בפועל.

הכלל שגיליתי הוא שככל שזמן העמידה עם מנוע פועל מתקצר כך הנתון שמופיע במחשב יותר מדויק.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
אכן צריכות דלק מצוצות מהאצבע בפרוספקטים. למה, אתה מכיר מישהו שהצליח להשיג את המספרים הנ"ל בפועל?? :shock:

 

אני. ב-156 V6 שהייתה לי נתון היצרן המתייחס לנסיעה עירונית הוא 16.5 ל'/100 ק"מ, היינו 6 ק"מ/ל'. הנתון הזה מדויק להפליא - כל פעם שהיה לי טנק שלם שהעברתי בלי לצאת מחיפה, זו הייתה צריכת הדלק.

 

וואו! גדול! פעם ראשונה שאני שומע את זה. איזה קטע! והייתי בטוח שברכב שלי אני רואה שינויים במד החום רק בגלל שהוא כזה "דינוזאור". תודה על ה"תגלית", לפחות מבחינתי :lol:

 

חידוש עבורך, אבל בגדול - חדשות ישנות. אפשר לומר - מן המפורסמות. רק מראה כמה אתה יודע, או לא יודע. לא לדעת זו לא בושה - כולנו למדים, יום יום. לטעון בפסקנות בלי לדעת - זו כן בושה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אז אם לדברייך יורדים עלייך השכם וערב, האם ייתכן שקיים סיכוי פצפון שהבעיה היא לא אצל כל השאר?

 

יורדים עליי בעיקר בגלל הסגנון ובגלל הצורה שבה אני אומר את הדברים.

 

לא. לא ניסיתי להבין כלום, למעשה עשית את מירב המאמצים לא להבין כלום מלבד הדברים שלך. סקירה שטחית מגלה כי טענת:

- "אם קראת את הכל אני מקווה שאתה מבין עכשיו שהחיסכון בעצם בטל בשישים."

- "וכמו כן ההתפלגות של המקרים והשונות של המדידות בסבירות גבוהה תעמיד את הממוצע אפילו על פחות מ 5% חיסכון." (אח"כ חזרת בך וטענת שאתה בעצם מחפש רק ממוצע).

- "...אם המערכת באמת חוסכת 10 או 15% לנהג הממוצע אז זה לא בגלל שהחישובים שלי לא נכונים אלא בגלל שכנראה מחשב הדרך ברכבים מזייף..."

- "כמו שאמרתי למעלה, אם המערכת אכן חוסכת יותר מ 10-15% אין לי בעיה עם זה, אבל זה כנראה אומר שמחשבי הדרך מזייפים במדידות סרק וכנראה שהרכב צורך יותר מליטר לשעה בסרק." (כאן ממש התעלת על עצמך).

- "ואם נטען שהמדידה במחשב מדוייקת אז או שהמספרים שלי לא הגיוניים לגמריי או שחיסכון המערכת לא כזה רציני כמו שאתה טוען"

אכן בהתחלה אמרתי, כי באמת בנסיעה בפקק ממושך, או בנסיעה בינעירונית, או בנסיעה בעיר שאני רגיל אליה (מב"ש למשל) אחוז העמידה שהרכב מונע סתם אינו כזה גבוה. אבל כשהתחלתי יותר לחפור במספרים אז אכן אמרתי שהמערכת יכולה להיות יעילה בנסיעה עירונית צפופה יחסית. וכנראה שה 15% שמבטיח היצרן הוא סוג של תקרת זכוכית כזו שאפשר להגיע אליה עם אחוז עמידה גבוה מאוד.

 

בנוסף,

- "אני הראשון שיודה בטעות כשמישהו יבוא עם הוכחות ועובדות." (התכוונת שאתה האחרון, לא הראשון).

הרגע אמרתי את זה, ובכלל עצם העובדה שחפרתי במספרים מראה שאני כן מנסה להבין, ולא פוטר את זה בלא כלום.

 

- "אבל אני כן מגיע מעולם של מתמטיקה ברמה גבוהה." תוכל לפרט? פשוט כי זרקת פה כמה טענות שמטילות צל מסויים על הצהרה זו.

כן, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה. מקווה שהמתמטיקה ברמה גבוהה מספיק בשביל נוסחאות כאלו של כתה ב' :roll:

 

כדי להגיע למספרים של היצרן, או קרוב לזה, צריך לעשות מאמצים ולתכנן נהיגה בקפידה רבה. אבל זה אפשרי:

 

*נתון יצרן: 4.3 ל' ל-100 ק"מ בין עירוני. בתמונה מופיעה נתון שנמדד על פני מרחק של קצת מעל 100 ק"מ, נסיעה מהקריות (קריות עד חיפה כולל הרבה "עירוני") להרצליה.

לא יודע איזה רכב זה, דיברתי על 1600 אוטומט, "טיפוסי" אם תרצה. כשמבטיחים 1/20 לרכב 1600 אוטומט בבינעירוני, זה בולשיט, נקודה. בדקת פעם את הנתון הזה של מחשב הדרך במשאבה בפועל??

 

1. אין נוסחה. 15 אחוז חסכון מתייחסים לנסיעה עירונית (בעיקר), למיטב הבנתי.

2. היצרן לא מבטיח. הוא מציין כי ניתן להגיע לחסכון בעזרת המערכת עצור וסע.

או, אז כן הגענו למשהו, סוג של מסקנה אם תרצה. ז"א שחיסכון המערכת הוא לא 15% אלא יכול להגיע ל 15% אם הנסועה היא עירונית בעיקר. יפה מאוד.

 

אני. ב-156 V6 שהייתה לי נתון היצרן המתייחס לנסיעה עירונית הוא 16.5 ל'/100 ק"מ, היינו 6 ק"מ/ל'. הנתון הזה מדויק להפליא - כל פעם שהיה לי טנק שלם שהעברתי בלי לצאת מחיפה, זו הייתה צריכת הדלק.

 

יפה. זה אומר שהיצרן לא מחרטט אלא נותן נתון הגיוני, לא כי זה באמת נדיר. למשל יש גם את הקרייזלר וויג'ר החדשה שראיתי פעם בפרוספקט שלי 18 ליטר ל 100 ק"מ שזה באזור ה 5.5, יפה זה כבר נתון הגיוני באמת.

 

והנה אני אתן לך דוגמא מהיום, קראתי את הפרוספקט של האימפלה החדשה. צריכה עירונית 11.1 ליטר ל 100 ק"מ שזה בערך 1/9. יודע מה? מתערב שגם אם תנהג הכי חסכוני שאפשר בעיר לא תשיג יותר מ 1/7 עם האימפלה החדשה הזו, ואני מאמין שאפילו פחות מזה. כן מנוע 3600 V6 על רכב של 5 מטר ומשקל 1.7 טון שיעשה 1/9 בעיר, נו זה לא חרטוט?

 

חידוש עבורך, אבל בגדול - חדשות ישנות. אפשר לומר - מן המפורסמות. רק מראה כמה אתה יודע, או לא יודע. לא לדעת זו לא בושה - כולנו למדים, יום יום. לטעון בפסקנות בלי לדעת - זו כן בושה.

הבנתי, אז עכשיו חוסר הידע שלי לגבי עובדה מסויימת, מראה כמה אני יודע או לא יודע גם בעניינים אחרים, וואו איזו הסקת מסקנות יוצאת מהכלל :lol:

 

אין לי בעיה להודות בטעות, כפי שכתבתי למעלה, להפך אני דווקא נהניתי לחפור בנושא ולמצוא תשובה שמסתדרת עם ההגיון, שלי :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם
אפילו שלוח המחוונים שבתמונה כל הנראה

שייך ל "פאר היצירה המוטורית", מחשב הדרך אינו מדד מדוייק.

ולעתים מציג נתונים מאוד רחוקים מהמציאות.

אני מניח שהמצב שאתה מתאר, הורגלת אליו ע"י "פאר ההנדסה הגרמנית".

עשיתי מספיק פעמים השוואה בין מחשב הדרך למשאבה, הוא מדויק. מדויק מספיק כדי להציג את התמונה שהצגתי.

 

יורדים עליי בעיקר בגלל הסגנון ובגלל הצורה שבה אני אומר את הדברים.

גם זה משהו...

 

אכן בהתחלה אמרתי, כי באמת בנסיעה בפקק ממושך, או בנסיעה בינעירונית, או בנסיעה בעיר שאני רגיל אליה (מב"ש למשל) אחוז העמידה שהרכב מונע סתם אינו כזה גבוה. אבל כשהתחלתי יותר לחפור במספרים אז אכן אמרתי שהמערכת יכולה להיות יעילה בנסיעה עירונית צפופה יחסית. וכנראה שה 15% שמבטיח היצרן הוא סוג של תקרת זכוכית כזו שאפשר להגיע אליה עם אחוז עמידה גבוה מאוד.

סתרת את עצמך כל כך הרבה פעמים בשרשור הזה שאפילו אין לי רצון למנות את מספר הפעמים.

 

הרגע אמרתי את זה, ובכלל עצם העובדה שחפרתי במספרים מראה שאני כן מנסה להבין, ולא פוטר את זה בלא כלום.

תרשה לי לחלוק על מסקנה זו.

 

כן, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה. מקווה שהמתמטיקה ברמה גבוהה מספיק בשביל נוסחאות כאלו של כתה ב' :roll:

מוזר, דווקא בטכניון, למיטב ידיעתי, כן לומדים הסתברות וסטטיסטיקה במסלול לימודים זה.

 

לא יודע איזה רכב זה, דיברתי על 1600 אוטומט, "טיפוסי" אם תרצה. כשמבטיחים 1/20 לרכב 1600 אוטומט בבינעירוני, זה בולשיט, נקודה. בדקת פעם את הנתון הזה של מחשב הדרך במשאבה בפועל??

אלפא רומאו ג'ולייטה 1.4 ל' טורבו, גיר TCT (בעל מצמד כפול), 170 כ"ס. כן, הצלבתי את הנתונים של המחשב עם המשאבה וגיליתי שהוא מדייק.

 

או, אז כן הגענו למשהו, סוג של מסקנה אם תרצה. ז"א שחיסכון המערכת הוא לא 15% אלא יכול להגיע ל 15% אם הנסועה היא עירונית בעיקר. יפה מאוד.

לא הגענו לשום מסקנה. זה היה ברור מלכתחילה. בדיוק באותו האופן שבו צריכת הדלק של רכב כלשהו במהירות מקסימלית באוטובאן הגרמני (אין שם הגבלת מהירות) לא תהיה קרובה כלל לנתוני היצרן, כך גם הנתון של ה-15 אחוז תלוי מאוד בסגנון הנהיגה ותוואי הדרך.

12345

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...