Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4724 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ומר יניב אלפא : איך לעזאזל הצלחת להכניס את הDSG גם לדיון הזה ?

+1

לדעתי, האלפיסטים חולמים על DSG בלילה.

אין דיון, שבו מוזכרת המילים DSG או VW, בלי שאחד מהם או שניהם יחד.

חולקים את משנתם (TCT ואלפא מעולים DSG זבל).

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

יצוין, עם זאת, שהנסועה שלי אמנם גבוהה, כ65000 קמ בשנה, אבל אני לא נוסע הרבה עירוני.

זה בדיוק העניין, אם מרבית הנסיעות שלך הן בכביש בין עירוני אז במקרה שלך המערכת הזו פחות רלוונטית.

 

המספרים שלי אינם אקראיים אלא מבוססים על הגיון. ניסיתי לקחת אם תרצה את המספרים הממוצעים. רכב משפחתי 1600 עם גיר אוטומט פלנטרי בנסיעה עירונית במהירויות עמידה\זחילה, כמה לא נכון לומר שזה בערך כולל 50-60% מכלי הרכב בארץ?

יש המון סוגי רכבים בארץ, לא כולם 1600 אוטומט. כבר מזמן לא. אומר לך עוד דבר, מרבית הזמן אני אישית לא יושב בפקקי זחילה. ניתן להביא דוגמות לכאן ולכאן וכל אחת שונה מאוד מהשנייה.

למרות זאת, מכיוון שרבים מאיתנו מתגוררים באיזור עירוני, רבים מאיתנו נוסעים לא מעט בעיר ושם המערכת נכנסת לפעולה.

 

תסביר לי בדיוק איפה הטעות כאן ומה לא נכון במספרים. שוב אתה כל הזמן טוען שהמספרים הם לא נכונים, או אקראיים אבל לא טורח לתת מספרים שהם כן הגיוניים. בקיצור אתה ממשיך לזרוק מילים באויר בלי שום דבר מאחוריהן.

הטעות שלך היא עצם ההתבססות על איזושהי דוגמה שאתה החלטת שהיא מייצגת את כולם. היא לא. היא מייצגת את המצב שתיארת וזהו, כל היתר זה דעתך בע"מ מאוד.

 

נכון שאין לי את המערכת אבל זה לא אומר שאני לא יכול להעריך. זה שלך יש את המערכת לא אומר בהכרח שמדדת כמו שצריך והשווית בין עם-מערכת ובלי-מערכת לאורך זמן מספיק כדי לקבל תמונה שמשקפת את המציאות. ועוד, גם אם יבואו כאן 100 איש ויגידו שזה 15% אז זה אומר שזה נכון?? מישהו מדד מדידה רצינית?? באיזה תנאים? מה המספרים, המדוייקים בכל מקרה? מה הממוצע? אנשים גם טוענים לעיתים על גבי פורום על צריכות דלק מופלאות ברכבים שלהם, אז מה זה אומר בדיוק?

אתה יכול להעריך עד מחר, מדובר על ספקולציות ודעה אישית בלתי מבוססת על כלום.

 

מדידה רצינית היא כמו שתיארתי בהודעה הקודמת וכמובן תדרוש ניסוי רחב יחסית.

אני מכיר את המערכת מהרכב שלי, ואני יכול להגיד לך בוודאות שהיא תורמת לחסכון בדלק. פשוט כי בדקתי. האם אני תמיד עומד על אותם 10%? בטוח שלא. לפעמים אני נוסע לת"א, בנסיעה כזו היא לא תורמת כמעט כלום (כמעט כי יש כמה עצירות בתחילת ותום הנסיעה). לעומת זאת כאשר אני נוסע בעיר, היא אכן תורמת בצורה מורגשת. בין אם זה מקובל עלייך או לא, זה המצב בשטח.

 

יצרני הרכב ייצרו את המערכת כדי להציג ציון ירוק טוב יותר, החיסכון בדלק הוא משני.

לא הוא לא, אני מאמין כי מרבית הצרכנים דווקא יותר מודאגים מצריכת הדלק ולא פליטת המזהמים. כך או אחרת, שני הדברים קשורים אחד לשני. אתה לא יכול להפריד ביניהם.

 

הטענה שלי שמחשב הדרך יכול לזייף (לא בהכרח, זו הנחה) הייתה לגבי עמידה בסרק. חוץ מזה שמחשבי הדרך אינם מדוייקים ב 100%. אצלי אין אבל אני יודע מחברים ומרכבי ליסינג שמידי פעם יוצא לי לנהוג עליהם. ואם נטען שהמדידה במחשב מדוייקת אז או שהמספרים שלי לא הגיוניים לגמריי (ושוב אם לא אז תראה לי איפה בבקשה) או שחיסכון המערכת לא כזה רציני כמו שאתה טוען (יותר מ 10%). זה מאוד פשוט ולא צריך להיות אסטרונאוט כדי להבין את זה.

אז החלטת כבר? מזייף או לא?

שמע, אני כבר לא יודע כיצד להסביר לך את העניין, ניסיתי בכל מיני דרכים. הדברים שלי אינם מבוססים על ההגיון הפרטי שלי, אלא מציאות בשטח.

אגב, עד לפני שנה אני גם הייתי בטוח שהמערכת הזו היא מטרד בעל תרומה זניחה. גיליתי שהיא לא מטרד ובעיר תרומתה לחסכון בדלק אינה זניחה. אתה יכול לקבל זאת, אתה יכול לא לקבל זאת, עניין שלך. רק תזכור, אם אתה רוצה לדעת מה נכון, עובדה מנצחת דעה, תמיד.

 

+1

לדעתי, האלפיסטים חולמים על DSG בלילה.

אין דיון, שבו מוזכרת המילים DSG או VW, בלי שאחד מהם או שניהם יחד.

חולקים את משנתם (TCT ואלפא מעולים DSG זבל).

הלילה חלמתי על רעידת אדמה בטכניון ואחריה הייתי צריך לחלץ את עצמי מתוך ההריסות, ואתה?

בינתיים הספירה היא כזו: אלפיסט אחד הזכיר את דלי הברגים DSG7 ושני חובבי VAG הזכירו זאת אף הם.

אנחנו יותר משניים...

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
+1

לדעתי, האלפיסטים חולמים על DSG בלילה.

אין דיון, שבו מוזכרת המילים DSG או VW, בלי שאחד מהם או שניהם יחד.

חולקים את משנתם (TCT ואלפא מעולים DSG זבל).

 

לא חולם על dsg,זה יהיה חלום בלהות.:oops: סהכ ציינתי שהtct נכון להיום לאחר כמה שנות שימוש,בעיקר באירופה חף מצרות מיוחדות.

אני בכלל נוהג על ידני ומאד נהנה

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם
לא חולם על dsg,זה יהיה חלום בלהות.:oops: סהכ ציינתי שהtct נכון להיום לאחר כמה שנות שימוש,בעיקר באירופה חף מצרות מיוחדות.

אני בכלל נוהג על ידני ומאד נהנה

 

ואיך זה בדיוק קשור לשרשור הזה שעוסק בעצור סע ? לא הבנתי.

Golf MK7 1.4 TSI Blue Motion

פורסם
ואיך זה בדיוק קשור לשרשור הזה שעוסק בעצור סע ? לא הבנתי.

 

הסבר:מכיוון שמס' חברים ציינו שמערכתstop&start עובדת מצויין ולא מורגשת באלפא,נתתי בתור דוגמא את הגיר כפול המצמדים שלהבדיל מהגיר המושמץ של v.w,והתחלת הצטברות של נתונים על עבודה לא רהוטה ובעיות בפוקוס,בינתיים הtct לא סובל מבעייות.מסקנה:כניראה שאלפא מיצרת את שני הדברים הללו(ועוד הרבה דברים),טוב יותר.

מקווה שהובנתי.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם
הסבר:מכיוון שמס' חברים ציינו שמערכתstop&start עובדת מצויין ולא מורגשת באלפא,נתתי בתור דוגמא את הגיר כפול המצמדים שלהבדיל מהגיר המושמץ של v.w,והתחלת הצטברות של נתונים על עבודה לא רהוטה ובעיות בפוקוס,בינתיים הtct (כל ה 10 תיבות שנמכרו ממנו בארץ) לא סובל מבעייות.מסקנה:כניראה שפיאט מיצרת את שני הדברים הללו(ועוד הרבה דברים),טוב יותר.

מקווה שהובנתי.

תיקון.

פורסם

דיברתי באופן כללי,לא רק על11 התיבות שנמכרו בארץ,כי אם גם על הרכבים שנמכרו מעבר לים.

כידוע לך גם אצלv.w הבעיות הן גם בארץ(בגלל החום והאבק....),אך גם בחול(סין וכו').

דרך אגב,אני בטוח שגם אם יתגלו בעיות ,הטיפול של היבואן יהיה טוב יותר.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

פורסם

 

אני מבין בדיוק איך היצרן מודד ולמה הוא מוציא את הנתונים שהוא מוציא, הבעיה היא שזו הטעיה של הציבור. אחרת לא היית רואה כאן כל שעתיים שרשורים מסוג "הרכב שלי צורך יותר מידי דלק, הרי היצרן מבטיח 1/20 בינעירוני, אז למה יצא לי 1/11?"

 

ן.

 

אני לא רואה פה כל שעתיים שרשורי זעם על הטעייה צרכנית בנוגע לצריכת דלק ואני גם לא רואה פה הטעייה צרכנית.

 

זה ידוע שיצרן מפרסם נתוני צריכת דלק שנמדדו במעבדה בתנאים אופטימליים, אם תיסע ברכב שלך בתנאים שקרובים למעבדה (מבחינת מהירות קבועה ללא עצירות והאצות מיותרות) אתה כנראה תגיע מאוד קרוב לנתוני צריכת הדלק של היצרנים.

 

הבעיה מתחילה לרוב כשמישהו לא מבין איך ב-4 שעות שעמד בפקק צריכת הדלק היתה משמעותית גבוהה יותר מנתוני צריכת הדלק של היצרן בבינעירוני (הרי הוא היה תקוע בפקק בכביש החוף...) ועוד כל מיני שטויות.

 

דבר נוסף, יש דברים שמקובלים בתחום השיווק ויש רמת סטייה שהיא סבירה והגיונית.

 

גם את מוכר הארטיקים בים אתה מאשים בהטעית הציבור כי הוא צועק ״אני הולך!״ והוא לא באמת הולך?...

 

:wink:

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
אני לא רואה פה כל שעתיים שרשורי זעם על הטעייה צרכנית בנוגע לצריכת דלק ואני גם לא רואה פה הטעייה צרכנית.

 

2 דוגמאות מהירות, בלי לחפש בכלל:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=489012

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=488911

 

ויש עוד אחד של מגאן מהשבוע האחרון ולפני כן של אימפרזה 2006, אני זוכר כי לשניהם הגבתי. בקיצור לא חסר.

 

והרי ברור למה אנשים חושבים ככה, כי היום בכל הפרוספקטים רשום שרכב 1600 אוטומט עושה 1/20 מחוץ לעיר ולפחות 1/12-13 בתוך העיר. נו באמת?? הרי כולנו יודעים שהמספרים במקרה הטוב מגיעים ל 1/10 בעיר, ובד"כ פחות, ותוסיף עוד את המזגן ואתה מקבל 1/7.5-8 בקלות.

 

היה כאן מישהו שפתח פעם שרשור כי הוא החליף דודג' נייטרו מנוע 3600 בגלל צריכת הדלק, בקיה ספורטאג' מנוע 2000, ואז הוא טען בפורום שהקיה נותנת צריכה בינעירונית זהה בערך לזו של הנייטרו, שאל איך זה ייתכן שהרי הפרוספקט מבטיח הרבה פחות. הוא גם אמר שהוא נסע 90 בכביש בלי עצירות ומדד וקיבל צריכה דומה לזו של הנייטרו...

 

אז נכון שאולי הגזמתי עם הקטע של "הטעייה של הציבור" אבל כן יש כאן אלמנט של חירטוט על גבול של שקר בולט. עם מחירי הדלק היום יש אנשים שיחליפו לרכב חסכוני יותר רק בגלל מספרים שהם רואים בפרוספקטים ולא מבינים שזה סתם בולשיט. חבל :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

בניגוד לכמה דברים שנכתבו המערכת לא משתמשת בסטרטר בכלל.

המערכת עובדת רק כשהמנוע בטמפ' עבודה.

ישנם כמה שיטות למערכת.

1. מחשב המנוע מזהה בעזרת חיישן קראנק אקטיבי את המיקום המדויק של הבוכנות, ולבוכנה שנמצאת המצב דחיסה מזריק דלק ונותן ניצוץ, וכך המנוע מניע את עצמו. כל התהליך נמשך 0.5 מילי-שניות. כמובן שנדרשת הזרקה ישירה.

2. אלטרנטור שהוא גם מנוע חשמלי. במערכת זו (המותקנת בין היתר בC3 פיקאסו דיזל) יש אלטרנטור עם ממיר AC-DC-AC.

בזמן נסיעה האלטרנטור משמש כמטען ובזמן כיבוי המנוע ע"י המערכת, האלטרנטור מקבל מתח תלת פאזי בAC, והופך למנוע שמסובב את המנוע ב700 סל"ד, ומאפשר הנעה מהירה.

 

אלה המערכות שאני מכיר. כנראה שיש עוד שיטות שונות ומשונות.

VW MK5 Golf 2.0TDI

פורסם
בניגוד לכמה דברים שנכתבו המערכת לא משתמשת בסטרטר בכלל.

המערכת עובדת רק כשהמנוע בטמפ' עבודה.

ישנם כמה שיטות למערכת.

1. מחשב המנוע מזהה בעזרת חיישן קראנק אקטיבי את המיקום המדויק של הבוכנות, ולבוכנה שנמצאת המצב דחיסה מזריק דלק ונותן ניצוץ, וכך המנוע מניע את עצמו. כל התהליך נמשך 0.5 מילי-שניות. כמובן שנדרשת הזרקה ישירה.

2. אלטרנטור שהוא גם מנוע חשמלי. במערכת זו (המותקנת בין היתר בC3 פיקאסו דיזל) יש אלטרנטור עם ממיר AC-DC-AC.

בזמן נסיעה האלטרנטור משמש כמטען ובזמן כיבוי המנוע ע"י המערכת, האלטרנטור מקבל מתח תלת פאזי בAC, והופך למנוע שמסובב את המנוע ב700 סל"ד, ומאפשר הנעה מהירה.

 

אלה המערכות שאני מכיר. כנראה שיש עוד שיטות שונות ומשונות.

 

תעקוב, זה כבר נכתב בתגובה ה-5 וה-7.

פורסם
זה בדיוק העניין, אם מרבית הנסיעות שלך הן בכביש בין עירוני אז במקרה שלך המערכת הזו פחות רלוונטית.

זה בדיוק מה ש"יוניסי" אמר (אם כי במילים אחרות).

 

אז על מה המהומה?

 

דני

 

נ.ב. גם אני חושב שעיקר הענין במערכות האלו הוא לקבל ציון ירוק יותר ולא שיפור אמיתי.

פורסם

^

לא, האיש טוען כי המערכת חסרת תועלת.

 

רגע, איך מקבלים ציון ירוק יותר מבלי להציג שיפור אמיתי בצריכת הדלק? אולי אתה יודע משהו שכל השאר לא.

 

נ.ב. יש מקומות בעולם אשר נהוג בהם לדומם מנוע בעת עצירה ממושכת, לדוגמה כאשר עוברת רכבת, עוד מלפני שהטרנד הירוק תפס.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4724 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...