Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4722 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם,

אני

בעלים של mazda cx5 חדשה הכוללת מערכת I stop (המערכת מדוממת את הרכב בזמן שהרכב עומד בפקק/רמזור לחיסכון בדלק).

אני באמת לא מבין כמה הערכת הזו יכולה להיות יעילה , ולדעתי נהפוך הוא והיא מקור לתקלות .

דוגמא קטנה : היום במהלך נסיעה של ברבע שעה בערך הרכב כבה 7 פעמים בזמן רמזור/עומס בתנועה, נכון שההנעה המחודשת מהירה להפליא, אבל זה נראה לי מקור לבעיות כי הרכב גם עם מזגן עובד, אורות, מערכת שמע עם מגבר. בכל הנעה זה עומס על המצבר, ובטוח שלא מאריך את חיי הסטרטר.

מה אתם חושבים ?

* יש לי כמובן אופציה לבטל את תפקוד המערכת (ע"י לחיצת כפתור)

hu: eclipse cd5030

spk: hertz hi-enrgy hsk165

amp: audison lrx 4.1k

sub: hertz es200

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה שמתניע מחדש את המנוע במערכת הזאת זה האלטרנטור, מעבר לזה, גם אני חושב שזה רק מקור לצרות ולא משתלם ביחס לחיסכון בדלק.

פורסם

בעיניי המערכת הזו מיותרת, גם ככה בסל"ד סרק צריכת הדלק היא מזערית, אפילו מנוע בזבזן בדלק מחזיק עם ליטר דלק כשעה עבודה בסרק, כמה כבר דלק המערכת חוסכת?...

 

מקסימום המערכת מצמצמת את פליטת זיהום האוויר, בצריכת דלק זה לא כ"כ משמעותי לדעתי אני הייתי מנטרל אותה אם יש אופציה כזו.

פורסם

מערכות Start Stop אינן גורמות לנזקים, ככה תכננו אותן. הנושא הזה עלה ונאמר בקורסים של BOSCH (שבפעם הטריליון מדובר בקורסים חובה לכל חובב רכב).

הסטרטר מסיבי יותר, חזק ועמיד בהרבה ביחס לסטרטר "רגיל" (אני לא זוכר בכמה התנעות מדובר, אבל מדובר במספר גבוה משמעותית ממספר ההתנעות בהן צריך לעמוד סטרטר רגיל במהלך חייו עד לשיפוץ). המצבר הוא מצבר ג'ל מיוחד המתאים למערכת ואינו מושפע מפיקים בהתנעה כמו מצבר עופרת רגיל. כמובן שעל כל העסק מפקח מחשב שאפשר לסמוך עליו שהוא יודע את העבודה.

 

בקיצור אתה יכול להמשיך לנסוע בשלום ובראש שקט ולתת למערכת לעשות את מה שהיא יודעת ותוכננה לעשות.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אתה בטוח שהרכב נכבה כשהמזגן דולק?

בכל מקרה המטרה העיקרית של המערכת היא נגד זיהום אוויר.

עוד נקודה חשובה, לא האלטרנטור ולא הסטרטר מניעים את המנוע, ההזרקה הישירה בשילוב ההצתה בפעימת העבודה הם אלו שמניעים את המנוע.

פורסם
מערכות Start Stop אינן גורמות לנזקים, ככה תכננו אותן. הנושא הזה עלה ונאמר בקורסים של BOSCH (שבפעם הטריליון מדובר בקורסים חובה לכל חובב רכב).

הסטרטר מסיבי יותר, חזק ועמיד בהרבה ביחס לסטרטר "רגיל" (אני לא זוכר בכמה התנעות מדובר, אבל מדובר במספר גבוה משמעותית ממספר ההתנעות בהן צריך לעמוד סטרטר רגיל במהלך חייו עד לשיפוץ). המצבר הוא מצבר ג'ל מיוחד המתאים למערכת ואינו מושפע מפיקים בהתנעה כמו מצבר עופרת רגיל. כמובן שעל כל העסק מפקח מחשב שאפשר לסמוך עליו שהוא יודע את העבודה.

 

בקיצור אתה יכול להמשיך לנסוע בשלום ובראש שקט ולתת למערכת לעשות את מה שהיא יודעת ותוכננה לעשות.

 

איתמר

 

ובכל הכסף של המערכת הזאת, אני יכול לקנות דלק לעוד כמה שנים טובות.

 

סתם מיותר לדעתי, תן לי לזהם ותן למנוע לפעול, איך בכלל אפשר לעמוד בפקק בלי מזגן?

 

אחרי כמה שנים, שהולך מצבר והולך סטרטר, הכל עולה הרבה יותר יקר. (אם אפשר להשיג בכלל מצבר ג'ל בחנויות רגילות).

פורסם

ניר100, התגובה שלך מפוצצת בחוסר ידע, את ה"אחרי כמה שנים" הזה אמרו גם על הפריוס, הפלא ופלא - זהו אחד הרכבים הנמכרים בעולם.

מצבר ג'ל זה לא איזה פלא טכנולוגי, חצי מהאופנועים נוסעים עם אחד כזה, והוא קיים בכל חנות שמכבדת את עצמה (רמז: לא אוטו-דיפו) ובטח ובטח שבמוסכי היבואן.

המערכת הזאת לא כלכך יקרה, תקרא קצת על תקני הזיהום ומשמעותם ותבין.

אני גם חושב שאתה לא מבין את ההשלכות של זיהום אוויר, רמז - שמת לב לכמה אנשים יש היום אסטמה? לפני 30-40 שנה בקושי ידעו מה זה.

 

אגב חגי ענה את התשובה הכי מדוייקת לאיך עובדת המערכת - הסטרטר בכלל לא חלק מהעסק כאן: המחשב מוצא איזה מהצילינדרים הכי מוכן לעבודה (כלומר יש בו תערובת דלק ואוויר) ונותן ניצוץ, מה שגורם להנעה מיידית בזמן של פחות מ0.35 שניות.

המידע מויקיפדיה+ידע אישי שרכשתי ממצגת טכנית של בוש-לדיקו, ממליץ גם לך ללמוד קצת אודות המערכת שברכבך לפני שאתה מוותר על כ-10% חיסכון בדלק.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

חקרתי מעט את הנושא ולמיטב הבנתי, בדיוק בגלל הדברים שכבר הועלו כאן המערכת אינה גורמת לנזק.

יש לציין כי המערכת מיועדת בעיקר לנסיעה עירונית בעלת עצירות רבות כך שבעצם חלק נכבד מעבודת המנוע מתבצע בסרק (ללא המערכת), בנסיבות שכאלו המערכת אכן יכולה לתרום בצורה מורגשת לחסכון בדלק. בנסיעה אשר מרביתה בין עירונית ברור כי תרומת המערכת זניחה לחלוטין, ואני אישית מכבה אותה בנסיעות אלה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

המערכת של מזדה מתניעה את המנוע ללא עזרת סטארטר או אלטרנטור.

לפי התאור של מזדה , המנוע עוצר בנקודה אופטימלית להתנעה ומתניעה ע"י הזרקת דלק ללא שימוש במנוע חשמלי.

תאור המערכת של מאזדה :

http://www.autoblog.com/2008/09/09/mazda-introduces-clever-start-stop-system-with-direct-injection/

 

 

 

ככה זה חוסך במגאן :

פורסם
מה שמתניע מחדש את המנוע במערכת הזאת זה האלטרנטור, מעבר לזה, גם אני חושב שזה רק מקור לצרות ולא משתלם ביחס לחיסכון בדלק.

 

בעיניי המערכת הזו מיותרת, גם ככה בסל"ד סרק צריכת הדלק היא מזערית, אפילו מנוע בזבזן בדלק מחזיק עם ליטר דלק כשעה עבודה בסרק, כמה כבר דלק המערכת חוסכת?...

 

מקסימום המערכת מצמצמת את פליטת זיהום האוויר, בצריכת דלק זה לא כ"כ משמעותי לדעתי אני הייתי מנטרל אותה אם יש אופציה כזו.

 

ובכל הכסף של המערכת הזאת, אני יכול לקנות דלק לעוד כמה שנים טובות.

 

סתם מיותר לדעתי, תן לי לזהם ותן למנוע לפעול, איך בכלל אפשר לעמוד בפקק בלי מזגן?

 

אחרי כמה שנים, שהולך מצבר והולך סטרטר, הכל עולה הרבה יותר יקר. (אם אפשר להשיג בכלל מצבר ג'ל בחנויות רגילות).

איך אני מת על אוברחוכמים כמוכם שבטוחים שהם מבינים יותר מהמהנדסים שבנו את המערכות האלה. איך זה שאתם עדיין בארץ? מרכזי הפיתוח של מרצדס ופרארי ממתינים רק לכם!

 

ורק כדי להעמיד דברים על דיוקם:

התנעה באמצעות האלטרנטור מתרחשת רק במכוניות מתוצרת PSA שמצויידות במנוע E-HDI. במאזדה ובפורד אכן נהוגה שיטת הדיירקט סטארט כפי שהסביר igalr.

אצל יצרנים אחרים, לדוגמה פיאט, ההתנעה מתבצעת באמצעות המתנע, ויש יצרנים הבונים סליל חוטים מסביב לגלגל התנופה, שהופך אותו למעין מנוע חשמלי.

 

לעניין המזגן:

במכוניות המצויידות במערכת אינוורטר (כמו בחלק מדגמי יונדאי), פעולת המזגן כלל אינה תלויה בפעולת המנוע. במילים אחרות, המזגן ממשיך לתפקד כרגיל גם כשהמנוע כבוי.

 

מערכת Stop&Start יודעת לנטר את מצבו של המצבר ואת העומס המופעל עליו, ומרגע שעוצמתו יורדת מתחת לסף מסוים היא יודעת להניע את המנוע, כדי לא להגיע למצב שבו המצבר יהיה חלש מידי. הדרך שבה Coure Sportive מתפעל את המערכת היא אכן הנכונה והיעילה ביותר לרכב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

שאלת טמבל -

למה לא מוותרים על הסטרטר ומניעים את הרכב רק על ידי ניצוץ מתאים בבוכנה הנכונה, בכל רכב לאו דוקא ברכב עם START STOP?

פורסם
שאלת טמבל -

למה לא מוותרים על הסטרטר ומניעים את הרכב רק על ידי ניצוץ מתאים בבוכנה הנכונה, בכל רכב לאו דוקא ברכב עם START STOP?

 

התנעת המנוע במערכת של מאזדה מתאפשרת בזכות ההזרקה הישירה ויחס דחיסה גבוה מאוד בהשוואה למנועי בנזין אחרים.

לא רק PSA משתמשים באלטרנטור ה-Istars של Valeo.

פורסם

מכיון שבזמן התנעה קרה יש צורך במשהו קצת יותר מאסיבי מאשר דחיסת דלק וניצוץ. וכמו שכתב חגי: דיירקט סטארט אפשרי רק במנוע המצוייד במערכת הזרקה ישירה, מה שאומר שכל המנועים שעובדים בהזרקת סעפת יצטרכו להשתמש בפתרונות אחרים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
מערכות Start Stop אינן גורמות לנזקים, ככה תכננו אותן. הנושא הזה עלה ונאמר בקורסים של BOSCH (שבפעם הטריליון מדובר בקורסים חובה לכל חובב רכב).

הסטרטר מסיבי יותר, חזק ועמיד בהרבה ביחס לסטרטר "רגיל" (אני לא זוכר בכמה התנעות מדובר, אבל מדובר במספר גבוה משמעותית ממספר ההתנעות בהן צריך לעמוד סטרטר רגיל במהלך חייו עד לשיפוץ). המצבר הוא מצבר ג'ל מיוחד המתאים למערכת ואינו מושפע מפיקים בהתנעה כמו מצבר עופרת רגיל. כמובן שעל כל העסק מפקח מחשב שאפשר לסמוך עליו שהוא יודע את העבודה.

 

בקיצור אתה יכול להמשיך לנסוע בשלום ובראש שקט ולתת למערכת לעשות את מה שהיא יודעת ותוכננה לעשות.

 

איתמר

 

הי

אכן המערכות ברכבים בנויות כך שיעמדו בכל הדרישות של מערכות הסטרט סטופ ,ואכן המטרה העיקרית היא הקטנת פליטת CO2 של הרכב .

לגבי המצבר ברכב מספר אי דיוקים אעשה קצת סדר :

המצבר המותקן ברכבים בעלי מערכות START STOP + BRAKE ENERGY REGENERATION הוא מצבר מיוחד שבנוי כך שיעמוד בדרישות המיוחדות של הרכבים .

השוני העיקרי הוא במבנה המצבר עצמו ( סגסוגת שונה , תוספים , רשתות עבות יותר וכד')וזאת בכדי שיהיה מסוגל לעמוד במספר רב של התנעות וחשוב יותר בעל יכולות של פריקה וטעינה ( מחזורים).

בעיקרון מצברי START& STOP הם מצברי עופרת חומצה משופרים ומגיעים בשתי תצורות - חומצה רגילה (ADVANCE FLOODED BATTERY ) ובצורת (AGM (Absorbent Glass Mate אך לא ג'ל .

מי שטוען אחרת מטעה ומבלבל ( גם אם הסבירו למישהו באחד הקורסים) ככלל אין ברכבים מצברי ג'ל כלל ( במקרים יחודיים רק באופנועים ) .

שנפ מייצרת את מצברי START & STOP בשתי התצורות AFB ו AGM ומספקת לכל יבואני הרכב שמוכרים רכבים עם START STOP וכמו כן לכל המוסכים והחשמלאים בארץ וניתן לקנות דרכם .

 

 

בברכה

אבי פרשטמן

מנהל שווק ומכירות

מצברי שנפ/B]

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4722 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...