Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4726 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איך אני מת על אוברחוכמים כמוכם שבטוחים שהם מבינים יותר מהמהנדסים שבנו את המערכות האלה. איך זה שאתם עדיין בארץ? מרכזי הפיתוח של מרצדס ופרארי ממתינים רק לכם!

 

ורק כדי להעמיד דברים על דיוקם:

התנעה באמצעות האלטרנטור מתרחשת רק במכוניות מתוצרת PSA שמצויידות במנוע E-HDI. במאזדה ובפורד אכן נהוגה שיטת הדיירקט סטארט כפי שהסביר igalr.

אצל יצרנים אחרים, לדוגמה פיאט, ההתנעה מתבצעת באמצעות המתנע, ויש יצרנים הבונים סליל חוטים מסביב לגלגל התנופה, שהופך אותו למעין מנוע חשמלי.

 

לעניין המזגן:

במכוניות המצויידות במערכת אינוורטר (כמו בחלק מדגמי יונדאי), פעולת המזגן כלל אינה תלויה בפעולת המנוע. במילים אחרות, המזגן ממשיך לתפקד כרגיל גם כשהמנוע כבוי.

 

מערכת Stop&Start יודעת לנטר את מצבו של המצבר ואת העומס המופעל עליו, ומרגע שעוצמתו יורדת מתחת לסף מסוים היא יודעת להניע את המנוע, כדי לא להגיע למצב שבו המצבר יהיה חלש מידי. הדרך שבה Coure Sportive מתפעל את המערכת היא אכן הנכונה והיעילה ביותר לרכב.

 

קודם כל אני לא יותר חכם מהמהנדסים. (ותיהיה בטוח שהם עושים מה שהמנכ"ל מבקש, והאינטרס שלו הוא לעמוד בכל התקנות וכל הפרסומות של הזיהום אוויר).

דבר שני אני מדבר בעוד כמה שנים, שהרכב יתיישן קצת, כל מכלול שקשור לזה שהולך יעלה לך הון, ואי אפשר להתחמק מזה, כל מכלול מגיע זמנו, על אחת וכמה שהוא מורכב ומסובך יותר.

 

והאלקטרוניקה כבר הוכיחה שהיא על הפנים מבחינת אמינות, אל מול המכוניות הישנות שאין בהם תחכום מבחינת אלק'!

(ואת זה אתה יכול לראות בשטח, גם המרצדסים כבר לא מה שהיו פעם מרגע כניסת האלק' המסובכת).

ומרוב שהיא מסובכת ככה גם התחרות בשוק דלה, בגלל שהרבה פוחדים להתעסק עם התחכום שקיים שם. (כמו שאומרים, הרכב יותר חכם מהמוסכניק).

 

אז על הנייר הכל טוב ויפה, בפועל זה לא נראלי שווה את ה50L בנזין\דיזל שהרכב יחסוך בכל החיים שלו!

אם היה לי כזאת הייתי מנטרל בלי לחשוב. (במידה וזה רק כפתור ולא מעבר).

  • תגובות 139
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ניר, אני אסביר שוב.

המטרה העיקרית של המערכת כיום היא צמצום פליטת זיהום האוויר מכלי הרכב (במיוחד הגז CO2 שפוגע בשכבת האוזון), ההתקדמות הטכנולוגית ברכב כנראה מייקרת את עלות החלפים אבל הצמצום בזיהום האוויר וצריכת הדלק הם ה-Issue שמנחה כל יצרן רכב לאחר השיקולים הכלכליים.

אני באופן אישי חושב שהמערכות לצמצום זיהום האוויר חשובות מאוד. אין שום סיבה להישאר מאחורה עם רכבים בזבזנים ומזהמים כאשר הכביש מלא בעשרות אלפי רכבים.

פורסם
קודם כל אני לא יותר חכם מהמהנדסים. (ותיהיה בטוח שהם עושים מה שהמנכ"ל מבקש, והאינטרס שלו הוא לעמוד בכל התקנות וכל הפרסומות של הזיהום אוויר).

דבר שני אני מדבר בעוד כמה שנים, שהרכב יתיישן קצת, כל מכלול שקשור לזה שהולך יעלה לך הון, ואי אפשר להתחמק מזה, כל מכלול מגיע זמנו, על אחת וכמה שהוא מורכב ומסובך יותר.

 

והאלקטרוניקה כבר הוכיחה שהיא על הפנים מבחינת אמינות, אל מול המכוניות הישנות שאין בהם תחכום מבחינת אלק'!

(ואת זה אתה יכול לראות בשטח, גם המרצדסים כבר לא מה שהיו פעם מרגע כניסת האלק' המסובכת).

ומרוב שהיא מסובכת ככה גם התחרות בשוק דלה, בגלל שהרבה פוחדים להתעסק עם התחכום שקיים שם. (כמו שאומרים, הרכב יותר חכם מהמוסכניק).

 

אז על הנייר הכל טוב ויפה, בפועל זה לא נראלי שווה את ה50L בנזין\דיזל שהרכב יחסוך בכל החיים שלו!

אם היה לי כזאת הייתי מנטרל בלי לחשוב. (במידה וזה רק כפתור ולא מעבר).

יש לי חדשות בשבילך: מבחינה ריאלית, לא זאת בלבד שכלי הרכב לא התייקרו, הם אפילו הוזלו. יש לך בכלל מושג מהי עלות הפיתוח של ציוד ואבזור סטנדרטי שלא היית מעלה על דעתך לרכוש היום רכב שהדברים הללו אינם מותקנים בו?

ניסית פעם לחשוב כמה עלה לפתח את מערכת כריות האויר? ABS? ESP? ולא התחלנו אפילו עוד לדבר על מערכות שכל תכליתן הוא צמצום פליטת המזהמים.

ואחרי כל אלה, כבר בכמעט 60K ש"ח, שזה משהו כמו 7-8 משכורות ממוצעות, אתה רוכש היום מכונית חדשה מהניילונים, כזאת שגם רמת זיהום האויר שלה נמוכה, גם תציל את התחת שלך אם חלילה תיקלע לתאונה וגם תאפשר לך תנאי מחיה לכל הפחות סבירים (מזגן, מערכת שמע, חיישני גשם וכו').

ניסית לבדוק כמה מכונית עלתה פעם, ואיזה אבזור היה לה? פעם היית חולם שתהיה לך מכונית עם התקן בלוטות'? פעם מישהו היה מעלה על דעתו שיהיו מכוניות שאשכרה יחנו את עצמן?

 

פעם מכונית עלתה ביוקר ושרדה הכל חוץ משואה גרעינית. היום מכונית עולה בזול, משתמשים קצת, זורקים וקונים חדש. במהלך חייה הקצרים היא זיהמה את הסביבה משמעותית פחות ממכונית ישנה יותר, והחומרים שממנה היא עשויה ניתנים למחזור כאשר הרכב הבא מיוצר.

רמת האמינות של האלקטרוניקה זהה במדויק למה שהיא יועדה מלכתחילה להיות: ליצרנים יש אינטרס שהרכב יתקלקל בשלב מסוים, בדיוק כדי לגרום לך לזרוק אותו ולקנות חדש. זה גם האינטרס שלך, מכיון שעם ההתקדמות בציר הזמן, תקני זיהום האויר הולכים ונעשים יותר ויותר מחמירים, מה שמשאיר לך ולילדים שעוד יהיו לך יותר אויר נקי לנשום, פחות מחלות לחלות בהן ושמירה של עוד כמה חביות נפט באדמה כעתודה לשנים הבאות.

 

בקיצור, די לדבר שטויות.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
מערכות Start Stop אינן גורמות לנזקים, ככה תכננו אותן. הנושא הזה עלה ונאמר בקורסים של BOSCH (שבפעם הטריליון מדובר בקורסים חובה לכל חובב רכב).

הסטרטר מסיבי יותר, חזק ועמיד בהרבה ביחס לסטרטר "רגיל" (אני לא זוכר בכמה התנעות מדובר, אבל מדובר במספר גבוה משמעותית ממספר ההתנעות בהן צריך לעמוד סטרטר רגיל במהלך חייו עד לשיפוץ). המצבר הוא מצבר ג'ל מיוחד המתאים למערכת ואינו מושפע מפיקים בהתנעה כמו מצבר עופרת רגיל. כמובן שעל כל העסק מפקח מחשב שאפשר לסמוך עליו שהוא יודע את העבודה.

 

בקיצור אתה יכול להמשיך לנסוע בשלום ובראש שקט ולתת למערכת לעשות את מה שהיא יודעת ותוכננה לעשות.

 

איתמר

 

סטרטר?

סטרטר לא בעסק לפי הבנתי כלל.

 

*גם התשובות למטה מצדיקות....

פורסם

עם כל זה לא הבנתי מה הדעה הגורפת , האם להשאיר את המערכת עובדת או לא ?

להזכירכם בזמן הנעה האורות דלוקים, מזגן דולק, מערכת אודיו עם מגבר .

hu: eclipse cd5030

spk: hertz hi-enrgy hsk165

amp: audison lrx 4.1k

sub: hertz es200

פורסם

כמו שאתה רואה, העניין מתחלק לשני אסכולות:

 

א. אסכולת "המהנדס יודע הכי טוב", שכמו ששמה מרמז, גורסת שהמערכת תוכננה למופת ועצם ישומה בדגם הספציפי הזה אומרת שהמערכת הזו נחוצה לתפקוד הרכב, ובכל מקרה, הרכב תוכנן לעבוד עם המערכת ע"י עשרות מהנדסים ומה אנחנו ההדיוטות יודעים יותר מהם.

 

ב. אסכולת "המהנדס הוא לא מושלם" שבאופן כללי רואה בהתפתחות הטכנולוגית בתחום הרכב כדבר חיובי ולפעמים אף מציל חיים, אך יחד עם זאת מכירים בגבולות הטכנולוגיה ומכירים בעובדה שהמהנדסים, מוכשרים ככל שיהיו, הם רק בני-אדם וגם הם טועים לפעמים (אפשר לקרוא לזה "ריקולים" או סתם "מחלות" של רכבים מסויימים), ומכירים את כלל האצבע לפיו מכונות יתקלקלו בהתאם לרמת מורכבותן, ולכן יש מקום לשיקולי עלות-תועלת לצרכן הסופי (בניגוד לשיקולים כאלו של יצרן הרכב) בקשר למורכבות המכונה.

 

אני דוגל באסכולה השנייה.

פורסם

hagay כפי שרשמתי בתחילת השרשור, המערכת נכנסת לעבודה גם כשהמזגן דולק.

hu: eclipse cd5030

spk: hertz hi-enrgy hsk165

amp: audison lrx 4.1k

sub: hertz es200

פורסם
כמו שאתה רואה, העניין מתחלק לשני אסכולות:

 

א. אסכולת "המהנדס יודע הכי טוב", שכמו ששמה מרמז, גורסת שהמערכת תוכננה למופת ועצם ישומה בדגם הספציפי הזה אומרת שהמערכת הזו נחוצה לתפקוד הרכב, ובכל מקרה, הרכב תוכנן לעבוד עם המערכת ע"י עשרות מהנדסים ומה אנחנו ההדיוטות יודעים יותר מהם.

 

ב. אסכולת "המהנדס הוא לא מושלם" שבאופן כללי רואה בהתפתחות הטכנולוגית בתחום הרכב כדבר חיובי ולפעמים אף מציל חיים, אך יחד עם זאת מכירים בגבולות הטכנולוגיה ומכירים בעובדה שהמהנדסים, מוכשרים ככל שיהיו, הם רק בני-אדם וגם הם טועים לפעמים (אפשר לקרוא לזה "ריקולים" או סתם "מחלות" של רכבים מסויימים), ומכירים את כלל האצבע לפיו מכונות יתקלקלו בהתאם לרמת מורכבותן, ולכן יש מקום לשיקולי עלות-תועלת לצרכן הסופי (בניגוד לשיקולים כאלו של יצרן הרכב) בקשר למורכבות המכונה.

 

אני דוגל באסכולה השנייה.

 

מה קשור פה אסכולות !?!

הלקוח קונה את רכבו החדש ל 3 שנים בממוצע, כך ששיקולי אמינות פחות רלוונטיים לגביו.

האסכולה בה אתה דוגל היא פשוט קשקוש

עובדה היא ששתי מכונות דומות ברמת מורכבותם מתקלקלות באופן שונה.

אפילו אותה מכונה הזהה ברמת מורכבותה מתקלקלת בצורה שונה , מי אמר "XXX לא רואה מוסך" כשהדגם הקודם הזהה ברמת המורכבות לא נהנה מהססמה.

פורסם
עם כל זה לא הבנתי מה הדעה הגורפת , האם להשאיר את המערכת עובדת או לא ?

להזכירכם בזמן הנעה האורות דלוקים, מזגן דולק, מערכת אודיו עם מגבר .

 

אתה יכול לשלוט עליה עם דוושת הברקס. אם אתה לא לוחץ עמוק מדי הרכב לא יתכבה. מעולה למצבים שאתה יודע שאתה לא עוצר ליותר מכמה שניות.

 

אני ממש אוהב את ה I-STOP של מאזדה. בגרמניה היה לי אודי A3 דיזל עם מערכת כזאת והיא לא הייתה נעימה כמו במאזדה.

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם

מעניין אותי האם באמת זה משפיע על צריכת הדלק?

לדוגמה במבחן שעשו לקטנוע של הונדה 125 גם בעל אותה מערכת גילו בסוף המבחן שהצריכת דלק לא ממש השתנתה

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4726 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...