Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5332 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
סינגפור היא ממש לא מדינת עולם שלישי!

כשיש חמישה מיליון איש על מדינת עיר בשטח של 700 קילומטר רבוע, צריך לפקח על כמות כלי הרכב. מכיוון שבסינגפןר ריכוז גבוה של מיליונרים - המיסים על רכב הם הגבוהים בעולם.

מה שנראה לעין ישראלית כשלטון דרקוני, מצליח יפה מאד לשמור על כלכלה פורחת, סדר, נקיון ומשמעת בקרב אוכלוסיה סינית-מלזית-הודית-טמילית חרוצה להפליא.

מבחינה מוטורית - לא המקום המתאים לחובבי רכב. מצד שני - הלואי עלינו תחבורה ציבורית יעילה , נקיה ומסודרת כל כך.

 

אתה טועה, בסינגפור יש הרבה חובבי רכב, אצלהם יש A BENGS(או איך שלא כותבים, סוג של ערסים סינגפורים שהם נהנים לשפר את ההונדות TYPE R שלהם) וגם יש הרבה בעלי מכוניות עם אהבה למכוניות ולספורט מוטורי, בנוסף יש מסלול בסנפנג(מאלזיה) והוא נמצא לא ממש רחוק מהגבול הסינגפורי.

 

בסינגפור אפשר לראות ייצוג מאוד נכבד של מכוניות ספורט ויוקרה בכמויות.

אגב לפי מה שאני יודע המחיר הממוצע של רכב הוא פי 3 מארה"ב שהוא לא ממש רחוק מאיתנו, אבל שמה המשכורות הרבה יותר גבוהות.

 

שיטת המיסוי שהוזכרה נכונה, נכון שיש מס שהוא ל10 שנים(שהוא בשיטה מאוד מוזרה שלא שמעתי עליה בחיים: המדינה נותנת נגיד בחודש 2000 אשרות למכוניות אז אנשים מציעים מחירים וה2000 שהציעו את המחיר הגבוה ביותר מקבלים את הזכות לרכוש את האגרה במחיר שהאדם ה2000 הכי גבוה הציע) אבל אם אתה מוכר את המכונית בשנה ה3 לדוגמה אתה מקבל זיכוי כמעט מלא על הזמן שנשאר על תום האגרה.

 

 

לדעתי השיטה בסינגפור מאוד מצליחה, הם מדינה בגודל של תל אביב ושכנותיה הקרובות ואין בה פקקים, בנוסף גם התחבורה הציבורית שונה מאוד והרבה יותר יעילה.

פורסם

שיטת המכרז שתוארה הגיונית מאוד - אם תקרא קצת בנושא תורת המשחקים, תראה שבשיטה הנ"ל (בניגוד למכרז רגיל) יש תמריץ לכל משתתף להציע את הסכום שהמוצר באמת שווה לו ולא פחות.

 

במכרז רגיל אם תעריך שהמקום ה2000 יציע נניח 10000$ והמוצר שווה לך 20000$ אז אולי תציע 11000 כדי לא להפסיד.

 

במכרז בשיטה ה"סינגפורית" אתה תציע 20000 כי בכל מקרה תשלם רק את מה שהציע המקום ה2000.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

אז כמה תשובות לשאלות ששאלתם.

 

נכון שסינגפור היא קטנה אבל היא לא זעירה. אי אפשר להתנהל בה באופניים, המדרכות צרות והכבישים מסוכנים. להגיע מצד אחד של האי לצד השני יכול לקחת יותר משעה ברכב. גם הנסיעה ב MRT (הרכבת התחתית) בשעות העומס היא צפופה ולכן השאיפה הטבעית של רוב האנשים היא לרכב פרטי. אופנועים נפוצים במידה סבירה. ה COE שלהם כמובן נמוך, אבל בל נשכח שמדובר בכלי תחבורה שלא נותן מענה לצרכי משפחה שלא לדבר על מזג האוויר הטרופי/גשום שמקשה מאוד על חיי האופנוענים.

מחירי ה COE בלינק הבא:

http://www.oneshift.com/new_cars/lcoe.php

 

פיתרון נוסף הוא COE מופחת של "שבת" - לוחית רישוי בצבע אדום שמאפשרת תנועה בשבת-ראשון או חגים. ה COE כמובן נמוך יותר. כדי לנוע ביום חול, ניתן לרכוש קופון חד פעמי לאותו היום בעלות של 20 דולר סינגפורי. הרעיון הזה לא נפוץ במיוחד. זה פשוט לא כלכלי.

 

רכבי אספנות מקבלים לוחית רישוי מיוחדת (אדום/צהוב) נהנים מאגרת רישוי מופחתת, רשאים לנוע 28 יום בשנה (מקבלים 28 ימי קופון כמו של הלוחית האדומה), זה משהו מאוד נדיר לראות פה מכוניות כאלו.

 

הנה כמה דוגמאות ללוחיות הרישוי (יש יותר סוגים משהזכרתי כמו רכב צבאי, רכב נסיון, דיפלומטי וכד...)

 

300px-Oldplate_sing.png

vehicle_licence_plate.MainPar.0026.Image.gif

vehicle_licence_plate.MainPar.0027.Image.gif

הסינגפורים שלא כמו התאילנדים לא מצעצעים את המכוניות שלהם. משפרים, כן בהחלט אבל בטוב טעם. השיפורים כמו בישראל לא חוקיים והכל נעשה בצנעה. לקולגה שלי יש B4 2.5 טורבו ששופרה מעבר ל400 כ"ס. הרכב נראה מקורי לחלוטין, לא תזהו שום סימן לשיפור (אולי מלבד הדיסקים הענקיים של ברמבו) והרכב מאיץ כמו טיל בליסטי. זה לא להאמין! אז כן, משפרים אבל בצנעה.

 

השכר הממוצע הוא לא המדד הנכון. אולי היה נכון יותר לשאול מהוא החציון. בסינגפור הבדל מעמדות אדיר. רוב התושבים באמת מרוויחים 4000-6000 דולר בחודש. שכר המינימום (לא על פי חוק!) הוא סביב ה 1500-2000 ובכירים ירויחו מעל 8000.

על זה יש מס הכנסה נמוך מאוד, חינוך חינם (אבל באמת חינם) לא כולל אוניברסיטה (יקרה פי שלוש מישראל). בלתוך תשלום ה"ביטוח הלאומי" נכנסת גם קרן דיור ובריאות. הסינגפורים רוכשים מהמדינה דיור ציבורי במחיר מסובסד (HDB) בהתאם ליכולת ההשתכרות של הזוג (רווק רשאי לרכוש מעל גיל 35). כך שברוטו קרוב מאוד לנטו כי אין משכנתא ואין מס הכנסה. הערכה גסה שההכנסה הפנוי של זוג סינגפורי עובד היא 3000-4000 דולר בחודש. זה מאפשר להם לחיות טוב אבל לא תמיד להחזיק מכונית.

העשירים ויש פה המון שכאלה נוסעים במכוניות יוקרה. בסינגפור מוכרים 3000 BMW בשנה (בישראל 300 עם אוכלוסיה כפולה). כ 50 למבורגיני (היבואן יהודי חביב שפגשתי) ומספרים דומים של בנטלי, פרארי, מזוראטי, אסטון מרטין... כסף יש פה בטירוף. אז מצד אחד רוב האוכלוסיה נוסעת בתחבורה צבורית. העשירון העליון מחזיק רכב אחד פרטי ויש מאיון שנוסע במכוניות מדהימות שזה פשוט תענוג. אין יום שאני לא נתקל ביצירות מוטוריות ברמזור או בחניה.

 

אבא שלי חינך אותי שקפה נשים וחניה צריכים להינתן חינם. על השניים הראשונים כבר מזמן הבנתי שצריך לשלם עבורם. חניה רק בסינגפור. אין חניה חינם אפילו אם יש לך דירת HDB אתה חייב לשלם עבור החניה בבנין שלך! המחירים בין 50-100 דולר בחודש. בעיר המחירים גבוהים אבל לא הזויים. שעת חניה שתעלה 2-3 דולר ובסופי השבוע 3-4 דולר ללא הגבלה. כל החניונים מחוברים לאותה רשת חיוב (יש פסקל כמו בכביש 6) שדרכו מחייבים את אגרות הגודש והחניונים. לא צריך לשלם בשום מקום, פשוט יש שערים אלקטרונים ש"גונבים" לך כסף מהמכשיר. את ה"כסף" טוענים מראש בכל חנות נוחות. אם עברת בשער גודש בלי "יתרה" תקבל קנס.

 

למרות מה שכתבתי, סינגפור היא מקום מדהים. אין מקומות כאלו בעולם בהם הכל מסודר, מאורגן, נקי ובטוח. בפשוט כיף של מקום. אם יש שאלות נוספות אני אשמח לענות. תמונה קטנה לסיום.

 

391228_10150388523973734_797823733_8309605_1605811099_n.jpg

382699_10150378969528734_797823733_8249185_241802016_n.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

יש לי שאלה, אבל זה קצת אוף טופיק.

 

איך רמת הפשע שם? שמעתי שהענישה שם מחמירה ביותר ובעקבות כך רמת הפשע שם נמוכה מאוד.

 

זה באמת ככה? ועד כמה הענישה חמורה?

פורסם

פשע יש, אבל ברמה מזערית. הענישה מאוד חמורה. יש עונש מוות על סחר בסמים, אונס, רצח.

מערכת המשפט מאוד יעילה והוגנת ותוך שבועים שלוש תולים אותך בלי רחמנות. למעשה בטופס ההגירה אתה חותם שאתה מודע לעונש מוות על הברחת סמים...אז אין סמים.

יש איזה סיפור מעניין של בריטית/אוסטרלית שנתפסה מבריחה סמים. אחרי שדנו אותה למוות הסתבר שהיא בהריון. מלכת אנגליה בכבודה ובעצמה ביקשה לחון אותה. הסינגפורים נתנו לה ללדת, לגדל את הילדה עד גיל שנתיים בכלא ואז תלו אותה. אין רחמים.

יש קנסות גבוהים ואכיפה סמויה לכן הכל נקי ומסודר. כמו שנאמר ביד חזקה ובזרוע נטויה.

מצד שני לאנשים נורמטיבים לא גונבים, לא רוצחים ולא נוהגים לזרוק אשפה ברחוב זה גן עדן. אני לא מרגיש פה "מאויים" ע"י החוק נהפוך הוא התחושה היא שהחוק "מגן" עלינו.

אפשר להסתובב בכל מקום האי בכל שעה של היממה בביטחון מוחלט.

 

בנוגע למכירת רכב והחזר יחסי של ה COE אז ככה.

מחיר הרכב נגזר מיתרת ה COE ומחיר הרכב המשומש. ה COE בחמש שנים הראשונות לא לינארי ומפוחת לפי טבלה. אחרי 5 שנים ה COE הופך ללינארי.

ערך ה COE הוא הערך הנוכחי ולא ערך הרכישה. לדוגמא אם רכשת רכב חדש עם COE של 20000 דולר ואחרי 5 שנים (נקודת החצי) ה COE קפץ ל 50000 דולר. שווי הCOE הנוכחי של הרכב יהיה 25000 דולר, ז"א שאפילו אפשר להרוויח כסף. ככל שה COE עולה אין הצדקה למכוניות זולות. במחירי ה COE של היום אין יבוא של רכבים סינים לדוגמא.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

גם אני הייתי מוכר תרכב אם הייתה בארץ תחבורה ציבורית נורמאלית כמו בסינגפור או בכל מדינה מתוקנת בעולם.

 

אבל בארץ בלי רכב אתה לא יכול להסתדר , התחבורה הציבורית פה גם יקרה גם לא יעילה וגם לא תמיד נגישה

 

אז עד שלא יסדרו תנושא הזה אין פה ברירה .

 

סינגפור אחת המדינות העשירות והמפותחות ביותר שיש , יש לנו הרבה מה ללמוד מהם .

פורסם
Hayooo ! אתה גורם לי להתגעגע לסינגפור :)

OKLA ? :lol:

 

Ok-La

 

 

COMMANDER, לצערי לא, אבל בהחלט מלון מרשים.

על גג המלון בקומה ה 57 פארק שמשקיף על כל העיר, בר מדהים של כל המי ומי ובריכה שנשפכת למטה לאורחי המלון.MBS-Pool-crowded-like-hell.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
פשע יש, אבל ברמה מזערית. הענישה מאוד חמורה. יש עונש מוות על סחר בסמים, אונס, רצח.

מערכת המשפט מאוד יעילה והוגנת ותוך שבועים שלוש תולים אותך בלי רחמנות. למעשה בטופס ההגירה אתה חותם שאתה מודע לעונש מוות על הברחת סמים...אז אין סמים.

יש איזה סיפור מעניין של בריטית/אוסטרלית שנתפסה מבריחה סמים. אחרי שדנו אותה למוות הסתבר שהיא בהריון. מלכת אנגליה בכבודה ובעצמה ביקשה לחון אותה. הסינגפורים נתנו לה ללדת, לגדל את הילדה עד גיל שנתיים בכלא ואז תלו אותה. אין רחמים.

יש קנסות גבוהים ואכיפה סמויה לכן הכל נקי ומסודר. כמו שנאמר ביד חזקה ובזרוע נטויה.

מצד שני לאנשים נורמטיבים לא גונבים, לא רוצחים ולא נוהגים לזרוק אשפה ברחוב זה גן עדן. אני לא מרגיש פה "מאויים" ע"י החוק נהפוך הוא התחושה היא שהחוק "מגן" עלינו.

אפשר להסתובב בכל מקום האי בכל שעה של היממה בביטחון מוחלט.

 

בנוגע למכירת רכב והחזר יחסי של ה COE אז ככה.

מחיר הרכב נגזר מיתרת ה COE ומחיר הרכב המשומש. ה COE בחמש שנים הראשונות לא לינארי ומפוחת לפי טבלה. אחרי 5 שנים ה COE הופך ללינארי.

ערך ה COE הוא הערך הנוכחי ולא ערך הרכישה. לדוגמא אם רכשת רכב חדש עם COE של 20000 דולר ואחרי 5 שנים (נקודת החצי) ה COE קפץ ל 50000 דולר. שווי הCOE הנוכחי של הרכב יהיה 25000 דולר, ז"א שאפילו אפשר להרוויח כסף. ככל שה COE עולה אין הצדקה למכוניות זולות. במחירי ה COE של היום אין יבוא של רכבים סינים לדוגמא.

 

 

מצד אחד הכל נכון, מצד שני גם להם יש בעיות פנימיות בתוך האוכלוסייה.

אני וחברתי חזרנו מאיזור המרכז לאכסניה (joo chat road), באמצע היום האיזור מאד חביב, אבל איכשהו בשעות החשכה זה הופך להיות איזור מגעיל....

בכל אופן, לפניינו הלך בחור הודי/מסלמי (לא בטוח כי הוא היה מאד כהה עור) עם אוזניות. פתאום ניגשה אליו חבורה של צעירים (מוצא סיני) והם התחילו להציק לו, זה התחיל מדחיפות, לגלוגים על צבע האור(באנגלית), ואחרי כמה זמן הם פשוט התחילו לפוצץ אותו במכות (הם היו 4-5).

עם כל הצער שבדבר, אנחנו פשוט ברחנו משם כי לא ראיתי מצב של אני מתערב ויוצא משם חיי.

 

מקווה בשביל אותו הבחור שהוא שרד את אותו הלילה

פורסם

חייתי כשנה וחצי בסינגפור והכרתי דמויות רבות ושונות, מגנרלים בצבא ועד פעילים ב-TRIAD המחתרת הסינית.

הפשע קיים בסינגפור. יש אלימות. יש אזורים שלא הייתי מסתובבת בהם בלילה. אזורים השייכים לכנופיה מסויימת אליהם לא ניתן להתקרב אם אתה שייך לכנופיה אחרת.

משפחות שחיות בתנאים קשים של עשר נפשות בדירת חדר. חלק מהתושבים אינם חוקיים ונמלטים מהחוק על בסיס יומי.

יש סמים ויש מקרי רצח.

 

סינגפור מאוד קיצונית מבחינת האוכלוסיה. יש תושבים בקצה העשיר של הסקלה ותושבים בקצה העני של הסקלה. העשירים לא מודעים או מעדיפים שלא לדבר על קצה הסקלה השני וכתוצאה מצטיירת תמונה מאוד ורודה אך לא לגמרי אמיתית.

 

אגב, מאהל מחאה לא תראו שם.

"ת' המעדיפה לעיתים להקרא ט'"

×
×
  • תוכן חדש...