Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן: פאסאט vs מונדאו vs אופל vs סיטרואן C5


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הייתה לי טעות בההודעה ההיא, התכוונתי לכתוב שזה מתייחס רק לאמינות ולא לשביעות רצון. שוב, אני לא מבין מה אתה רוצה - אף אחד לא הביא את הערך "אמינות" כנקודה חזקה של VW, בכלל.

 

אני חושב, שמה שהוא מנסה להגיד זה שלהרבה אנשים בעיות אמינות כאלה פוגעות באותה "הרגשה טובה" שאתה דיברת עליה וגורמות לאי שביעות רצון מהרכב. זה באמת לא הציק לך, שיש לך לא מעט תקלות ברכב חדש?

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מאזדה 6 ופאסאט מכוניות נישה ? מה עם סובארו לגאסי? הונדה אקורד? טויוטה קאמרי? ניסאן אלטימה ומקסימה?

 

סה"כ מכוניות משפחתיות, שום נישה, הקטגוריה הכי תובענית.

ההבדל במחיר הוא זניח ורוב הרכבים מוחלפים אחרי שנתיים שלוש. ז"א אומרת מצב אידיאלי לרכוש פאסאט.

ופה אין צ'מפיון, פה יש תודעת שרות ועדיין....

 

פולקסוואגן זה המותג הגרמני העממי היחידי שנמכר בארה"ב, השאר זה : מרצדס, ב.מ.וו ואאודי.

זה הקשר היחידי בין יוקרה לפולקסוואגן.

 

בכל מקרה אתה סותר את עצמך ולא מוכן להודות בחסרונות של הפאסאט.

מצטט רק מה שנוח לך ומאמין שהרכב הוא תמורה מצויינת לכסף כי הוא זול יותר מהמתחרות הישירות (S CLASS,סדרה 7).

 

הGTI מציעה ערך מוסף ומהווה מכונית נישה, הפאסאט לא! נקודה! אמינות היא מדד חשוב גם לקונים שיש ממון בכיסם.

ומוצר שעולה יותר צריך לתת קצת יותר מתאי אחסון מתוחכמים.

 

מתברר שיש מיליוני אנשים שמסכימים איתי, אחרת הפאסאט הייתה מדורגת אחרת בטבלת המכירות ושוב ההבדל בין האופטימה לפאסאט הוא זניח ונכון לרגע זה הפאסאט אפילו זולה יותר .

haters will hate

פורסם

הוא אמר למה הוא מעדיף אותה, וזה לא בגלל תאי האחסון, הרכבים מוקפדים ומכויילים היטב, שלושת הרכיבים המעניינים מכויילים בהרמוניה, עיצוב פנים, עיצוב חוץ, ויחידת הנעה, הם משדרים את מה שהמותג רוצה שישדרו, סולידיות ואיכות, לא התנהגות ולא אקזוטיקה, ורכבי VW תמיד נמצאים בחזית מבחינת טכנולוגיה.

לך זה לא מדבר, ולהרבה אחרים לא, אבל זה מותג מאוד מצליח באירופה, גם מחוץ לגרמניה, יכול להיות שזה לא קולע לטעם האמריקאי וגם לא לרוב הישראלי, אבל יש אנשים שרוצים את זה, ושמחים לקבל את זה.

פורסם

אז אנא ממך, האר את עיני וספר לי איפה זה : "רכבי VW תמיד נמצאים בחזית מבחינת טכנולוגיה" בא לידי ביטוי.

 

מה שאני יודע:

מערכת הניווט המקורית שמגיעה עם דגמי VW חסרה שליטה קולית, דבר שקיים ב90% מהמערכות המקבילות.

לג'טה החדשה בלמי תוף אחוריים.

haters will hate

פורסם

ושוב בנצי, אם אתה מחפש אמינות, VW לא מצטיינת בזה (לפי מה שאני שומע, הנסיון שלי אומר ההפך), אם אתה מחפש אבזור, לא תקבל אותו, גולף 1.6 מאובזרת עולה כמעט 150K כששאר המשפחתיות המאובזרות הן באיזור ה130K.

פורסם
חבל שזה לא נוסח המסקנה של המבחן:

 

"המכונית הטובה ביותר במבחן הזה היא פולקסווגן פאסאט. נקודה. למרות העיצוב המאכזב, מספקת הפאסאט הכי הרבה מותג"

:lol:

 

איזה נימוק חזק, במיוחד החלק הזה - "נקודה". משכנע ביותר.:lol:

ובאופן כללי המבחן די חובבני. אני נשארתי עם דעתי - פאסאט לא שווה את הכסף שמבקשים עליה.

 

שכחת את הנימוק שהיה בהתחלה:

 

"היא המכונית המלוטשת ביותר במבחן הזה. זה אומר שהמכניקה והאלקטרוניקה עובדות באופן הכי חלק ונעים. זה אומר שבתוך האוטו הזה יש מצוינות הנדסית. מרגישים את זה בכל תפעול של ההגה והדוושות, בכל עצירה וזינוק, בכל נסיעה..."

 

לכל אלה שבוכים על המחיר, ההפרש בין הזולה ליקרה הוא כ10 אחוז, אני לא חושב שזה כזה קריטי.

מעניין אותי דווקא איך רכב כמו ה C5 נמצא פתאום ב175 אלף אחרי שהיה בקבוצה ה4 הישנה של 147 אלף ש"ח...

אני גם חושב שהצלילה במחיר של ה C5 תהיה כ"כ תלולה שההפסד האפקטיבי יהיה הרבה יותר גדול מלהוסיף עוד כסף לפאסאט או מונדיאו.

 

אני מסכים עם כל מילה. בכלל, הפסיכולוגיה של רוכשים שונה מהותית מזו של כתבי רכב.

דבר ראשון, כשאתה חי עם רכב התמונה שונה לגמרי מאשר מה שרואים במבחן. פולקסווגן מייצרים מכוניות מאוד "נכונות", אם זה מבחינת העיצוב החיצוני, יחידות ההנעה ובראש ובראשונה תא הנוסעים שהוא, כנראה, אחד השיקולים הראשונים במעלה אצל רוב הרוכשים.

תמורה לכסף היא דבר סובייקטיבי, ועדיין, אני מרגיש שאני מקבל הרבה יותר עם מכוניות של VW מאשר אצל אחרים, וזאת בלי התייחסות לגוף הרכב עצמו. לא סתם, אם נביט על השוק הפרטי בלבד, כנראה שצ'מפיון מוכרים שתי פאסאט על כל מונדיאו וכמויות אדירות של גולף. שמעתם פעם על המונח feelgood factor? זה, בסופו של דבר, שקלול של דברים, אבל זה מה שקובע בחוויית הבעלות וזה מה שגורם לבעלי VW לחזור כמו נרקומנים ולקנות עוד אחת ועוד אחת, אפילו עם מחירים גבוהים, שנתיים אחריות וכל יתר המכות שצ'מפיון ינחיתו עליהם. לתמצת את זה ב"מותג", כמו הכתבה החובבנית והמיותרת הזו, זה עוול.

 

לא, חברים, 190K מרגישים לי כמו מציאה, בהתחשב בזה שהתחנה הבאה בסקלת ההרגשה הטובה נמצאת סביב 300K.

 

:mm_yeah:למעט המשפט האחרון שזה כבר עניין סובייקטיבי.

אני לא מגן על התמחור אבל אני חושב ש10 אחוז הבדל לא צריך להוות שיקול בבחירת רכב חדש, כי מי שיש לו 175 גם יש לו 190 לרכב חדש, אחרת לא היה נמצא שם מלכתחילה.

 

חלק גדול מהסיבה שמכורי פולקסווגן חוזרים למותג היא רטורית - הם מכורים. זו לא האיכות של המכונית, אלא התפיסה של האיכות של המכונית.

רוני

 

אני בתור מישהו שאוהבים לקרוא לו "מכור" , בכל פעם שאני עומד בפני החלפת רכב אני הולך לבדוק מה קורה אצל המתחרים, עד כה בכל הפעמים נמלטתי דיי מבועת חזרה לזרועות VW, בעיקר בשל הסיבות שרועי ציין.

עם זאת אני לא דומה לקהל היעד של הפאסאט או הגולפים המשפחתיות שבדרך כלל מחליפים על עיוור לכל חוליה בשרשרת.

מצד שני אם היו כאלה מאוכזבים כנראה היו עוברים למותג אחר.

 

 

 

 

בנצי, מאז הסוויפט עם המכסה מנוע החצי שרוף אני לא זוכר אילו רכבים היו לך, אבל אם היו אני מניח שהם לא היו חדשים ובטוח שלא מהדורות האחרונים.

דווקא בארה"ב , יש לך אפשרות להנות מרכבים שבארץ אולי לא היה משתלם לרכוש. לא הייתי רץ ישירות לזרועות ניסאן/טויוטה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

כמו שכבר נכתב בתחילת השרשור, אין לייחס את הDSG לVW, מה גם שבסגמנט הנ"ל אין יתרון של ממש לתיבה כפולת מצמד.

מנועי הTSI לוקים בחסר וסובלים מבעיית אמינות אז איפה ההתעלות של פולקסוואגן על המתחרים, בגלל זה השארתי את המכניקה בצד ושאלתי בתמימות על טכנולוגיה.

ב.יש מתחרות עם מנועים אטמוספרים שמציעים נתונים דומים.

ג.יונדאי משווקת עם מנוע 2 ליטר טורבו ו274 כ"ס, מציע צריכת דלק חסרת תחרות ו... 7 שנות אחריות.

 

שוב יש טכנולוגיה, נכון. אבל מי אמר שהיא טובה, כשהוצג המנוע הרוטורי הוא היה שיא הטכנולוגיה, זה לא עשה אותו למנוע הטוב ביותר בנמצא. אלטרנטיבה מעניינת אבל לא חזית הטכנולוגיה.

ציפיתי שתספר לי על מערכות מיוחדות שהרכב מצוייד בהם, אמרנו טכנולוגיה ומנוע טורבו הוא לא טכנולוגיה, או משהו בלעדי לVW.

 

מבחינה עיצובית, הפאסאט היא מכונית נאה אבל גם האקורד נאה.

 

הנה ציטוט מהמבחן של הג'טה החדשה :

 

" At the bottom of the lineup is the Jetta S. Powered by an eight-valve 115-hp, 2.0-liter SOHC four-cylinder (yes, the same engine that powered the third-generation 1993 Jetta),"

 

חזית הטכנולוגיה?

ומה לגביי מערכת הניווט אשמח לשמוע פירוט עליה.

haters will hate

פורסם

מישהו מכריח אותך לקנות? אתה חושב שזה לא שווה את הכסף - אל תקנה. רוצה לשמוע סוד? גם אני לא אקנה. אבל הנסיון לקחת מכונית מצליחה מאוד באירופה (ובאמת חוכמה גדולה שהיא לא מצליחה בארה"ב - שוק שהיא לא מיועדת לו בכלל. שאלו אותך כאן כמה C5 נמכרו בארה"ב. לא ענית) ולצייר תמונה כאילו היא רק חסרונות הוא פתטי.

פורסם

הC5 לא משווקת בארה"ב, המונדיאו משווקת אחרי התאמה לשוק המקומי ועם שם אחר (טאורוס), גם הפאסאט עברה התאמה לשוק המקומי.

 

אני לא נלחם עם אף אחד, פשוט נמאס לי לקרוא שVW זה מותג פרימיום.

תעבור על השרשור כולו ותקרא איזה שטויות אנשים כותבים כיתרונות, משום מה הם לא רואים מעבר לשדה הראיה של הפאסאט שלהם.

 

השוואה כנה ואמיתית בין רכבים, סובייקטיביות.

היום הפאסאט לא מציעה שום דבר שאי אפשר לרכוש בפחות ולכן אני מתעצבן שאנשים במקום להצדיק את הטענה שהיבואן הוא גרידי מגבים אותו בתואנה שהפאסאט עולה יותר כי שייכת לליגה אחרת. זה כמו שאומרים - רק בישראל.

 

לא הצגתי רק חסרונות בפאסאט ויש לי דברים טובים להגיד עליה, העיצוב נאה, הביצועים טובים (לא בגרסאות הבסיס) ואיכות החומרים טובה. אבל זה משהו שאפשר לומר על כמה ממתחרותיה.

 

אז להשתמש במילה פתטי זה קל, אם תקרא את כל מה שכתבתי תבין שאני נכנסתי עם ראש פתוח מאוד, שאלתי וחקרתי ע"מ להבין איפה הערך המוסף עליו כולם מדברים ומשום מה לא הראו לי דבר אחד שמבדל את הפאסאט מהמכוניות העממיות.

אז מי פתטי? מי שמביא לשולחן הוכחות או מי שמביא דעה אישית ומייחס אותה לציבור שלם?

haters will hate

פורסם

אתה מחפש את הזול , זו הבעיה.

ברגע שמנחים אותך נתונים יבשים ואתה מחפש את השקל , אתה לא תהיה מסוגל לראות יתרונות כמו אלו שרועי ציין .

 

כפי שציינתי , במחירים המפורטים כאן, 10 אחוז זה לא הפרש מספיק גדול כדי להרים קול צעקה על המחירים.

אם כבר אז כל הקטגוריה מתומחרת גבוה מדי.

 

אני לא חושב שVW הוא מותג פרימיום אבל אני כן חושב שהוא ממוקם במקום גבוה מבין המותגים העממיים (אם לא במקום הראשון)

מי שלא מסוגל להבחין בהבדלי האיכות וההקפדה (שלא לדבר על מכלולי ההנעה ושאר הדברים) או שהוא לא מבין במכוניות או שהוא סתם עיוור שמתכחש לזה בכוונה.

 

בשביל להתחרות במותגי הפרימיום האמיתיים יש את אאודי שלמרות כל המאמצים והמכוניות המוקפדות שהם מנסים לייצר , עדיין אין סביבם את ההילה של מרצדס וב.מ.וו.

 

המכוניות האלה לא הכי זולות, לא הכי אמינות , אבל מבחינתי עוד לא נמצא משהו שיתן לי חבילה שמתקרבת למה שיש לי היום ברמת המחירים הזו, וגם אם יש משהו שמתקרב - זה מתחרה מבית.

 

At the bottom of the lineup is the Jetta S. Powered by an eight-valve 115-hp, 2.0-liter SOHC four-cylinder (yes, the same engine that powered the third-generation 1993 Jetta),"

 

אתה חי בארה"ב ולא מבין אנגלית ?

 

בלי לקרוא את הכתבה אני אומר לך שבטח פורטו כל סוגי המנועים שמוצעים בדור החדש של הג'טה והציטוט הנ"ל אומר שבתחתית ההיצע יש את המנוע 2.0 הוותיק.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
ולדוגמא BAR72 שנתקע באמצע הכביש עם רכב בן שנה וחצי,אם לי היה קורה מקרה כזה,שאני נתקע עם רכב חדש,הייתי זורק את הרכב ולא מסתכל עוד רבע פעם על היצרן של הרכב.

 

ואולי צריך להזכיר את זה לכל אלה עם המונדאו שהלך להם המנוע? או הטויוטה?

לגופו של עניין, בוודאי שזה לא שימח אותי, אבל הטיפול והיחס שקיבלתי היה משביע רצון - ואני לא צרכן קל במיוחד... וזה לעומת כל התלונות - שהגיעו עד לתקשורת - של בעלי המונדאו. אז לכל רכב יש בעיות, וכל יבואן הוא לפעמים בסדר ולפעמים לא.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
היום הפאסאט לא מציעה שום דבר שאי אפשר לרכוש בפחות ולכן אני מתעצבן

 

תלוי איך אתה מגדיר "שום דבר".

אין ספק שברמה העקרונית אתה צודק, ואפילו לא צריך ללכת למתחרות ממקומות רחוקים.

הסקודה סופרב והפאסאט הן ברמת העיקרון אותה מכונית. כמובן שעל הסופרב יש סמל של סקודה ולא סמל של VW ולכן היא עולה פחות.

אין ספק, בבחינה יבשה - לקנות פאסאט ולא סופרב זה פשוט לזרוק כסף לפח. או "לקנות סמל של VW במחיר ממש יקר", אם תרצה.

אבל מה לעשות שאנשים (חלקם) עדיין מעדיפים את הפאסאט על פני הסופרב? למה? ככה. מאותה סיבה שאני קניתי ג'טה ולא אוקטביה (או איך שלא קוראים לאחותה התאומה מבית סקודה) - כי רציתי.

 

בקניה של רכב חדש (גם יד שניה, לאו דווקא חדש מהחברה) חלק מהשיקולים הם בהחלט אמוציונלים (לאו דווקא ספונטנים, זו יכולה להיות אמוציה מאוד מבוססת ולאחר מחשבה רבה) וזה בסדר גמור. כי אם כולם היו עושים שיקולים קרים, רובם היו מגלים שהרבה יותר משתלם להם כלכלית בכלל לא להחזיק רכב, אלא לנסוע בתחבורה ציבורית ואפילו במוניות.

לרוב האנשים, שהנסיעות שלהם מסתכמות בנסיעה קבועה למקום עבודה, ואולי נסיעה "מיוחדת" פעם בשבוע לבילויים או משהו כזה (קניות עושים מהאינטרנט עם משלוח), ככל הנראה בכלל לא משתלם להחזיק רכב. תעשה בדיקה מדעית מדוקדקת ותראה בעצמך.

אז מה? עובדה שאנשים עדיין קונים רכבים. ועובדה שאנשים עדיין מעדיפים לנסוע ברכב שגורם להם אישית להרגיש טוב יותר, אפילו אם זה עלה להם יותר כסף. אין צורך להתעצבן.. אל תרתח אדון עזריאל אל תרתח.

פורסם
באמת שאני מתחיל לחשוב שאני מטומטם, אני מנסה ומנסה ולא מבין מה הם היתרונות של הפאסאט.

עשיתי רשימה בראש ואני לא מוצא דבר אחד בולט לטובה בפאסאט.

 

שמע, אני לא מכיר את הפאסאט, אבל בא נדבר על הגולף מול מתחרותיה הזולות יותר, שבמקרה אני מתנסה בהן עכשיו.

ההבדל הוא בדברים הקטנים האלה, שאולי בעתיד מחלחלים גם למכוניות אחרות. למשל, בגולף יש האיתות הזה, שבנגיעה נותן שלושה סימונים כשאתה מחליף נתיב. שולי, נכון? ובכן, אחרי שהתרגלת, זה שאין את זה ברנו יכול להטריך אותך, או להוביל אותך לוותר בכלל על איתות (כמובן, לא חוקי ולא מומלץ באופן כללי).

רוצה עוד דוגמה? בגולף יש שתי נורות לד על התקרה שמאירות באור אדום נוגה את אזור ההילוכים וסביבתו. ברנו אין את זה. וזה מאוד מעבצן כי פתאום אתה לא רואה איפה הנחת את הסיגריות/מסטיקים/עט/פלא/....

אז נכון, אלה דברים קטנים, אבל כמו שאמר דודו טופז פעם: "קטנים, אבל מעצבנים". האם זה שווה כסף? וואללה בעיניך לא. בעיני הרבה מאוד אחרים, כנראה שכן. האם זה שווה את דמי התיווך המוגזמים שגורפים לכיסם היבואנים? כנ"ל.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.


×
×
  • תוכן חדש...