Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן: פאסאט vs מונדאו vs אופל vs סיטרואן C5


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5519 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מגדש טורבו אמנם לא הומצא ע"י פורשה, אך הם היו הראשונים ליישם אותו כראוי.

 

שיט, הייתי בטוח שסאאב היו ראשונים. אני טועה?

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

1962 Oldsmobile Cutlass Jetfire

1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder

1973 BMW 2002 Turbo

1974 Porsche 911 Turbo

1978 Buick Regal

1978 Saab 99

1978 Peugeot 604 turbodiesel

1978 Mercedes-Benz 300SD turbodiesel (United States/Canada)

1979 Alfa Romeo Alfetta GTV 2000 Turbodelta

1980 Mitsubishi Lancer GT Turbo

1980 Pontiac Firebird

1980 Renault 5 Turbo

1981 Volvo 240-series Turbo

 

אז שניכם טועים. ד"א הייתי מאוד ציני בתגובותיי.

haters will hate

פורסם
הבעיה של הפאסאט, אליה לא מתייחסים בכובד ראש הראוי לה נקראית צ'מפיון מוטורס. המחיר הנוכחי הנדרש עבור הפאסאט משנה, לעניות דעתי, את כל ההסתכלות עליה.

 

מוסכם שהיא מתומחרת ביתר (אגב, עוד לפני שתתווכח על המחיר, זורקים לך חבילת אבזור במחיר "רשמי" של 11K, כולל GPS וכו'). ומוסכם שצ'מפיון מכירים כנראה היטב את צאן מרעתם. אבל כשדיברתי על רכב "שלם", דיברתי על הגישה שאפשר לקרוא לה הוליסטית. מתיישבים ברכב והכל נופל ליד ומרגיש נכון. הרכב מאיץ בבטחה אך בלי שאון. את קהל היעד לא מעניין אם היא פחות זריזה בשניה למאה או יושבת פחות טוב בכבישים הצדדיים שמובילים לירושלים, משום שהוא מעולם לא מגיע לשם, בטח לא למטרת הנאה מנהיגה ספורטיבית.

 

כמו שכתבו (שוב) אתמול: איכות לא מתנשאת. אינני יודע אם היא בליגה של BMW (אני מניח שלא) או בליגה של אופל (אני מניח שכן), אבל זה בכלל לא רלבנטי לקהל היעד של הרכב, שפשוט מחליף פאסאט בפאסאט. בנוסף, עזוב רגע את אירופה. לקוחות וקולגות אמריקאים מעריכים מאוד את הרכב, וזה גם משהו, משום ששוב, מדובר על איכות "סולידית". שם אין אופל, וגם לא ראיתי C5. ויש מי שמוכן לשלם על זה. בדיוק לכן הכתבות האחרונות קולעות לאותו שוק, ישראלי, בו אנו חיים. אגב, GAP בארה"ב נחשב לזבל. ופה החנות עמוסה והוא נחשב לסוג של סמל סטטוס. בקרב עמי אני חי, ולכן הביקורות האחרונות דווקא הגיוניות. כאמור, אני כנראה הייתי לוקח רכב אחר, אבל לא עלי מדברים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
1962 Oldsmobile Cutlass Jetfire

1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder

1973 BMW 2002 Turbo

1974 Porsche 911 Turbo

1978 Buick Regal

1978 Saab 99

1978 Peugeot 604 turbodiesel

1978 Mercedes-Benz 300SD turbodiesel (United States/Canada)

1979 Alfa Romeo Alfetta GTV 2000 Turbodelta

1980 Mitsubishi Lancer GT Turbo

1980 Pontiac Firebird

1980 Renault 5 Turbo

1981 Volvo 240-series Turbo

 

אז שניכם טועים. ד"א הייתי מאוד ציני בתגובותיי.

מהעובדה שאתה טורח להדגיש את העובדה שהודעותיך היו ציניות, ניתן ובצדק להסיק שניתן היה להתייחס אליהן, או לפחות לחלקן, גם ברצינות. ונכון, פולקסוואגן אינה מרצדס ואינה מתחרה באיבזור ובאיכות שהאחרונה מרעיפה על לקוחותיה, אבל היא בהחלט מתקרבת לשם ואת כתר החדשנות הטכנולוגית, כמנועי טורבו קטני נפח ותיבות הילוכים מאוד מתוחכמות, כל זאת במכוניות יחסית נגישות, אי אפשר ליטול ממנה. ונכון שהיא יחסית יקרה, אבל בהחלט מציעה איכות גבוהה. ואם ישאלו אותי, כל הפלח הזה של ב.מ.וו, מרצדס, לקסוס (וסליחה אם שכחתי מישהו), מתומחר בצורה הרבה פחות סבירה והגיונית מאשר פולקסוואגן.

והערונת לעוקבך, שוק המכוניות האמריקאי אינו בדיוק הרפרנס הטוב ביותר ו"גאפ" אינו בדיוק זבל שם. והשאלה איזה מכונית תתאים לתדמית שאתה צריך/רוצה לשדר כלפי חוץ, היתה כבר לזרא. אתה לא צריך לשדר שום דבר למעט יכולותיך וכישוריך, אפילו "אם בתוך עמך אתה יושב".

פורסם

בנצי, ציינתי שפורשה לא היו הראשונים לעשות את זה בפועל, אך הם היו הראשונים ליישם את זה באופן יעיל.

אגב אותה 911 טורבו שהכתה בתדהמה את העולם, תוך כדי רמיסה של מכוניות על בעלות מנועים מרובי ליטרים וצילינדרים, תרמה רבות להשתרשות המושג טורבו בשפה היומיומית.

 

Bar72, אתה כל הזמן חוזר על אותה טענה. בפשטות, מה שאתה אומר שאותם רוכשי פאסאט יקנו אותה בלי בכלל לבדוק מה יש לתחרות להציע ומבלי שהמחיר באמת יעניין אותם. אני בטוח שאנשים כאלו אכן קיימים וצר לי עליהם ועל צרות ראייתם, אך זוהי כמובן זכותם לרכוש ולפעול באופן שיראו לנכון.

כל הטענות כמו "סולידיות", "איכות לא מתנשאת" וכן הלאה הינן טענות בלתי ענייניות בעליל וחסרות כל משמעות מעשית. אלו הן תחושות סובייקטיביות לחלוטין. באותה אופן יכול פלוני לטעון דברים דומים לזכות הסיטרואן, האופל או הרבה רכבים אחרים.

 

את הטיעונים שלי בגנות הפאסאט בארץ (בדגש על מחירה) שטחתי בפוסט הקודם והם מבוססים על עובדות ונתונים מספריים ברי השוואה. אליהם אגב, כלל לא התייחסת. אני מקווה רק שלא בלבלתי אותך עם כל העובדות האלו...

 

רועי5, לא הייתי ממהר לקשור לפולקסוואגן כתרים לא להם. לזכותם יאמר שהם מיישמים בהרבה מהמקרים טכנולוגיות חדשניות באופן יעיל ובאיכות גבוהה. בכל הנוגע לחדשנות, אז רוב ה"כוכבים" של פולקסוואגן לא הומצאו על ידם כלל.

לא הDSG, לא מנועי טורבו וכנראה שגם לא תאי אחסון "חכמים".

אם כבר הזכרת את מרצדס, אז מעבר לזה שבין מייסדי נמנה קארל בנץ (בטח שמעתם עליו), לזכותה אפשר לייחס לא מעט פטנטים והמצאות שנחשבות כיום לברורות מאליו.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

ה2002 טורבו הייתה מעונית שהדהימה את העולם קצת לפני הפורשה :) אבל ממש קצת.

 

עכשיו אעשה קצת סדר, GAP זה לא זבל, ולהבדיל ממותגים כמו TOMY או NAUTICA שאפשר למצוא ברשתות גדולות בסיילים, GAP אפשר לקנות רק בחנויות הרשת.

האיכות מצויינת והמחירים בהתאם, במקרה אני חובב בגדים ואישתי היא מנהלת את התיק של KHOLES וBURLINGTON COAT FACTORY בחברה בה היא עובדת שבמקרה היא חברת אופנה שמחזיקה מפעלים רבים בסין.

האיכות של GAP ואפילו של OLD NAVY (אם כבר מותג זול) היא גבוהה והם עוברים בקרות איכות קפדניות ביותר.

 

הכל נופל ומרגיש במקום כמעט בכל מכונית מודרנית, אפילו בפיאסטה, ההגה ממולך, הרדיו במיקומו הקבוע, הכפתורים של החלונות, אפילו תא הכפפות, ממש באותו המקום כמו בפאסאט.

 

אני אוהב את מנוע הדיזל של פולקסוואגן ולטעמי ג'טה דיזל ידנית הינה בחירה טובה יותר מטויטה פריוס. אבל שוב, מדובר בכלי תחבורה בסיסי.

 

איכות חומרים ואיכות בכלל, נמדדת בעמידות לאורך השנים, תסתכל על פאסאט ועל מאזדה 6 בנות אותו השנתון ועם ק"מ זהה, רגע, קח פאסאט מונית ומרצדס מונית מאותו השנתון ותאמר לי שהן באותו המצב.

 

אתם אנשים של דעות קדומות, החדשנות שבאה עם הפאסאט או הגולף באמצע-סוף שנות ה90 כבר לא שם, היום כל המתחרות הדביקו את הפער והם עשו זאת מהר מאוד.

 

והנה נקודה מעניינת, אם כבר מדברים על להביא אבזור לקטגוריה:

יונדאי אלנטרה החדשה, מרווח פנים טוב יותר מכל המתחרות בקטגוריה והיא אפילו מרווחת יותר מהניסן מקסימה.

מושבים מחוממים מלפנים ומאחור, לא המציאו את הפיצ'ר אך בהחלט הראשונים להציע אותו בקטגוריה.

 

ד"א במחיר של פאסאט מאובזרת אפשר לקנות ג'נסיס והיא נותנת הרבה יותר תמורה והרבה יותר פינוקים מהפולקסוואגן.

haters will hate

פורסם

בנצי, הב.מ.וו הנ"ל הייתה אמנם חזקה יחסית, אך בנוסף לכך הייתה לה צריכת דלק גבוהה מאוד והכי חשוב אמינות לא הייתה שם.

לכן אני אומר שהיישום של פורשה, שנה לאחר מכן (באופן רשמי) היה מוצלח יותר.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

קורה - אני לא מבין מה אתה רוצה מחיי, כתבתי שהמחיר של הפאסאט גבוה מידי לטעמי ושהייתי בוחר בכלל משהו אחר. אולי אנשי השיווק עבדו טוב מידי, אבל אנשים "רוצים" גולף או פאסאט, כמעט כמו שרוצים IPHONE. אני לא מכיר אף אחד שרוצה - אבל ממש רוצה - מונדאו או מזדה 6. הטיעון החזק שלך זה שהמתחרות זה תמורה טובה יותר לכסף ושצ'מפיון מנקנקים את לקוחותיהם. יופי. זה שאנחנו פה כולנו מביני עניין ויודעים מה טוב ליתר העולם, לאו דווקא כופה את דעתנו עליו... בסך הכל אמרתי שהרכב הוא כנראה טוב (ואני לא היחיד שחושב כך), ושהקהל שלו מוכן להוציא עוד כסף על זה. שני כתבי רכב ישראלים חושבים שבארץ הקודש זו כנראה חבילה טובה יותר, בהתחשב בקהל היעד, אבל כאן כולנו הרי חכמים יותר ונחנך הן את העם והן את כתביו.

 

בנצי - בשנים האחרונות GAP זה זבל. חולצות ה- T שלהם מתכווצות ומאבדות צורה; חולצות הצווארון (חולצות "עבודה" בשבילי) לא מחזיקות מעמד (צווארון, כפתורים, עמידות). עד לפני כמה שנים - אתה צודק, הם היו בסדר. אבל בשנים האחרונות הסחורה שלהם פשוט על הפנים. הדבר היחידי שאני עוד קונה שם זה בוקרס לעצמי וסוודרים לילד, משום שהוא ממילא כל הזמן גדל...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

בנצי אני לחלוטין לא מסכים איתך בקשר למה שכתבת בסוף ההודעה - איכות החומרים נמדדת בעמידות לאורך השנים? אני מצטער אבל זהו רק אחד המדדים, ועבור לקוחות פוטנציאלים של פאסאט חדשה (שכנראה לא ישמרו אותה 20 שנה, אלא בערך 3 ואם הם יגיעו איתה ל-5 זה כבר די הרבה) זה ממש לא המדד החשוב ביותר לאיכות החומרים. מה בקשר לנראות ולרכות שלהם ביום היציאה מהמפעל? אם אני מציע לך רכב לשבוע אחד, שיהיה השבוע הראשון בחיי הרכב הזה, האם תעדיף פיאט ברבו או לאנצ'יה דלתא (עם אותו מנוע)? סיאט לאון או A3? למה? בדיוק מכיוון שאיכות החומרים טובה יותר בגרסאות הבכירות, ועל זה משלמים, ואין לזה (כמעט) שום קשר לעמידות, שאם לא כן סובארו DL היתה צריכה בזמנו להמכר במכיר יקר ממרצדס.

פורסם
כל הפלח הזה של ב.מ.וו, מרצדס, לקסוס (וסליחה אם שכחתי מישהו), מתומחר בצורה הרבה פחות סבירה והגיונית מאשר פולקסוואגן.

 

הערה קטנה, דווקא לקסוס מתומחרת מצויין בהשוואה לגרמניות לדעתי.

פורסם
בנצי אני לחלוטין לא מסכים איתך בקשר למה שכתבת בסוף ההודעה - איכות החומרים נמדדת בעמידות לאורך השנים? אני מצטער אבל זהו רק אחד המדדים, ועבור לקוחות פוטנציאלים של פאסאט חדשה (שכנראה לא ישמרו אותה 20 שנה, אלא בערך 3 ואם הם יגיעו איתה ל-5 זה כבר די הרבה) זה ממש לא המדד החשוב ביותר לאיכות החומרים. מה בקשר לנראות ולרכות שלהם ביום היציאה מהמפעל? אם אני מציע לך רכב לשבוע אחד, שיהיה השבוע הראשון בחיי הרכב הזה, האם תעדיף פיאט ברבו או לאנצ'יה דלתא (עם אותו מנוע)? סיאט לאון או A3? למה? בדיוק מכיוון שאיכות החומרים טובה יותר בגרסאות הבכירות, ועל זה משלמים, ואין לזה (כמעט) שום קשר לעמידות, שאם לא כן סובארו DL היתה צריכה בזמנו להמכר במכיר יקר ממרצדס.

 

התיאור של פולקסוואגן בידי החברים כאן הוא של רכב מהאגדות, רכות כמו בפרסומת של הנייר טואלט, סליחה על הציניות אבל לפי איך שאנשים מדברים על המותג צריכים לצלם את הדשבורד של הגולף עם גורים של לברדור.

 

אינני מכיר את הפיאט בראבו או את הלנצ'יה דלתא אז אני לא יכול להגיב, גם את הלאון אני לא מכיר, את הA3 דווקא כן, יש מכוניות זולות יותר שאקח על פני הA3, למרות שדובר על שבוע אז זה לא ממש משנה.

 

אאודי היא מותג פרימיום, פולקסוואגן לא.

 

גם מי שקונה רכב חדש חושב על עמידות המוצר ואם הוא לא אז הוא דביל, כשאני משקיע את כספי אני רוצה מוצר איכותי, אני משקיע את האקסטרא כסף ורוכש לעצמי שקט.

 

הנה דרך אגב סקר שביעות רצון של 2010, פולקסוואגן ממוקמת אחרונה, באמינות יחידת ההינע היא קיבלה ציון ממוצע ואאודי קיבלה מתחת לממוצע.

http://www.jdpower.com/autos/ratings/dependability-ratings-by-brand/sortcolumn-1/descending/page-/#page-anchor

 

למעט מערכת ההינע שקיבלה מיון ממוצע, הכל מתחת לממוצע.

haters will hate

פורסם
מוסכם שהיא מתומחרת ביתר (אגב, עוד לפני שתתווכח על המחיר, זורקים לך חבילת אבזור במחיר "רשמי" של 11K, כולל GPS וכו'). ומוסכם שצ'מפיון מכירים כנראה היטב את צאן מרעתם. אבל כשדיברתי על רכב "שלם", דיברתי על הגישה שאפשר לקרוא לה הוליסטית. מתיישבים ברכב והכל נופל ליד ומרגיש נכון. הרכב מאיץ בבטחה אך בלי שאון. את קהל היעד לא מעניין אם היא פחות זריזה בשניה למאה או יושבת פחות טוב בכבישים הצדדיים שמובילים לירושלים, משום שהוא מעולם לא מגיע לשם, בטח לא למטרת הנאה מנהיגה ספורטיבית.

 

כמו שכתבו (שוב) אתמול: איכות לא מתנשאת. אינני יודע אם היא בליגה של BMW (אני מניח שלא) או בליגה של אופל (אני מניח שכן), אבל זה בכלל לא רלבנטי לקהל היעד של הרכב, שפשוט מחליף פאסאט בפאסאט. בנוסף, עזוב רגע את אירופה. לקוחות וקולגות אמריקאים מעריכים מאוד את הרכב, וזה גם משהו, משום ששוב, מדובר על איכות "סולידית". שם אין אופל, וגם לא ראיתי C5. ויש מי שמוכן לשלם על זה. בדיוק לכן הכתבות האחרונות קולעות לאותו שוק, ישראלי, בו אנו חיים. אגב, GAP בארה"ב נחשב לזבל. ופה החנות עמוסה והוא נחשב לסוג של סמל סטטוס. בקרב עמי אני חי, ולכן הביקורות האחרונות דווקא הגיוניות. כאמור, אני כנראה הייתי לוקח רכב אחר, אבל לא עלי מדברים.

 

אני מסכים עם כל מילה. בכלל, הפסיכולוגיה של רוכשים שונה מהותית מזו של כתבי רכב.

דבר ראשון, כשאתה חי עם רכב התמונה שונה לגמרי מאשר מה שרואים במבחן. פולקסווגן מייצרים מכוניות מאוד "נכונות", אם זה מבחינת העיצוב החיצוני, יחידות ההנעה ובראש ובראשונה תא הנוסעים שהוא, כנראה, אחד השיקולים הראשונים במעלה אצל רוב הרוכשים.

תמורה לכסף היא דבר סובייקטיבי, ועדיין, אני מרגיש שאני מקבל הרבה יותר עם מכוניות של VW מאשר אצל אחרים, וזאת בלי התייחסות לגוף הרכב עצמו. לא סתם, אם נביט על השוק הפרטי בלבד, כנראה שצ'מפיון מוכרים שתי פאסאט על כל מונדיאו וכמויות אדירות של גולף. שמעתם פעם על המונח feelgood factor? זה, בסופו של דבר, שקלול של דברים, אבל זה מה שקובע בחוויית הבעלות וזה מה שגורם לבעלי VW לחזור כמו נרקומנים ולקנות עוד אחת ועוד אחת, אפילו עם מחירים גבוהים, שנתיים אחריות וכל יתר המכות שצ'מפיון ינחיתו עליהם. לתמצת את זה ב"מותג", כמו הכתבה החובבנית והמיותרת הזו, זה עוול.

 

לא, חברים, 190K מרגישים לי כמו מציאה, בהתחשב בזה שהתחנה הבאה בסקלת ההרגשה הטובה נמצאת סביב 300K.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
בנוסף, עזוב רגע את אירופה. לקוחות וקולגות אמריקאים מעריכים מאוד את הרכב, וזה גם משהו, משום ששוב, מדובר על איכות "סולידית". שם אין אופל, וגם לא ראיתי C5. ויש מי שמוכן לשלם על זה. בדיוק לכן הכתבות האחרונות קולעות לאותו שוק, ישראלי, בו אנו חיים. .

 

יש שם אופל והוא מוכר להערכתי הרבה יותר מפאסאט, פשוט על האופל שם יש סמל של ביואיק וקוראים לה ריגל במקום אנסיגניה אבל מעבר לסמל מדובר באופל לכל דבר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הרבה דגמים של אופל נמכריםנמכרו בארה"ב, לא רק הביואיק המדוברת אלא גם דגמים עממיים יותר

 

אסטרה :

Saturn_Astra_108232_20080720.jpg

 

אופל GT או סאטורן סקיי :

saturn_sky_33.JPG

haters will hate

פורסם
אני מסכים עם כל מילה. בכלל, הפסיכולוגיה של רוכשים שונה מהותית מזו של כתבי רכב.

דבר ראשון, כשאתה חי עם רכב התמונה שונה לגמרי מאשר מה שרואים במבחן. פולקסווגן מייצרים מכוניות מאוד "נכונות", אם זה מבחינת העיצוב החיצוני, יחידות ההנעה ובראש ובראשונה תא הנוסעים שהוא, כנראה, אחד השיקולים הראשונים במעלה אצל רוב הרוכשים.

תמורה לכסף היא דבר סובייקטיבי, ועדיין, אני מרגיש שאני מקבל הרבה יותר עם מכוניות של VW מאשר אצל אחרים, וזאת בלי התייחסות לגוף הרכב עצמו. לא סתם, אם נביט על השוק הפרטי בלבד, כנראה שצ'מפיון מוכרים שתי פאסאט על כל מונדיאו וכמויות אדירות של גולף. שמעתם פעם על המונח feelgood factor? זה, בסופו של דבר, שקלול של דברים, אבל זה מה שקובע בחוויית הבעלות וזה מה שגורם לבעלי VW לחזור כמו נרקומנים ולקנות עוד אחת ועוד אחת, אפילו עם מחירים גבוהים, שנתיים אחריות וכל יתר המכות שצ'מפיון ינחיתו עליהם. לתמצת את זה ב"מותג", כמו הכתבה החובבנית והמיותרת הזו, זה עוול.

 

לא, חברים, 190K מרגישים לי כמו מציאה, בהתחשב בזה שהתחנה הבאה בסקלת ההרגשה הטובה נמצאת סביב 300K.

אם לדעתך פאסאט ב190000ש"ח זאת מציאה,אז לך על זה,אני בטוח שבצמפיון יחייכו בשמחה כמו דייג אשר העלה בחכתו את דג הזהב.


×
×
  • תוכן חדש...