Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן: פאסאט vs מונדאו vs אופל vs סיטרואן C5


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5517 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ולבסס זאת על תחושות סובייקטיביות וכך להגיע למסקנות אשר מוצגות כאובייקטיביות, קצת בעייתי, קצת הרבה. כל המושגים שהזכרתי מקודם באים אולי לכסות על עיצוב משעמם, תא נוסעים משעמם וכן הלאה.

 

אם אתה לא רוכש רכב בצורה סובייקטיבית, האמת היא שדי חבל לי עליך. גם חולצות אני רוכש סובייקטיבית, והאמת? גם התחתנתי כך (אפילו שפה יס הסכמה די גורפת ;-) ). כולם מסכימים על הבחינה האובייקטיבית: הפאסאט יקרה יותר. מסתבר, שיש אנשים שמבינים לא מעט, וטוענים שאובייקטיבית היא גם העדיפה. אבל שים אותם צד: סובייקטיבית, אני לא הייתי קונה אותה כנראה, כי נראה לי מוגזם להוציא עליה 240K. סובייקטיבית, שותף שלי חושב אחרת. זכותו, וכנראה שיש מספיק אנשים כאלה בארץ.

 

אם בכל זאת מדברים על תחושות, אני לא מבין ממה כל ההתלהבות. הוזכר פה מושג ה-Feel good factor. להזכירכם, תמורת 200-250 אלף שקלים ניתן לקבל אלפא 159...כאן המקדם הרבה יותר גבוה, לא? יצא לי לנהוג באותו יום ב2 המכוניות, כאשר האלפא הייתה בעלת היסטוריה של לא מעט ק"מ בידי נהגים שונים ואילו הפאסאט הייתה רכב ג'דיד. מאלפא נפרדתי עם דמעות וחשק עז למכור כלייה. מהפאסאט יצאתי בתחושה אפאתית לחלוטין : באתי, נהגתי, הלכתי לאכול שווארמה, השווארמה הייתה החלק הכי מעניין בכל נסיעת המבחן בפאסאט.

 

באמת נהגת על הגיר הרובוטי שלהם במנוע 2.2 ורצית לחזור אליו? תמהני. אשמח אם תסביר לי מדוע.

 

אנשים שחולמים על פולקסוואגן? אולי ביקום מקביל...

אולי בגלל זה תמיד בסקרים החיפוש אחר "גולף" במודעות המשומשות נמצא בכמקום כל כך נמוך, בד"כ בשלישיה הפותחת...

 

ודבר אחרון, CU-O-RE SPOR-TI-VO לא "קורה" או לא יודע מה, תודה!

אני יודע, אני יודע, זה היה בצחוק. :-D תבדוק מי היתה הדייהסטו קורה, אני משוכנע שלא תקרא לעצמך על שמה, למרות שהיתה סוג של פלא תכנוני עם המקום הפנימי שהציעה בזמנו...

 

בין דבריך לבין נתוני המכירות בישראל יש פער גדול.

Mesi-2010_all_06.jpg

 

כאמור, אין להשוות בין מכירות לליסינג, לבין רכישות פרטיים. הפאסאט נחשבת - גם בליסינג ל"מנהלים" - רמה מעל למזדה 6. לשם הדגמה: כל סמנכ"ל בנטויזן ייסע במזדה 6 ושות', אבל המשנה למנכ"ל ייסע בפאסאט. ותאמין לי שאין שום קביעה בנושא, זה רק מתוך צפייה. אם היית מציע למי שמקבל מזדה 6 את הפאסאט באותו מחיר - אני משוכנע שרובם היו מעדיפים פאסאט, ראה מקרה אוקטביה ומה שחוללה לשוק הליסינג.

לחלופין, אם היית מציע לבעל פאסאט את המזדה 6 ב- 20K הנחה, כמו שמקבלת את זה חברת הליסינג, אולי הוא היה משתכנע.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
שמע, אני לא מכיר את הפאסאט, אבל בא נדבר על הגולף מול מתחרותיה הזולות יותר, שבמקרה אני מתנסה בהן עכשיו.

ההבדל הוא בדברים הקטנים האלה, שאולי בעתיד מחלחלים גם למכוניות אחרות. למשל, בגולף יש האיתות הזה, שבנגיעה נותן שלושה סימונים כשאתה מחליף נתיב. שולי, נכון? ובכן, אחרי שהתרגלת, זה שאין את זה ברנו יכול להטריך אותך, או להוביל אותך לוותר בכלל על איתות (כמובן, לא חוקי ולא מומלץ באופן כללי).

רוצה עוד דוגמה? בגולף יש שתי נורות לד על התקרה שמאירות באור אדום נוגה את אזור ההילוכים וסביבתו. ברנו אין את זה. וזה מאוד מעבצן כי פתאום אתה לא רואה איפה הנחת את הסיגריות/מסטיקים/עט/פלא/....

אז נכון, אלה דברים קטנים, אבל כמו שאמר דודו טופז פעם: "קטנים, אבל מעצבנים". האם זה שווה כסף? וואללה בעיניך לא. בעיני הרבה מאוד אחרים, כנראה שכן. האם זה שווה את דמי התיווך המוגזמים שגורפים לכיסם היבואנים? כנ"ל.

 

הבעיה היא שרק בארץ VW מתומחר גבוה בצורה ניכרת מהמתחרות, באירופה וארה"ב זה לא כך. אם זה לא היה המצב, כל הדיון הזה בכלל לא היה מתחיל לדעתי.

 

שכחת את הנימוק שהיה בהתחלה:

 

"היא המכונית המלוטשת ביותר במבחן הזה. זה אומר שהמכניקה והאלקטרוניקה עובדות באופן הכי חלק ונעים. זה אומר שבתוך האוטו הזה יש מצוינות הנדסית. מרגישים את זה בכל תפעול של ההגה והדוושות, בכל עצירה וזינוק, בכל נסיעה..."

 

לא שכחתי, פשוט הצבעתי על רמת ניסוח ירודה במסקנה, זה הכל.

פורסם
הנה ציטוט מהמבחן של הג'טה החדשה :

" At the bottom of the lineup is the Jetta S. Powered by an eight-valve 115-hp, 2.0-liter SOHC four-cylinder (yes, the same engine that powered the third-generation 1993 Jetta),"

 

בנצי, אתה מטעה - וזה לא יפה. ציטוט חלקי מתאים לעורכי דין סוג ג', לא למי שמבקש שיקבלו את דבריו ברצינות.

הביקורת סוקרת את כל הדגמים שיש להציע, ובתחומים מסוימים מעדיפה את הג'טה על דגמים מתחרים. אולי שכחת לקרוא את השורות האלה? אולי שכחת לקרוא על החיבור הטוב עם הרכב? על ההגה? השלדה?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
בר, יכול להיות שאתה משווה רנו ליסינג לגולף? :roll:

ואתה יכול להרחיב על התקלה? סתם, שנחכים...

 

למה לא להשוות רנו ליסינג שעולה 10% פחות מהגולף? הרי גם שם יש הגה (מחומר נוראי, אגב), דוושות, ורדיו (שמאבד קליטה כל הזמן, אבל עזבו).

על התקלה פירסמתי אפילו פוסט מיוחד. מסתבר שהלך כנראה משהו במכאטרוניק, ולכן החליפו אותו, בלי אפילו לבדוק מה היתה הבעיה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אין ספק, בבחינה יבשה - לקנות פאסאט ולא סופרב זה פשוט לזרוק כסף לפח. או "לקנות סמל של VW במחיר ממש יקר", אם תרצה.

אבל מה לעשות שאנשים (חלקם) עדיין מעדיפים את הפאסאט על פני הסופרב? למה? ככה.

בראבו! אמרת את מה שכמה אנשים שהגיבו בשרשור זה רוצים להגיד אך לא העזו להגיד באופן ישיר. המשפט שלך מסכם את שלל הטענות השונות והמשונות שהועלו כאן ע"י אנשים שונים ש"מתאבדים" על הפאסאט...

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bar72, החליפו לך חלק מהותי בלי לבדוק אפילו מה הייתה הבעיה? אני לא הייתי קונה מהם יותר שום דבר אחרי החלפה שכזו.

נכון, כנראה את הבעיה האישית שלך הם פתרו וגם זה משהו, משהו שכלל אינו ברור מאליו בארצנו. אך המשמעות של אופן הטיפול הנ"ל מלמדת על אופי ההתייחסות ללקוחות ולעבודה אשר נהוגים בצ'מפיון. כל רכב חדש ולא משנה עם זה פורשה, טויוטה, פיאט או שברולט סובל מ"מחלות ילדות" כאלו ואחרות. הלקוחות ש"התמזל מזלם" וחוו את התקלות על בשרם הם המקור ללמידה של היצרן אודות הרכב הוא מייצר. לומדים את מקור התקלה, מוצאים פתרון ומיישמים אותו על ייצור עתידי, במקרים קשים זה מגיע בדמות קריאה לתיקון. נכון, ישראל אינה שוק ענק בעל כמות אדירה של אקזמפלרים, אך זה לא פוטר את היבואן מלנהוג כפי שתיארתי (למרות שבפועל הם לא). אני גם בטוח שVW AG לא תהיה מרוצה לשמוע על כך. זה לגבי זה.

 

אף אחד לא רוכש רכב בצורה אובייקטיבית (גם אני לא) ו"האדם הכלכלי" זהו מונח סטרילי שלא קיים בצורתו הטהורה בעולם האמיתי.

אבל אני כלל לא התייחסתי לזה ולכן אנסה להסביר לך מהי כוונתי. בשרשור זה אנחנו לא מייעצים לפלוני איזה רכב לרכוש בהתחשב בצרכיו\העדפותיו. מהות הדיון בשרשור זה היא : מדוע המסקנות של אותו מגזין, שביצע את המבחן ההשוואתי המדובר, הינן שגויות?

כאן עלינו להתייחס לנתונים ועובדות ולנסות לנתח אותם באופן אובייקטיבי. לכן אני אומר שאם אתה, או כל אחד אחר חושב שרכב X עדיף על רכב Y בגלל סיבות Z1, Z2,...,ZN, אין זה אומר שאותו אדם יכול להגיע מתוך כך למסקנות שתקפות או מחייבות את הכלל.

לדוגמא, אתה מתאר את הפאסאט, לדברייך בגישה הוליסטית (נגיד), כרכב שמשדר יוקרה בלתי מתנשאת או סולידיות או מה שלא יהיה. אלו הן תחושות אישיות שלך שאני כדוגמא ממש לא מסכים איתן. אם אתה רוצה לנתח רכב יש להתייחס קודם כל לנתונים ברי השוואה ו\או מדידה. ניתן להשוות את רמות האבזור, המחירים, וכמובן כיצד כל זה מתפקד ברגע האמת. כמו כן, נתונים כמו סקרי איכות\אמינות וכל נתון כמותי אחר אכן יש לו מקום בניתוח הנ"ל. כערך מוסף, אתה יכול לציין שבפאסאט אהבת את הקפדה על פרטים הקטנים, אך דברים אלו לא יכולים להעפיל ולהכריע את הכף באם הדברים הבסיסיים (מחיר, אבזור, התנהגות, תמורה) מהווים חסרונות של הפאסאט או לכל הפחות חלקם רק שווי ערך. אני מקווה שאתה מבין למה אני מתכוון.

 

לגבי הגיר של האלפא. הוא לא נוראי כפי שמרומז בתגובתך, גם לא בראייה כללית. הוא בכל אופן עדיף על כל מיני יצירות דומות מבית טויוטה לדוגמא. לאחר נהיגה לא מועטה על ה159, אני יכול להגיד שברגע שמסתגלים לאופי הגיר הוא יכול להיות שותף נאמן.

באופן פרטי לאלפא 159, אם הייתי קונה רכב זה והוא היה חייב להיות אוט' הייתי מעדיף את הסלה-ספיד על פני האוטומט הפלנטרי אבל לא הייתי קונה 159 אוט' או סלה-ספיד מלכתחילה, אלא אך ורק ידנית. (תיאורטית גם פאסאט הייתי קונה ידנית, אם הייתה האפשרות בארץ). אגב אחד הדברים שהפתיעו אותי היה שה159 מכה את הפאסאט גם בכמה תחומים במגרש הביתי של הפאסאט, כמו איכות הנסיעה לדוגמא.

 

אני לא נסוג מטענתי, אף אחד לא מפנטז על פולקסוואגן למעט כמה דגמים כמו שירוקו R לדוגמה. הרוב המוחלט של תוצרת פולקסוואגן הן מכוניות משעממות באופיין ועיצובן. זה לא קלאסה ולא סולידיות, זה שעמום מוחלט וזאת דעתי האישית אבל אני חושב שיש קונצזוס די רחב בנושא (לא רק בפורום הזה ולא רק בארץ), אתה מוזמן לקרוא מגזיני רכב בחו"ל. אני גם כלל לא מבין לשם מה הם מחזיקים מחלקת עיצוב, זה לא נראה כאילו מישהו מגיע שם לעבודה. כדוגמא נגדית אביא את אופל. זה לא שלאופל יש עיצוב מדהים אך הדגמים של אופל הרבה יותר נאים ויש שם שפה עיצובית הרבה יותר מעניינת וכל זאת מבלי לגרוע מ"גרמניותה"...אם אופל יכולים, אז בטח ובטח שפולקסוואגן יכולים.

 

עוד דבר קטן. בהתייחס לתגובתך ל"בנצי". לפחות את כל הדברים הקטנים שציינת, יש במספיק רכבים אחרים שעולים פחות כמו מאזדה. גם שם יש 3 איתותים וגם שם יש תאורה עדינה. הדברים האלה לא יהיו קיימים ברכבים אחרים בעתיד, הם שם כבר היום.

וד"א, VW לא המציאו את השיטה...זה היה ברכבי יוקרה הרבה לפני שזה היה אצלם.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

הבעיה היא שרק בארץ VW מתומחר גבוה בצורה ניכרת מהמתחרות, באירופה וארה"ב זה לא כך. אם זה לא היה המצב, כל הדיון הזה בכלל לא היה מתחיל לדעתי.

זאת בדיוק הנקודה שרבים מסרבים בכל תוקף להבין. זה לא שהפאסאט כל כך נוראית, הבעיה מתחילה ונגרמת בעיקר בתמחור.

לפאסאט היתרונות והחסרונות שלה ובשורה התחתונה מדובר על רכב טוב. באם המחירים בארץ היו כמו אלה באירופה, הדיון הזה לא היה מגיע למימדים אליהם הגיע. זאת הנקודה העיקרית והכי בעייתית של הפאסאט בארץ ישראל.

אם התמחור היה דומה אצל כולם הגרסאות ה"ישראליות" של אופל אינסינייה ופורד מונדיאו לא היו עולות באיזור ה180K. הן היו עולות 250K (ואולי אז היו בוחרים מנצחת אחרת, כי אופל ופורד היו נחשבים למותג בגלל המחירים הגבוהים נטו).

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
ואולי צריך להזכיר את זה לכל אלה עם המונדאו שהלך להם המנוע? או הטויוטה?

לגופו של עניין, בוודאי שזה לא שימח אותי, אבל הטיפול והיחס שקיבלתי היה משביע רצון - ואני לא צרכן קל במיוחד... וזה לעומת כל התלונות - שהגיעו עד לתקשורת - של בעלי המונדאו. אז לכל רכב יש בעיות, וכל יבואן הוא לפעמים בסדר ולפעמים לא.

יש בעיות ויש להתקע באמצע הדרך.

רכב חדש בן אדם רוכש שיהיה לו שקט בראש,אם הרכב לא משרת אותו,והכי גרוע,גורם לו להתקע באמצע הדרך,אז אני מצטער,אני לא הייתי רוכש אותו,ובכלל לא משנה אם קוראים לו:פורד,VW,פיגו או הונדה.

מה שבאתי להראות פה זאת ההערצה העיוורת למותג VW שיש לחלק מלקוחותיה.

בכל מקרה אני באמת מאחל לך שתהנה מהGTI,ללא עצירות בלתי מתוכננות בצד הכביש.

פורסם

תודה :-)

אגב, לא דובר בעצירה בלתי מתוכננת אלא בחוסר יכולת לנוע לאחר הנעה מתחת לבית. באסה, נכון, אבל לקחנו מונית לפיצה.

מה שניסיתי לומר, זה שבעיות יש בכל הרכבים, גם חדשים, גם גרמניים, וגם יפנים. ובשביל זה יש אחריות. נעים? ממש לא. האם ניתן להמנע מכך? כנראה שלא - הרי בגולף הקודמת לא היתה לי כל בעיה, וגם לה היה DSG. לשכן שלנו יש פאסאט 1.8T עם DSG שכבר נסעה פי 3 מהגולף שלי, וגם לו לא היתה שום בעיה.

 

ואני יודע שיכולות להיות עוד בעיות, אבל מי יתקע כף לידי שברנו לא יהיו? או במזדה? (במזדה שהיתה לי היה קופץ פלאג מהמקום. נכון, לא נתקעתי, אבל הייתי צריך לעצור בצד ולהחזיר אותו למקום כל פעם, עד שסידרו את זה). סיכוי סביר מאוד, שגם הרכב הבא (טפו טפו טפו) יהיה של הקונצרן, וגם לו יהיו שלוש אותיות, רק שונות ;-) (שרק תקבל כבר חמישה כוכבים במבחן הריסוק god damn).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

מעניין אותי דווקא איך רכב כמו ה C5 נמצא פתאום ב175 אלף אחרי שהיה בקבוצה ה4 הישנה של 147 אלף ש"ח...

אני גם חושב שהצלילה במחיר של ה C5 תהיה כ"כ תלולה שההפסד האפקטיבי יהיה הרבה יותר גדול מלהוסיף עוד כסף לפאסאט או מונדיאו.

 

 

מה עושות שם אחיותיה לקבוצה 4 לשעבר, המאזדה 6 והמונדאו? מה עושות מכוניות קבוצה 2 לשעבר, שעד לא מזמן תומחרה בכ 105K ש"ח, בטווח המחירים של 120K ש"ח וצפונה?

 

קוראים לזה שוק לא תחרותי, קרטל, אוליגופול וכדומה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
בנצי, אתה מטעה - וזה לא יפה. ציטוט חלקי מתאים לעורכי דין סוג ג', לא למי שמבקש שיקבלו את דבריו ברצינות.

הביקורת סוקרת את כל הדגמים שיש להציע, ובתחומים מסוימים מעדיפה את הג'טה על דגמים מתחרים. אולי שכחת לקרוא את השורות האלה? אולי שכחת לקרוא על החיבור הטוב עם הרכב? על ההגה? השלדה?

 

באתר של פולקסוואגן ניתן לראות השוואה ישירה בין הג'טה למתחרות :

http://web.vw.com/vwcompare/detail/jetta/#30183|29949|29798|26376

 

העמודה של הג'טה מודגשת בכחול למרות שהיא נופלת מהמתחרות.

לג'טה הבסיסית 115 כ"ס, למאזדה 3 הבסיסית 148 כ"ס, קורולה מתחילה עם 132 וסיביק עם 140.

היתרון היחידי לג'טה בטבלה הוא גודל תא המטען.

 

תכנסו לאתר, אתם יכולים להוריד מכוניות מההשוואה ולהוסיף מכוניות, תוסיפו את האלנטרה 2011, עולה 1100 פחות, 148 כ"ס והכי חסכונית בקטגוריה.

 

הגרסא הבכירה של הג'טה - 170 כ"ס. 1000 דולר יותר ויש לך מאזדה3 עם 263 כ"ס (מכונית שמנהלת קרב צמוד עם הGTI).

haters will hate

פורסם

אלפא 159 הוא רכב שנמכר בכמויות נאות (ואף חולק איתי חניה בבניין בו אני גר), מצד שני הוא פונה לקהל ספציפי מאוד, בערך כמו הפאסאט.

הסיכוי שמישהו יתלבט בין פאסאט לאלפא 159 לדעתי הוא נמוך.

האלפיסט שדיבר כאן קצת לא מחובר למציאות בעניין הזה. (ובאופן כללי)

 

לדוגמא :

אם אני הייתי צריך כעת לעבור לרכב מנהלים , כחובב ספורטיביות ונהיגה אני מאמין שבקטגוריה הזו הראשונה שהייתי בודק היא האלפא 159 , כי הפאסאט היא לא המשך טבעי עבורי . היא מיועדת לאנשים יותר שמרנים, העיצוב שלה מאופק, אין לה צליל מנוע כמו של האלפא ואני בטוח שהאלפא תהיה עדיפה כרכב לנהג, אבל אין עם זה שום בעיה כי ברוב המקרים קהל היעד של הפאסאט לא מחפש את זה. מצד שני מה שיכול להפיל עיסקה מבחינתי עם האלפא היא גיר אוטומטי עם אופי לא מספיק ספורטיבי ותא נהג גרוע. (בהנחה שכרכב לנהג היא תהיה יותר טובה מהפאסאט)

 

אבל אתה יודע, בוא נעזוב את כל הנ"ל.

ה159 בגרסתה הבסיסית ביותר עולה מעל 10K יותר מהפאסאט. אז למה שלקוח פאסאט ותיק ישקול בכלל לעבור?

הוא מקבל גיר אוטומט פחות טוב, הוא מקבל מוניטין אמינות מפוקפק (וזה לא חשוב כרגע שהמצב השתפר על פי פרסומים זרים),

הוא מקבל ירידת ערך פסיכית (אל תשכח שזה לקוח מסוג מסויים שלוקח הכל בחשבון) וזה עוד לפני שנכנסתי לדברים כמו תא הנוסעים וכו' שכרגע קשה לי לאמוד כי לא ישבתי בפאסאט החדשה אבל אני מעריך שהיא לא תאכזב.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל,

כבעל גולף GTI, אם אתה צריך לעבור למשפחתית גדולה (למען השם, תניחו כבר ל'מכוניות מנהלים' לשקוע בתהום הנשייה) - הבחירה שלך צריכה להיות מונדיאו אקובוסט.

אמנם לא ביצעתי השוואה ישירה, אבל בתחום הדינאמי אם ישנו פער בינה לבין 159 ואני מדגיש שוב, אם יש פער - הוא קטן מאוד.

 

מדובר בחבילה חזקה, מתנהגת, מאובזרת, שימושית, כזו שרק חדי עין ומבינים יודעים להעריך, עם הקרבה קלה בתחום הנוחות - ממש כמו, כמו גולף GTI...

 

בעודף שישאר לך תוכל לממן את הדלק, ותאמין לי, לכבדי רגל ימין כדאי לשמור בצד לא מעט כסף לדלק עם המונדיאו.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

חלק מהקוראים כאן נוטים לזלזל בכל מיני דברים שעושים את החיים יותר קלים, ושבאים עם הגולף או הפאסאט, אבל הם אפילו לא אופציה באלפא, למשל, או במונדאו (לפי מיטב ידיעתי, בהנחה שעיצוב הפנים לא השתנה מהותית בהקשר זה).

 

קחו למשל את הרדיו MP3, המגיע עם צ'ינג'ר של שישה דיסקים, כניסת SD, ומסך מגע. כשביקשתי כזה באלפא - אמרו לי אין. אני יודע שפה יש נטייה לזלזל בזה, כי הרי זה לא HARDCORE, אבל מי שמוציא כזה סכום על רכב בד"כ מחפש גם דברים אחרים, ובד"כ הוא גם לא ילד.

 

מי שהתרגל לחייג מהמסך, ולכך שיש לו צ'ינג'ר שמקל על ההחלפה בין הדיסקים שלו לדיסקים של הילד, יקשה עליו לחזור אחורה לשנות ה- 90. להדביק לי דיבורית של PARROT, שהחיוג ממנה הוא בעייתי (במקרה הטוב) כמו שהציעו לי, זה פשוט לחזור לפחות דור אחד אחורה. להציע לי חיבור RCA (אם ככה קוראים לבננות האדום/לבן) כמו שיש ברנו, זה כבר שנות ה- 80 אם אני לא טועה. ואני דווקא בחור נוסטלגי, אבל קשה לחזור אחורה בנושאי נוחות. אז התפשרתי במספר הדלתות ובסוג הגיר שרציתי, כי ככה זה כשיש משפחה. אבל להתחיל לחפש את הדיסקים ולהחליף אותם בזמן נהיגה, במקום ללחוץ בדיוק (!) שתי לחיצות על מסך המגע, זה קצת מפריע לנהיגה...

 

בהוספת האבזור הזה, צ'מפיון עושים מהלך מאוד חכם, לדעתי. עובדה שאני כבר מכור, שאשתי לא אוהבת את הרדיו הרגיל ברנו, ושהשותף שלי לא מוכן אחרת. אני מהמר שכך גם רוב הרוכשים האחרים. יש יבואנים שמציעים איזה תחליף סיני או אחר (נדמה לי שסיאט ופיג'ו ביניהם), אבל אביה של אשתי, למשל, כששקל לרכוש טויוטה אוונסיס, התעקש שהם יוסיפו לו רדיו כזה מקורי (כמובן, מאוד יקר) אחרי שראה את פשטות התפעול של הרדיו בגולף. האם זו פשטות או יוקרה? הוליסטיות או השלמה? לא יודע, אבל זה עובד. לא בגלל זה קונים רכב, אבל נוחות השימוש מאוד חשובה. במיוחד כשצריך להתרכז בנהיגה ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
אייל,

כבעל גולף GTI, אם אתה צריך לעבור למשפחתית גדולה (למען השם, תניחו כבר ל'מכוניות מנהלים' לשקוע בתהום הנשייה) - הבחירה שלך צריכה להיות מונדיאו אקובוסט.

אמנם לא ביצעתי השוואה ישירה, אבל בתחום הדינאמי אם ישנו פער בינה לבין 159 ואני מדגיש שוב, אם יש פער - הוא קטן מאוד.

 

מדובר בחבילה חזקה, מתנהגת, מאובזרת, שימושית, כזו שרק חדי עין ומבינים יודעים להעריך, עם הקרבה קלה בתחום הנוחות - ממש כמו, כמו גולף GTI...

 

בעודף שישאר לך תוכל לממן את הדלק, ותאמין לי, לכבדי רגל ימין כדאי לשמור בצד לא מעט כסף לדלק עם המונדיאו.

 

אני משתדל לא להשתמש במינוח הזה, אבל הפעם התפלק לי.

אם כבר הקטגוריה הזו היא משפחתיות והקטגוריה מתחתיה משפחתיות קומפקטיות.

בארה"ב ניתן לקרוא לקטגוריה הזו : סופר מיני :)

 

מונדיאו זה רכב שלא מושך אותי בשום צורה שהיא.ברמה כזו שאפילו לא מעניין אותי לראות איך הוא מתנהג על הכביש או איזה מנוע יש לו בגרסה הבכירה. אני לא מתחבר שם לשום דבר בגרסאות הרגילות .

 

אפרופו כבדי רגל ימין : אחד הדברים היפים במנועים המוגדשים של VAG שצריכת הדלק שלהם סבירה לחלוטין , לא חלמתי שאנוע בין 1:9 ל 1:10 ברכב עם 200 כ"ס ורגל כבדה על הגז.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD


×
×
  • תוכן חדש...