Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן: פאסאט vs מונדאו vs אופל vs סיטרואן C5


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5518 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אולי בגרסה של 190K הנימוק של "מותג" עוד יכול לעבוד, אבל 230K?

זה כבר באיזור של וולוו S60 ואאודי A4 הבסיסית, וגם לקסוס IS לא כל כך רחוקה.

פורסם

מי שיש לו בעיה עם זה שאני משווה את הפאסאט לסידרה 5, ומתנפל עליי בניסיונות לפגיעה אישית בלי שום תגובה למהותו של עניין - מוזמן לקפוץ לי :)

 

כן, אני משווה את הפאסאט לסידרה 5. אז למה אני אשווה אותה? לסידרה 3 המסריחה שלא הייתי קונה אפילו בצחוק?

כמו שאמרתי, בשביל לקבל ב-BMW את אותה רמת איבזור שיש בפאסאט, אתה חייב לשלם כפול. זה הכל.

פורסם
כשאני הצעתי לשותפי היקר לנסות את המונדאו, הוא אמר לי: "תיסע אתה בפורד". ואתה יודע מה? לך תנסה להזמין פאסאט - לפני יוני אין בכלל על מה לדבר. מזכיר קצת את הג'וק, ואומר משהו על השוק הישראלי (אליו פונה העיתון, אגב).

זה לא אומר שהוא אדיוט (כי הוא לא), זה רק אומר שגם אם הפורד מהירה יותר או מתקשרת יותר - זה לא ממש מעניין אותו. הוא מחפש סולידיות בנהיגה, וגם לשדר סולידיות, בתוך חבילה שהיא מלאה ומהוקצעת מבחינתו, גם אם היא עולה קצת יותר. ואת זה בדיוק סיקרו שם - כנראה שהפאסאט נותנת בדיוק את אותה חבילה מלאה, עם הרגשת מכובדות סולידית. יש אנשים שלהם זה מספיק, ואלה הם רוב רובם של קוראי עיתוני הכספים.

שוב, אני כנראה הייתי בוחר ברכב אחר, אבל "אני זה אני ואני מיוחד". ;-) (למי שמכיר ספרי ילדים מהשנים האחרונות)

 

לא הייתי מרחיק ואומר שהוא אידיוט, אבל בהחלט הייתי אומר שהשיקולים שלו נובעים בראש ובראשונה מהתפישה שלו בעיני עצמו ובעיני אחרים, ומהתפישה שלו של מותגים. לא מאיכויות המכוניות. הוא הרי אפילו לא ינסה את הפורד כי "מי נוסע בכלל בפורד". הוא לא יבחר את האוטו הטוב ביותר, הוא יבחר את המותג הנחשב ביותר. אז כל מערכת השיקולים שלו לא רלוונטית להשוואה מעשית בין המכוניות השונות. גם אם בפועל הפורד הייתה טובה יותר מהפאסאט בכל סעיף וסעיף הוא לא היה בוחר בה, ועל זה בדיוק, אגב, בונים בפולקסווגן כשהם נותנים לפאסאט מחיר כל כך גבוה באופן יחסי.

 

בפועל, את הסולידיות שהוא מחפש (גם כן סולידיות, הוא מחפש מותג - זה קצת נוגד, לא?) הוא ימצא גם בפורד. גם בנהיגה, גם במה שהיא משדרת וגם בתור חבילה. אם לא מעניין אותו ביצועים או התנהגות אז בטח הוא לא גם יהיה מודע להבדלים בנוחות הנסיעה או בתפקוד תיבת ההילוכים, ולכן כל מה שישאר זו אותה "תחושת מכובדות" עליה אתה מדבר. אז שב במונדיאו, שב בפאסאט ותגיד איפה יותר מכובד לך. תשווה את זה למחיר ולרמת האבזור ותבחר את האוטו המתאים. אבל לפסול רכב רק בגלל שהוא לא פולקסווגן - זו סתם שטות.

 

מי שיש לו בעיה עם זה שאני משווה את הפאסאט לסידרה 5, ומתנפל עליי בניסיונות לפגיעה אישית בלי שום תגובה למהותו של עניין - מוזמן לקפוץ לי :)

 

כן, אני משווה את הפאסאט לסידרה 5. אז למה אני אשווה אותה? לסידרה 3 המסריחה שלא הייתי קונה אפילו בצחוק?

כמו שאמרתי, בשביל לקבל ב-BMW את אותה רמת איבזור שיש בפאסאט, אתה חייב לשלם כפול. זה הכל.

 

שום פגיעה אישית, אבל אתה חייב להבין שזה קצת מצחיק שאתה משווה בין שתי המכוניות רק על פי רמת האיבזור. נכון, בב.מ.וו הם קמצנים בנושא הזה (ויקרנים באופן כללי), אבל בב.מ.וו אתה גם מקבל רכב שהוא בשתי דרגות למעלה. מספיק שתסע ב-5 ותבין את זה בעצמך. ובכל זאת, ברור שמבחינת תמורה לכסף פאסאט היא עדיפה. אבל באותה המידה גם מונדיאו עדיפה, או אינסיגניה, או C5... להמשיך?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

על מנת לא לחזור שוב על הדברים רק אציין מחירים של הדגמים הרלואנטים של אודי:

 

A4 בגרסא רגילה: 257K

A4 לוקצורי: 337K.

 

(את ה-A6 אני אפילו לו מעז להזכיר...).

 

פאסאט בגרסא רגילה: 187K (הפרש של 70K)

פאסאט בגרסא לוקצורי: 208K. (הפרש של 129K)

 

וד"א "מותג" ואיכות של מותג אינם דברים שנקבעים באופן שרירותי על ידי תמחור של יבואן כזה או אחר כי אם נבנים במשך שנים ארוכות ומתבססים שוב על איכות, אמינות, בידול, ויוקרה וקהל לקוחות נאמן שמקבל את האיכויות שהוא רוצה.

 

הפאסאט החלה לתפוס תאוצה כרכב מנהלים מוביל בהצגת הדגם של 1997. אולם פולקסווגן חוללה מהפכה של ממש עם הצגת הדגם החדש של הפאסאט ב-2005 שהכניס לקטגורית מכוניות המנהלים (משפחתיות גדולות) רמת אבזור ואיכות שהיו מנת חלקן של מכוניות סלון עד אז (הרבה אלמנטים שיובאו ישירות מהפיטון כמו למשל חישמול של כל פעולות תא הנוסעים כולל בלם יד, בלם עמידה ווילון אחורי, מחשב דרך משוכלל כולל חישנים היקפים, מערכות תאורה פנימיות וחיצוניות משוכללות, נגיעות עור ועץ איכותיות, תאי אכסון מתוחכמים, פתיחה חשמלית של תא מטען כולל זרועות שיכוך הידראוליות ועוד ועוד). וזאת מבלי להתייחס לגיר ה-DSG והמנועים המתחוכמים (במיוחד בגרסאות הדיזל).

 

אז נכון שחלק מהיצרנים הפנימו את הלקח אבל עדיין הפאסאט מספקת ומשדרת איכות ויוקרה ייחודיים ויש מעט מאד מכוניות שמציעות במחיר הזה את רמת היוקרה והאבזור (במיוחד ברמת הלוקצורי).

 

ושוב נא זכרו שלקוחות הבוחרים פאסאט עושים זאת פעמים רבות כי הם רוצים להקרין יוקרה יחד עם סולידיות וייחודיות והדבר האחרון שהם מבקשים הינו שיזהו אותם כחלק מההמון השועט בעדר הליסינג או כבעלי מכוניות מצועצעות (שלא נאמר צעקניות).

 

לאותם לקוחות הפאסאט כן מספקת תמורה הולמת למחיר והראיה - הנכונות שלהם לשלמו פעם נוספת.

פורסם
הפאסאט החלה לתפוס תאוצה כרכב מנהלים מוביל בהצגת הדגם של 1997. אולם פולקסווגן חוללה מהפכה של ממש עם הצגת הדגם החדש של הפאסאט ב-2005 שהכניס לקטגורית מכוניות המנהלים (משפחתיות גדולות) רמת אבזור ואיכות שהיו מנת חלקן של מכוניות סלון עד אז (הרבה אלמנטים שיובאו ישירות מהפיטון כמו למשל חישמול של כל פעולות תא הנוסעים כולל בלם יד, בלם עמידה ווילון אחורי, מחשב דרך משוכלל כולל חישנים היקפים, מערכות תאורה פנימיות וחיצוניות משוכללות, נגיעות עור ועץ איכותיות, תאי אכסון מתוחכמים, פתיחה חשמלית של תא מטען כולל זרועות שיכוך הידראוליות ועוד ועוד). וזאת מבלי להתייחס לגיר ה-DSG והמנועים המתחוכמים (במיוחד בגרסאות הדיזל).

 

שלא לדבר על לוח הספרות שיוצא מתוך הדשבורד לחיוג בסלולר (לפני שהיו מסכי מגע - עוד משהו שהם הכניסו ראשונים). גאוני בעיניי.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

yuval1111 אני מבין, שיש לך בעיה בהבנת הנקרא, אפילו במבחן כתובים המספרים די בבירור - 190K ו-230K.

אתה מוזמן גם לבדוק במקורות אחרים.

וולוו S60 מתחילה ב-240K. ברור שגרסת הבסיס לא תהיה מאובזרת כמו הפאסאט, אבל זה כבר רכב ברמה אחרת.

ויש לה מערכות בטיחות מתקדמות שאין בפאסאט (רובן כאופציה בגרסת הבסיס).

 

מעבר לזה אין לי כוח להתווכח, מי שחושב שפאסאט זה שיא השלמות, מוזמן לרכוש את הרכב ולהנות ממנו :-) אני בטוח שהוא לא יסבול.

פורסם
מי שיש לו בעיה עם זה שאני משווה את הפאסאט לסידרה 5, ומתנפל עליי בניסיונות לפגיעה אישית בלי שום תגובה למהותו של עניין - מוזמן לקפוץ לי :)

 

כן, אני משווה את הפאסאט לסידרה 5. אז למה אני אשווה אותה? לסידרה 3 המסריחה שלא הייתי קונה אפילו בצחוק?

כמו שאמרתי, בשביל לקבל ב-BMW את אותה רמת איבזור שיש בפאסאט, אתה חייב לשלם כפול. זה הכל.

 

אף אחד לא מנסה להתנפל עלייך.

 

אבל זה קצת מוזר שאתה משווה בין המכוניות האלה על פי מידת האבזור שלהן. זה כמו שאני אגיד שפרארי ופיאט פונטו דומות כי נפח תא המטען שלהן זהה.

 

כמו שרוני אמר, רמת האבזור היא אולי רמת הדימיון היחידה בין הפאסאט ובמוו סדרה 5. חוץ מזה, אני חושב שרמת האבזור בבמוו היא לא משהו להתבייש בו. מה לעשות שהיצרנים והיבואנים קלטו את הרעיון וגרמו לכך שכל תוספת קטנה שתרצה לשים בבמוו היוקרתית שלך תעלה לך לא מעט.

פורסם

בסידרה 3? זה בהחלט משהו להתבייש בו.

כל רכב של BMW שעולה פחות מ-400 אלף שקל, הוא משהו שאני אישית הייתי מתבאס להיכנס אליו. כן, בגלל האיבזור. עם כל הכבוד ל-BMW, רכב הוא יותר ממנוע עם 4 גלגלים ושילדת ברזל.

ואני לא מדבר על תוספות. אני מדבר על דברים בסיסיים לחלוטין. כאלה שיש אפילו במזדה 3 ליסינג לכל הרוחות. ובסידרה 3 אתה לא תמצא אותם.

פורסם
לא מצחיק קצת שאתה טוען...

 

לא זה לא ממש מצחיק ואם היית מתעמק במה שכתבתי אז גם היית מבין למה. אולי לא הבנת אותי נכון, לכן אנסה להסביר זאת בפשטות. אני לא מנסה להשוות בין רמות החידוש של הפאסאט והסיטרואן. בסיטרואן שונו מכלולים מהותיים (מנוע\גיר) המצדיקים בחינה מחודשת, עם זאת ברור כי לא מדובר בדגם חדש וגם לא מתיחת פנים (הרי החידוש הוא בארץ ישראל). וודאי תסכים איתי שהC5 בשילוב עם המנוע\גיר החדשים מהירה משמעותית מבעבר וזהו שינוי שדורש הסתכלות מחודשת על הרכב.

 

לגבי הפאסאט, שם הוחלפה תיבה פלנטרית 6 היל' בתיבה כפולת מצמדים מעט זריזה יותר, ההבדלים פחות משמעותיים באופן ניכר באגף ההנעה. בנוגע ליתר השינויים; נכון ישנם כאלו והם רבים, אך כל אחד מהם אינו משמעותי.

בסה"כ, במקרה של הפאסאט מדובר באוסף של שינויים קטנים המצדיקים גם הם בחינה מחודשת של הרכב, אך לא הייתי קורא לה פאסאט חדשה. למען השם, אפילו בפורשה 911 השינויים ה"אבולוציוניים" גדולים יותר.

 

אגב בעניין השוואה בין פאסאט לב.מ.וו 5 (במיוחד החדשה), אני מסכים איתך. מצד שני כבר היו דברים מעולם, לדוגמא מגזיני רכב גרמנים טענו כי הסופרב (בגרסתה הבחירה, לפחות מבחינת האבזור) עדיפה על סדרה 5, A6 וכיוצא בזה...

מצד שלישי, יש מגזין ספציפי (AutoMotorUndSport) שממומן ע"י VW AG אז לוקחים את זה בערבון מוגבל.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bar72,

- זה שלפני חודש יוני אין פאסאט פנויה להזמנה אומר שצ'מפיון לא הזמינו את הכמות הרלוונטית. אני לא יודע כמה הם הזמינו אבל לא מספיק, כפי שעולה מדברייך. אף על פי כן זה לא אומר בהכרח שישנו ביקוש אדיר, אלא עודף ביקוש בהתייחס לכמות המוצעת ויש הבדל בין הדברים.

- לשדר סולידריות? טיעון סובייקטיבי משהו. ניתן לטעון זאת לגבי כל אחד מהרכבים.

- חבילה מלאה? איפה? הפאסאט, תמורה ל190K ש"ח מגיעה כמעט עירומה (ביחס למחיר). עם כל הכבוד זאת לא חבילה מלאה וגם לא מהוקצעת או כל מילת שבח אחרת בה תבחר. זאת חבילה "ישראלית" עפ"י מיטב המסורת של שיטת "מצליח". יקנו? מצויין! לא יקנו? לא נורא, נוריד קצת את המחיר ואז יקנו...ניסינו...

- לעניין המותג, אני חושב שזה ידוע לרובנו שבאירופה יצחקו על כל עניין ה"מותג" האדיר של פולקסוואגן.

לכן עם כל הכבוד לפאסאט, היא מתחילה לצעוד בדרכים ש"מאיר" מצעידים בהן את האקורד. זה שעם ישראל ממשיך לקנות, לא מעיד על חכמה יתרה בכל אופן. ימים יגידו מה יהיה מחירה של הפאסאט.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

סתם כחומר למחשבה, המחירים של המכוניות הנ"ל בגרמניה ביורו :

 

* פאסאט :

- 1.8 TSI בעל 160 כ"ס, רמת גימור בינונית : 31,400

- 2.0 TSI בעל 210 כ"ס, רמת גימור בינונית : 34,325

- 1.8 TSI בעל 160 כ"ס, רמת גימור גבוהה : 33,700

- 2.0 TSI בעל 210 כ"ס, רמת גימור גבוהה : 36,625

- V6 בעל 300 כ"ס והנעה כפולה, רמת גימור גבוהה : 41,425

 

* מונדיאו (5 דלתות) :

- 2.0 אקובוסט 240 כ"ס, רמת גימור בינונית, 34,100

- 2.0 אקובוסט 240 כ"ס, רמת גימור גבוהה, 37,250

 

* C5 :

- 1.6 טורבו 155 כ"ס, רמת גימור בינונית, 29,050

- 1.6 טורבו 155 כ"ס, רמת גימור גבוהה, 31,650

 

* אינסינייה :

- 2.0 אקוטק 220 כ"ס, גימור בסיסי, 35,025

- 2.0 אקוטק 220 כ"ס, גימור בינוני, 36,260

- 2.0 אקוטק 220 כ"ס, גימור גבוה, 37,630

 

מהנתונים הללו ניתן לראות כי במדינות מתוקנות, אין הבדלים מהותיים במחירי המתחרות הנ"ל. בארץ "נוצר" מיני שוק המשקף באופן מציאותי יותר את שוויים של הרכבים (סופרב -> אינסינייה -> מונדיאו) וזה דבר חיובי שסוף סוף קורה כאן. לאור העובדה הזאת, הייתי אומר שפאסאט בעלת מנוע 1.8 TSI ברמת גימור בינונית בעלות של 190,000 ש"ח היא נפיחה רצינית.

אני אישית מאוד מקווה שאנשים ישכילו לראות זאת ויבינו כי, ארשה לעצמי לומר, "עושקים" אותם בצ'מפיון (פולקסוואגן). אולי כך הם יגרמו לפיצוץ הנפיחה הזאת בפנים של צ'מפיון. בסה"כ התחילה כאן איזושהי מגמה של התפקחות בכל הנוגע למחירי המכוניות בארץ ואני מקווה שכדור השלג הקטן הזה יהפוך למפולת שלגים. חבל שצ'מפיון הרימו את הכפפה עם הסופרב והחזירו אותה עם הפאסאט. אולי היו שם תכתיבים מלמעלה, אני אישית לא יודע. גם אם כן, אני חושב שלאור הצלחת הסופרב, לא בוצעה שם הסקת מסקנות נכונה.

 

* אני בכוונה לא מזכיר את עניין המיסוי שתורם באופן ישיר לעיוות הגדול הקיים בשוק הרכב הארצישראלי כיוון שזוהי סוגיה המשפיעה על כל מותגי הרכב בישראל ובנוסף זהו נושא בפני עצמו שפחות רלוונטי לכאן. לכן ההשוואה היא בין מחיר מכונית אחת לשנייה ולא בין מחיר רכב מסויים בחו"ל למחירו בארץ.

 

הבהרה (אם זה לא היה ברור) : אני לא טוען שהפאסאט הינו רכב גרוע, להיפך זהו רכב מצויין ונתוני המכירות באירופה מוכיחים זאת. הבעיה של הפאסאט, אליה לא מתייחסים בכובד ראש הראוי לה נקראית צ'מפיון מוטורס. המחיר הנוכחי הנדרש עבור הפאסאט משנה, לעניות דעתי, את כל ההסתכלות עליה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם
לא זה לא ממש מצחיק ואם היית מתעמק במה שכתבתי אז גם היית מבין למה. אולי לא הבנת אותי נכון, לכן אנסה להסביר זאת בפשטות. אני לא מנסה להשוות בין רמות החידוש של הפאסאט והסיטרואן. בסיטרואן שונו מכלולים מהותיים (מנוע\גיר) המצדיקים בחינה מחודשת, עם זאת ברור כי לא מדובר בדגם חדש וגם לא מתיחת פנים (הרי החידוש הוא בארץ ישראל). וודאי תסכים איתי שהC5 בשילוב עם המנוע\גיר החדשים מהירה משמעותית מבעבר וזהו שינוי שדורש הסתכלות מחודשת על הרכב.

 

לגבי הפאסאט, שם הוחלפה תיבה פלנטרית 6 היל' בתיבה כפולת מצמדים מעט זריזה יותר, ההבדלים פחות משמעותיים באופן ניכר באגף ההנעה. בנוגע ליתר השינויים; נכון ישנם כאלו והם רבים, אך כל אחד מהם אינו משמעותי.

בסה"כ, במקרה של הפאסאט מדובר באוסף של שינויים קטנים המצדיקים גם הם בחינה מחודשת של הרכב, אך לא הייתי קורא לה פאסאט חדשה. למען השם, אפילו בפורשה 911 השינויים ה"אבולוציוניים" גדולים יותר.

 

 

עובדה היא, כי ב-C5 השינויים המשמעותיים היחידים הם במנוע ובגיר. הפאסאט, לעומת זאת, עברה רוויזיה מלאה בעיצוב החיצוני והפנימי, ושינויים לא מעטים גם מתחת לעור. נראה לי שדי ברור איפה השינוי גדול יותר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
עובדה היא, כי ב-C5 השינויים המשמעותיים היחידים הם במנוע ובגיר. הפאסאט, לעומת זאת, עברה רוויזיה מלאה בעיצוב החיצוני והפנימי, ושינויים לא מעטים גם מתחת לעור. נראה לי שדי ברור איפה השינוי גדול יותר.

 

רוני

אתה קורא בכלל את מה שעונים לך? אני לא מנסה לבדוק איפה היה שינוי גדול יותר, זאת בכלל לא הנקודה.

אם בכל זאת, אז כן בפאסאט השינוי גדול יותר, ללא ספק. אבל בלי קשר למה שעשו או לא עשו בC5, הנקודה שלי היא שהשינויים בפאסאט אינם מהותיים ובטח שלא מהווים "רוויזיה מלאה בעיצוב החיצוני והפנימי" ולכן מדובר על דגם מחודש ולא חדש. גם אם VW טוענים שהם שינו את זויות הקימורים השונים ביותר מ2.37 מעלות...ולכן מדובר על מהפכה של ממש

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

חברה אני מבקש להירגע, קראתי את כל השרשור ואני מאמין שהפאסאט היא מכונית מושלמת.

 

לפי מה שיובל כתב, פולקסוואגן אחראית ל90% מהפיתוחים בקטגוריית היוקרה של שוק הרכב, אני לא מאמין איך הם חשבו על "תאי איכסון מתוחכמים" ב2005, או על פתיחת תא מטען בצורה חשמלית, וואו.

 

הרי פולקסוואגן הוא מותג פרמיום מוכר, לא אגזים ואומר שפולקסוואגן עושים היום למרצדס מה שלקסוס עשו לב.מ.וו בתחילת שנות ה90.

הם משקיעים מילארדי דולרים בפיתוח דגמים חדשים לחלוטין כל כמה שנים, איכות החומרים הינה ברמה הגבוהה ביותר (ולכן פלסטיקים לא מתקלפים וחלונות לא נופלים כמו אצל המתחרות), המנועים שלהם הם פסגת הטכנולוגיה ומציעים כ"כ הרבה כוח מתפרץ ואמינות שאין כמותה גם ביפן, הם הביאו לעולם את הDSG והיום כל יצרן מעתיק אותם ורוצה גם מעט מהשלמות הזאת.

 

בקיצור מי שלא קונה פולקסוואגן הוא פראייר, גם מי שקונה מרצדס ולא פאסאט הוא פראייר.

 

כי 190K לפאסאט זה כ"כ זול, תראו את סדרה 3 של ב.מ.וו וכמה היא עולה? הרי הפאסט ניצחה אותה בכל מבחן ומציעה יכולת דינמית עדיפה וערך מוסף של מותג יוקרתי.

haters will hate

פורסם

בנצי, למרות שכוונת הפוסט נהירה...

 

VW לא המציאו לא את הDSG ולא את מנועי הטורבו...

Doppelkupplungsgetriebe - תיבת מצמד כפול (בעגה המקומית) הומצאה ע"י חברה בשם פורשה בשנות ה80 והייתה בשימוש במירוצים.

מגדש טורבו אמנם לא הומצא ע"י פורשה, אך הם היו הראשונים ליישם אותו כראוי.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

פורש? חחחח, אי אפשר להשוות את הפאר של פולקוואגן לפורש, פאסאט עדיפה על פורש בכל השוואה, אתה יכול להשוות את האיכות של הפאסאט לפורש?

 

זהו אני הכנתי כבר שלט לאוטו שלי, חייב להחליף לפאסאט.

IMG_7725.jpg

haters will hate


×
×
  • תוכן חדש...